02-03-2013 | Vrouw | 21
Hoofdpijn
Ik ben vanaf mijn 13e tot mijn 21e aan de Diana geweest, ik had van kinds af aan veel hoofdpijn, dokter zij nog je hebt het druk me school en je hobby, maar in de vakantie kreeg ik het ergste hoofdpijn! Ik moest van. De dokter hoofd pijn boekjes bijhouden, mocht bepaalde dingen niet eten, moest na de fysio, mijn aar is zaar een stuk van af gehaald.. Niks werkte.... Nu ben [lees meer...]ik er zat van en mijn nieuwe huis arts adviseerde eens te stoppen met de Diana! En nu helaas krijg ik weer acne waarvoor ik de Diana had genomen, maar dit is echt helemaal niet erg als ik al die jaar met hoofdpijn terug krijg had ik echt liever wat acne dan die pijn!!

02-03-2013 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol
Ik heb een aantal jaar de Diane Pil geslikt. Ik kreeg 1,5 jaar geleden een vriend en merkte toen pas hoeveel bijwerkingen ik eigenlijk had door de pil. Ja mijn uitslag op mijn gezicht was helemaal weg.. dat was echt geweldig. Maar de bijwerkingen hebben er voorgezorgd dat ik een paar maanden geleden er toch maar helemaal mee gestopt ben. Echt totaal geen zin meer in sex[lees meer...]. Mijn libido was dus gewoon echt bijna verdwenen. En ik maar twijfelen wat er mis was met mij. Erg emotioneel en ik voelde me vaak down. Had beter de gevolgen moeten lezen want toen ik op internet ging zoeken en de bijwerkingen las herkende ik alles. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het waarschijnlijk verboden gaat worden in Nederland vanwege mogelijke doden. Ik zat er echt met open mond naar de luisteren. Trombose kan er optreden. Ik heb vrij lang last gehad van slapende handen en voeten. Elke ochtend als ik wakker werd sliepen ze. Ik was er op een gegeven moment aan gewend. Ook heb ik een groeiend bobbetje ter grootte van een euro. Vroeg me af of dat een gevolg kan zijn van de pil? Bloedprop misschien? Ieder geval ben gestopt met de pil en zal hem ook echt noooiiittt meer innemen. Ik was echt mezelf niet meer.

02-03-2013 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol
Ik gebruikte diane 35 en ben door de mazen van het net geglipt. Ook ik kreeg een longembolie. Na mijn eerste zwangerschap is gebeken dat ik een ( veel voorkomende) bloedstollingsafwijking heb: factor V Leiden. Helemaal niet ernstig maar wel tijdens zwangerschappen. Een verhoogde kans op tromboses met alle gevolgen vandien: miskraam, diepveneuze tromboses, longembolies, [lees meer...]... Ook dus bij het gebruik van de zware diane 35 pil. Deze afwijking in het bloed zou veel voorkomen... Ook mijn zussen en een aantal nichten hebben zich laten testen na mijn verhaal en hebben dezelfde afwijking. Niemand van ons neemt nog de pil. Tijdens zwangerschappen nemen we dagelijks bloedverdunners. Omdat het zo vaak voorkomt vond ik het belangrijk mijn verhaal te doen!

01-03-2013 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol
Ik ben op aanraden van de gynaecoloog gestart met de pil, als middel tegen endometriose. Ik heb de Diane in het verleden ook wel geslikt, maar dat ging toen goed. Ben vandaag bij huisarts geweest na aanhoudende, steeds ernstiger wordende klachten. Last van hartkloppingen, duizeligheid, zweten, trillen, benauwdheid, gevoelloosheid in voeten, flauwvallen. Boosdoener blij[lees meer...]kt de Diane, moet per direct stoppen en laten onderzoeken hoe het met de rest van mijn lichaam(sfuncties) gesteld is. Bloeddruk en hartslag in rust in elk geval behoorlijk verhoogd ten opzichte van de laatste meting (ongeveer 5 maanden geleden). Volgens huisarts ben in er net op tijd bij, langer doorslikken zou waarschijnlijk ernstige gevolgen hebben gehad.

28-02-2013 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol
Mijn dochter heeft ongeveer 6 maanden de diane pil geslikt totdat ze 2e kerstdag uitval verschijnselen kreeg, eerst haar spraak(doofstomme praat) wat na 3 weken herstelde, daarna kon ze niet lopen(motorische aansteuring ontbrak). na neurologische onderzoek is diagnose conversiestoornis. Daar wij al het gevoel hadden dat het misschien ook met de diane pil te maken had is ze[lees meer...] meteen gestopt, nu langzaam aan herstelt ze weer en loopt ze weer redelijk rond. Wel is ze nog onder behandeling bij psycholoog, maar als ik andere verhalen van conversiestoornis lees zijn die veel langduriger met minder herstel dan mijn dochter, krijg steeds meer idee dat de diane pil onderliggende oorzaak is, gaarne reactie als iemand bovenstaande herkend.

13-02-2013 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Al vanaf mijn 13e ongeveer aan de diane 35 dit inverband met ernstige acne, dus raadde de internist dit aan. Alleen te horen gekregen dat ik moest oppassen met roken maar daar doe ik niet aan. Werkt voor de acne super! Paar jaar geleden begon mijn huisarts er moeilijk over te doen dat het toch wel een zware pil was, en moest ik overstappen op een lichtere pil en zat ik du[lees meer...]s binnen enkele weken weer helemaal onder de acne! Dus terug naar de huisarts en weer aan de diane 35, wel een iets wat boze huisarts want hij ziet wel degelijk de nadelen van deze pil. Vroeg of laat moet je toch stoppen met deze pil maar voor mij werkt hij op dit moment goed! Wel last van flinke hoofdpijnen in de stopweek, en soms snel down/teleurgesteld en lichtelijk ongelukkig... maar of dat met de hoge dosis hormonen te maken heeft? Verder gebruik ik regelmatig bloedverdunners voor migraine, wat ook gelijk tegen trombose zou kunnen werken..

13-02-2013 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol
Ik slik nu ongeveer 8 jaar de Diane pil. De reden hiervoor was, zoals ik zoveel lees, de acne op mijn gezicht. Nu heeft de dokter mij een andere pil voorgeschreven. Ik ben bang dat de acne weer terug komt (ik hoop deze zomer te gaan trouwen), maar ik wil ook deze rommel niet meer slikken. Iemand daar ervaringen mee? Met overstappen naar een andere pil en het wel of niet te[lees meer...]rugkomen van de acne? Of ik nu bijwerkingen heb, kan ik denk ik pas zeggen wanneer ik stop en wat dan het verschil is...

11-02-2013 | Vrouw | 44
Herseninfarct
Ben al een tijdje verbaast over de macht van de zorgverzekeraars en de mafia praktijken van de farmaceutische industrie. Het boek wat u niet mag weten over u gezondheidheid is daar erg helder in. Heb met grote verbazing het nieuws gevolgd en hoorde net op het het nieuws dat er 4 vrouwen zijn overleden aan de diane-35. Heb zelf de diane-35 vanaf mijn 15de tot aan mi[lees meer...]jn 39ste geslikt omdat ik vreselijke ontstekingen in mijn liezen had (hydradinietes) Schrijf het verkeerd maar ben dan ook geen arts. Zelf kreeg ik in 2006 op 39 jarige leeftijd binnen 1 maand 2 herseninfarcten met grote gevolgen. Woonde op dat moment in Belgie moest direct stoppen met de pil. Ben nog steeds aan het revalideren en onder begeleiding neuroloog, thuishulp, ergotherapie, revalidatie therapie de hele jan mik mak. Ben hier zo boos over. Deze pil veroorzaakt bloedpropjes. Kans op embolieen, herseninfarcten enz. Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan dit medicijn ooit goedgekeurd zijn? Ben er van overtuigd net als mijn neuroloog dat lang niet alle bijwerkingen in de bijsluiter staat, terwijl dit wat wel wettelijk bepaald is. Levensgevaarlijk en strafbaar als aantoonbaar is dat men dit opzettelijk uit winstbelang pas jaren later kenbaar maakt. Belachelijk dat alleen Frankrijk deze pil uit de handel haalt. Naar mijn mening behoort deze pil verboden te worden. Ken de wegen niet en doe bij deze een oproep aan diegene die deze wegen wel weten te bewandelen. Mocht iemand weten hoe we dit kunnen aanpaken en er een gezamelijke rechtzaak van maken zal ik hier zeker aan mee werken. Niet om geld en schade vergoedingen. Wel om als gewone burger die trouw de medicijnen slikt die een arts voorschrijft een signaal af te geven. Dat we de mafia praktijken van de farmaceutische industrie NIET langer pikken/slikken. Het moet potverdrie eens afgelopen zijn met het gif wat men in medicijnen stopt waar wij en artsen vaak geen weet van hebben. Laten we onze krachten bundelen en de wanpraktijken van de farmaceutische industrie een duidelijk signaal afgeven, dat wij dit niet langer pikken/slikken. Zie mijn verhaal venlafaxine! MVDS

11-02-2013 | Vrouw | 24
cyproteron / ethinylestradiol
Ik was altijd regelmatig ongesteld tot ik met deze pil begon. Gebruikte hem ongeveer een jaar/ander half jaar. Nu een paar jaar verder ben ik niet meer normaal ongesteld, het duurt vaak een week voordat ik normaal ongesteld ben, eerste week heb ik heel donkerbruin bloed/stolsels en wil het maar niet doorkomen..daarna krijg ik hele erge buikpijn en komt er rood bloed. Ben e[lees meer...]r nu al een hele tijd mee gestopt maar er is nog steeds niks veranderd!

10-02-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Hoi allemaal, Ik heb de Diane-pil voorgeschreven gekregen met o.a. ernaast differin nadat ik de spiraal/mirena eruit heb laten halen. Nu zo ongeveer 2,5 jaar geleden nadat ik in mijn begin twintiger jaren acne kreeg. Het bleek dat de spiraal de oorzaak was van mijn acne, waarvan dit soort klachten na een paar jaar op kunnen komen zetten. Bij mij dus het geval, helaas wa[lees meer...]nt de spiraal vond ik verder geweldig (dik 6 jaar gehad, na 2-3 jaar werd de acne pas duidelijk zichtbaar maar de link werd pas jaren later door de dermatoloog gelegd). In het begin ging alles goed met de pil, maar nu merk ik dat de bijwerkingen van de Diane-pil cumulatief oplopen. Ik ben moe, futloos, nooit meer zin in seks, hoofdpijn, drukkende pijn tussen schouderbladen, heb momenten dat ik heel erg down ben en last van mijn borsten (al borstonderzoeken gehad ivm knobbels, bleken opgezette klieren te zijn). Ik begin er bijna aan gewend te raken, maar dit is niet wie ik ben! Nu heb ik besloten helemaal te gaan stoppen met anticonceptie en hoop dat de acne niet terugkomt, waar ik eigenlijk wel een beetje vanuit ga gezien de oorzaak de spiraal was... Ben benieuwd!

10-02-2013 | Vrouw | 55
Trombose
Ik slikte al een tijdje de pil omdat ik gescheiden was en een vriend had en op mijn leeftijd geen zin had in kinderen, de kilo's vlogen eraan. En ik kreeg trombose ik moest accuut stoppen met de pil ik heb nog steeds last ervan ik ben al 2 keer geopereerd aan me been waar de trombose was.

09-02-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik gebruik het al vanaf mijn 14 de jaar vanwege acne. Het werkte zeer goed. De dokter heeft mij wel goed erover geadviseerd en ook zeker de nadelen vertelt. Op mijn 26ste ben ik gestopt om zwanger te worden. Ik had verwacht omdat het een zware pil is en omdat ik het al lang gebruik dat het zeker niet meteen zou lukken, maar was binnen 1,5 maand zwanger. Ik kreeg meteen kl[lees meer...]eine puistjes dat ik stopte. Na de borstvoeding was ik overgestapt op een lichte pil, maar voelde mij heel anders ondanks dat ik geen acne meer had Ben gauw weer over gegaan op de diane en voelde me meteen beter.

09-02-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik slik nu vanaf mijn 15e de Diane pil. Ik ben hem gaan gebruiken omdat ik last had van puistjes. Ik word over 2 weken 19 en wil graag stoppen met de pil. Ik gebruik hem alleen voor de puistjes die ik heb gehad. Ik stop mijn lichaam vol hormonen zonder dat het echt nodig is geweest (nu ik foto's zie van een 2/3 jaar geleden zie ik dat het om jeugdpuistjes ging, van acne is[lees meer...] geen sprake) Ik wil dus graag stoppen met deze pil. Ik heb al gelezen wat de gevolgen zijn van het stoppen met deze pil, maar wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd of mijn huid meer puistjes zal gaan ontwikkelen dan voorheen, of dat dit uitblijft.

08-02-2013 | Vrouw | 36
Trombose
6 jaar lang geslikt ..veel moe en veel hoofdpijn ...uiteindelijk kreeg ik er een long embolie van ...door de diane 35 pil.nu met dit nieuws van de diane pil ben ik heel blij dat ik er nog levend vanaf ben gekomen ...maar het hsd ook anders kunnen zijn ...was 21 jaar toen het gebeurde.slik nu helemaal niks meer en het gaat goed.

08-02-2013 | Man | 47
Trombose
Mijn vrouw heeft toen zij deze pil slikte een hersenembolie gehad. Daaroverheen een trombose in het been en een bijna long embolie. Effect is dat zij twee weken in coma heeft gelegen en dat haar linker zijde volledig verlamd is geweest. Vanaf dat moment zijn er veel veranderingen waar zij mee te maken heeft. Al deze symptomen zijn voor haar elke dag weer nadrukkelijk[lees meer...] aanwezig. Zij is zeer snel moe, last van prikkels, concentratie problemen, enz. Het is nooit helemaal bewezen dat het door genoemde pil is ontstaan maar de toen behandelende artsen hebben haar dit wel aangegeven. Hoop dat dit medicijn grondig wordt onderzocht en dat ook andere mensen die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt reageren. Dit voor duidelijkheid wat deze pil misschien kan veroorzaken.

08-02-2013 | Vrouw | 52
Bloedstolsels
Stoppen met deze pilm direkt uit de handel nemen!! Ik had al verscheidene middelen gebruikt voor acne,niets hielp afdoende.Tenslotte naar de schoonheidsspecialiste(wat je zelf moet betalen)niet erg,als t maar helpt,ja in t begin wel maar op een gegeven moment ook niet meer :( Toen hoorde ik van de Dianepil;werkte geweldig tegen acne,ik naar de huisarts en ovoorgeschreve[lees meer...]n gekregen.Nooit ergens last van gehad en ik had zo goed als geen acne meer.(Ik was al ruim 40 !!!)n Zomer 2007 waren we op vakantie in Luxemburg en kreeg ik erge pijn in m'n kuit(dacht dat ik spierpijn had ivm de heuvels daar)flink gekoeld en gerust en het werd eigenlijk pas tegen het einde van de vakantie iets minder.Daarna zakte het weg en eigenlijk geen aandacht aan geschonken tot oktober toen ik ineens heel benauwd werd!! Ik dacht dat ik een koutje had opgelopen,had pijn tussen m'n schouderbladen.In het weekend tijdens een stukje autorijden kon ik geen hobbels velen,zondagssnachts kon ik de trap niet meer op !!!!! Huisartsenpost gebeld,daar moest ik van onder de warme douche en een paracetamol nemen(waar ik er al genoeg van op had)en ik moest om 8 uur mijn eigen huisarts bellen.Toch maar geprobeerd te slapen en om 8 uur de dokter gebeld waar ik direkt mocht komen,deze stuurde mij door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Ik mocht om 12 uur bellen voor de uitslag,ik was intussen weer naar huis gegaan en weer in mijn bed gaan liggen,mijn man zou even later thuis komen uit z'n werk.Hij had nog geen voet binnen gezet en toen belde de huisarts zelf al:ik moest direkt langskomen om een brief op te halen en door naar het ziekenhuis want m'n bloed was niet goed!!!We schrokken ons ROT !!!!In het ziekenhuis meteen in een bed gelegd alle toeters en bellen:hartfilmpje, rontgenfoto en later CT-scan en de bloeduitslagen, toen kwam de uitslag: dubbele longembolie!!! Meteen bloedverdunners ingespoten gekregen en morfine voor de pijn ( want dat had ik!!) Oorzaak: combinatie van de pil en roken! ( alleen rookte ik bijna niks ) Anderhalve week in het ziekenhuis gelegen ( ik kon nog geen 10 meter meer lopen), half jaar bloedverdunners gespoten en geslikt en weer opnieuw opbouwen want je kan niets meer en je hebt geen lucht en conditie meer !!!! Daarna nog 2 jaar voor controle bij de longarts gelopen en fysiotherapie voor ademhalingsoefeningen. Inmiddels ruim 5 jaar verder, gaat het gelukkig goed met me, de pil toen direkt in de prullebak gegooid,helemaal niet meer gerookt, een hond gekocht voor de conditie. Soms als ik pijn tussen de schouderbladen voel bekruipt me toch weer angst en zware hoest is ook angstig want er zijn gedeeltes van m'n longen afgestorven Maar he, ik leef nog :D Gelukkig! Ik ben dus duidelijk door het oog van de naald gekropen!!! Dus WEG met die Dianepil !! Levensgevaarlijk

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum