04-03-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruikte de diane pil sinds mijn 13de tot mijn 15de ik ben best wel geschrokken wat ik op tv hoorde. Ik was met de pil gestopt omdat me moeder het niet goed vondt dat ik, zoveel medicijnen slikte en besloot ik te stoppen. Ik kreeg toen andere medicijnen voor geschreven van de dernateloog en dat hielp ook goed alleen vaak kwamen er wel een paar puistjes. Maar het hielp[lees meer...] goed ik kreeg vaak een creme is beter dan pillen slikken duurt mischien wat langer. Beter dan allemaal troep in je lichaam.

04-03-2013 | Vrouw | 45
Bloedstolsels
25 jaar geleden een half jaar deze pil geslikt en ja hoor, trombose in mijn been! Tijdens mijn examenjaar 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, 2 jaar bloedverdunners geslikt en jaren met een steunkous gelopen van mijn tenen tot mijn heup.......en dat op je 20e! Ongelofelijk dat 25 jaar na introductie van dit medicijn het verband pas wordt gelegd. Ik wil met twk klagen en aa[lees meer...]nklagen.

04-03-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ook mijn dochter kreeg deze pil op 12 jarige leeftijd voorgeschreven ivm ernstige acne , heeft hem tot haar 18e gehad . 2 weken na haar 18e verjaardag kreeg ze 2 Tia's en een herseninfarct !! Een kerngezonde jonge vrouw zomaar ineens !! Artsen hebben nooit wat kunnen vinden ze was gewoon kerngezond . Nu ik deze verhalen leest vallen de puzzelstukjes in elkaar , mijn dochte[lees meer...]r is redelijk hersteld maar zal de rest van haar leven hier last van hebben haar hbo opleiding kon ze niet meer gaan doen haar rijbewijs halen kon niet meer en fulltime werken is veels te zwaar geworden dat lukt niet meer . Ook leeft ze nog steeds met de angst dat het gewoon weer ineens zal/kan gebeuren . En nu blijkt dat de Diane 35 hier weleens de oorzaak van kan zijn en dit bij de makers bekend was en de aantallen slachtoffers acceptabel noemen ? Ze zich geen zorgen maken ? Deze moeten gestopt worden voor er nog meer slachtoffers vallen !!! Een verdrietige maar boze moeder

04-03-2013 | Vrouw | 53
Acne/puistjes
Ook ik kreeg de diane voorgeschreven als middel tegen acne. Echter op mijn 42e kreeg ik een herseninfart zonder aanwijsbare reden. Zeker naar de verhalen over embolies die je nu hoort, stel ik hier toch mijn vragen bij. Dus wees voorzichtig!

02-03-2013 | Vrouw | 38
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al jaren. Helpt goed tegen acne. Ik heb totaal geen bijwerkingen. Heb eerder andere pil soorten gebruikt zoals marvalon, microginon 30, femodene en had daar een sterk verminderd libido van en last van emotionele schommelingen. Bij deze pil heb ik totaal geen bijwerkingen. Heb tijdens mijn nieuw zeeland vliegreis wel voor de zekerheid asperiene genomen. [lees meer...]Ondanks de lange vliegreis totaal geen bijwerkingen.

02-03-2013 | Vrouw | 21
Hoofdpijn
Ik ben vanaf mijn 13e tot mijn 21e aan de Diana geweest, ik had van kinds af aan veel hoofdpijn, dokter zij nog je hebt het druk me school en je hobby, maar in de vakantie kreeg ik het ergste hoofdpijn! Ik moest van. De dokter hoofd pijn boekjes bijhouden, mocht bepaalde dingen niet eten, moest na de fysio, mijn aar is zaar een stuk van af gehaald.. Niks werkte.... Nu ben [lees meer...]ik er zat van en mijn nieuwe huis arts adviseerde eens te stoppen met de Diana! En nu helaas krijg ik weer acne waarvoor ik de Diana had genomen, maar dit is echt helemaal niet erg als ik al die jaar met hoofdpijn terug krijg had ik echt liever wat acne dan die pijn!!

02-03-2013 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol
Ik heb een aantal jaar de Diane Pil geslikt. Ik kreeg 1,5 jaar geleden een vriend en merkte toen pas hoeveel bijwerkingen ik eigenlijk had door de pil. Ja mijn uitslag op mijn gezicht was helemaal weg.. dat was echt geweldig. Maar de bijwerkingen hebben er voorgezorgd dat ik een paar maanden geleden er toch maar helemaal mee gestopt ben. Echt totaal geen zin meer in sex[lees meer...]. Mijn libido was dus gewoon echt bijna verdwenen. En ik maar twijfelen wat er mis was met mij. Erg emotioneel en ik voelde me vaak down. Had beter de gevolgen moeten lezen want toen ik op internet ging zoeken en de bijwerkingen las herkende ik alles. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het waarschijnlijk verboden gaat worden in Nederland vanwege mogelijke doden. Ik zat er echt met open mond naar de luisteren. Trombose kan er optreden. Ik heb vrij lang last gehad van slapende handen en voeten. Elke ochtend als ik wakker werd sliepen ze. Ik was er op een gegeven moment aan gewend. Ook heb ik een groeiend bobbetje ter grootte van een euro. Vroeg me af of dat een gevolg kan zijn van de pil? Bloedprop misschien? Ieder geval ben gestopt met de pil en zal hem ook echt noooiiittt meer innemen. Ik was echt mezelf niet meer.

02-03-2013 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol
Ik gebruikte diane 35 en ben door de mazen van het net geglipt. Ook ik kreeg een longembolie. Na mijn eerste zwangerschap is gebeken dat ik een ( veel voorkomende) bloedstollingsafwijking heb: factor V Leiden. Helemaal niet ernstig maar wel tijdens zwangerschappen. Een verhoogde kans op tromboses met alle gevolgen vandien: miskraam, diepveneuze tromboses, longembolies, [lees meer...]... Ook dus bij het gebruik van de zware diane 35 pil. Deze afwijking in het bloed zou veel voorkomen... Ook mijn zussen en een aantal nichten hebben zich laten testen na mijn verhaal en hebben dezelfde afwijking. Niemand van ons neemt nog de pil. Tijdens zwangerschappen nemen we dagelijks bloedverdunners. Omdat het zo vaak voorkomt vond ik het belangrijk mijn verhaal te doen!

01-03-2013 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol
Ik ben op aanraden van de gynaecoloog gestart met de pil, als middel tegen endometriose. Ik heb de Diane in het verleden ook wel geslikt, maar dat ging toen goed. Ben vandaag bij huisarts geweest na aanhoudende, steeds ernstiger wordende klachten. Last van hartkloppingen, duizeligheid, zweten, trillen, benauwdheid, gevoelloosheid in voeten, flauwvallen. Boosdoener blij[lees meer...]kt de Diane, moet per direct stoppen en laten onderzoeken hoe het met de rest van mijn lichaam(sfuncties) gesteld is. Bloeddruk en hartslag in rust in elk geval behoorlijk verhoogd ten opzichte van de laatste meting (ongeveer 5 maanden geleden). Volgens huisarts ben in er net op tijd bij, langer doorslikken zou waarschijnlijk ernstige gevolgen hebben gehad.

28-02-2013 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol
Mijn dochter heeft ongeveer 6 maanden de diane pil geslikt totdat ze 2e kerstdag uitval verschijnselen kreeg, eerst haar spraak(doofstomme praat) wat na 3 weken herstelde, daarna kon ze niet lopen(motorische aansteuring ontbrak). na neurologische onderzoek is diagnose conversiestoornis. Daar wij al het gevoel hadden dat het misschien ook met de diane pil te maken had is ze[lees meer...] meteen gestopt, nu langzaam aan herstelt ze weer en loopt ze weer redelijk rond. Wel is ze nog onder behandeling bij psycholoog, maar als ik andere verhalen van conversiestoornis lees zijn die veel langduriger met minder herstel dan mijn dochter, krijg steeds meer idee dat de diane pil onderliggende oorzaak is, gaarne reactie als iemand bovenstaande herkend.

13-02-2013 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Al vanaf mijn 13e ongeveer aan de diane 35 dit inverband met ernstige acne, dus raadde de internist dit aan. Alleen te horen gekregen dat ik moest oppassen met roken maar daar doe ik niet aan. Werkt voor de acne super! Paar jaar geleden begon mijn huisarts er moeilijk over te doen dat het toch wel een zware pil was, en moest ik overstappen op een lichtere pil en zat ik du[lees meer...]s binnen enkele weken weer helemaal onder de acne! Dus terug naar de huisarts en weer aan de diane 35, wel een iets wat boze huisarts want hij ziet wel degelijk de nadelen van deze pil. Vroeg of laat moet je toch stoppen met deze pil maar voor mij werkt hij op dit moment goed! Wel last van flinke hoofdpijnen in de stopweek, en soms snel down/teleurgesteld en lichtelijk ongelukkig... maar of dat met de hoge dosis hormonen te maken heeft? Verder gebruik ik regelmatig bloedverdunners voor migraine, wat ook gelijk tegen trombose zou kunnen werken..

13-02-2013 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol
Ik slik nu ongeveer 8 jaar de Diane pil. De reden hiervoor was, zoals ik zoveel lees, de acne op mijn gezicht. Nu heeft de dokter mij een andere pil voorgeschreven. Ik ben bang dat de acne weer terug komt (ik hoop deze zomer te gaan trouwen), maar ik wil ook deze rommel niet meer slikken. Iemand daar ervaringen mee? Met overstappen naar een andere pil en het wel of niet te[lees meer...]rugkomen van de acne? Of ik nu bijwerkingen heb, kan ik denk ik pas zeggen wanneer ik stop en wat dan het verschil is...

11-02-2013 | Vrouw | 44
Herseninfarct
Ben al een tijdje verbaast over de macht van de zorgverzekeraars en de mafia praktijken van de farmaceutische industrie. Het boek wat u niet mag weten over u gezondheidheid is daar erg helder in. Heb met grote verbazing het nieuws gevolgd en hoorde net op het het nieuws dat er 4 vrouwen zijn overleden aan de diane-35. Heb zelf de diane-35 vanaf mijn 15de tot aan mi[lees meer...]jn 39ste geslikt omdat ik vreselijke ontstekingen in mijn liezen had (hydradinietes) Schrijf het verkeerd maar ben dan ook geen arts. Zelf kreeg ik in 2006 op 39 jarige leeftijd binnen 1 maand 2 herseninfarcten met grote gevolgen. Woonde op dat moment in Belgie moest direct stoppen met de pil. Ben nog steeds aan het revalideren en onder begeleiding neuroloog, thuishulp, ergotherapie, revalidatie therapie de hele jan mik mak. Ben hier zo boos over. Deze pil veroorzaakt bloedpropjes. Kans op embolieen, herseninfarcten enz. Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan dit medicijn ooit goedgekeurd zijn? Ben er van overtuigd net als mijn neuroloog dat lang niet alle bijwerkingen in de bijsluiter staat, terwijl dit wat wel wettelijk bepaald is. Levensgevaarlijk en strafbaar als aantoonbaar is dat men dit opzettelijk uit winstbelang pas jaren later kenbaar maakt. Belachelijk dat alleen Frankrijk deze pil uit de handel haalt. Naar mijn mening behoort deze pil verboden te worden. Ken de wegen niet en doe bij deze een oproep aan diegene die deze wegen wel weten te bewandelen. Mocht iemand weten hoe we dit kunnen aanpaken en er een gezamelijke rechtzaak van maken zal ik hier zeker aan mee werken. Niet om geld en schade vergoedingen. Wel om als gewone burger die trouw de medicijnen slikt die een arts voorschrijft een signaal af te geven. Dat we de mafia praktijken van de farmaceutische industrie NIET langer pikken/slikken. Het moet potverdrie eens afgelopen zijn met het gif wat men in medicijnen stopt waar wij en artsen vaak geen weet van hebben. Laten we onze krachten bundelen en de wanpraktijken van de farmaceutische industrie een duidelijk signaal afgeven, dat wij dit niet langer pikken/slikken. Zie mijn verhaal venlafaxine! MVDS

11-02-2013 | Vrouw | 24
cyproteron / ethinylestradiol
Ik was altijd regelmatig ongesteld tot ik met deze pil begon. Gebruikte hem ongeveer een jaar/ander half jaar. Nu een paar jaar verder ben ik niet meer normaal ongesteld, het duurt vaak een week voordat ik normaal ongesteld ben, eerste week heb ik heel donkerbruin bloed/stolsels en wil het maar niet doorkomen..daarna krijg ik hele erge buikpijn en komt er rood bloed. Ben e[lees meer...]r nu al een hele tijd mee gestopt maar er is nog steeds niks veranderd!

10-02-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Hoi allemaal, Ik heb de Diane-pil voorgeschreven gekregen met o.a. ernaast differin nadat ik de spiraal/mirena eruit heb laten halen. Nu zo ongeveer 2,5 jaar geleden nadat ik in mijn begin twintiger jaren acne kreeg. Het bleek dat de spiraal de oorzaak was van mijn acne, waarvan dit soort klachten na een paar jaar op kunnen komen zetten. Bij mij dus het geval, helaas wa[lees meer...]nt de spiraal vond ik verder geweldig (dik 6 jaar gehad, na 2-3 jaar werd de acne pas duidelijk zichtbaar maar de link werd pas jaren later door de dermatoloog gelegd). In het begin ging alles goed met de pil, maar nu merk ik dat de bijwerkingen van de Diane-pil cumulatief oplopen. Ik ben moe, futloos, nooit meer zin in seks, hoofdpijn, drukkende pijn tussen schouderbladen, heb momenten dat ik heel erg down ben en last van mijn borsten (al borstonderzoeken gehad ivm knobbels, bleken opgezette klieren te zijn). Ik begin er bijna aan gewend te raken, maar dit is niet wie ik ben! Nu heb ik besloten helemaal te gaan stoppen met anticonceptie en hoop dat de acne niet terugkomt, waar ik eigenlijk wel een beetje vanuit ga gezien de oorzaak de spiraal was... Ben benieuwd!

10-02-2013 | Vrouw | 55
Trombose
Ik slikte al een tijdje de pil omdat ik gescheiden was en een vriend had en op mijn leeftijd geen zin had in kinderen, de kilo's vlogen eraan. En ik kreeg trombose ik moest accuut stoppen met de pil ik heb nog steeds last ervan ik ben al 2 keer geopereerd aan me been waar de trombose was.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum