Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

24-04-2013

Hoofdpijn

Ik heb nooit echt last van bijwerkingen gehad door de DIANE-35, behalve hoofdpijn, gevoelige borsten... Het meest vreselijke wat gebeurd na het stoppen van deze pil is VRESELIJK VEEL HAARUITVAL!!!!! En het stopt niet!!! Jeukende hoofdhuid en bossen haar vliegen van mijn hoofd:-(((((( 100% zeker dat het door het stoppen van deze pil komt, had het vorig jaar namelijk ook [lees meer...]gedaan en toen viel mij dat ook al heel erg op.. Terwijl ik vroeger echt heel erg veel haar had vóór ik met deze vreselijke pil begon. Echt schandalig dat dit product óóit op de markt is gekomen!!!! Haal het alsjeblieft uit de handel!!!!!
23-04-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben nu 24 en slik de diane vanaf mijn 14de. Ik heb al een paar jaar erg last van migraine en de dokters snapte maar niet waarom. Ik heb er allerlei medicijnen voor gekregen (ze wist dat ik de diane slikte) ik ben in februari gestopt met de pil en sinds dien niet meer gemenstrueerd maar ook geen migraine aanvallen meer. Kun je nagaan wat een troep de diane pil is.
19-04-2013

Haaruitval

Ik slik de diane-35 pil alleen nog maar tegen haaruitval. Ik ben inmiddels 55 jaar en durf niet te stoppen, omdat ik weet dat mijn haar dan weer uit valt. De huisarts heeft me aangeraden om te stoppen en als na 2 maanden mijn haar begint uit te vallen om dan weer te beginnen. Ik weet dat ik zeer ongezond bezig ben, maar mijn dunne haar is mijn complex. Wie heeft ervaring o[lees meer...]f raad?
08-04-2013

Acne/puistjes

Ik was een slimme, energieke student met veel plezier in het leven. Toen ik 19 jaar was kreeg ik acne en kwam bij de dermatoloog terecht die me de diane-35 voorschreef. De diana-35 werkte heel goed tegen acne, maar ik kreeg migraine en daarna nog allerlei andere klachten: altijd pijn aan een kant van het lichaam, nekspierpijn, moe, geen eetust meer, depri, bang voor de t[lees meer...]oekomst etc. Na het stoppen met de diane (ik was ervan overtuigd dat klachten door de diane-35 kwamen, omdat ze direct na het starten met de diane-35 waren begonnen) zijn de klachten niet meer weggegaan. Ik ben al 20 jaar aan het tobben met allerlei vage klachten, heb al van alles geprobeerd. Van homeopatie, acuncpunctuur, tot anti-depressiva (de klachten zitten volgens artsen tussen je oren als ze het niet weten en niet kunnen oplossen). Nu las ik drie weken geleden dat door de diane-35 pil je vitamine b12 sterk kan dalen waardoor je klachten dus ook niet overgaan na het stoppen met de Diane 35. Ik bekeek de klachtenlijst en dacht: That is me! ik heb via stichting b12 tekort vitamine b12 en foliumzuur besteld, ik hoop dat eea nog te herstellen is. Wat een drama die pil. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!!!
06-04-2013

Allergie

Ik ben ongeveer op mijn 17e begonnen met deze pil tegen mijn puistjes, daar hielp het heel goed tegen en daarom ben ik deze pil ook blijven slikken. Ik was altijd wel erg moe, maar dat was ik voor het slikken van de pil ook al. Soms had ik alleen wel last van migraine. Ik had ook wel stemmingswisselingen en was niet meer zo vrolijk altijd. Ongeveer anderhalf jaar geleden b[lees meer...]en ik heel erg ziek geworden en kon helemaal niks meer, had hoofdpijn, koorts, zweten, buikpijn, beroerd en bijna elke dag aan het overgeven. Moest bijna elke week naar het ziekenhuis voor onderzoeken, maar de artsen konden niks vinden. Na een halfjaar kwamen ze erachter dat ik een glutenallergie heb. Toen ik ben begonnen met een glutenvrij dieet ging het na een tijd al wel veel beter. Toen ik op het nieuws hoorde van de Diane pil ben ik er meteen mee gestopt, het duurde ongeveer anderhalve maand voordat ik ongesteld werd, en dat is nu anderhalve week geleden, maar sinds ik ongesteld ben ben ik heel erg ziek weer, weer erg zweten, hoofdpijn, buikpijn, zere borsten, overgeven, last van me darmen, moe en heel erg haaruitval. En dat is nu na anderhalve week nog steeds niet over. Ik weet niet of dit allemaal van de Diane pil komt of omdat ik gewoon ziek ben geworden anderhalf jaar geleden en dat ik nu weer ziek ben, of dat dit allemaal wel van de pil komt. Ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook heeft gehad en of het echt door de pil komt en wanneer het weer over gaat.
29-03-2013

Acne/puistjes

Wat een nare verhalen lees ik hier toch. Gelukkig kan ik daar niet over meepraten. Toen ik 14 was kreeg ik deze pil voorgeschreven vanwege jeugdpuistjes. Lang gebruikt en was er erg tevreden over. Toen ik 21 ben ik een paar maanden gestopt, maar toen kreeg ik weer puistjes. Was toen vrijwel direct weer begonnen. Nu ben ik sinds een paar maanden weer gestopt. Nog geen [lees meer...]puistjes terug (hier en daar een pukkel, maar dat valt nauwelijks op). Mijn hoofdpijn/migraine is niet verminderd. Dit had ik eigenlijk wel gehoopt. Voel me wel minder futloos, heb meer energie. Ik wil geen hormonen meer in mijn lijf. Helemaal niet na al die commotie over deze pil. Het zou uit de handel gehaald moeten worden!
28-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

ik had niet erg veel last van acne , ik had het vooral ook in me nek hier en daar en rug en gezicht maar dat was hier en daar een puistje mijn dokter gaf ook diane pil. geweldige pil ik slikte hem een halfjaar daarna stoppen want kreeg hem maar een halfjaar toen ik 2weken weer microgon slikte hoorde ik die berichten op het nieuws.. nu wil ik die pil niet meer ma na 2weken [lees meer...]stoppen van die pil begon het weer...je kunt beter helemaal niet aan deze pil beginnen
20-03-2013

Acne/puistjes

Ik kreeg een jaar geleden deze pil voorgeschreven via mijn huisarts, nadat ik bij haar kwam over klachten van acne op mijn lichaam en gezicht. Ook was de contraceptie handig op dat moment, dus het leek de perfecte pil voor mij. Toen ik eenmaal thuiskwam met de pil en ervaringen ging opzoeken van anderen schrok ik me dood; ik wou de Diane pil bijna niet meer slikken. Maar i[lees meer...]k bedacht me dat er ook positieve verhalen waren, en ik het op z'n minst kon proberen. Ik merkte niets qua negatieve bijwerkingen die veel mensen hebben; geen gewichtstoename, geen stemmingswisselingen, geen depressie, niets. Ik was gewoon beschermd tegen zwangerschap en mijn huid verbeterde aanzienlijk na drie maanden. Al mijn puistjes waren verdwenen, heel af en toe kreeg ik er nog een paar, maar het was niets vergeleken met hoe mijn huid er eerst uit zag. Helaas, door alle negativiteit, ben ik ook gaan twijfelen of dit nog wel een verstandige keuze is. Ik zou graag door gaan met het slikken van deze pil, maar dat wordt bemoeilijkt door dat iedereen het me afraadt. De enorme paniek en ophef in de media vind ik onterecht; elke verstandige vrouw leest de bijwerkingen en bijsluiter door en ziet dan dat de combinatie van deze pil met bepaalde gezondheidsrisico's inderdaad gevaarlijk kan zijn. Dat moet je weten op het moment dat je ermee begint.
14-03-2013

Darmproblemen - diarree

Ik wil iedereen waarschuwen voor langduring diane 35 gebruik!!!! ik zie dit als zeer nadelig voor het lichaam, het verwoest het lichaam!! ik heb het ongeveer 15 jaar ingenomen en was altijd heel moe en ging elk jaar achteruit!! ik versta nog altijd niet dat ik er niet vroeger mee gestopt ben,ik was precies in een roes...toen ik ermee stopte kreeg ik terug meer energie maar[lees meer...] ik kreeg een jaar mijn menstruatie niet meer. toen die terugkwamen ben ik heel ziek geweest en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, draaierig, nerveus gevoel, down...heel ziek....maanden aan een stuk...ook heb ik nu serieuze darmproblemen en altijd veel lucht in buik (pil vertraagt de darmwerking daarom dat meeste vrouwen moe zijn en contipatie hebben)!! ik heb ENORM veel SPIJT dat ik ooit die Diane 35 ingenomen heb anders had ik een veel beter en gelukkiger leven gehad; ik was precies in een roes, de emoties werden afgevlakt...en met beseft dikwijls pas als men ergens meestopt hoe men zich puur natuur voelt..het medicijn is doeltreffend voor acne en ook tegen de buikpijn die men heeft bij de menstruatie...maar voor de rest is het heel nadelig voor het lichaam, ook de hersenfunctie gaat achteruit, mijn studies gingen achteruit omdat ik altijd moe was...ik werd oppervlakkig...ook je weerstand is veel minder....en ook veel minder gelukkig....mijn gezondheid is veel minder goed dan voor de inname van de Diane 35. Vrouwen STOP met innemen van dit hormoon!! Ik wil aan iedereen vertellen hoe negatief ik denk over de Diane 35, ze heeft een stuk van mijn leven en lichaam verwoest en ik kan spijitg genoeg de tijd niet meer terugdraaien!!
14-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Bijna tien jaar de pil gebruikt. Laatste jaren steeds meer klachten, hoofdpijn en doorbraakbloedingen, pijn bij vrijen. Daarnaast somber en soms zelfs depressief. Vorig jaar oktober besloten te stoppen omdat ik me gewoon klote voelde. Al kort daarna ernstige haaruitval, puisten die ik nog nooit gehad heb, plus mijn borsten zijn ook in cupmaat afgenomen. All met al r[lees meer...]otzooi, als ik het over mocht doen had ik het niet zo lang geslikt. Hoop dat alles nu wat beter gaat worden. Het zal nog een hele tijd diren voordat die pil uit me lichaam is. Iemand ervaring met haaruitval na stoppen en is het uiteindelijk weer terug gegroeid? (Red; deze mening is geplaatst, maar de leeftijd is niet correct. Zo het lijkt gezien de tekst is het de duur van gebruik van 10 jaar. Wanneer de gebruikster dit alsnog leest, geef ons via info@mijnmedicijn.nl even uw leeftijd door, dan kunnen wij dit aanpassen. Mvg, MijnMedicijn )
13-03-2013

Hoofdpijn

Bij mij is de diane 35 best goed bevallen, niet aangekomen. Borsten maar 1 cup maat groter, mooie huid. Alleen door de media aandacht heb ik besloten om over te gaan op een andere pil, dit bezorgt me echter wel zorgen. Welke pil? Zal ik aankomen? Zijn er veel bijwerkingen? Kortom ik word helemaal gek. Ik ben niet bekend met de bijwerkingen van de diane 35, had wel regel[lees meer...]matig hoofdpijn maar dat is door mijn magnesium tabletten bijna over! Het is moeilijk om de schuld te leggen bij de pil. Maar we zullen het zien, als ik een ander ga gebruiken
12-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Helaas ben ook ik gestopt na alle media-aandacht. Ik zeg 'helaas', omdat de pil mij bijzonder goed beviel. Ik heb erg veel last van PMS en deze was met de Diana zeker voor 85% weg. Op mijn gevoelsleven had de Diane, in tegenstelling tot andere pillen, weinig invloed. Wel merk ik nu ik gestopt ben dat mijn libido van nature iets hoger ligt dan met de Dianepil. Mijn huisarts[lees meer...] is van mening dat ik hem best kan blijven slikken omdat ik niet rook en de kans op trombose etc, voornamelijk de eerste 3 maanden het grootst is. Ik was er zeer tevreden over, maar vertrouw de Dianepil niet meer zo...
12-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

In 2006 heb ik diepe arm trombose gekregen gevolgd door een longembolie. Nadat ik gestopt was met de Diane pil overgestapt op de nuvaring. Ik hoop dat er meer onderzoek verricht gaat worden naar beide medicijnen. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners ,prik ik mezelf om de drie weken. Van de markt halen vind ik .nu,hoeveel doden moeten er nog volg[lees meer...]en?
11-03-2013

Borstkanker

Ik ben wel geschrokken van de verhalen op TV. Ik krreg de Diana 35 voor Hidradentis Supprativia, dit is een huidziekte. In 2005 werd ik geconfronteerd met borstkanker. Ook zoiets staat in de bijsluiter? Treurig mevrouw Schippers zou zo'n medicijn meteen van de markt moeten halen en verder onderzoeken doen voordat er nog meer slachtoffers vallen. Het is niet alleen de longe[lees meer...]mbolie. Ik vraag mij af bij wie we kunnen aankloppen. Mijn leven is drastisch veranderd sinds 2005, constant HS maar omdat ik een hormoongevoelige tumor had mag ik geen een hormoon meer hebben. Ik vraag mij nu af heb ik borstkanker gekregen van de Diana? Wie zal het zeggen. Krijgen wij gebruikers straks duidelijke antwoorden van mevr. Schippers of wordt er laks mee omgegaan?
09-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Hallo, mijn dochter is nu 16 jaar en gebruikt de Diana 35 nu zo'n 2 1/2 jaar , Toen mijn dochter 14 jaar was hebben we op advies van de huisarts Diana 35 voorgeschreven gekregen omdat ze last had van veel puistjes. Maar ze kreeg heel veel lichamelijke klachten; veel buikpijn , hoofdpijn, ze begon op een gegeven moment heel erg te hyperventileren tot opnames in het ziekenhu[lees meer...]is. Na heel veel onderzoeken bij de kinderarts en gynaecologen werd er elke keer weer gezegd spastische darmen en het zit tussen haar oren ,maar er is eigenlijk nooit een verband gezien met de Diana 35. Maar toen we dit hoorde is ze ook gelijk gestopt eens kijken hoe het de komende tijd met haar gaat dan weten we of het misschien toch bijwerkingen zijn.
07-03-2013

Acne/puistjes

Ik heb de pil 13j lang gebruikt (van 14j tot 27 j), maar ben nu sinds 2 weken gestopt. Ik ben gestopt omdat ik al lang wist dat het ongezond was, maar ik durfde nooit, omdat ik bang was dat de acne en ook hirsutisme zouden terugkeren. Mede door de negatieve berichtgevingen in Frankrijk en Nederland ben ik gestopt. Ik hoop dat de symptomen van toen niet terugkeren. Maar toe[lees meer...]n was ik 14j dus volop in de puberteit, ik veronderstel dat je lichaam op 27j al anders is ontwikkeld. Heeft er iemand ervaring met het stoppen van de Diane 35 en de gevolgen? Hoelang duurt het vooraleer je iets merkt van acne of extra beharing? Dank.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum