Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

07-03-2013

Hersenbloeding

Ik heb vanaf mijn 17e de diane pil geslikt. Op mijn 48e kreeg ik een hersenbloeding en infarct. Ik ben toen ook gestopt met de pil. Achteraf weet ik niet of de diane pil de oorzaak is. Ging vol energie naar mijn werk en van het ene op het andere moment was ik weg en heb 3 dagen in coma gelegen. Ook ben ik geholpen aan mijn spataderen en heb nu na het stoppen last van haar[lees meer...]uitval.

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben 47 en gebruikte de diane35 al vanaf me 17de. dus kennelijk is deze pil al veel langer in gebruik in NL dan word aangegeven via info op het net. In 2007 vroeg de apotheeker of ik de alternative pil wou daar deze goedkoper was maar precies dezelfde werking had (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035mg)..dus ben ik met deze pil verder gegaan. Ik heb de diane3[lees meer...]5 in 1982 gekregen ivm met agne waar ik heel veel last van had...nu ik alle verhalen zo lees vallen wel heel veel dingen op z`n plaats. Vooral na de overstap naar de alternative ben ik steeds meer klachten gaan krijgen. gewichtstoename haaruitval luchtwegen en hartkloppingen....mijn dochter van 17 heeft ook de alternative sinds 1 1/2 jaar. Nu maak ik me toch wel heel erg zorgen vooral wat mijn dochter betreft....

Acne/puistjes

Ik ben de diane pil gaan slikken toen ik 14 was tegen acne op mijn rug waar ik heel onzeker van werd. de acne is nooit helemaal weg gegaan maar wel in die mate dat ik me er niet tot nauwelijks onzeker over voelde. Ik ben nu 22 en best geschrokken van alle berichten over deze pil. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen waarvan ik dacht dat het met deze pil te maken had. H[lees meer...]eb wel af en toe last van migraine maar dat zit bij ons in de familie en het is zo sporadisch. Verder nergens last van gehad eigenlijk. Toch is het niet goed om zoveel hormonen te gebruiken en is het beter als ik over stap op een lichtere pil maar ben zo ongelooflijk bang dat alle acne weer volledig terug komt dat ik dit gewoon niet durf.

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Na ernstige huidaandoeningen Diana pil voor geschreven gekregen door dermatoloog. Binnen een half jaar ontwikkelde zich een diep trombose in mijn rechterbeen. Na een half jaar gebruik van bloedverdunners kon men testen wat de oorzaak was. Het bleek dat ik de erfelijke factor V van Leiden had. De internist vertelde dat die erfelijke factor in combinatie met de Diana Pil ge[lees meer...]zoet heeft dat ik trombose kreeg.

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben op mijn twintigste met deze pil begonnen. Ik had al jarenlang puistjes, en werd daar erg onzeker van. Vlak voor ik met de Diane begon, werden de puistjes heftiger en ontwikkelde zich 'cystische acné', wat dus neerkomt op grote, harde schijven onder de opperhuid. Toen heeft de huisarts mij deze pil voorgeschreven, ben overgestapt vanaf microgynon. Binnen enkele weken[lees meer...] waren de cystes weg, en na een jaar was ik puistvrij. Helaas heeft deze pil ook voor mij veel bijwerkingen gehad; pigmentvlekken in mijn gezicht ('snor' en voorhoofd), lusteloos, geen libido, vlakke emoties, gevoelige huid, stemmingswisselingen, migraine, afwezig gevoel... Ik ben er nu net vanaf en hoop dat het allemaal weer een beetje rechttrekt. De eerste puistjes hebben zich al aangediend, maar dat moet ik er dan maar voor over hebben. Wil niet terug naar Diane-35, ik (en mijn vriend) had(den) geen leven meer.

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik gebruik deze pil al vele jaren voor zeer ernstige vorm van hydradenitus. Dit zijn grote knobbels in lies, oksels, bilstreek en onder de borsten. Ik had hier echt vreselijk veel last van, en met de pil is het wel wat verbeterd. Al blijft het een probleem en zal de aandoening nooit helemaal verdwijnen. Voor mij persoonlijk vind ik het probleem met dit medicijn best moei[lees meer...]lijk. Stoppen gaat ook niet zomaar, ik had totaal geen leven meer door de knobbels voordat ik aan deze pil begon. Nu heb ik nog regelmatig knobbels maar niet in de mate van voor de pil. Zijn er hier anderen die de pil ook voor deze aandoening gebruikt hebben en wel gestopt zijn? Zo ja hoe ging dat dan?

Allergie

Ik heb van mijn 13tot mijn 22ste ongeveer de Diane 35 geslikt vanwege puistjes en onregelmatige cycles Toen ik het slikte veel last van mijn buik gehad werd afgeschreven onder het mom spastische darm. regelmatig migraine aanvallen kwam aan en kreeg allergien Toen ik19 was ben ik zwanger geworden Met de diane 35 pil en tot 4en een halve maand was ik gewoon onges[lees meer...]teld tijdens mijn zwangerschap heb zonder dat ik het wist dus de pil dus vrolijk door geslikt gelukkig wel een gezonde zoon op de wereld gezed deze heeft alleen een paracetamol allergie Inmiddels ben ik 32 verga Nog steeds met regelmaat van de buikpijn en slapende benen Deze heb ik Een dag of 4 zwaar irritant lijkt net of je geen controle hebt over je benen de weekdag ik ongesteld ben en de weekender voor het verschrikkelijk warm twee jaar terug viermaanden met buik klachten gelopen bloed in mijn ontlasting aan toe wat het was mag Joost weten ze hebben het nooit kunnen vinden hierna kreeg ik nog meer allergie verschijnselen loop inmiddels met spuiten in mijn tas pillen en puffers om mijn allergien onder de knie te houden Zou dit allemaal door dat ene pilletje gekomen zijn die ik jaren heb geslikt ???

TIA

Ik heb helaas jaren lang Diane 35 gebruik, tot het jaar 2007.. Hierdoor heb ik TIA gekregen ook omdat ik dit jaren lang na mijn 35e leeftijd heb gebruik. Dus lieve mensen niet langer gebruik maken van Diane 35.

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Sinds mijn 19e gebruikte ik de Diana 35 pil. Ik had wat last van puistjes en kreeg bij de huisarts zonder veel moeite deze pil voorgeschreven. Ik heb deze pil altijd met een goed gevoel geslikt en toen niet het idee dat deze pil bijwerkingen had. De puistjes waren weg en ik was beschermd tegen zwangerschap, ideaal! In het voorjaar van 2012 (ik was toen 21) werd ik na 's av[lees meer...]onds ineens onwel. Mijn ogen draaide weg, mijn vriend kon geen contact met me maken, ik ademde moeilijk en had in mijn broek geplast. Ik was compleet van de wereld. Mijn vriend heeft de ambulance moeten bellen en kwam snel ter plaatse. Een hartfilmpje gemaakt en bloeddruk gemeten en eigenlijk het hele riedeltje wat gedaan wordt bij een persoon wat onwel is geworden. Na een hoop pijnprikkels ben ik weer redelijk bijgekomen. Op dat moment had ik een hoge bloeddruk en was er iets niet helemaal in orde met mijn hartslag. Het was niet erg genoeg om me mee te nemen naar het ziekenhuis. Wel was het verstandig om even naar de huisarts te gaan om mezelf even te laten controleren op mijn bloedwaarden. Vervolgens aan de huisarts verteld wat er dat weekend had afgespeeld. Door mijn urine verlies stuurde de huisarts me door naar de neuroloog. Om het zekere van het onzekere te nemen werd ik onderzocht op eventuele epilepsie. Na een MRI scan en een EEG scan werd het duidelijk dat het vrijwel zeker geen epilepsie is geweest. In de tussentijd bleef ik vage klachten als duizeligheid, benauwdheid, en ernstige hoofdpijn houden. Maar door de negatieve uitslag op epilepsie is het mij altijd een vraagstuk gebleven wat het dan zou kunnen zijn. Verder onderzoek vonden artsen niet noodzakelijk. En toch bleven de klachten aanhouden. Voor mij een raadsel waardoor ik me behoorlijk druk maakte over mijn gezondheid. Ik ben na alle onderzoeken gestopt met de Diane 35 pil en weer overgestapt naar de microgenon omdat het toch een zware pil blijkt te zijn. De klachten zijn toen gestopt en voelde me weer kip lekker! Of dat alles een bijwerking van de Diane 35 was blijft natuurlijk een raadsel. Er is nog NOOIT door een arts gevraagd welke pil slik, gek toch? Maar door alle ophef en verhalen die ik van anderen lees heb ik toch wel een sterk vermoeden. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan tot de uitzending van Pauw en Witteman deze avond. Dit heeft behoorlijk indruk op me gemaakt en me flink aan het denken en analyseren gezet. Ik vind het ook erg schokkend om hier te lezen wat anderen mee hebben gemaakt! Ik snap ook niet dat huisartsen deze Pil zo makkelijk voorschrijven aan meiden die wat last hebben van pukkeltjes (in mijn geval dan). Hier moet echt veel strenger op gelet gaan worden om deze gevaarlijke situaties in de toekomst te kunnen gaan voorkomen!

Trombose

Hallo beste mensen, Ik heb zelf een ervaring met de diana 35 pil en trombose in mijn lies. Eind december 2011 kreeg ik enorme last van mijn rug,ben toen naar de dokter gegaan en ze zeiden het is een lichte hernia . Ik zou hiervoor pijnstillers krijgen. Maar mijn gevoel zij, dit is geen hernia,maar goed ik ben geen dokter. Heb de medicijnen niet geslikt, want ben daar ni[lees meer...]et zo van. Een paar dagen later werd mijn voet enkel erg dik en rood, het voelde niet goed voor mij, dus weer naar de dokter geweest!had op dat moment een invalster, ze keek en werd acuut door verwezen naar het ziekenhuis, om foto"s en een echo te laten maken van mijn voet, been. Daar aangekomen eerst een echo laten maken, ik vergeet nooit meer het gezicht van degene die mij heeft geholpen. En dacht dit is niet goed,ze ging een arts halen en hij zei slikt u de pil? ik zeg ja! Welke pil? Dus antwoord daarop diana 35! rookt u? Ja soms, maar vanaf die dag niet meer. Ik moest blijven want er zat een bloedprop in mijn lies. Die dag vergeet ik nooit meer! Onderzoeken gedaan, bloedonderzoeken enzv . Weer werd mij door een andere arts gevraagd u slikt de Diana 35 pil? Ja, moest een afspraak bij mijn eigen dokter maken voor een nieuwe andere pil. En hij zei, je hebt heel goed naar je lichaam geluisterd! En je bent op tijd hier. Van alles flitste er door mijn hoofd heen. Ze konden mij niet zo goed vertellen waar die trombose vandaan kwam, Ik weet nu wel beter. En dat is meer dan een jaar geleden en nu is het volop in het nieuws! Ze mogen van mij die pil uit de schappen halen, heb in die tijd van andere verpleegsters gehoord, dat het vaker voorkomt alleen nooit in de picture wordt gezet, vooral bij meiden van rond de 20 jaar. Die het zelf niet in de gaten hebben. Al goed ieder mens is anders! Dit wou ik even in het( kort) vertellen. Groetjes Iris

Acne/puistjes

Ik gebruikte de diane pil sinds mijn 13de tot mijn 15de ik ben best wel geschrokken wat ik op tv hoorde. Ik was met de pil gestopt omdat me moeder het niet goed vondt dat ik, zoveel medicijnen slikte en besloot ik te stoppen. Ik kreeg toen andere medicijnen voor geschreven van de dernateloog en dat hielp ook goed alleen vaak kwamen er wel een paar puistjes. Maar het hielp[lees meer...] goed ik kreeg vaak een creme is beter dan pillen slikken duurt mischien wat langer. Beter dan allemaal troep in je lichaam.

Bloedstolsels

25 jaar geleden een half jaar deze pil geslikt en ja hoor, trombose in mijn been! Tijdens mijn examenjaar 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, 2 jaar bloedverdunners geslikt en jaren met een steunkous gelopen van mijn tenen tot mijn heup.......en dat op je 20e! Ongelofelijk dat 25 jaar na introductie van dit medicijn het verband pas wordt gelegd. Ik wil met twk klagen en aa[lees meer...]nklagen.

Acne/puistjes

Ook mijn dochter kreeg deze pil op 12 jarige leeftijd voorgeschreven ivm ernstige acne , heeft hem tot haar 18e gehad . 2 weken na haar 18e verjaardag kreeg ze 2 Tia's en een herseninfarct !! Een kerngezonde jonge vrouw zomaar ineens !! Artsen hebben nooit wat kunnen vinden ze was gewoon kerngezond . Nu ik deze verhalen leest vallen de puzzelstukjes in elkaar , mijn dochte[lees meer...]r is redelijk hersteld maar zal de rest van haar leven hier last van hebben haar hbo opleiding kon ze niet meer gaan doen haar rijbewijs halen kon niet meer en fulltime werken is veels te zwaar geworden dat lukt niet meer . Ook leeft ze nog steeds met de angst dat het gewoon weer ineens zal/kan gebeuren . En nu blijkt dat de Diane 35 hier weleens de oorzaak van kan zijn en dit bij de makers bekend was en de aantallen slachtoffers acceptabel noemen ? Ze zich geen zorgen maken ? Deze moeten gestopt worden voor er nog meer slachtoffers vallen !!! Een verdrietige maar boze moeder

Acne/puistjes

Ook ik kreeg de diane voorgeschreven als middel tegen acne. Echter op mijn 42e kreeg ik een herseninfart zonder aanwijsbare reden. Zeker naar de verhalen over embolies die je nu hoort, stel ik hier toch mijn vragen bij. Dus wees voorzichtig!
02-03-2013

Acne/puistjes

Ik gebruik deze pil al jaren. Helpt goed tegen acne. Ik heb totaal geen bijwerkingen. Heb eerder andere pil soorten gebruikt zoals marvalon, microginon 30, femodene en had daar een sterk verminderd libido van en last van emotionele schommelingen. Bij deze pil heb ik totaal geen bijwerkingen. Heb tijdens mijn nieuw zeeland vliegreis wel voor de zekerheid asperiene genomen. [lees meer...]Ondanks de lange vliegreis totaal geen bijwerkingen.
02-03-2013

Hoofdpijn

Ik ben vanaf mijn 13e tot mijn 21e aan de Diana geweest, ik had van kinds af aan veel hoofdpijn, dokter zij nog je hebt het druk me school en je hobby, maar in de vakantie kreeg ik het ergste hoofdpijn! Ik moest van. De dokter hoofd pijn boekjes bijhouden, mocht bepaalde dingen niet eten, moest na de fysio, mijn aar is zaar een stuk van af gehaald.. Niks werkte.... Nu ben [lees meer...]ik er zat van en mijn nieuwe huis arts adviseerde eens te stoppen met de Diana! En nu helaas krijg ik weer acne waarvoor ik de Diana had genomen, maar dit is echt helemaal niet erg als ik al die jaar met hoofdpijn terug krijg had ik echt liever wat acne dan die pijn!!

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum