Ervaringen met Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

16-08-2023 | Vrouw | 54
Overgang
Een jaar geleden kreeg ik last van opvliegers, nachtzweten, prikkelbaar gevoel, het gevoel niet meer mezelf te zijn. Eerst acupunctuur, en specifieke middelen/kruiden etc geprobeerd voor overgangsklachten. Maar dat hielp nauwelijks, de acupunctuur wel maar daar moest ik dan continu mee doorgaan. Via de huisarts dit medicijn gekregen en vanaf het begin namen de opvliegers a[lees meer...]f, kon ik weer lekker slapen, en werd ik weer mezelf. Sinds deze zomer komen de nachtelijke opvliegers echter in alle hevigheid terug. Werkt het niet meer? Ik gebruik femoston continu nu een maand of 5 in de lage dosis. Misschien moet ik overstappen op de hogere dosis.

01-07-2023 | Vrouw | 54
Overgang
Dit had ik jaren eerder moeten weten. Ik gebruik Femoston nu 2 weken en ik voel me zoveel beter. Ik heb jaren Clonidine gebruikt tegen de overgangs klachten, maar ik heb me nooit helemaal oké gevoeld. Nu clonidine slecht te krijgen is op aanraden van de apotheker over gestapt op Femoston, en wat een verbetering.mijn klachten (vooral slecht humeur, overprikkeld, opvliegers)[lees meer...] zijn nagenoeg verdwenen. Ik heb geen last van de bijwerkingen die in de bijsluiter staan. Ik voel me een beter mens.

20-11-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ben sinds een paar maanden begonnen met femoston omdat ik heel slecht sliep en heel veel last had van mijn gewrichten. Ik had niet erg veel last van opvliegers wel was ik ook heel somber. Al deze klachten zijn zo goed als verdwenen. Dus ben daarom heel tevreden over het gebruik van femoston. Wel heb ik erg veel last gekregen van extreem veel haaruitval en zou daarom missc[lees meer...]hien willen stoppen maar ben bang dat de andere klachten weer terugkomen. Zijn er misschien ook nog andere die als bijwerking haaruitval kreeg en zo ja of dat ook over gaat

19-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 3 jaar Femoston, en ben zo blij hiermee! Eindelijk van die vreselijke opvliegers af de hele dag/nacht door Nu nog zo af en toe een hitte aanval maar die is te doorstaan :) Ik slaap sinds het gebruik weer heerlijk, mijn gewrichtspijnen zijn zo goed als weg gegaan sinds gebruik. Ik heb ook geen tussendoor bloedingen Mijn humeur is verbeterd, ik was echt zo somber [lees meer...]aan het worden. Ben wel 8 kilo aangekomen, maar heb ook een te trage schildklier en gelijktijdig met gebruik van dit medicijn gestopt met roken..dus tja......Mijn zin in intimiteit is wel compleet verdwenen Geen idee of dat met dit medicijn te weerleggen valt..? Nu wil ik eigenlijk stoppen met gebruik. Omdat het advies 2 jaar gebruiken is. Maar ik durf het niet goed, ben zo bang terug te vallen in de situatie van mijn hormonen oorlog voor het gebruik van Femoston. Iemand hier ervaring mee?

16-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ongesteld worden tijdens het gebruik van Femoston hoort er ‘gewoon’ bij! Je houd je lichaam in principe toch voor de gek met die pillen dus daar hoort ongesteld zijn bij!

13-02-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Femoston 1/10 bleek voor mij niet de goede dosering. Ik had meer nodig. Het is een lange weg geweest. Nu gebruik ik 1mg progynova (estradiol) en femoston 1/5. De voornaamste klachten (hevige spier- en gewrichtspijn en depressieve stemmingen) zijn weg en dat is fantastisch. Ik voelde me een wrak en nu leef ik weer. Toch gaat op de achtergrond de overgang door want er zijn n[lees meer...]og zeker hormoongerelateerde klachten. Ik kijk graag naar de voorlichtingsfilmpjes van menopauze op youtube en denk erover een consult bij haar aan te vragen. Ze is oprecht geweldig. Begin bij het begin. Aanrader voor als je alles wil weten. Zo kom je voorbereid bij je dokter. Succes allemaal👍🏻❤️

03-08-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Vanwege depressieve klachten in de overgang met femoston continu begonnen. Eerste twee maanden gingen zeer goed, beter slapen, veel beter humeur, had weer zin in het leven. Ook minder stijve gewrichten en een energieker gevoel. Helaas in de derde maand hevige bloedingen, gelijk aan eerste dagen ongesteld zijn, inclusief buik en rugpijn. Dit nu al twee keer meerdere dagen [lees meer...]in een maand. Als dit zo blijft ga ik eind van deze strip (maand 4 ) stoppen.

14-05-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik vind het een fantastisch preparaat. Mijn overgangsklachten verdwenen als sneeuw voor de zon en heb helemaal geen laat van bijwerkingen.

08-10-2018 | Vrouw | 54
Overgang
Ik ben met femoston continu begonnen ivm slecht slapen en hevig gewrichtspijn , na een week slikken begon bij mij de haaruitval, ben nog een paar weken hiermee doorgegaan tot ik zeker wist dat het haaruitval vd tabletten kwam en daar nu mee gestopt.

24-08-2016 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Vanaf mijn 50ste heb ik als overgangsklacht enorme last van slapeloosheid. vele uren per nacht wakker en dat 4 jaar lang totdat ik er genoeg van had. alle middeltjes geprobeerd van de Tuinen, maar niets hielp. ik slik nu femoston 1/5 en na 3 weken waren de klachten zo goed als verdwenen. als er nu nog een onrustige nacht tussen zit, komt dit door externe factoren zoals war[lees meer...]mte of alcohol. meer dan 2 glazen wijn geeft een onrustige nacht. totaal geen bijwerkingen. en het schijnt goed te zijn voor hart-en bloedvaten en botontkalking!

20-10-2015 | Vrouw | 54
Overgang
Had extreem last van opvliegers. Werkt fantastisch. Moet van dokter er mee stoppen, maar als ik dit probeer, heb ik binnen 1 week alweer opvliegers, dus stop er niet mee. Ben soms wel eens bang dat het op lange termijn niet gezond is, maar voel me 100% beter met het gebruik van femoston...

04-03-2013 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu
Heb Femoston ongeveer 10 maanden mogen gebruiken, i.v.m. onrust en opvliegers 's nachts en veel last van hoofdpijnen.. Ik kwam niet meer aan mijn slaap toe en was erg vermoeid. Nadeel is dat ik weer ongesteld werd. De tweede keer zo heftig, dat ik de arts heb gebeld of dit normaal was. Een aantal dagen moeten stoppen tot de bloeding over was. Ik merkte de laatste maanden[lees meer...] van het gebruik dat de effectiviteit wat afnam. Mocht het niet zo lang gebruiken i.v.m. gevaar op kanker. Al na 3 dagen na het stoppen kwamen de klachten terug. Heb nu Livial gekregen, maar ben daar niet zo tevreden over.

30-08-2023 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Jaar geleden corona gekregen.en corona inentingen gehad die zelfde periode .kreeg daarna allerlei huidaandoeningen branderig gevoel in huid met name aan neus en rode branderige oren.jeuk in nek kleine blaasjes. Rosacea etc.naar 2 verschillende dermatologen geweest zalfjes gekregen niets hielp.scan van neus laten maken niets te zien.op advies van mijn eigen huisarts met[lees meer...] femoston continu begonnen hij dacht nml dat t ook iets hormonaals kon zijn.2 maanden niet lekker hier van geweest zwaar vermoeid,hoofdpijn. duizelig en gevoelige borsten en weer wat ongesteld.terwijl ik dat al 5 jaar niet meer was.maar de branderige huid en rode pijnlijke rode oren sie soms wel uren aan houden en de jeuk waren wel weg gelukkig.3 de maand van inname voelde ik me goed ik kon de wereld weer aan.was weer vrolijk etc.nu ben ik 3 maanden ongeveer verder en t lijkt wel of ik een terugval heb.weer zo moe hoofdpijnen zeer duizelig,en buikpijn met bloedingen. Humeurig en weer zon knijpend gevoel in mijn benen.naar gynecoloog door verwezen die mij aanraadde direct te stoppen.nu ben ik zo bang dat als ik stop mijn huidaandoeningen weet terug komen,en weet niet wat te doen.lees veel verhalen van mensen met terug val.kan iemand mij vertellen hoe dat gaat als je wel doorzet met t stoppen met deze pil.daar ben ik echt reuze benieuwd naar?.ik kreeg ook haaruitval denk ik van deze pil,wat gebeurd er als ik gelijk stop.word t dan niet erger weer de haar uitval kan iemand mij dat vertellen ook.ik wil af vd vervelende bijwerkingen maar wil ook niet terug naar de tijd van branderig gevoel in mijn lichaam en jeuk etc.daar werd ik nml ook gek van.

06-05-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik gebruik het nog niet zo lang, 1,5 mnd. Ik heb nu een soort van menstruatie die nu 5 dagen gaande is, is dit normaal? Hoelang duurt het doorgaans bij jullie? Of kan ik beter stoppen?

12-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ben 1,5jr geleden gestopt met de pil en kreeg ineens allerlei vreemde lichamelijke klachten, kon uiteindelijk amper nog functioneren. Na maanden diverse malen bij de huisarts, internist etc te zijn geweest, niet serieus genomen door beide....bij overgangsconsulente gekomen. Wat een herkenning van mijn klachten. Gestart met femoston 1/5, eerste paar mnd bloedingen en/of[lees meer...] pijn onderbuik gehad. Voel me als herboren, slaap geweldig en ben fitter als ooit.

05-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Na meer dan een jaar geen menstruatie meer te hebben gehad en de ergste overgangsklachten weg waren, begon plots de hele ellende opnieuw. Opvliegers, nerveus, vermoeid, spierpijn en slecht slapen, alles was er weer. Na onderzoek bij de gynaecoloog ben ik femoston 2/10 gaan slikken, de overgansklachten verdwenen voor het grootste deel al snel, helaas had ik wel een erg pijn[lees meer...]lijke bloeding na de wisseling van pilsoort binnen 1 strip. Na een jaar mocht ik over op de femoston 1/5. En hoe fijn is dat. Alle klachten die er nog waren verdwenen helemaal. Ik voel me herboren. Na korte tijd kreeg ik helaas wel wat last van hele lichte doorbraak bloedingen, soms 3 maanden niet, dan 2 in 3 weken. Niet ernstig, wel vervelend. Er wordt nu toch aanvullend onderzoek gedaan, er lijkt niks aan de hand, maar dat onderzoek moet dat wel bevestigen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum