Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen duizeligheid buikpijn

17-07-2018 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Ik was sceptisch en durfde het middel eerst niet te gebruiken vanwege alle slechte ervaringen die ik las op internet. Ik heb 0 bijwerkingen gehad.geen pukkels.mijn huid is van nature slecht maar geen 1 pukkel.geen vocht vast houden.prima stemming.ik was blij dat ik mijn menstruatie op een festival kon uitstellen door primolut

23-11-2015 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Om menstruatie uit te stellen, een aantal dagen geslikt. Toen ik stopte met de pillen kreeg ik een hele rare vieze smaak van metaal in mijn mond en neus. Verder werkt het wel goed, ben niet ongesteld geworden in het buitenland. Toch heb ik het gevoel dat je dit spul niet te vaak moet gebruiken...

07-09-2015 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Nergens stond beschreven dat na het stoppen met primolut na 10 dagen 3xpd slikken je 2 dagen later het gevoel hebt dat de hel losbreekt. Ergste bloedingen en pijn ooit. Doorlekken zo erg dat je niet eens de deur uit kan, kan je sowieso niet vanwege de pijn. Kwam ambulance aan te pas op 2e dag en een ziekenhuis overnachting. Dit omdat er niet werd gewaarschuwd door huisar[lees meer...]ts + niet in de patiënteninformatie van het medicijn. Bloeding leek in de verste verte niet op doorbraakbloeding.

17-09-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Nooit eerder gebruikt, verder niet verdiept in de bijwerkingen. Ik heb het 13 dagen geslikt, 3 pillen per dag. Tijdens slikken veel migraine aanvallen gehad en last van opgezette buik. De meeste problemen kwamen na het stoppen. 2 dagen na stoppen werd ik ongesteld, hevige bloedingen en last van buik waar ik eigenlijk n[lees meer...]ooit last van heb. Vlak daarna kreeg ik pijnlijke tepels en pijnlijke borsten en de 2e menstruatie was 4 dagen later (nooit last van altijd heel regelmatig) de pijnlijke borsten bleven ook na de menstruatie. De menstruatie daarna kwam al na 2 weken, veel te vroeg. Toen ook weer hevig bloeden en pijn in mijn buik. Pas toen dacht ik aan Primolut en ben ik ervaringen gaan lezen. Dit verklaard wel mijn klachten. Als ik dit eerder wist had ik het nooit geslikt! En nu hopen dat mijn menstruatie weer snel normaal wordt. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die na het slikken van deze pil langdurig last hebben gehad van een onregelmatige cyclus

11-08-2022 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
9 weken bloedverlies en dat moest stoppen ivm gevaarlijk laag HB. Ieder half uur maandverband vol, dag en nacht. Primolut werkte een paar dagen en toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Vanaf dag 1 bijna alle bijwerking, zowel geestelijk als lichamelijk. Vooral geestelijk was een hel! Depressief, emotioneel, agressief enz. Ben nu 5 weken zonder en nog steeds vlieg ik [lees meer...]hormonaal alle kanten op. Gebruik dit nooit meer.

06-08-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een paar dagen de menstruatie uitstellen ivm vakantie. Had ik al eerder gedaan en dat was heel goed gegaan maar het medicijn wat ik daar eerder voor kreeg voorgeschreven was niet meer verkrijgbaar en daarom kreeg ik primolut. Ik zou het eigenlijk een week 3 x per dag moeten slikken maar 3 weken 1 tablet kon ook. Daar ben ik heel blij om want de bijwerkingen van 1 [lees meer...]per dag vond ik al genoeg maar als ik lees wat mensen met een hoge doseringen mee maakten ben ik blij dat ik voor die lagere dosering kon kiezen. Eerste dag ging nog goed. 2e dag vroeg mn vriend waarom ik zo wiebelde met mn benen en ik niet stil kon zitten. Op dag 3 kregen we zo’n enorme ruzie en ik bleef maar tieren en schreeuwen. Ik bleef daar heel erg in hangen. Terwijl ik normaal vd lieve vrede ben. Ik voelde me dagen dat ik niemand nodig had. Dat ik on top of the world was. Terwijl het me opioel dat ik juist al nachten wakker lag. Maar dan ook écht wakker lag. Met ogen wijd open en of ik de hele nacht door kon gaan met alles maar niet slapen. En overdag was ik niet moe maar ervaarde juist alles heel intens. Maar het liefst alleen. Terwijl ik normaal best een pleaser ben en graag vrienden ben met iedereen. Dat ik het zo geweldig met mezelf kon hebben vond ik fantastisch maat het voelde niet alsof dit van mezelf was maar alsof iets het van me over had genomen. Ik had t gevoel dat aan de speed zijn ook zo zou voelen. En toen ik daarom eens online ging lezen wat de ervaringen waren begreep ik dat het niet slapen, het onrustig zijn, het on top of the world zitten, het felle gedrag door de medicatie kwam. En dat ik beter maar gewoon ongesteld kon worden op vakantie dan dat ik die troep bleef slikken. Mijn vriend vraagt zich al dagen af wie die voor zich heeft zitten en wilt een time out omdat die zo van mn “nieuwe katakter” geschrokken is. Dus nee ik zou niet nog eens kiezen voor dit medicijn.

11-05-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Voor mijn vakantie begonnen met dit medicijn en erg veel spijt van. Bijwerkingen waren ontzettend aanwezig en vooral mijn opgezette voeten en erg chagrijnig zijn namen de bovenhand. Ik werd na 3 dagen na laatste pil ongesteld en nog nooit zoveel krampen in buik en rugpijn gehad. Voortaan pak ik dit medicijn niet meer.

21-06-2021 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen ivm vakantie en onregelmatige menstruatie. Geen bijwerkingen gehad, menstruatie kwam na 3 dagen op gang en verliep normaal. Voor mij dus een prima medicijn geweest.

11-05-2018 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Ik begon met slikken een aantal dagen voor de verwachte menstruatie omdat ik die wilde uitstellen ivm vakantie. Ik nam een half pilletje in de ochtend en een halve ‘s avonds, dat is de helft van de voorgeschreven dosis omdat ik weet dat ik gevoelig ben voor hormonen. Ik werd direct opgejaagd, ongeduldig en humeurig. De overige bijwerkingen kwamen later pas. Ik heb 2 dagen [lees meer...]de ergste hoodfpijn gehad ooit, niks hielp. Netelroos op been. Depressieve gevoelens en doodmoe. Borstklieren bultig en pijnlijk. Wat een naar medicijn dit. Nooit meer.

24-11-2016 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Kuur van 10 dagen, 3x daags 5 mg. Doel: flinke onttrekkingsbloeding op te wekken in verband met dik baarmoederslijmvlies, om daarna een betere echo te kunnen maken om eventuele poliepjes o.i.d. te kunnen zien. Heb een voorgeschiedenis van depressies. Na 4 dagen gebruik enorm prikkelbaar en labiel. 2 dagen na stoppen wel bloeding, maar veel minder hevig dan normale menstrua[lees meer...]tie. Vraag me af of dit wel voldoende is om komende week een zinvolle echo te kunnen maken. Middel ga ik niet opnieuw gebruiken, wegens psychische bijwerkingen.

13-08-2019 | Vrouw | 46
Uitstellen van menstruatie
Geen menstruatie op vakantie, geen bijwerkingen ervaren. 3 keer per dag innemen, had mijn wekker op mijn telefoon 3x per dag gezet, na het eten innemen. Afgelopen zondag gestopt (nu is het dinsdag) tot op heden alleen nog wat krampjes, maar nog geen menstruatie. Die zal nog wel komen.

17-03-2024 | Vrouw | 47
Uitstellen van menstruatie
Na het lezen van deze horrorverhalen, ontzettend bang om met Primolut te starten. Uiteindelijk toch gedaan! Zo blij dat ik het toch ben gaan slikken. Totaal geen negatieve bijwerkingen, alleen positief! Hoewel veel vrouwen omschrijven dat zij psychische klachten kregen, werkte het bij mij juist andersom. Juist een keer geen stemmingswisseling, onrust en gierende hor[lees meer...]monen maar juist rust! Heel prettig om ook eens te ervaren. Na het stoppen kwam de cyclus 1 a 2 dgn later opgang. Probeer het gewoon, mocht je ellende ervaren dan ben je ook zo weer gestopt. Ik heb me overigens wel heel strikt aan de tijden gehouden. En ook maar 3 a 4 dgn geslikt.

05-02-2020 | Vrouw | 47
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb primolut nu 10 dagen gebruikt tegen pms nooit meer Moe angstig depr en zelf agressie ik hoopte dat het me pms klachten zou verbeteren maar voel me zo slecht heb nergens zin in en ben angstig voor alles heb nu 3dagen niet ingenomen maar voel me nog steeds depri enz Volgens apotheek moet het binnen 3dagen weg zijn nou echt niet

04-12-2023 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ga richting overgang en bleef maar ongesteld, daarom Primolut gekregen.

09-10-2019 | Vrouw | 48
Uitstellen van menstruatie
Ik heb 10 dagen 3x per dag deze pillen geslikt voor mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie .De 4de dag na het stoppen kwam de menstruatie heel heftig met veel pijn en veel bloedverlies ik kreeg er ook heftige buikpijn bij .Na 1week met veel pijn te hebben gelopen en ook geen eetlust meer te hebben ben ik opgenomen in het ziekenhuis waaruit de scan en echo’s ble[lees meer...]ek dat me poortader naar me lever verstopt zat , en dat ook de aders naar me darmen dicht gingen zitten en af gingen sterven . Al met al 9 dagen in het ziekenhuis gelegen en nu weer thuis met nog steeds en poortader die dicht zit . De artsen zijn nog volop in onderzoek maar gaan er voor 95% vanuit dat dit komt door gebruik van Primolut in combinatie met vliegen. Ik mag dit middel nooit meer gebruiken en hoop dat het allemaal weer goed gaat komen op dit moment zit ik aan de bloedverdunners om alle andere aders open te houden en te hopen dat de stolling in de poortader langzaam verkleint .

04-06-2017 | Vrouw | 48
Uitstellen van menstruatie
Ik slik primolut om mijn menstruatie uit te stellen voor mijn vakantie. Ik slik primolut niet tijdens mijn vakantie maar meestal 1 of 2 maanden ervoor. Ik hoef er tijdens mijn vakantie dan niet aan te denken en weet zeker dat ik tijdens mijn vakantie niet ongesteld wordt. Probeer het meestal zo te regelen dat ik vlak voor mijn vakantie dan ongesteld wordt. Bij mij werkt di[lees meer...]t prima en heb het dan ook al meerdere keren gebruikt. Ik heb geen last van bijwerkingen.