Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (7 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

16-07-2013 | Vrouw | 32
Endometriose
Ik gebruikte eerst orgametril (voor de lucrin) De orgametril hielp niet goed en daarom kreeg ik lucrin. Hiervan belandde ik op de eerste hulp met hartkloppingen. Daarom ben ik met de lucrin gestopt en gebruik ik nu weer orgamteril. Door de lucrin heb ik nog lang last gehad van benauwdheid en van vocht in mijn rechterbeen.

07-12-2011 | Vrouw | 32
lynestrenol
na 20 jaar hevige klachten rondom menstruatie slik ik nu dit middel en moet zeggen het gaat erg goed. heb weinig last van bijwerkingen maar heb wel veel slijmverlies en de pijn ervan. met deit middel gaat de gyno kijken of ik endo metriose heb (waarschijnlijk wel). daarnaast heb ik ook pcos wat ook erg pijnlijk is. over 3 maanden weet ik meer en misschien dan ook een kij[lees meer...]koperatie.

27-09-2018 | Vrouw | 33
Endometriose
Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Na een half jaartje Zoladex te hebben gebruikt heb ik 3 jaar non-stop Orgametril geslikt om mijn endometriose in bedwang te houden. Ik had vrijwel geen bijwerkingen. 1e maand alleen een bloeding, maar daarna niks meer.

14-11-2011 | Vrouw | 34
Mogelijke endometriose
Heb dit medicijn gekregen vanwege pijn bij intimiteit. Conclusie gyno was mogelijkheid endometriose, alhoewel onduidelijk of het zo is. Testen wijzen dat niet echt uit. Kijk operatie gehad en waar hij kon kijken niets te zien. Waar ik pijn heb kan hij ook niet kijken tijdens een kijkoperatie. Merk dat ik de laatste maanden steeds deprimerender wordt. Net bij de huisarts ge[lees meer...]weest wil toch dat ik contact met gyno heb voor ik eventueel anti-depressiva krijg, want mijn gevoelens kunnen erg goed komen van de orgametril. Iedereen die klachten beschrijft herken ik mezelf in terug. Ben benieuwd wat de vrouwen die gestopt zijn te melden hebben en wat hun gyno heeft gezegd. Ik kom er nog op terug heb woensdag contact met hem en daarna met huisarts.

12-08-2011 | Vrouw | 34
Overvloedig vloeien/buikpijn
Zit nu te wachten op de bloeding na 10-daagse Orgametril kuur tegen overvloedig vloeien - komt vast snel, beetje zeurderige buikpijn. Veel last van bijwerkingen gehad, nerveus, onrustig, duizelig... kon me moeilijk concentreren, al met al. Verder even afwachten of het het gewenste effect heeft.

30-07-2018 | Vrouw | 35
lynestrenol (5mg)
Na mijn tweede zwangerschap waren mijn maandstonden zeer onregelmatig en telkens voor en na mijn menstruatie waren mijn symptomen zeer hevig, voor mijn menstruatie had ik namelijk een lage tolerantie voor mensen in mijn omgeving, tot agressief gedrag toe, en na mijn menstruatie had ik emotionele huilbuien tot en met. Mijn gynaecoloog heeft mij een doorlopende dagelijkse d[lees meer...]osis voorgeschreven, en sindsdien gaat het stukken beter, al moet ik zeggen dat je zin naar seks daalt.

19-08-2012 | Vrouw | 35
Endometriose
Neem sinds 10 jaar orgametril. De eerste 6 maanden meer dan 10 kg bijgekomen maar eindelijk gedaan met de klachten en de buikpijn. Laatste jaren veel last in mijn gewrichten, zou dit van de orgametril kunnen zijn ? Iemand ervaring mee ? Grts

14-08-2011 | Vrouw | 35
Endometriose
Ik gebruik nu 4 jaar orgametril ivm endometriose. Het effect hierop is zeer goed. Ik heb zo goed als geen cystes en haarden meer in en rond mijn baarmoeder. Wel ben ik 7 kg aangekomen, ben ik regelmatig moe en lusteloos. Omdat de endo nu volledig weg is, wil ik binnenkort met mijn specialist gaan overleggen om over te stappen op een andere pil. Wellicht dat jullie hier nog[lees meer...] suggesties in hebben?

06-01-2011 | Man | 35
Endometriose
Ik heb orgametril een aantal maanden moeten slikken ivm endometriose en bloedingen, bij afbouwen naar 1 pil naar dag, iedere x weer bloedingen dus moest er 2 a 3 per dag innemen. Ik weet iedereen reageert anders op medicijnen maar dit raad ik niemand aan, wat een bijwerkingen, moe, opvliegers, lijkwit, zweten, puisten en algeheel rot gevoel tot aan opname spoedeisende hul[lees meer...]p ivm hoge hartslag en overslaan hart, alle testen doorstaan en hart is in orde, waarschijnlijk van de orgametril. ga absoluut geen hormonen meer innemen, krijg nu 2 feb. een operatie om alle endo en cystes weg te halen en daar maar hopen dat het een tijdje wegblijf anders alles er maar uit! dit middel nooit meer!

04-08-2020 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Zou in onze zomervakantie naar de zon ongesteld worden. Jaren geleden al eens een pil gehad om menstruatie uit te stellen. Nu weer een recept aangvraagd bij de huisarts. Toch een ander merk deze keer; Orgametril. Wat een ellende. Twee weken voor verwachte menstruatie aan begonnen. In het begin had ik last van somberheid, moe, stemmingswisselingen. En eenmaal op vakanti[lees meer...]e begon mijn menstruatie gewoon op de datum dat deze zonder pil ook zou beginnen. Dus dit medicijn voor mij nooit meer.

25-09-2015 | Vrouw | 36
Endometriose
Ik gebruik orgametril nu bijna een maand. De eerste weken had ik veel last van opgezwolle, pijnlijke borsten. Dit is nu verdwenen. Ik kan nog lichtjes merken wanneer mijn ongesteldheid is, maar echt minimale klachten. Ik voel me stukken beter en merk dat ik veel meer aan kan, mijn pijn is weg,mijn tolerantie grens, mijn moeheid en stemmingswisselingen zijn zeer sterk afgen[lees meer...]omen. Ik hoop dat het zo blijft of nog beter wordt!

21-03-2021 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
2 jaar geleden gesteriliseerd en Novasure behandeling, nooit meer menstruatie gehad ging super goed. Helaas sinds een half jaar een onrustige baarmoeder en hele heftige eisprong pijn zoveel pijn dat ik een bezoek moest brengen aan huisartsenpost na morfine tabletten zakte de pijn. Later doorverwezen naar gynaecoloog alles nagekeken en op kweek dat was gelukkig goed maar z[lees meer...]e wilde dat ik weer aan de pil ging 2 weken geprobeerd en hier werd ik ook ziek van. Mijn baarmoeder verwijderen ze nog niet omdat ik te jong ben (37) dus kreeg ik lynestrenol na enkele dag heel erg emotioneel opgezette buik hele erge hoofdpijn en vanaf begin heel de dag door menstruatie krampen en heel veel afscheiding ook deze pijn is soms niet te verdragen weer contact met gynaecoloog gelukkig meteen stoppen en in april mri Herkent iemand deze klanten ?

29-04-2020 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na lang overmatig bloedverlies, kreeg ik dd diagnose endometriose en ging ik orgametril slikken. Wondermiddel! Hierdoor werd m'n baarmoeder behouden, fijn, niet nòg een operatie! Na 5 jaar slikken grote schok... Uitgezaaide hormoongevoelige borstkanker. Ongeneeslijk ziek. Klap!! Inmiddels 6 jaar in behandeling voor borstkanker, 4 botuitzaaiingen, en leef van controle n[lees meer...]aar controle, maar ik ben er nog!

16-05-2013 | Man | 37
lynestrenol
Door zeer onregelmatige menstruatie en hevige buik- en rugpijn, in die zin dat ik maar 1 week per maand normaal kon functioneren, neem ik nu al 18 jaar orgametril. Buiten een kleine gewichtstoename in enkele jaren totaal geen bijwerkingen. Kreeg van de gyn begin januari lichtere pil voorgeschreven vanwege de verhoogde kans op osteoporose. Deze maanden waren een hel, weer h[lees meer...]evige rugpijn en buikpijn, opgezwollen buik en veel acne. Morgen start ik terug met orgametril en ga nooit meer veranderen.

17-04-2012 | Vrouw | 38
Endometriose
Vier jaar geleden baarmoeder verwijdert. Na 4 jaar geen klachten kreeg ik een soort "menstruatie klachten". Bleek endometriose te zijn. Nu slik ik enkele weken Orgametril. Normaal woog ik 57 kilo, nu al 61. Ik kon altijd alles eten. Ook heb ik nu geregeld zweetbuien.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum