Ervaringen met Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

14-10-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Na enkelebweken waren opvliegers weg, heerlijk weer slapen s nachts. Mentaal helaas nog wel behoorlijk up en down.

01-05-2019 | Vrouw | 51
Overgang
Vanaf de eerste dag dat ik Femoston innam werd ik duizelig en misselijk. Vervolgens kreeg ik hele onrustige gevoelens en voelde mij vreselijk nerveus terwijl ik dit nooit heb. Omdat ik ook behoorlijke hartkloppingen kreeg ben ik na 2 weken gestopt met Femoston. De gynaecoloog vertelde dat ik even moest doorzetten en dat de bijwerkingen dan wel minder zouden worden. In mi[lees meer...]jn geval vond ik het niet verantwoordelijk om door te gaan. Ik voelde mij de hele dag zo ziek dat ik toch gestopt ben. Erg jammer want hoe ga ik nu verder met de opvliegers en gejaagdheid.

24-04-2019 | Vrouw | 51
Overgang
Hier hetzelfde probleem Ook weken lang menstruatie buikpijn Toch doorgegaan met slikken gemist in Hele vervelende bloedingen kan niet naar me werk Nu gestopt na 4 maanden Hoop dat ik wat anders kan krijgen Ben erg verdrietig angstig en geen zin nergens in

01-04-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (0.5)
Overgang
Na jaren van van ongemak in de vorm van behoorlijke stemmingswisselingen, huilbuien en vermoeidheid, 4 weken geleden begonnen femoston te slikken. Syptomen verergeren en ik ben nu helemaal van de leg. Energieloos!.. zo'n zwaar hoofd en tintelingen in mijn lijf...en tegelijkertijd een opgefokt gevoel dat ik ben gaan halveren. Idd.naar de supermarkt is al teveel. Twijfel o[lees meer...]f ik zal stoppen. Binnenkort overleg met h.a.

06-03-2017 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Ik ben nu 14 dagen bezig en misschien is dat nog veel te vroeg voor een oordeel. Ik heb constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Buikpijn. Ik heb een migraine aanval gehad waar ik al bijna 11 maanden vanaf was. Ik hou vocht vast. Voel me vreselijk opgeblazen. Slaap nog steeds slecht wel 4 a 5 keer wakker per nacht. Ik kijk het nog even aan en hoop ook al die posi[lees meer...]tieve verhalen mee te maken.

21-08-2023 | Vrouw | 50
Overgang
Bij mij zijn de opvliegers nog het minst erge van de klachten die ik heb door de overgang. Ik was extreem emotioneel, verward, kon amper een normaal gesprek volgen, laat staan meepraten want ik kwam niet meer uit mijn woorden, hartkloppingen, angsten en daardoor zweten als een otter, schrikachtig, extreem vermoeid, depressief. Dit zijn wel de hoofdlijnen. Het was vresel[lees meer...]ijk en eindelijk nadat ik aan de HA had aangegeven dat het echt, echt niet meer ging kreeg ik eindelijk hormoontherapie om te kijken of mijn klachten werkelijk door de overgang kwamen. Ik wist het al jaren maarja, als je niet serieus genomen wordt houdt het snel op, toch? Na een aantal dagen merkte ik al dat er iets begon te veranderen in mijn hoofd en lichaam. Nu, na een dikke 3 weken zijn de scherpe randjes eraf en begin ik mijn ' eigen' ik weer te worden. Wat ben ik blij! Het werkt dus echt. Enige nadeel is af en toe een vlaag van misselijkheid ervaar, een veranderde geur qua afscheiding [hopelijk trekt dat nog weg] en dat ik in een zeer korte tijd toch wel wat ben aangekomen maar het is niet anders. Mentaal lijden is echt het laatste dat ik wil, daar heb ik genoeg van gehad. Ik hoop dat dit betere/goede gevoel zich blijft voortzetten. De klachten zullen nooit helemaal weggaan maar het is wel degelijk een heel stuk beter te behapstukken nu. Ik wou dat ik dit eerder had mogen krijgen, zeker 2 jaar geleden al, het had me zoveel stress, verdriet en ellende kunnen besparen. Maar het bekende spreekwoord luidt; beter laat dan nooit! Ik had niet nog jaren op deze manier kunnen leven maar het gaat weer de goede kant op en daar ben ik blij om!

11-04-2021 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik ben super tevreden met femostan ik gebruikte eerst 1/5 mg werkte na 2 dagen al ,de mist in mijn hoofd trok op ik voelde mij steeds helderder in mijn hoofd. Na 5 dagen sliep ik weer normaal dat was super heerlijk. En na 1week geen één opvlieger meer wat een rust!!!!! Ze waren zo intens en zwaar met hartkloppingen zo 10 keer per dag vreselijk. Alleen bleef ik een o[lees meer...]nrustig gevoel houden heb ik gevraagd aan mijn huisarts of ik een stapje hoger kwa medicatie mocht uitproberen . en ja hoor na 3dagen weg! Wisselende stemmingen ,en depressieve gevoelens verdwenen ook. Ik ben super tevreden met femostan ik heb geen enkele bijwerkingen voel me goed en helder . Eet gezond en ben in gewicht ook niet aangekomen, ik ben weer een blij persoon!

17-10-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Ik begon in oktober 2015 vanwege opvliegers door de overgang. Het hielp heel erg goed, maar ik vond een jaar slikken wel voldoende, omdat je een verhoogde kans op borstkanker hebt. In dit jaar had ik steeds een enorme ijskoude voet, dus ik stopte 1 week geleden met die pil en mijn voet is weer bijna normaal (warm). Ik kreeg na het stoppen enorme buikkrampen, een felle pijn[lees meer...], wat na 4 dagen pas over was. Ik slikte ook tavonin (via de reumatoloog) voor miijn bloedsomloop, daar ben ik ook mee gestopt. Ik slikte ook vitamine B12 sinds 3 weken en ook mee gestopt. Ik neem nog wel glucosamine voor mijn atrose in mijn rechterarm en dat helpt. Door allerlei ziekenhuisbezoekjes kwam de arts erachter dat ik een lekkende hartklep heb, dit weet ik sinds juli 2016. Daar slik ik nu 1 pil voor per dag. In het hele jaar ook geen enkel borstonderzoek gehad.

25-06-2016 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1)
Braken
veel last van opvliegers , nachtzweten slik nu 18 dagen femoston maar wordt met de dag moeier en moeier kan mijn benen bijna niet meer bewegen van vermoeidheid als ik moet bukken , heb ik problemen met omhoog te komen de overgangsklachten zijn weg maar er zijn andere klachten revoir schijn gekomen voel me een oude vrouw nu

08-08-2015 | Vrouw | 50
Overgang
Voor mij nooit meer een hormonenpil.... Mijn huisarts schreef mij femoston voor ivm mijn heftige overgangsklachten: veel opvliegers, hartkloppingen, vermoeidheid en een voortdurende onrust in mijn lichaam. Na een paar dagen verdwenen mijn hartkloppingen en onrust. Opvliegers werden voor mijn gevoel heftiger en mijn vermoeidheid veranderde in 1 week in uitputting. Ook k[lees meer...]on in mijn contactlenzen niet meer dragen (ik zag later dat dit een bijwerking kan zijn). Daarnaast voelde ik me steeds neerslachtiger en duizeliger worden. Ik kon geen auto meer rijden en na een supermarktbezoekje moest ik zelfs al rust nemen. Ik kende mezelf niet meer terug, dit had ik nog nooit zo meegemaakt. I.v.m. de heftige klachten ben ik na 3 weken gestopt met femoston. Mijn extreme vermoeidheid , neerslachtigheid en duizeligheid verdwenen 2 weken nadat ik stopte met femoston. Mijn lenzen kan ik inmiddels weer een paar uur achter elkaar in. Ik hoop dat mijn oogbol weer normaal gaat worden. Dit kan een hormonenpil dus ook doen in je lichaam.

22-11-2023 | Vrouw | 49
Overgang
Ik ben net 49 jaar geworden en ben op 13 oktober 2023 begonnen met Femoston 1/5 op advies van HA nadat ik zelf tot het inzicht was gekomen dat alle klachten van de jaren ervoor weleens overgangsklachten konden zijn. Ik heb nooit opvliegers gehad en dacht daarom niet aan de overgang, mijn huisarts eerder ook niet maar deelde nav mijn verhaal mijn vermoeden. De overgangsk[lees meer...]lachten die ik had: energieproblemen, heel erg misselijk, lage rugpijn, enorme spierkrampen in billen en benen (vooral s'avonds en s'nachts) depressieve gevoelens , hartkloppingen, angsten, paniekaanvallen en onrust s'nachts en hierdoor veel slapeloze nachten. Ik was tot 2020 een sterke vrouw (gedreven ondernemer) maar ben in een paar jaar tijd veranderd in een labiel zwak mensje. Ik was mezelf niet meer. Ik ben in augustus naar de Fysio gegaan met enorme spierkrampen en spierpijnen. Mede dankzij hem tot inzicht gekomen dat rugpijn door spieren kwam en spierpijnen verdeeld door het lichaam zaten ( de ene week billen, dan zijkant bovenbeen, dan onderbeeen etc) en niet op gebruikelijke manier herstelden. Dit was voor mij de druppel van de zoveelste vage maar serieuze klacht die voor mij het normale leven lastig maakten. Ik leefde al jaren bij de dag en paste mijn hele leven hierop aan. Ik durfde ook niks meer te plannen omdat ik niet wist hoe ik me die dag zou voelen. Dat is allemaal niet zo erg als het een week per maand is maar ik had amper nog een 'goede' dag per maand. Binnen een week nadat ik begon met slikken van Femoston 1/5 was ik geestelijk en emotioneel mezelf weer! Dat was echt ongelooflijk, ik was zo blij! De angsten waren weg. Ik was niet meer labiel maar weer sterk. De eerste weken heb ik dagelijks lichtroze (druppels) bloedverlies gehad. Na twee weken gebruik ben ik ontzettend hevig ongesteld geworden en ben ik twee dagen enorm ziek geweest, alle klachten kwamen in alle hevigheid terug. Gelukkig had mijn huisarts me hiervoor gewaarschuwd en heb ik doorgezet! Tot heden ben ik blij met dit pilletje. Ik heb wel last van bijwerkingen maar die wegen niet op tegen de ellende van de jaren ervoor. Ik kan weer normaal functioneren. Ook op sociaal gebied bloei ik op en durf ik meer vooruit te plannen. Ik ben benieuwd hoe het gebruik zich verder ontwikkeld. Even afwachten nog.

28-05-2019 | Vrouw | 49
Overgang
Ik slik nu 1 jaar femoston en ben er ontzettend blij mee. Hiervoor heb ik een aantal jaren gelopen met heftige opvliegers 's nachts en overdag, altijd moe, energieloos en had ontzettend veel onverklaarbare pijn in mijn lichaam. Ik heb veel gedokterd en voelde mij zo onbegrepen. Heb ook veel verschillende homeopathische middelen uitgeprobeerd maar dat hielp steeds maar voo[lees meer...]r even. Toen ik begon met slikken duurde een aantal weken, maar nu zijn alle klachten verdwenen en voel ik mij weer als vanouds, al ben ik wel iets aangekomen maar dat heb ik er graag voor over want ik heb mijn leven weer terug.

14-08-2022 | Vrouw | 48
Menopauze
Ik zat sinds 2 jaar in de overgang met echt heel veel overgangsklachten die zowel mijn dagelijkse leven als mijn werkleven heel sterk negatief hebben beinvloed. Door al die heftige overgangsklachten heb ik mijn leven als heel zwaar ervaren. Ik ging op zoek naar een oplossing voor mijn overgangsklachten en las online iets over hormoon vervangend therapie en dat merendeel va[lees meer...]n de overgangsklachten hierdoor zouden verdwijnen. Vervolgens heb ik met mijn huisarts hierover gesproken. Voordat ik aan mijn hormoontherapie zou beginnen heb ik wel eerst een mammografie laten doen. Gelukkig was er niks aan de hand met mijn borsten. Sinds eergisteren begonnen met mijn hormoontherapie Femoston continue. Ik merkte gelijk al na de eerste dag het verschil: geen nachtelijk zweten, geen opvliegers, geen gewrichtspijnen (geen kniepijn meer etc), geen stemmingswisselingen, geen prikkelbaarheid, geen irritatie, geen depressieve gevoelens, geen huilbuien, vermindering van moeheid en geen branderigheid in mijn vagina. Momenteel nog geen bijwerkingen ervaren. Nu even afwachten of mijn andere overgangsklachten ook verdwijnen..Ik ben zo blij met Femoston continu. Begin weer mezelf te zijn...

17-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik slikte van te voren Angeliq hormoon 1 mg oestradiol en 2.5 dospirinon. Was ik extreem tevreden over geen rare bijwerkingen en voelde mij er fit bij. Helaas nu om economische reden uit handel gehaald in Nederland. Raakte ervan in paniek. Iets met zelfde samenstelling is er niet. Toen Femostan continue gaan gebruiken....0.5 oestradiol en 2.5 dydrogestron.....bij iedere ta[lees meer...]bletje wat ik innam voelde ik mij beroerder. Doodmoe ...iedere dag hele dag misselijk....onrustig.....pijn in bekken zwaar onderbuikgevoel....het gevoel niets meer te kunnen verdragen....echt vreselijk !!! Ik ga vandaag stoppen met femoston contineu.....dexe bijkomende bijwerkingen wegen nergens tegen op. Maandag weer naar huisarts. Er is geen alternatief voor Angeliq hormoon.....kwam dit maar terug in Nederland het was voor mij wonder pilletje. Ik stuur mijn informatie nog eens omdat ik zag dat mijn verhaal er eerder niet is opgezet

15-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Buiten dat femostan continue helpt tegen opvliegers geen warmte aanvallen wat positief is. Voel ik mij doodmoe onrustig ervan....misselijk...zwaar onderbuikgevoel....niet fijn. Ik slikte hiervoor 2 jaar Angeliq hormoon 1 mg estradiol en 1 mg dospironon daar voelde ik mij goed bij fit en ook geen opvliegers warmte aanvallen. Ben wel eens in die 2 jaar 3 dagen gestopt en toe[lees meer...]n kwamen de warmte aanvallen dus meteen weer gaan slikken. Maar Angeliq is nu door economische reden in nederland uit handel genomen en moest ik overstappen naar iets anders vandaar nu de Femostan continue 0.5 estradiol en 2.5 dydrogestron maar voel mij er niet goed bij. Hoop na 3 de strip dat al deze klachten voorbij zijn. Want ik ben sportieve fitte vrouw maar voel mij door femostan nu niet voor uit te branden. Vraag waarom doen ze in de femostan niet 1 mg estrodiol en 2 mg dydrogestron ???

27-04-2018 | Vrouw | 48
Overgang
Ik heb een jaar geleden femeston continu voorgeschreven gekregen omdat ik door een zware burnout op 47 jarige leeftijd gelijk volle bak in de overgang kwam. Met alle klachten die je je maar kon voorstellen, opvliegers, hartkloppingen nachtelijk transpireren, angsten, depressie, slapeloosheid entc etc, 15 kilo bijgekomen zonder dat mijn eetpatroon wat verandert en ik 4 ke[lees meer...]er per week sport. Van 56 kilo naar 71 kilo. Een zwaar drama voor mij. Mijn huisarts schreef me femeston continu voor en alle klachten zijn verdwenen. Alleen blijf ik een onregelmatige menstruatie houden, en als t zover is flink ook. Hoop dat die ook nog achterwege blijft dan ben ik helemaal blij. Mijn gewicht is niet meer toegenomen maar ik zal helaas moeten dealen met die +13klo. Die krijg ik er met geen mogelijkheid meer vanaf. Verder ben ik heel tevreden met t gebruik .