Ervaringen met Femoston continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

28-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.

16-06-2017 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Na het stoppen met de pil, een half jaar niet ongesteld geweest. Na een half jaar ineens zo ongesteld dat ik bloedarmoede kreeg. Na diverse onderzoeken op advies van huisarts met Femoston begonnen. Dit werkt prima en ik heb geen bijwerkingen. Het enige verontrustende is dat de kans op borstkanker toeneemt bij gebruik langer dan een jaar. Ik ben op advies van de huisarts g[lees meer...]estopt met de pil omdat ik boven de 50 was vanwege verhoogde kans op hart en vaatziekten en baarmoederhalskanker. Nu heb ik een andere hormonenpil ervoor terug. Dus ja, wat is wijsheid? De gynaecoloog adviseerde me na te denken over een spiraaltje. Ik ben er nog niet uit en ga een afspraak met de huisarts maken.

15-06-2011 | Vrouw | 53
Overgangsverschijnselen
ik werd er vrij zwaar van en had werd weer ongesteld hoewel dat officieel niet zou kunnen

10-03-2020 | Vrouw | 52
Overgang
In depressie geraakt door, wat achteraf bleek, overgang. Eerst door gynaecoloog anticonceptiepil zoely verstrekt gekregen. Na twee weken sliep ik weer, geen opvliegers en emotionele buien meer. Moest hier echter na een jaar mee stoppen en na twee weken ging het weer bergafwaarts. Hierop met femoston continu begonnen. Merkte na twee weken weer verbetering en voel me hier [lees meer...]goed bij. Alleen pijnlijke borsten voornamelijk aan 1 kant. Inwendig is de borst hard en gespannen. Duurt nu al een maand of 5 maar wil niet meer terug naar af. Kijk het nog even aan en ga anders een keer voor een borstonderzoek.

09-04-2019 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik zit nu in week 5 van femoston 1 /10. Vanaf week 2 geen opvliegers meer en slaap een stuk beter. Maar ik heb wel hevige hoofdpijn en buikkramp. Mijn buik voelt constant alsof je net voor een menstruatie zit, opgeblazen. Wie herkend dit? Ik twijfel of er mee door zal gaan, men zegt dat de bijwerkingen met 2 a 3 maanden verminderen....

05-06-2018 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Wat een super pillen zijn dit, voelde me binnen twee weken een heel ander mens en kon ineens weer doorslapen. Ook stijfheid van mijn gewrichten is helemaal verdwenen! Libido ook totaal hersteld, het stoppen hiermee zal nog wel een uitdaging worden.

09-06-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Deze medicatie helpt mij prima tegen overgangsklachten. Voor het gebruik enorm veel opvliegers en heel slecht slapen waardoor overdag goed functioneren (thuis en op werk) een hele opgave was. Deze klachten zijn na gebruik van femoston snel verdwenen. Wel last van lichte bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen en gespannen borsten, maar dat vind ik geen probleem.

20-05-2016 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ben sinds 6 mei, nu 2 weken dus, begonnen met Femoston Continu 0,5/2,5. Helaas loop ik al een tijdje te klooien en heb nu al mijn hoop hierop gezet. Ik had de prikpil en die had op 20 mei opnieuw gezet moet worden, maar daar ben ik mee gestopt. Dus niet alles was uit mijn lijf. Daarnaast gebruik ik Paroxetine. Afin, mijn hormoonbalans is een warboel. Nu heb ik last van [lees meer...]bijwerkingen, nog steeds nachtzweten, slecht slapen en voel me somber. Hoe lang zal dat duren? Ik heb zulke goede verhalen gelezen en ik kijk er verschrikkelijk naar uit om me gewoon weer lekker te voelen. De bijwerkingen zouden na enkele weken moeten verdwijnen, dus ik wil nog even volhouden. Wie stelt me gerust? Uiteraard deel ik mijn ervaringen later nog een keer. Thanks.

22-09-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Hallo, ook ik (52) slik nu zo'n 20 dagen Femoston 0,5/2,5 mg. In het verleden al vaker voor overgangsklachten bij mijn oude huisarts geweest maar het kwam er eigenlijk op neer van tja..het is niet anders. Nu met hetzelfde probleem bij mijn nieuwe huisarts en zij schrijft mij voor 3 maanden Femoston voor. Ik moet wel eerst even borstfoto's laten maken en als deze goed zijn[lees meer...] mag ik met Femoston beginnen. Alles is gelukkig goed en ik begin met Femoston. Waarom heb ik dit niet eerder gekregen? Ik heb mijn leven terug! Ik kan douchen en direct aankleden zonder eerst uit te zweten. Ik heb geen opvliegers meer. Ik had het deze week voor het eerst weer fris na 4 jaar! Ik slaap weer onder het dekbed en heb zowaar weer na lange tijd mijn haar geföhnd zonder natte nekharen te houden :-) Ik merk in deze korte tijd al zo'n groot verschil! Het slapen wil nog niet lukken maar ja wie weet komt dat ook goed. Wel heb ik als bijwerking meer vaginale afscheiding en nu een dag of 3 last van stijve en pijnlijke voeten en gevoelige spieren. Desondanks voel ik me een ander mens en ben erg blij met Femoston en mijn nieuwe huisarts :-)

24-02-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Super spul, ik slik femoston 05/2,5 alle klachten zijn weg en totaal geen bij werkingen! Ik blijf t zeker 1 jaar gebruiken, en probeer dan weer zonder .

19-12-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Endometriose en de overgang…. Mijn hele huishouding was van slag. Helemaal hyper in de nacht. Overdag altijd warm. Nachtmerries. Overgevoelig voor histamine. Mijn specialist stelde me dit als laatste redmiddel voor. Eerst gaf ze me die met wisselende hormonen. Daar werd ik helemaal hyper van. Nu de continu op laagste dosis. Ik ben niet helemaal door de overgang heen. Ik [lees meer...]bloed zo nu en dan nog licht maar wat een verschil! Ik kan weer Slapen. Geen nachtmerries meer. Niet meer zo hyper in mijn hele lijf. Minder last van voedsel intolerantie. Rustigere darmen… super blij!

16-05-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik femoston 2 jaar i.v.m zware opvliegers. Ondertussen gestopt maar opvliegers kwamen heel snel terug. Ik voel me heel goed weer. Wel afentoe bloedingen. Ik weet dat ik femoston niet lang mag gebruiken maar ik weet niet hoe ik moet zonder.

30-01-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik nu sinds een jaar femoston 1/5. Het bevalt mij heel goed. Voel mij een stuk rustiger en geen opvliegers meer. Wel heb ik sindsdien heel veel haaruitval gehad en ben ik 8 kilo afgevallen en heb mij eigenlijk geen dag fit gevoeld. Nu moet ik na een jaar even gaan stoppen van de huisarts maar wil het graag rustig afbouwen. Weet iemand daar een goede methode voor e[lees meer...]n in hoeveel tijd kun je het beste afbouwen. Ik las hier iemand die 6 dagen 1 pil overslaat en dan na vier dagen 1 over slaat en dan na twee dagen 1 overslaat , maar over hoeveel weken doe je dat? Eerst een paar weken 6 dagen en dan een paar weken vier dagen of meteen in 1 x achter elkaar. Ik hoop dat iemand daar iets over kan vertellen.

14-11-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Na een aantal jaren voor mij acceptabele overgangsklachten veranderde dit. Van 1a 2 nachten minder goed slapen naar 4a 5 nachten. Ook kreeg ik flinke stemmingswisselingen, concentratie problemen, een soort mist in mijn hoofd. Ik kende mezelf niet meer terug. Dat veranderde toen ik op advies van de overgangsconsulente i.o.m HA Femoston 1/5 ging gebruiken. Ik sliep weer bet[lees meer...]er op een enkele slechte nacht na, stemming verbeterde. Na 3 maanden ontstond er licht vaginaal bloedverlies, dit kwam steeds vaker en heviger voor. Na 4 maanden keerden klachten waar ik het voor ging gebruiken terug. Dat icm bloedverlies maakte dat ik besloot te stoppen met Femoston. Voor het bloedverlies moest ik onderzoek laten doen, behalve stress geen afwijkingen. Na het stoppen met Femoston stopte ook het bloedverlies en bleven klachten redelijk stabiel.

02-12-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
In aanvulling op mijn schrijven over uit het niets totaal de weg kwijt zijn en gebruik femoston .Helaas is door de aanhoudende keel spanningsklachten het mij niet gelukt antidepressivia af te bouwen .Wel merk ik dat de femoston mij mentaal wel rustiger heeft gemaakt , dus verwacht ook dat als ik van die gekke keel klachten afkom ik met femoston zeker goed geholpen zou zij[lees meer...]n.

24-10-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Uit het niets belande ik in een depressie , herkende mezelf niet meer , paniekaanvallen , keelklachten waarvan ik dacht dat het wel eens helemaal mis kon zijn , oorpijn en nog veel meer klachten , ik kon niet meer werken .Kreeg anti depressivia met heel veel bijwerkingen.Opeens na een huil dag was ik zo klaar dat ik terug naar de huisarts ging en vroeg is dit geen overgan[lees meer...]g , en kan ik hormoontherapie doen.Gelukkig wilde de huisarts hier in mee , nu naar 3 dagen voel ik me al een heel ander mens , word nog wel wakker van de opvliegers maar mentaal een wereld van verschil al.Hopelijk zet dit zich voort en kan de anti depressivia afgebouwt en blijkt het de hormonen te zijn .

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum