Ervaringen met Primolut N

norethisteron

gebrek aan concentratie Niet mezelf versuft depressief opgezette buik buikkrampen misselijkheid duizeligheid buikpijn

07-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Vanwege vakantie en geen zin om daar ongesteld te worden toch de stap genomen om primoluut eens te proberen. Ik had veel horror verhalen gelezen over dit medicijn en was dus wat huiverig om ermee te beginnen. Maar het tegenovergestelde is waar. Fantastische ervaring met dit medicijn. Ik begon 3 dagen voor de verwachte menstruatie, nam 3 maal daags 1 tablet. De menstruatie[lees meer...] bleef uit en ik had geen enkele vervelende bijwerking. Echt super blij dat ik gekozen heb voor primoluut en zou het iedereen aanbevelen.

15-08-2019 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn ongesteldheid uit te stellen, wat perfect heeft gewerkt. Na 3 dagen werd ik ongesteld. Ik heb geen last gehad van vocht vasthouden, hoofdpijn, moeheid en heb ook geen zwaardere mensturatie gehad dan normaal.

20-08-2017 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Primolut gekregen via de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen. Zondagavond begonnen, wel wat lichte last van bijwerking, mijn lichaam gaf me het gevoel menstruatie te krijgen, beetje zeurende krampjes. Maar gelukkig niet ongesteld geworden op donderdagavond laatste pil genomen en zaterdagochtend ongesteld geworden met minder klachten als voorheen. Zeer zeker voor he[lees meer...]rhaling vatbaar!!!

02-04-2017 | Vrouw | 33
norethisteron (5mg)
Dit medicijn heeft veel vervelende bijwerkingen. Blaasontsteking en meerdere malen een infectie waar ik anders nooit last van had, maar na inname van dit middel wel en kreeg meer eetlust, en het trager worden van bewegingen. Ik heb wel een half jaar of langer met infecties gezeten waar ik anders nooit last van heb gehad, en dat alleen al van dit medicijn. Het is een proges[lees meer...]teron middel, hormoon. Toen ik aan een plaatsvervanger vroeg de hoeveelheid zei die dienstdoende arts: wat een hormonen. Ik moest de bijwerkingen laten behandelen door iemand die weekenddienst had. Er zijn verschillende vervelende bijwerkingen door ontstaan waardoor ik weer naar de arts toe moest. Aangezien de eigen arts het weer eens niet wist, ben ik er mee naar een plaatsvervanger toegegaan die in het weekend dienst deed, die waarnam voor mijn eigen arts die ik toen had. De huisarts die ik toen had legde het heel onduidelijk uit en was niet duidelijk over hoe je het moest innemen en klonk heel vaag en ver weg. Dus vroeg ik het iemand die weekenddienst had. Ik dacht misschien ben ik wel een laaggeletterde of analfabeet, want ik begreep er niets van, van de inhoud en de hoeveelheid en wanneer je die moest innemen en hoe vaak en hoe veel. Het ging mij helemaal boven mijn pet. En ook niet toen ik de bijsluiter las. Ik was totaal de kluts kwijt, en begreep er niets van. Nu willen ze voor laaggeletterden een speciale uitleg geven over het gebruik van dat medicijn. Dan staat er op het etiket hoe je het moet gebruiken. zoals 1 keer daags 2 tabletten na de maaltijd innemen. Dit moet toch wel te volgen zijn. Het staat er soms zeer ingewikkeld op met contra-indicaties. De bijwerkingen die ik van dit medicijn kreeg stonden niet op de bijsluiter. De huisarts zei over de bijwerkingen van dit medicijn dat ik vies was en het leek alsof anderen hier ook zo over dachten terwijl men dit anders nooit zei. Ik denk als ik deze medicijnen niet had genomen of als er een ervaren iemand over zou zijn gegaan dat die het wel had geweten en mij dit niet zou hebben voorgeschreven. De huisarts kwam zeer commercieel over.

15-10-2022 | Vrouw | 34
Uitstellen van menstruatie
Ik ga trouwen volgende week en wil daarom m’n menstruatie uitstellen. Nu na dag 2 kreeg ik vanmiddag migraine (wat ik vroeger vaak heb gehad, maar tegenwoordig om de paar jaar). Ik lig al 3 uur wakker terwijl ik altijd goed slaap en ben al de hele dag misselijk. Ik stop! Met als gevolg dat ik nu dus JUIST ONGESTELD ga zijn op onze dag. Troep!!

08-08-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit medicijn gekregen omdat ik 5 weken achter elkaar bloedde..echo gehad niks kunnen zien ,Ik bloedde nog steeds na 10 dagen gebruik(in totaal nu 7weken aan het bloeden,ben benieuwd of mn normale menstruatie weer op gang komt...en dan moet ik weer opnieuw een echo laten maken om te kijken of ze dan wel wat kunnen zien. Hoop vooral dat het stopt! Heb er geen vertrouwen..[lees meer...]. Voor mij geen primolut meer iniedergeval door de vreselijke bijwerkingen!

03-05-2020 | Vrouw | 34
Endometriose
Sinds ik Primaluut slik heb ik geen heftige krampen en bloedingen meer (vaginaal als rectaal ) Ik slik het nu 5maanden achter elkaar en heb sinds 6weken helemaal geen bloedverlies meer. Wel af en toe het gevoel dat het gaat door breken maar het gebeurt niet. Voor nu super blij met de Primalut.

15-03-2019 | Vrouw | 34
Uitstellen van menstruatie
Na 6 dagen gestopt. Dan maar toch de menstruatie. Mijn gezicht is glad en niet zo behaard. Ik heb het geweten hoor! Puistjes op mijn voorhoofd en langs mijn mond. Lange haartjes in t gezicht. Nooit meer!

02-09-2015 | Vrouw | 34
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zodra ik de pillen slikte, sliep ik direct erg slecht. Overdag doodmoe, kon vervolgens 's avonds niet in slaap komen en werd dan weer heel vroeg wakker. Deze slaapproblemen komen mij alleen bekend voor van mijn zwangerschappen en heel stressvolle dagen (nu beiden echt niet het geval). Maar de ongesteldheid was binnen een dag volledig gestopt, na ruim twee weken continue on[lees meer...]gesteld te zijn geweest en flink ook! gelukkig hoef ik maar 10 dagen te slikken.. ben doodop!

21-12-2022 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik neem deze iedere jaar met kerst want zo of zo bin ik altijd met kerst ongesteld. Hij werkt goed, alleen mijn maag is best wel gevoelig en ik neem daarom 2 per dag aan plek van 3. Anders heb ik ook meer mijn bij mijn menstrutie .

20-11-2021 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen vanwege mijn vakantie. Toen ik terug kwam werd ik na 3 dagen ongesteld. Toen begon de bijwerkingen in te slaan. Ik heb 3e graads endometriose en het leek alsof ik weer in mijn tiener jaren was. Meer als 2 dagen buikkrampen met uitstraling naar benen, bedlegerig, hoofdpijn, misselijk, geen trek om te eten, dubb[lees meer...]el zien, hevig bloedverlies en oververmoeid. Was het effectief? Jazeker tijdens mijn vakantie heb ik geen last gehad. Is het de moeite waard? Nee, ik zou dit niet zo snel meer doen gezien de nasleep ik ervan krijg.

18-09-2022 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik dit medicijn 3 x per jaar als ik op vakantie ga en het werkt goed. Ik heb niet veel last van bijwerkingen, wel wat kramp soms maar dat heb ik voor mn menstruatie ook. Voor mij is het grote nadeel dat ik diabetes heb en door deze medicijnen schommelen mijn suikers enorm en heb ik veel meer insuline nodig dan normaal gesproken. Wat ik tegenwoordig doe als ik w[lees meer...]eet dat ik ongesteld moet worden op vakantie , is al de menstruatie voor de vakantie uitstellen zodat je je hele cyclus opschuift. Dan hoef je deze pillen niet te slikken op vakantie dus als je dan bijwerkingen hebt ben je gewoon lekker thuis.

25-11-2021 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Voor mij werkte dit middel perfect. Van tevoren had ik gezocht naar ervaringen van anderen en daarom was ik wat huiverig om dit middel te gebruiken. Maar bij mij werkte het prima! Ik had geen buikpijn, hoofdpijn of wat dan ook tijdens gebruik en mijn menstruatie kwam 2 dagen na het stoppen op gang. Ik wilde op vakantie niet ongesteld zijn. Ik heb er voor gekozen om Primolu[lees meer...]t een maand vóór de vakantie te slikken om zo mijn menstruatie te verzetten. Dat is heel goed gelukt! Mijn cyclus kwam weer prima op gang en zodoende was ik ongeveer 2 weken vóór en 2 weken ná mijn vakantie ongesteld. Je hoeft dus niet bang voor dit middel te zijn, het heeft mij goed geholpen!

15-06-2016 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kwam bij gynaecoloog terecht omdat ik al maanden ongesteld was, na diverse mislukte onderzoeken. Mislukt omdat het zicht belemmerd werd door bloed, moest ik dit medicijn gebruiken. Ik had binnen 2 dagen geen bloedverlies meer. Maar slapeloze nachten, oververmoeid, hoofdpijn en misselijkheid kwamen hiervoor in de plaats. Wat een vreselijk medicijn. 24u na de laatste pil [lees meer...]lig ik nog totaal van slag op de bank.

10-08-2019 | Vrouw | 37
Uitstellen van menstruatie
Het stelde inderdaad keurig mijn ongesteldheid uit maar na 11 dagen begon ik toch door te breken en nu lig ik krom van de buikkrampen. Ik doe dit nooit meer. Mijn buikkrampen zijn nu veel heftiger dan normaal. Ik word er nu s nachts gewoon wakker van.

15-07-2019 | Man | 37
norethisteron (10mg)
ik had sinds meerdere maanden een medium cyste op mijn eierstok en mijn eierstok was aanzienlijk vergroot. in een poging de cyste te doen verdwijnen en mijn eierstok te laten slinken kreeg ik Primolut N 10mg voorgeschreven. dagelijks gebruik voor 10 dagen vanaf dag 14 in de cyclus, 2 cycli. Ik vond het heftig, zeer veel stemmingswisselingen, 'mijn bloed kookte', ik sliep s[lees meer...]lecht door en had veel buikpijn. bij de tweede ronde voelde ik ook mijn eierstokken zitten als ik op mijn zij lag. Het heeft wel geholpen! de cyste is weg en mijn eierstok heeft een normale grootte. p.s. ik woon in Spanje, ik kon weinig vinden over dit medicijn 10mg in het Nederlands of van deze toepassing en ps 2, wij proberen zwanger te worden en ik ben ouder dan 35, daarom is gekozen voor een hormonale aanpak ipv operatief verwijderen.