Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

18-01-2018 | Vrouw | 55
Hoest
Kreeg de Codeine om een nare bijwerking van een ander medicijn, die me een enorme hoestprikkel gaf, te onderdrukken. Dat werkte fantastisch!! Helaas zit er voor mij toch één of andere hulpstof bij waar ik niet tegen kan waardoor ik een hele heftige reactie kreeg met de beschreven symptomen.

22-09-2017 | Vrouw | 50
Hoest
Na 10 nachten niet slapen naar de huisarts vanwege vreselijke hoestbuien. Codeine gekregen zodat ik in ieder geval weer kon slapen. Helaas...... Slapen ging nog steeds niet, want de hoestbuien bleven komen. Ook kreeg ik de eerste dag al last van bijwerkingen: duizelig, misselijk en geen enkele eetlust meer. De tweede dag werd dit nog erger en was ik ook wat suffig. Ik ben[lees meer...] accuut gestopt. Helaas ook nog een paar dagen verstopping gehad dankzij de twee pilletjes die ik had ingenomen. Ik hoef ze nooit meer.

13-08-2017 | Man | 19
Hoest
enorm misselijk, binnen paar uur overgeven, hou geen eten binnen. hoesten wordt minimaal minder. na 3 dagen accuut gestopt.

26-10-2016 | Vrouw | 27
Hoest
Codeine voorgeschreven gekregen door huisarts tegen langdurige hoest. 3 dagen kunnen gebruiken door de bijwerkingen. De eerste dag geen last gehad van de bijwerkingen. Vanaf de tweede dag hevige buikpijn, druk op de borst, ademhalingsproblemen en kokhalzen. Na de derde dag gestopt met het gebruik.

15-05-2016 | Vrouw | 47
Longontsteking
Ik werd misselijk en erge pijn boven op borst bij borstbeen en was of ik benauwder werd. Ben meteen gestopt nu

30-01-2016 | Vrouw | 20
codeine (20mg)
Verkoudheid
Na 2 weken hoesten en snotteren van de verkoudheid, ben ik naar de huisarts geweest, kreeg deze pilletjes. In het begin leek te helpen, uiteindelijk heeft het maar 1 dag geholpen van hoesten. Daarna werkt het alleen maar erger en erger tot kokhalzen en spugen toe. Voor mij deze pilletjes niet meer.

28-11-2015 | Vrouw | 61
Hoest
Ik ben begonnen met codeine, maar ben ongeveer naar 1 week gestopt daar ik heftige maag/ borstbeen pijn kreeg. Werd er van wakker en had helse pijnen. Nu 2 dagen gestopt en de pijn begint weg te trekken, langzaam maar zeker. Dit is toch een teken dat ze niet bepaald gezond zijn! Heb al jaren maagbeschermers, pantoprazol actavis 20 mg, 1x per dag.

12-10-2015 | Man | 45
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.

20-09-2015 | Man | 18
Hoest
Mijn zoon heeft dit gekregen, omdat hij al meer als 2 weken hoest. Eerst begonnen met 10 mg had totaal geen nut. Nu 20 mg en heeft nog verbetering. Wij zijn hier ten einde raad en gaan weer zo een nacht in. Mijn zoon is 18 en zit het echt niet meer zitten, het kind slaap niet. Vandaag weer naar een dokter geweest en die doet ook gewoon niets. Maandag maar weer naar de huis[lees meer...]dokter toe.

05-09-2014 | Vrouw | 28
Hoest
Heb Codeïnefosfaat voorgeschreven gekregen van de huisartsassistente, 3x per dag 1 tablet. Heb er nu twee op (verdeeld over de dag) en ben er beide keren juist meer en zeer ernstig van gaan hoesten. Tot aan kokhalzen toe. Ik ga hier morgen meteen melding van maken bij de huisarts. Ik was beter af zonder dit middel.

03-02-2014 | Man | 29
Nek- / rughernia
Deze medicatie is gewoon rommel. Ik neem het nog, omdat ik verslaafd ben geworden en omdat het iets helpt tegen de pijn, maar niet volledig. Ik heb één dag het niet ingenomen en toe besefte ik dat mijn lichaam verslaafd is aan de drugs. Ik neem het met tramadol wat een leuke cocktail is. Verder ben ik zeer prikkelbaar geworden tegenover mensen. Kan me nauwelijks concent[lees meer...]reren en ben steeds kwaad tegen iedereen door deze rommel. Had ik het geweten dan nam ik het niet in, maar de zenuwpijn is zo hard dat je als een poesie smeekt naar verlossing van de pijn. Met als gevolg dat je die rommel in je lichaam steekt. Met alle gevolgen van dien.

28-02-2012 | Vrouw | 45
Schildklier
Heb met verbazing verhaal van mijn voorganger gelezen. Het is bijna mijn verhaal. Heb mijn ervaring bij mijnmedicijn/codeine tegen pijn neergezet. Heel belangrijk: Melden van dit soort ernstige bijwerkingen bij het Lareb. Zo krijgt men een duidelijker beeld van ernstige bijwerkingen. Het lijkt zo onschuldig, codeine maar de gevolgen kunnen knap ingrijpend zijn! (Redactie: [lees meer...]doormelden bij het Lareb kan ook al via ons; als u aangeeft dat uw bijwerking (zeer) ernstig was, dan krijgt u na goedkeuring van de mening vanzelf een uitnodiging van ons per mail toegestuurd waarin u uitgenodigd wordt om uw verhaal door te melden. Wij stellen het inderdaad erg op prijs als dit gedaan wordt)

07-01-2012 | Man | 50
codeine
Om 9:15 codeïne fosfaat 10 mg ingenomen. 45 minuten na inname knagend gevoel in maag. Mijn galblaas is overigens 8 jaar geleden verwijderd.60 minuten na inname vreselijke pijn in mijn maag of lever. Huisarts gebeld maar zou middags komen. 15 minuten later werd alles zwart voor mijn ogen van de pijn. Het leek op Galkolieken !! Huisarts wederom met heel veel moeite kunnen be[lees meer...]llen. Plots zag ik zwart met felle witte lichtpunten, lichtbolletjes. Ben flauw gevallen. Binnen enkele seconden was ik drijfnat van transpiratie. In de tussentijd arriveerde de huisarts. Mijn hartslag is bijna weggevallen. Zuurstof in mijn bloed was ongeveer 70 en de pijn hield aan. Huisarts heeft Ambulance gebeld omdat mijn hartslag nagenoeg weg viel en heeft onmiddellijk een collega opgetrommeld die binnen 10 minuten aanwezig was. Toen ik een beetje bij mijn positieven was heb ik een beker lauwe melk gedronken en ben op de sofa gaan liggen. De pijn verdween langzaam. In de tussentijd arriveerde de ambulance en hebben mij meegenomen naar het ziekenhuis eerste hulp voor hartpatiënten. Het zuurstofgehalte in mijn bloed werd weer hoger en mijn hartslag werd weer beter. Daarna heb ik nog 1 dag op de hartbewaking gelegen en zij hebben meerdere malen mijn bloed onderzocht i.v.m. eventueel infarct. Daarnaast 18 uur aan de monitor en er zijn nog longfoto's gemaakt. Op 26 november mocht ik weer naar huis maar ben ruim een week erg slap geweest. Hoewel ik mijn huisarts gewezen heb op het feit dat ik maagklachten kreeg van codeïne heeft hij mij dit toch voorgeschreven. Voor de inname heb ik zelfs nog een maagbeschermer genomen Omeprazol 20 mg. Het is nu 7 januari 2012 en heb nog steeds een drukkend gevoel bij mijn lever. Wanneer dit nog een week aanhoudt ben ik bij de huisarts omdat ik het vermoeden heb dat ik een leverbeschadiging heb opgelopen. De druk die ik 8 jaar geleden had voordat ik wist dat mijn galblaas eruit moest heb ik nu weer en daar ben ik absoluut niet blij mee. Geloof het of niet .... ik was er bijna geweest. In het ziekenhuis werd mij door de arts medegedeeld dat ik nooit meer codeïne mag gebruiken en dat zal ik ook NOOIT meer doen !!!!

01-06-2011 | Man | 9
Prikkelhoest
Na een jaar het niet gebruikt te hebben had mijn zoon wederom zo'n hardnekkige kriebelhoest. Vorige keren werd hij na gebruik tijdens zijn slaap in paniek wakker en dacht dat we allemaal dood gingen. Dit heeft hij anders nooit gehad. Nu dus een jaar later weer gebruikt. Direct in de ochtend want, zo dachten we dan is het wel uitgewerkt 's avonds. Mooi niet. Net weer in dik[lees meer...]ke paniek benden gekomen. Wat nu het suffe is dat dit in geen enkele bijsluiter wordt genoemd, maar wel telkens met codeine deze reactie krijgt. Wat ons betreft gaan we naar een ander medicijn op zoek, maar ik ben wel benieuwd of anderen ook deze reactie kennen?

23-07-2010 | Vrouw
Bronchitis
Een kwartier na het innemen lag ik buiten westen en werd pas weer wakker als het tijd was voor de volgende dosis, met een enorme kater: ik ben er dus overgevoelig voor en kan het niet meer gebruiken.

02-05-2010 | Man
Virusinfectie in de keel
kun je ongevoelig zijn voor codeine? ik gebruik het middel nu een paar dagen alleen voor snachts maar lig nog steeds wakker van het hoesten. ik hoor van anderen juist dat het een "wondermiddel" is tegen hosten maar ik heb er geen profijt van