azathioprine

Colitis ulcerosa (32 meningen)
Lupus (3 meningen)
Reumatoïde artritis (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Vasculitis (1 mening)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

Azathioprine (Imuran)

Bojan Nikolik (12-07-2015)

18-02-2016 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Azathioprine voor korte tijd proberen op te bouwen, maar helaas werd ik al gauw heel ziek (koortsig, ellendig, ...) en mijn leverwaarden zo hoog dat mijn arts bijna in paniek opbelde om te zeggen dat ik onmiddelijk moest stoppen ermee. Persoonlijk dus geen baat gehad bij het middel.

26-07-2014 | Vrouw | 24
azathioprine (75mg)
Ziekte van Crohn
Bij mij heeft het medicijn geholpen. Nooit last gehad van bijwerkingen. Wel elke 3 week bloed prikken ivm verstoorde leverfuncties. Maar dit geeft geen problemen. Kleine afwijkingen kan/mag voorkomen. Wel moe maar dit komt miss door stress van studie en ivm crohn sneller vermoeid en mindere weerstand. Ben nu paar dagen gestopt. Gaat opzich goed alleen ineens wel last van[lees meer...] veel en dunne ontlasting en pijn als ik moet. Dit is wel zwaar vervelend. Heb 2 weken geleden videocapsule gehad en daaruit kwam dat mijn darmen er goed uitzagen en ik dus geen ontsteking had. Eerste jaar heb ik entrocort 3 capsules per dag gehad en daarna eerst half jaar erop 50mg en toen 75mg. Ben sinds crohn is ontdekt in 2012 en nu ruim 2 jaar later 4/5 kilo aangekomen.

31-10-2018 | Man | 23
azathioprine (25mg)
Ziekte van Crohn
NOOIT! gebruiken. Rommel, haalt je witte bloedcellen naar beneden. Weerstand laag, waardoor bloedarmoede met leukemie als gevolg.

23-07-2014 | Vrouw | 23
Crohn
Goedemorgen allemaal, Zoals mijn vorige blog had ik aangegeven dat ik aan de Aziothoperine zal beginnen, ik ben na 2 maanden gestopt met dit medicijn! Ik had zeer veel bijwerkingen, haaruitval oververmoeidheid nog meer diaree als toen ik geen medicijnen had.. Overal bultjes gekregen over mijn hele lichaam.. Mijn advies is om te stoppen zodra je merkt dat j[lees meer...]e lichaam tekens geeeft om te stoppen! Groet, Crohn patient

17-11-2016 | Vrouw | 22
Ziekte van Crohn
Na Prednisolon overgegaan op azathioprine, goed gegaan voor een jaar (geen bijwerkingen, geen last van opvlammingen). Daarna moest ik allupurinol erbij gaan slikken. Deze medicijnen versterken elkaar. Toen toch weer een ontsteking ontdekt in mn darmen. Entocort gekregen en sinds ik dat heb geslikt zijn al mn waardes in bloed en ontlasting etc. goed. Nu alle waardes goed zi[lees meer...]jn begin ik ineens allerlei bijwerkingen te krijgen van de azathioprine. Vermoeidheid, huiduitslag, oogontsteking, veel hoesten en bijna constant verkouden. Dokter heeft aangeraden te stoppen met al mn medicijnen komende weken, hierna mag ik overgaan om het nieuwe medicijn 6-thioguanine. Schijnt veel minder bijwerkingen te hebben. Ben benieuwd.

07-05-2015 | Man | 20
Ziekte van Crohn
Goedkoop en slecht medicijn naar mijn mening. Ik heb last van ernstige vermoeidheid, futloosheid en duizeligheid. Ook moet ik regelmatig overgeven. Voor de arts geen rede om op een ander medicijn over te stappen want de waardes zijn goed. Naar mijn mening is dit een goedkope oplossing voor een groot probleem. Er zijn veel betere geneeswijzen dus hoop dat ik er zo snel mog[lees meer...]elijk af mag.

27-09-2017 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
In februari werd er ontdekt dat ik de ziekte van Crohn heb. Eerst heb ik een prednison kuur gehad en daardoor voelde ik mij wel tijdelijk beter. Alleen toen de kuur op het einde liep kwamen de klachten weer terug. Toen begonnen met Azathioprine en weer een prednison kuur. In het begin merkte ik niks van bijwerkingen maar na een week of vier zijn die begonnen. Hiervoor ook [lees meer...]8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Toen dachten ze niet dat het door de Azathioprine kwam overigens. Eind juni na nog steeds dezelfde klachten moest ik van mijn specialist stoppen met de Azathioprine. Mijn klachten waren toen: elke dag rond de 40 graden koorts, koude rillingen, hoofdpijn, geen eetlust, gewichtsverlies ook daardoor, vermoeidheid en een algeheel niet lekker gevoel. Kon mijn bed niet uitkomen alleen voor douchen etc. Toen ik gestopt ben met de medicijnen waren de klachten binnen een week allemaal weg en begon ik mij heel snel beter te voelen. Tijdens het scopie onderzoek bleek wel dat mijn ontstekingen sterk verminderd waren in mijn darmen. Het had wel effect op de ontstekingen maar de bijwerkingen waren veel te heftig voor mij. Ik vond het ook niet prettig dat je de medicijnen eigenlijk beter niet met je handen aan kan raken en dat als er een breekt dat dat gevaarlijk kan zijn.

03-09-2014 | Man | 14
Crohn
In begin wat bijwerkingen, zoals misselijkheid en haaruitval, maar na enkele weken ging dat stukken beter. Nu bijna geen bijwerkingen meer. Alleen duidelijk gevoeliger voor ontstekingen . Slik het nu een half jaar, 50 Mg per dag, telkens voor het slapen gaan.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum