cyproteron / ethinylestradiol

15-11-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (0)
Acne/puistjes
Deze pil genomen van mijn 17 tot 25 (8 jaar). Elke maand zware hoofdpijn tijdens stopweek. Ook had ik erg droge huid, acne was wel weg maar over de rest van mijn lichaam zeer droge jeukerige bultjes. Ook zeer droog downunder en pijn bij het vrijen... dit heeft mij veel relatieproblemen bezorgd. Gestopt dus met deze pil en elke vorm van synthetische hormonen. Intussen heb i[lees meer...]k 2 gezonde kinderen van 1 en 3 jaar. ik was bij mijn 1e kindje 3 jaar pilvrij en ik heb nooit geen pil meer genomen. Hoofdpijn heb ik nu veeeel minder, quasi nooit meer! Acne is teruggekomen na het stoppen maar is wel verbeterd sinds 2 zwangerschappen. Enige waar ik nu mee worstel is extreem uitgedund haar. Ik vraag me af of er een verband kan zijn met mijn vroegere Diane 35 gebruik...?

27-09-2020 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik neem nu al een jaar deze pil, 6kilo bijgekomen. Oke zeker niet helemaal de schuld van de pil dacht ik. Maar ik heb ook heel veel last van stress en dat is begonnen sinds ik de pil neem. Bloed laten testen, bleek dat men cortisol (stresshormoon) zeer hoog was, door de pil. Alle bijwerkingen en dus ook bijkomen heb ik daar aan te danken. Binnen 2 weken afspraak bij in het[lees meer...] ziekenhuis om een koperspiraal in te steken zonder enige hormonen. Heef nogal met mijn lichaam gespeeld. Metabolisme is ook vertraagd door de pil, waardoor ik zeer moeilijk afval.

22-08-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Dit was de enige pil waar ik niet vervelende bijwerkingen van kreeg. Veel andere pillen kreeg buikpijn hoofdpijn en vloeide ik gewoon tijdens het slikken. Deze pil had ik al sinds mijn 16, tijdens de 1e zwangerschap gestopt ik was 26. In 2019 kreeg ik hem weer na enig aandringen bij mijn arts. Wel elke maand even een gesprek hoe het gaat. Maar de trombose nooit geen last [lees meer...]van, overigens alle pillen kan je dat van krijgen.

17-08-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben net begonnen met Daphne pil (lijkt sterk op Diane), ik vroeg me af na hoeveel weken/maanden ik mijn acne zal zien verminderen.

12-07-2020 | Vrouw | 35
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Sinds ik de u Huisarts nadrukkelijk verzocht had om me weer diane voor te schrijven (had ik sinds pubertijd maar moest toen rond nieuwsberichten erover stoppen) en weg eczeem rond vagina, rest is stukken rustiger. En ik houd m'n migraine op afstand door geen stopweek in te lassen. Enige is als ik em dan eens vergeet, dan heb ik ook gelijk binnen 6 a 12 uur migraine.

27-04-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Nooit bijwerkingen gehad. Hooguit een licht verlaagd libido. Voor mijn acne werkte het perfect.

22-11-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Deze pil heeft mijn leven gered!!! Sinds mijn 11e jad/heb ik zeer ernstige acne en was hierdoor vooral op mn 15e zeer depressief. Eindelijk mocht ik op mn 16e aan de diane pil. De acne ging weg en ik voelde me stukke beter! Maar goed ook want ik overwoog destijds serieus om een einde aan mijn leven te maken. Als ik de diane pil niet had gekregen had ik dat zeer waarschijn[lees meer...]lijk ook gedaan. Nu ben ik 44. Ik heb enkele keren geprobeerd te stoppen met de diane (lees: de goedkopere variant), maar de acne kwam in alle hevigheid terug. Een keer moest ik aan de Roacutane omdat de pil alleen het niet aankon. de andere keer heb ik eerst een lichtere pil geprobeerd, geen enkel succes dus in overleg met de huisarts weer terug naar de diane. Toch maar doorslikken dus, dan maar risico op een embolie. Beter dan zwaar depressief en al dood op je 16e!!! Mijn huisarts zegt trouwens: het Grootste risico op een embolie etc heb je als je zwanger bent, dus als ze de diane gaan verbieden, zou er eigenlijk ook niemand meer zwanger mogen worden šŸ™‚ . Uiteraard wel goede voorlichting en alleen voorschrijven bij ernstige gevallen (psychisch en of lichamelijk).

16-10-2019 | Vrouw | 18
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.

12-09-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Heeft u nu meer rimpels als anderen van de diane 35 pil of valt dat mee ? Ik vraag het mij af omdat u al in de overgang geweest bent en nogsteeds die pil slikt. Ik ben zelf 41 jaar en wil hem ook gaan gebruiken inverband met acne.

12-08-2019 | Vrouw | 60
Acne/puistjes
Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!

29-05-2019 | Vrouw | 16
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
ik kreeg deze pil voorgeschreven op mijn 16de, toen ik nog niet lang menstrueerde. ik schrik van de negatieve verhalen, maar herken me erin: deze pil gaf een gevoel van vervreemding, emotioneel en psychisch niet mezelf zijn en eigenlijk emotionele ups en downs. ik heb na het gebruik nooit echt lang een goede cyclus gehad, volgens mij was mijn lichaam ontregeld. ik zou h[lees meer...]et nooit aanraden en vraag me af of het nog vaak voorgeschreven word. zeker niet doen als jonge vrouw en nooit lang gebruiken

21-05-2019 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al zeker 22 jaar en nu willen ze dat ik stop ivm meer kans op trombose maar ik ben bang dat als ik stop nog meer migraine kryg omdat ik in deze 22 jaar al geprobeerd heb met een andere pil en medicatie puur mannelyke hormonen dus ik zal een gesprek aan moeten gasn wat het beste is graag iemand tips wat ik het beste kan doen dankje

02-05-2019 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
Neem geen risico. Ik ben erg ziek geworden van deze pil en heb chronische klachten eraan over gehouden. Het had wel effect op mijn acne probleem. Ik was helaas niet tijdig mee gestopt. Ondanks vele bezoeken aan de huisarts, is de link nooit gelegd met deze pil. De klachten ontstonden 6 mnd na gebruik geleidelijk aan. Toen ik stopte verbeterde mijn klachten van depressie,[lees meer...] maar ik ben nooit meer de oude geworden. Ik heb chronische darmproblemen, vermoeidheidsklachten en neurologische klachten eraan overgehouden, terwijl ik voor het gebruiken van de pil een gezond mens was. Ik heb tot de dag van vandaag erg veel spijt van het gebruik van diana pil en ik snap niet waarom er hier in NL nog geen verbod komt op deze pil.

01-04-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik vind de diane-35 een hele fijne pil. Ik gebruik hem al vanaf mijn 15e zonder klachten. Geen doorbraakbloedingen, stemmingswisselingen of depressieve klachten. Mijn huid is mooi glad en mijn borsten zijn zelfs een cup groter geworden. Toen ik hoorde dat de kans op trombose groter is dan bij andere pillen, ben ik een tijdje overgegaan op de microgynon. Geen succes. Na ee[lees meer...]n half jaar weer aan de diane en ben er erg blij mee!

01-02-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb de diane pil ongeveer 10 jaar gebruikt (15 tm 24) . In eerste instantie werd deze voor acne voorgeschreven, en het is nooit in me opgekomen om ernee te stoppen. Jarenlang ontzettend veel klachten gehad vooral van mijn darmen, ik dacht dat diabetes 1 de oorzaak was, maar na het stoppen met de pil, nu bijna twee jaar geleden zijn een groot deel van mijn klachten ver[lees meer...]dwenen. Ook voel ik me mentaal beter. Ik heb eerst drie maanden haaruitval gehad en mijn huid is ook erg onrustig geweest en dat is nu na twee jaar beter. Wel heb ik nog steeds folliculitus op mijn rug maar deze pil nooit meer voor mij!!

28-03-2018 | Vrouw | 27
Haaruitval
Begin september Diane 35 voorgeschreven door dermatoloog voor mijn haaruitval, ik vond het eerst een grote stap, omdat diane 35 toch wel negatief in het nieuws komt. Toch besloten om deze pil te gaan slikken, omdat ik me erg ongelukkig voelde door mijn haar. Mijn haaruitval is veel minder geworden en mijn huid is ook helemaal glad. Geen last van bijwerkingen tot nu toe..

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum