Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen duizeligheid buikpijn

06-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Het doet wat het moet doen (menstruatie uitstellen), maar ik heb behoorlijke last gehad van stemmingswisselingen (zelfs per uur wisselend), misselijkheid en hoofdpijn en werd pas op de 4e dag na laatste pil inname ongesteld. Ook vrij heftig helaas, zowel pijn als bloeden.

30-07-2022 | Vrouw | 23
Uitstellen van menstruatie
Had dit voorgeschreven gekregen voor de vakantie. Het medicijn deed zijn werk. Heb wel alle dagen last gehad van krampen en voelde me niet meer mijzelf. Had erg last van schommelende emoties en neerslachtigheid. Eerder gestopt om die reden. Na paar dagen kreeg ik last van een menstruatie pijn wat minstens een keer zo erg was als dat het normaal was. Kortom het doet wat he[lees meer...]t beloofd maar ik weet niet of het wel weer zou willen gebruiken.

20-11-2021 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen vanwege mijn vakantie. Toen ik terug kwam werd ik na 3 dagen ongesteld. Toen begon de bijwerkingen in te slaan. Ik heb 3e graads endometriose en het leek alsof ik weer in mijn tiener jaren was. Meer als 2 dagen buikkrampen met uitstraling naar benen, bedlegerig, hoofdpijn, misselijk, geen trek om te eten, dubb[lees meer...]el zien, hevig bloedverlies en oververmoeid. Was het effectief? Jazeker tijdens mijn vakantie heb ik geen last gehad. Is het de moeite waard? Nee, ik zou dit niet zo snel meer doen gezien de nasleep ik ervan krijg.

25-02-2021 | Vrouw | 51
Endometriose
In 2006 kreeg ik erg pijn bij mijn eierstokken en daarna moeite met plassen dit werd zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest en waar ze niks konden vinden de arts dacht aan nierstenen omdat ik pijn in mijn nierstreek had dit werd zo erg dat ik naar Groningen moest want in sneek konden ze niets ontdekken na verscheidene onderzoeken en kijkoperaties bleek het dat ik endometr[lees meer...]iose had/heb dat resulteerde met een spoedopname voor een nierstoma na zoveel maanden en een zware operatie ben ik op verzoek aan de primolut geraakt omdat ik niet meer mocht/mag vloeien de endometriose had mijn eierstok en urineleider helemaal verwoest dus kon niet meer plassen zodoende deze medicatie ik zit er nu vanaf 2009 aan ik heb meer lichamelijke klachten gekregen en ben ontzettend moe gewrichtspijn opgezet/aangekomen het medicijn doet wel zijn ding want vanaf 2009 ben ik niet meer gaan vloeien maar nu ben ik 51 en wil eigenlijk er vanaf want ik wil eigenlijk weten of ik in de echte overgang bezig ben wie heeft hier ervaring mee groetjes sietske

15-01-2021 | Vrouw | 43
norethisteron (5mg)
Sinds gebruik last van acne, pijn in darmen en verhoging schommelingen

05-07-2020 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruike dit medicijn. Direct diezelfde nacht bij de eerste inname van het pilletje kreeg ik last van kramp. Overdag viel dit wel mee, maar ‘s nachts werd het toch wel vervelend. Steeds het gevoel dat ik het moet worden, terwijl dat niet zo is. Gebruiksvriendelijk, handig. Zie niet echt een verschil tussen dit medicijn en ogametril.

03-07-2020 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een dag of drie niet meer gevloeid. Na het eerste tabletje al snel resultaat. Maar zoveel hoofdpijn! (Nog even volhouden, binnenkort naar de gynaecoloog).

04-08-2019 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Vanwege vakantie wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Ik was niet aan de pil. Dit was een goede oplossing leek me. 10 dagen 3x per dag een tablet. Tijdens die periode nergens last van gehad. Geen bijwerkingen. Na het stoppen kwam de menstruatie na 2 dagen. Helaas ging dit een dag of 3 met enorm veel menstruatiepijn, buikpijn, rugpijn en veel bloedverlies.

27-06-2019 | Vrouw | 22
norethisteron (5mg)
Ik zou voor drie dagen naar een dorp gaan on te werken. In het dorp zijn er niet volop sanitair vandaar ik voor dit koos. Ik kreeg verschrikkelijke buikkrampen tijdens gebruik. Nu al 4e dag niet gebruikt, menstruatie is er nog steeds niet en de pijnen zijn nog steeds zo erg.

14-01-2019 | Vrouw | 30
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Vanwege PCOS heb ik een onregelmatige cyclus (60 dagen). Om te kunnen starten met Chlomid werd eerst een kuur van 5 dagen 3x per dag Primoluut voorgeschreven. De eerste dag had ik weinig bijwerkingen. De 2e dag werd ik misselijk (ik het ook PDS), en had ik een opgeblazen buik. Tegelijkertijd had ik constant honger en kon ik blijven eten. Ik hield de dagen erna veel vocht [lees meer...]vast. Ook werd ik duizelig en had ik last van hoofdpijn. Deze klachten hielden nog zeker 2-3 dagen aan toen ik gestopt was. 6 dagen na het slikken van Primolut werd ik ongesteld.

19-06-2018 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Dit pilletje zorgt nog wel eens voor serieuse problemen. Ik kreeg deze pil door het uitstellen van mijn menstruatie, en het heeft zeker geholpen, daar waren ook geen problemen mee. Tijdens het gebruik voelde ik wel wat krampjes en het gevoel dat het kwam, maar het bleef weg. Na 1/2 dagen gestopt te zijn kwam mijn menstruatie gelijk. Maar toen kwam het, ik kreeg haaruitval![lees meer...] En ik heb van mezelf gelukkig dik haar en ik voel dat ze nu dunner zijn dan normaal. Na een paar dagen gebruik kreeg ik deze nare bijwerkingen, maar hadt in eerste instantie niet door dat het misschien van deze pil kon komen, omdat ik op vakantie was. Na de 1ste menstruatie kwam de 2de menstruatie en dat is nu en hij blijft weg, eerst een heel klein beetje bloed maar dat was maar een heeel klein beetje. Ik ga het nooit meer gebruiken en raad het zeker af!

24-01-2018 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb primolut voorgeschreven gekregen omdat ik continu doorbraakbloedingen had die niet vanzelf stopte tijdens het slikken van de pil waardoor ik regelmatig een maand of langer ongesteld ben. Mijn huisarts zei dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die een zware menstruatie hebben die aan de pil zijn en dat primolut daar vaak bij helpt omdat het alles als het ware "reset". [lees meer...]Na 3 dagen primolut te hebben geslikt stopte de doorbraakbloeding en een week na mijn laatste primolut pil werd ik (wat heftiger en langer dan normaal) ongesteld. Zo ver lijkt het dus te doen wat het moet doen. Helaas heb ik wel erg veel last van de bijwerkingen. Het is nu 2 weken geleden sinds ik klaar ben met de kuur en ik ben nog steeds niet van de bijwerkingen af. Ik heb bijna dagelijks last van migraine, hou veel vocht vast en heb daardoor last van mijn buik en lijk hierdoor ook 10 kilo zwaarder, ik slaap erg slecht, heb vooral 's nachts last van opvliegers en zweetaanvallen, mijn huid en haar zijn erg vet en kreeg gelijk op de eerste dag van de kuur last van acne op mijn gezicht, borst en rug. In de eerste week merkte ik ook dat er donkere haren begonnen te groeien op mijn onderbuik, ik heb die haren weggehaald en ze zijn gelukkig niet teruggekomen. Ook ben ik erg moe en heb ik een scheur in mijn mondhoek die niet weg wil (waarschijnlijk een schimmelinfectie). Ik heb het gevoel dat dit middel totaal niet zo onschuldig is als iedereen het laat lijken en ik zou het zeker niet nog een keer slikken als het niet echt nodig is.

04-04-2017 | Vrouw | 23
Uitstellen van menstruatie
Om tijdens een vakantie niet ongesteld te zijn, begon ik vrij laat met het slikken van primolut. Ongeveer vier dagen voor ik ongesteld was. Het werkte goed, en tijdens het slikken had ik alleen last van misselijkheid en buikpijn, geen andere klachten. Nu moet ik vermelden dat ik dit (voor het slikken van dit medicijn) normaal ook niet had, nooit buikkrampen of stemmingswis[lees meer...]selingen, alleen rugpijn. Prima, so far, maar nu heb ik het idee dat mijn menstruatie veranderd is sinds het slikken van dit medicijn. Allereerst heb ik sindsdien steeds last van eerst een paar dagen donker bloed, en ook meer last van buikkrampen dan ervoor. Ik kan niet met honderd procent zekerheid zeggen dat dit door dit medicijn komt, maar ik zou anderen willen waarschuwen om hier niet te lichtjes over te denken, zo onschuldig is het volgens mij niet. Zeker als het gaat om zoiets kleins als niet ongesteld willen zijn op vakantie, zou ik er nog eens tweemaal overna denken voor dit te gebruiken.

12-02-2016 | Vrouw | 43
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege langdurig vloeien kreeg ik primolut voorgeschreven. Dat hielp erg goed; het vloeien verminderde vrijwel direct en na anderhalf/twee dagen stopte het vloeien. De bijwerkingen vind ik echter vreselijk. Elke dag hoofdpijn, slecht slapen, bloedsjacherijnig, depri gevoel. Ik zou dit middel nooit gebruiken als het niet noodzakelijk is.

02-09-2015 | Vrouw | 34
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zodra ik de pillen slikte, sliep ik direct erg slecht. Overdag doodmoe, kon vervolgens 's avonds niet in slaap komen en werd dan weer heel vroeg wakker. Deze slaapproblemen komen mij alleen bekend voor van mijn zwangerschappen en heel stressvolle dagen (nu beiden echt niet het geval). Maar de ongesteldheid was binnen een dag volledig gestopt, na ruim twee weken continue on[lees meer...]gesteld te zijn geweest en flink ook! gelukkig hoef ik maar 10 dagen te slikken.. ben doodop!

19-03-2024 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus

duizeligheid

Na alle verhalen was ik best bang voor alle bijwerkingen. Maar moet zeggen dat het me alles meevalt. Op de 1e dag wat duizelig en dagen erna soms wat. Maar verder voel ik me echt goed.