Ervaringen met Estradiol Pleisters

estradiol transdermaal

Bij  OvergangX

allergische reactie

Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

10-10-2022 | Vrouw | 46
Overgang
Stemmingswisselingen, angstig/opgejaagd gevoel, extreem prikkelgevoelig (ik kon geen radio en TV meer verdragen, verjaardagen gingen niet meer), slecht (door)slapen. Mijn huisarts vond het niet nodig iets tegen deze klachten te doen. Maar na een jaar te lopen vechten tegen deze nare overgansgklachten, vond ik dat zelf wel nodig! En dus ben ik naar een overgangsconsule[lees meer...]nte gegaan en op haar advies gestart met een halve pleister estradiol (0,25 mg), in combinatie met 2 weken per maand utrogestan pillen. Wat een goede beslissing! Geen enkele bijwerking gehad en na 3/4 weken voelde ik me een stuk rustiger en stabieler worden. Ook de prikkelgevoeligheid verdween snel. Nu, een half jaar verder, voel ik de klachten wat terugkomen, dus ga binnenkort verhogen naar een hele pleister.

11-09-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ontzettend blij dat ik van mijn overgangsklachten af ben dankzij deze Estradiol pleisters! Lang getwijfeld en allerlei natuurlijke overgangsproducten geprobeerd maar de opvliegers, hartkloppingen, gejaagd /onbestendig gevoel en slechte nachten werden steeds erger ipv minder. Op den duur kon ik het niet meer relativeren en eroverheen kijken. Het idee dat ik zo nog misschie[lees meer...]n wel jaren moest doorgaan maakte me angstig en moedeloos. Ik had echt een time-out nodig! Al was het maar voor een korte periode. Met die insteek ben ik gaan lezen en zoeken naar bio- identieke hormoontherapie. Samen met mijn huisarts goed besproken en nu gebruik ik zo’n 2 maanden Estradiol pleisters en 2 capsules progesteron Utrogestan. Wat een verschil!! Na 2 weken was ik van al mijn overgangsklachten af! Ik ben weer helemaal mezelf en dat zonder noemenswaardige bijwerkingen (wat gevoeligere borsten, verder echt niets!) Ik kan het iedereen aanraden. P.s ik heb de dosering zelf aangepast door er een halve pleister bij te plakken, dit is voor mijn lichaam op dit moment precies de juiste dosis (75 ug) die het nodig heeft. Nog een tip: ik doe er altijd een extra hechttape over, zodat de pleisters niet los gaan.

31-08-2022 | Vrouw | 55
estradiol transdermaal (75ug/24)

10-06-2022 | Vrouw | 58
Menopauze

12-01-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Nadat ik in mei 2021 mijn laatste menstruatie had gehad kreeg ik last van opvliegers gewrichtsklachten en slapeloosheid. Werd 's nachts wakker van de opvliegers en kon vervolgens niet meer in slaap komen. In september 2021 naar de huisarts gegaan en ik kreeg deze pleisters en utrogestan voor geschreven. Na een week of 3 werden de opvliegers minder en zijn nu helemaal verd[lees meer...]wenen. Ik slaap goed en mijn gewrichtsklachten zijn ook verdwenen. De pleisters lieten wel vaak gedeeltelijk of helemaal los. Ik maak nu mn huid schoon met alcohol en plak ze erop als de alcohol nog nat is. Dan zitten ze na 3 dagen nog heleaal goed.

29-09-2021 | Vrouw | 54
Overgang
In 2017 kreeg ik een burnout, als gevolg van te weinig slaap door ondere andere nachtelijke opvliegers. Het ging de hele nacht door. Via de menopauze kliniek kreeg ik in 2018 Systen 50 van Jansen voorgeschreven, samen met utrogestan (progesteron) pillen. Na ongeveer een maand geen enkele last meer van opvliegers. Voel me sindsdien een stuk beter, en kan beter doorslapen. H[lees meer...]et enige minpuntje van de Systen pleisters is dat ze bij mij enorme vieze zwarte lijmranden krijgen, al na een paar uur na het opplakken. Hoezo onzichtbaar. Ook heb ik regelmatig last van jeuk en uitslag op de plakplek. Op eigen verzoek ben ik overgeschakeld naar Sandoz. Deze pleisters plakken inderdaad minder goed, maar nu weet ik ermee om te gaan. Met een nat washandje boen ik eerst de huid, daarna goed droogboenen en de pleister plakt perfect. Geen lijmranden meer, de pleister is echt onzichtbaar. Werking is even effectief.

23-11-2020 | Vrouw | 53
Overgang
In combinatie met orgametril voorgeschreven. Gestopt even met orgametril maar kreeg nog steeds enorme baarmoederkrampen, niet te doen.

27-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik ben ontzettend blij met de pleisters van Systen. Zeer effectief. Gebruik het samen met Utragestan. Allemaal bio identiek en weinig kans op trombose in vergelijking met het slikken van pillen. Was altijd moe. Met de pleisters had ik mijn energie weer terug en mijn hormonale migraines zijn verdwenen. Systen is nu een tijd niet leverbaar geweest. Ik werd echt wanhopig.[lees meer...] Heb Sandoz gebruikt een preferentiemiddel vd zorgverzekering. Gebruik dit nooit!! Ik kreeg erontzettende steken van in mijn borsten. Toen ik ermee stopte verdwenen de steken. Gebruik nu Mylan. Wordt ook uit de productie gehaald. Geen steken, maar afgifte is minder goed merk ik. Toch weer moe en hoofdpijnen. Hopelijk is Systen snel weer leverbaar. Toen voelde ik mij helemaal goed.