Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (6 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

29-12-2017 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op advies van gynaecoloog hiermee gestart ivm continue vloeien t.g.v. een myoom. Na enkele dagen stopte vloeien geheel. Ik slik deze pil door zodat ik sinds het gebruik geen bloedingen meer heb. Super!. Kort na gebruik een gewichtstoename van enkele kilo's welke ik er niet af krijg. Sneller hypertensie welke ik in de gaten houdt. Helaas is orgametril nu niet meer le[lees meer...]verbaar en moet ik plots gaan overstappen naar wat anders.

29-01-2013 | Vrouw | 44
Bloedingen
Ik ben gisteren naar de genycoloog geweest omdat mijn maandstonden onregelmatig geworden zijn. Hij heeft mij 3 maanden Orgametril voorgeschreven. Maar als ik dat allemaal lees weet ik niet of ik die zal nemen!!!! Ik ben 40 kilo vermagerd en voel me nu goed en lees hier dat "bijna" iedereen aankomt!!! Nee hoor heb er teveel moeten aan doen om die kilo's te verliezen en dan [lees meer...]borstpijn, hoofdpijn zweten???? Is het dat allemaal waard? Ik heb wel een vraag, werkt dit als anticonceptie ook? Nathalia

26-12-2011 | Vrouw | 44
Endometriose
sinds sept 2008 orgametril geslikt tot en met sept 2011. Het helpt absoluut tegen de bloedingen (wat een zaligheid !!) maar ook ik kwam erg aan en had het in tegenstelling tot andere schrijfters juist in denacht extreem koud. tegen de borstpijn hielp het ook wel en het eerste jaar had ik nauwelijks migraine. Nu ik gestopt ben sinds september duurde het ruim 8 weken voor [lees meer...]er een bloeding kwam en sindsdien is het een zooitje ongeregeld. Dan weer 3 dagen niets en dan weer heel lichte bloedingen en opeens dan weer een paar dagen hevig bloedverlies. Wie herkent dit? Ik sta erg in dubio wat te doen; weer beginnen of al dit gedoe op de koop toe nemen en me lichter voelen...

06-12-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Slik orgametril al zo´n 20 jaar. Ben er helemaal blij mee. Geen endometriose, geen bloedingen. Een waar feest. Ook geen ernstige bijwerkingen. Zweet wel snel maar dat neem ik op de koop toe.

09-10-2011 | Vrouw | 44
Zware menstruaties
Ivm zeer zware menstruaties, waarbij ik flauwviel, kreeg ik dit middel vijf jaar geleden in november voorgeschreven gekregen door de gynacoloog. Het jaar erop kreeg ik in de zomer melasma dat ik niet direct linkte aan het orgametrilgebruik. Inmiddels zijn de pigmentvlekken zo erg geworden dat ik ervoor naar de dermatoloog ben geweest, ook hij vermoedt dat de lynestriol de [lees meer...]oorzaak is. Dezelfde klacht komt nl. voor bij sommig pilgebruik, dat dezelfde werkzame stof bevat. Behalve pigmentvlekken sinds het gebruik van orgametril heb ik last gekregen van overbeharing, lichte gewichtstoename, hartkloppingen en zweten. Het middel dat eerst ideaal leek is nu erger dan de kwaal en ik ga dan ook terug naar de gynacoloog.

28-05-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Zet dan ook op de bijsluiter, niet geschikt voor sjogren, lig hier werkelijk totaal zonder traanvocht, speekselvocht en neusvocht, zicht is bijna weg, ogen scheuren en oogdruppels en ooggels helpen totaal niet meer, we zagen even het verband niet, ga naar een halve vanavond, want ja is weekend, en Maandag direct bellen, mochten mijn ogen nog ernstiger worden bel ik h[lees meer...]et ziekenhuis, ja wist al heb ernstige sjogren ogen keel neus en Vrijdag speekselbiopt gehad, maar dit slaat alles, dus niet gebruiken bij sjogren, doe het nooit en zet het op de bijsluiter......

27-02-2015 | Vrouw | 45
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na ernstige bloedingen en het uitvallen van de mirena orgametril gekregen. De bloedingen zijn volledig weg maar word na lang lijnen wel weer zwaarder.

19-11-2011 | Vrouw | 45
Opgezwollen en pijnlijke borsten
Ik had vroeger elke maand wel een 2tal weken, en soms langer hevige borstpijnen. sinds ik 1/2 orgametril per dag inneem is deze pijn verdwenen. Laat ik deze medicatie heb ik er terug hevige last van.

04-02-2021 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
2 weken geleden gestart met orgametril Veel last van bijwerkingen: nachtelijk zweten, misselijk, jeuk ,diarree, hoofdpijn

23-06-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Orgametril doet wat t moet doen, het stelt de menstruatie uit. Bij mij lukt dat niet helemaal, maar toch is het met 90% verminderd en ben ik al bij met dit resultaat. Echter, de bijwerkingen....teveel om op te schrijven, het hele lijstje is op mij van toepassing, het ergste is dat ik 14kg ben aangekomen sinds t gebruik, extreem veel vocht vasthouden, enorme transpiratie ma[lees meer...]ar ook koude transpiratie (heel erg zweten en t enorm koud hebben, met name snachts), rillingen, hoofdpijn, stemmingswisselingen, concentratieverlies. 10 juli gaat mijn baarmoeder eruit en dan kan ik stoppen met dit middel. De vlag kan dan uit!

16-03-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel onaangename ervaringen met ernstig bloedverlies, het verliezen van de mirena (geplaatst door de gyn, maar na 2 weken verloren tijdens een bloeding), bleven er nog 2 mogelijkheden over. Orgametril slikken en als dat niet werkt baarmoederverwijdering. vanaf oktober de orgametril geslikt, 3x per dag, dat ging prima, daarna verminderd naar 2x per dag, dat ging niet goe[lees meer...]d, bloedingen kwamen gelijk terug. Sinds november op 3x per dag. Inmiddels ook alle bijwerkingen gekregen. 3 weken lang extreme jeuk over mn hele lichaam, sinds oktober heel veel last van puistjes op mn gezicht, zwangerschapsvlekken in gezicht en hals, hoofdpijnen, heel veel zweten en het ergste (voor mij) 9kg aangekomen. Door alle bijwerkingen en de enorme hoeveelheid hormonen die je met 3 pillen binnen krijgt, heb ik de gyn nu bijna gesmeekt om mn baarmoeder eruit te halen. Dit gaat hopelijk zsm gebeuren. Ik ben heel blij als ik geen orgametril meer hoef te slikken!

09-11-2019 | Vrouw | 47
lynestrenol (20mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik zelf heb dus ook vleesboompjes in de baarmoederwand zitten. Ben begonnen met mirena spiraal die kwam er vanzelf weer uit. Nu heb ik een Implanon. En vreselijke vloeiingen.. het houdt maar niet op het gaat maar door. Twee weken geleden hp geweest en kreeg ik orgametril eerst 10 mg na t weekend 20 mg 1 keer per dag 10 dgn de HB was gezakt naar 6.3. En vitamine D te k[lees meer...]ort .nu is de 5 e dag en ben ik weer vreselijk ongesteld.. Wordt er zo moe van.. wat is wijsheid?

27-06-2016 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het werkte uitstekend, geen menstruatie meer met bijbehorende klachten. Na 6 jaar slikken wel borstkanker gekregen. (hormoongevoelig)

19-06-2011 | Vrouw | 47
lynestrenol
heb mirena spraal laten plaatsen maar na 11 weken steeds vloein. ben nu orgametril sinds dagen aan het slikken en ik voel me net een opgeblazen ton . heb het gevoel dat ik kiloos ben aangekomen, last van hartkloppingen ,kortademig. vloein is nu weg maar ik moet nog 5 dagen slikken. ik denk dat ik ermee stop. iemand ook zo'n ervaring? (Red; wij adviseren het stoppen met me[lees meer...]dicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/of apotheker)

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum