Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen buikpijn duizeligheid

06-12-2023 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
İk heb dit middel niet zo lang kunnen gebruiken wegens slechte bijwerkingen , zoals ik heb gelezen bij ervaringen klopt allemaal, ik werdt erg somber en veel spanning , voelde me niet zoals ik was , depresieve gevoelens, vandaar ook eerder moeten stoppen, ik vindt een gevaarlijk spul en zal het nooit meer gebruiken

08-10-2022 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een weekend weg, dus op deze manier menstruatie uitstellen. Ik ben gevoelig voor hormonen, maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou worden. Maandag begonnen en op donderdag het gevoel dat ik manisch werd. Vrijdag begon de paniekaanvallen toe te nemen en vrijdagnacht was een hel. Ik ben bewust dat het door de hormonen komt, maar ik kreeg de drang om alle pi[lees meer...]llen on huis in te nemen. Maandag de dokter maar bellen. En er tot dan voor zorgen dat ik niet alleen ben.

01-10-2021 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Paar dagen voor verwachte menstruatie begonnen met slikken en dit 13 dagen gedaan. Nauwelijks bijwerkingen, misschien iets meer vocht vasthouden. Na het stoppen werd ik 3 dagen later ongesteld. Dit was normaal. Ook de menstruatie erna was normaal, al kwam deze 3 dagen eerder dan verwacht.

21-02-2021 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt om mijn bloedingen te laten stoppen. Onregelmatige cyclus , pap2 gehad, diverse onderzoeken. Waarschijnlijk veel baarmoederslijmvlies of de overgang. Na 10 dagen primolut met misselijkheid, mijn in mn rug, obstipatie de doorbraak bloeding. Alsof ik net bevallen ben zoveel en vooral in de nacht stekende pijnen, alsof er een instrument in mn baarmoeder wordt geplaat[lees meer...]st. Zit nu op dag 3 van de doorbraak en ik hoop echt van harte dat het snel over is.

11-03-2020 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik heb primolut voor 5 dagen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Tijdens het gebruik geen bijwerkingen gehad. Daarna des te meer. Ik ben na het stoppen met primolut na 3 dagen ongesteld geworden en dat is nu al 12 dagen aan de gang. Ik werd daarnaast erg emotioneel, depressief en voelde me erg slecht. Dat is wel verminderd inmiddels maar nog niet helemaal over. [lees meer...]Ik gebruik dit nooit meer!

06-09-2017 | Vrouw | 49
Overgang
Na 6 weken lang bloedverlies schreef de huisarts mij Primolut voor 10 dagen 3x per dag. De bloeding stopte na 4 dagen en op dat moment weinig last van bijwerkingen. Maar na het stoppen begint alle ellende. Binnen 48 uur begon een hele zware menstruatie dat geen onttrekkingsbloeding is. Veel baarmoederkrampen, depressief, totaal in de war, gewichtstoename, vermoeidheid. Di[lees meer...]t duurt al 5 dagen. Kortom nooit meer.

03-07-2020 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een dag of drie niet meer gevloeid. Na het eerste tabletje al snel resultaat. Maar zoveel hoofdpijn! (Nog even volhouden, binnenkort naar de gynaecoloog).

28-03-2016 | Vrouw | 50
Overgang

15-11-2014 | Vrouw | 50
norethisteron
Heb Primolut gebruikt om menstruatie uit te stellen. Ben 3 dagen voor verwachte menstruatie gaan slikken en heb daarna nog 5 dagen geslikt, 3x per dag. Op wat rug- en buikkrampen na geen last gehad. Grootste probleem was om niet te vergeen het pilletje in te nemen.

21-03-2024 | Vrouw | 51

buikkrampen opgezette buik buikpijn

3 x per dag een week gebruikt veel last van buikpijn en opgezette buik ben vandaag na een week gestopt ben blij als ik mijn menstruatie krijg zou het wel weer gebruiken

30-05-2021 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Ik zou deze niet meer gebruiken. Mijn week vakantie is door deze pillen er niet beter op geworden. Veel thuis gezeten ivm pijn

25-02-2021 | Vrouw | 51
Endometriose
In 2006 kreeg ik erg pijn bij mijn eierstokken en daarna moeite met plassen dit werd zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest en waar ze niks konden vinden de arts dacht aan nierstenen omdat ik pijn in mijn nierstreek had dit werd zo erg dat ik naar Groningen moest want in sneek konden ze niets ontdekken na verscheidene onderzoeken en kijkoperaties bleek het dat ik endometr[lees meer...]iose had/heb dat resulteerde met een spoedopname voor een nierstoma na zoveel maanden en een zware operatie ben ik op verzoek aan de primolut geraakt omdat ik niet meer mocht/mag vloeien de endometriose had mijn eierstok en urineleider helemaal verwoest dus kon niet meer plassen zodoende deze medicatie ik zit er nu vanaf 2009 aan ik heb meer lichamelijke klachten gekregen en ben ontzettend moe gewrichtspijn opgezet/aangekomen het medicijn doet wel zijn ding want vanaf 2009 ben ik niet meer gaan vloeien maar nu ben ik 51 en wil eigenlijk er vanaf want ik wil eigenlijk weten of ik in de echte overgang bezig ben wie heeft hier ervaring mee groetjes sietske

24-07-2020 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Gebruik dit medicijn al sinds mijn twintigste, elk jaar als ik op vakantie ga zonder problemen. Ik ben nu 51. Schrik dus wel van de verhalen van anderen de dames met al die bijwerkingen. Maar wat mij mij betreft dus ideaal. Geen gedoe in de vakantie met verbandjes en al die toestanden. De buikpijn in het begin bij het slikken , dat moet dan maar, omdat je lichaam toch gewo[lees meer...]on wat anders wel. En dat ik misschien meer buikpijn heb of zwaarder ongesteld ben na het slikken , neem ik dan ook de koop toe. Zo een ramp is dat nu ook weer niet. Ik raad het mijn dochter ook aan , mocht ze al dat gedoe niet willen hebben in de vakantie.

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

18-03-2024 | Vrouw | 55
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ivm vleesbomen zeer hevig bloedverlies tijdens de overgang Primolut gekregen. Dit nadat Tranexaminezuur niet bleek te werken. Er ging een wereld voor me open... nog nooit sliep ik zo goed, voelde ik me minder opgejaagd, kreeg een betere eetlust en stoelgang, zelfs mijn huid en haar verbeterde aanzienlijk. Er kwam rust in mijn hoofd en lijf. Mede ook omdat het hevige bloede[lees meer...]n met enorme stolsels natuurlijk eindelijk stopte. Wat een intrigerende materie zijn hormonen toch. De enige bijwerking was dat ik zweet aanvallen kreeg op de raarste momenten. Waarschijnlijk zijn dat de opvliegers waar zoveel vrouwen over klagen maar ik nooit had ervaren. Ook ben ik wat aangekomen maar dat was met mijn 53 kilo voorheen eigenlijk best een verbetering. Al met al een enorme contrast met wat ik hier van andere vrouwen lees. Na 30 dagen slikken, waarbij de dosis werd verminderd naar 2 tabletten per dag volgde een hysteroscopie. Er was gelukkig geen kanker en de vleesboom was geslonken. Het stoppen met primolut ervaarde ik als een soort afkicken. Niet alleen de enorme onttrekkingsbloeding, die enigszins te behappen was met Tranexaminezuur viel zwaar, maar ook al mijn algehele welzijn verslechterde. Vervolgens kreeg ik voor 3 maanden de minipil voorgeschreven, maar na een maand moest die gestopt worden want ik voelde me totaal uit balans en ging tot overmaat van ramp weer net zo hevig bloeden als in het begin. Opnieuw aan de primolut dus maar het bloeden is echter niet meer helemaal gestopt. Vraag me wel af of het lang slikken van dit medicijn kan en op de lange termijn wel goed is? Binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog...

03-04-2023 | Vrouw | 57
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben al 6 jaar in de menopauze en begon te bloeden. Na echo en biopsie geen kanker gezien, wel grote vleesbomen. Eerste behandeling was 10 dagen Primolut. Na enkele dagen slikken werd ik ontzettend depressief, en bij het stoppen (ontrekkingsbloeding) verloor ik zo veel bloed dat ik niets meer kon. Inmiddels 2 weken verder, bloedarmoede, nog steeds depressief, en geen ve[lees meer...]rbetering van de klachten.