Ervaringen met Femoston continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

22-10-2022 | Vrouw | 58
estradiol / dydrogesteron continu (1/5)
Apneu
Heel veel last van pijn in mijn benen na stoppen minder last

14-07-2021 | Vrouw | 58
Menopauze
Steeds tussendoor bloedverlies en soms op menstruatie lijkende bloedingen

11-07-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb ook elke maand bloedverlies en soms wat tussendoor maak mij ongerust nog meer mensen ervaring je leest zoveel enge dingen mijn uitstrijkje was goed nu allerlei vervolg onderzoek. Bah

29-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb na een jaar weer bloed verlies de eerste keer heftig ongesteld nu soms een beetje bloed heb een uitstrijkje gehad en een pipelle dat was gelukkig goed maak me toch weer ongerust iemand anders ook last ?

04-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
slik ik nu 2 jaar, en ga hiermee door wanneer ik zelf denk dat het genoeg is . Ervaar dagelijks 2 of 3 opvliegers (is mee te leven) in plaats van 48 per etmaal.... Deze lichte variant bevalt mij prima , ik heb mijn leven weer terug! hiervoor een bloeddrukverlager geslikt, hielp niet echt. Daarvoor, Activelle, hielp goed, maar mocht maar tijdelijk. Met Femoston conti 0,5/[lees meer...]2,5 ben ik tevreden.

07-01-2021 | Vrouw | 58
Overmatig zweten
Met dit medicijn heb ik mijn leven weer terug! En zó simpel is het dus... Na mijn 45ste waren de opvliegers niet meer te harden. 24/7 jaar in , jaar uit om het half uur kwam er weer een....tot ik ze vanwege slapeloosheid zelf begon te zien vliegen. (Tja, die overgang én stoppen met roken maakten dat ik óók nog eens ruim 10 kilo aankwam.) Gelukkig nam mijn arts het seri[lees meer...]eus. Ik heb in de loop der jaren verschillende medicijnen uitgeprobeerd, waar onder zelfs bloeddrukverlagers! Slaap nu iets beter en heel af en toe schiet er een opvlieger nog doorheen, maar Femoston blijf ik nu gebruiken tot ook daar geen last meer van heb. Inmiddels ben ik nu 58 en een super tevreden gebruikster! ( Nooit geen bijwerkingen ondervonden)

22-02-2020 | Vrouw | 58
Tegen opvliegers

06-12-2013 | Vrouw | 58
Overgang
Helaas heb ik elke dag last van vaignale afscheiding, die de kleur van " oud" bloed heeft, met soms kleine klontertjes. Volgens de huisarts is dit niet ongewoon, maar dient het wel na enkele maanden te stoppen.... Ik vind het erg lastig, maar het feit dat ik geen enkele opvlieger meer heb weerhoudt me ervan met het medicijn te stoppen. Ik heb er nog niets van gelezen op [lees meer...]de diverse sites. Ben ik dan zo uitzonderlijk?

25-09-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Al 4,5 jaar in de overgang. Veel opvliegers en vanaf begin dit jaar niet fatsoenlijk meer geslapen. Veel moe, pijnlijke gewrichten, droge ogen. Eerste week van gebruik nog niet veel verandering. Na 2 weken kon ik eindelijk weer eens een nacht doorslapen en ik heb geen opvliegers meer. Na 4 weken gebruik spontaan zeer heftige bloedingen met buikpijn en rugpijn.

13-01-2021 | Vrouw | 57
Overgang
Na anderhalf jaar geestelijk heel onstabiel te zijn, emoties niet meer onder controle kon houden gaf mijn Huisarts de diagnose overspannen/burnout. Ik voelde dat dit niet klopte. Ik heb een gelukkig leven, leuk werk en voldoende ontspanning. Niets om overspannen van te raken. Ik begon over de overgang te lezen en voor mij klopte dit helemaal. Weer terug naar de huisart[lees meer...]s en aangedrongen op een verwijzing naar de Bermankliniek. Daar onderzocht, diverse vragen beantwoord en Femoston gekregen. Na 4 dagen! Echt dat zal ik nooit vergeten, waren al mijn klachten, zowel lichamelijk als geestelijk totaal verdwenen en was ik mijn gelukkig zelf weer. Inmiddels slik ik Femoston al 4 jaar en ik heb geen enkele bijwerking.

25-09-2018 | Vrouw | 57
Overgang
Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.

10-09-2018 | Vrouw | 57
Menopauze
Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?

23-03-2018 | Vrouw | 57
Overgang
Slik nu sinds 3 dagen Femoston Continu. Ik heb mijn leven weer terug, op 20 maart is voor mij de lente weer begonnen :) De druk op mijn borst is weg. Hartbonzen/kloppingen zijn gestopt. Ik kan weer slapen. Nacht zweten/opvliegers gestopt. Mijn migraine aanvallen die ik bijna dagelijks had zijn weg. Mijn hoofd is weer helder, ik kan me weer concentreren. Mijn moehei[lees meer...]d is echt als sneeuw voor de zon verdwenen Maagklachten zijn voorbij. Opgeblazen gevoel idem Ik wou echt dat ik hier jaren eerder aan begonnen was.

30-01-2015 | Vrouw | 57
Overgang
Ik gebruik dit medicijn inmiddels meer dan 20 jaar. Ben in die tijd twee keer gestopt en dat was vreselijk . Alle klachten kwamen terug. Zweten, kletsnat zonder reden, rood gezicht, slecht slapen, nerveus, onrustig, hartkloppingen. Met femoston zijn al die klachten verleden tijd. Er zit geen borstkanker in mijn familie en ik doe elke twee jaar mee aan het bevolkingsonderzo[lees meer...]ek. Ik vond dit een geweldig middel en kan het iedereen met dezelfde klachten aanraden.

26-11-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron continu
Hallo, Ongeveer een week geleden weer naar de huisarts geweest. Hij zei meteen, ik zie al dat je nog niet wilt stoppen. Ik mag nu tot mei doorslikken. Dan moet ik weer terug komen. Ik moest wel een afspraak maken voor een borstonderzoek. Ik ben al geweest, en alles was gelukkig goed. Als ik in mei weer naar de huisarts ga, ben ik toch niet van plan om te stoppen. Di[lees meer...]t is mijn mening

09-10-2013 | Vrouw | 57
Overgang
Hallo, Ik zou nog terugkomen op mijn verhaal van 3 september 2013. Ik gebruik nu meer dan een maand Femoston 0,5/2,5 mg. Dit is de laagste dosis. Het werkt bij mij uitstekend. De dokter heeft met mij afgesproken, als deze medijnen (ik heb ze nog tot eind november) op zijn, moet ik stoppen, omdat ik Femostan dan al meer dan een halfjaar slik. Ik heb hier eens goed ov[lees meer...]ernagedacht. Er zijn ook heel veel voordelen, die ik al eerder genoemd hebt. 1 Geen opvliegers meer, 2 Weer goed kunnen slapen, 3 Veel minder afscheiding, 4 De afscheiding ruikt veel minder, 5 Bij gemeenschap geen pijn meer, de vagina minder droog, 6 Gaat botontkalking tegen, 7 Geen blaasontsteking meer. Van blaasonstekingen kun je incontinent worden. Dat lijkt mij helemaal een ramp. Dus wil ik gewoon niet stoppen. Als ik naar de dokter geweest ben, hoor je weer van mij.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum