Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (283 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

13-10-2012 | Vrouw | 55
Colitis ulcerosa
Gebruik sinds 9 maanden remicade. Voel me er niet echt beter door. Veeel last van transpireren, zit wel in de overgang, maar na gebruik remicade veel meer last. hartkloppingen tijdens het inlopen, maar ook daarna nog last van, veel krampen in voeten en benen, pijn linker arm en schouder, vaak misselijk en hoofdpijn en geen energie. Ondanks remicade toch nog een opvlamming [lees meer...]gehad, hiervoor krijg ik dan cortison zetpillen. Dit helpt wel. Weet niet zo goed of ik er wel mee door moet gaan.

16-09-2012 | Vrouw | 32
Colitis ulcerosa
2 weken terug voor het eerst een infuus gehad met remicade. Dit ging goed tot 24 uur na het infuus, vreselijk moe en alle spieren gewrichten doen mij zeer en nu nog steeds, Wie kan mij vertellen of dit een bijwerking is ?. De artsen zeggen nog nooit meegemaakt, maar ik zit er wel mee en dat met twee kleine kinderen . Afgelopen donderdag had ik weer gemoeten maar deze is[lees meer...] niet doorgegaan omdat ik zo beroerd voel , wie heeft er tips of suggesties?

15-07-2012 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Meegedaan aan de Lyric van het AMC. De keuze viel op Remicade. Heb het ruim een jaar gebruikt. Nu is gebleken dat ik er allergisch voor ben, is vastgesteld dmv antistoffen test. Schakle nu over naar Humira, zelf te injecteren. Voordien ok Imuran geprobeerd, tabletten om in te nemen, hier kreeg ik maagproblemen van, misselijkheid, ging niet over, ook kramp in de maag/borst[lees meer...]. Bijwerkingen van Remicade: gewrichtspijnen in linker arm, elleboog pols en vingers, ook in enkels, kramp maag/borst, ersntige vermoeidheids klachten, slik nu Pantoprazol, ook last van forse huiduitslag, volgens huisarts bacterie infectie, Fucidine zalf, wat volgens mij niet helpt... Het gekke van de Remicade is dat mijn Crohn klachten afgenomen zijn, maar met een scopie bleek er toch een actieve ontsteking en ook een vernauwing in de dunne darm, wat bevestigd werd met een MRI scan. Het liefst zou ik geopereerd worden.....

18-06-2012 | Vrouw | 35
Colitis ulcerosa
Donderdag infuus gehad voor de 5 e keer vorige keer allergische reactie gehad dus nu stond er een dagopname gepland na het toedienen van de remicade en prednisson kreeg ik na 2 uur moeite met slikken jeuk en een vreselijk naar gevoel vervolgens anti allergische medicijn toegediend gekregen!Daarna drie uur van de werker geweest! Daarna twee dagen zo ontzettend moe geweest! [lees meer...]Weet eigenlijk niet meer zo goed wat nu te doen.? Heeft iemand toevalliig dezelfde ervaringen gehad en is overgestapt naar een ander medicijn?

23-03-2012 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
extreme moeheid vanaf het begin van de behandeling, zonder remicade al moe, veel gewrichtspijn in handen, ellebogen, schouders, knieën, enkels, tenen, pijn in de onderrug, na de 4e behandeling last gekregen van smaak- en reukuitval, ook moeite met slikken lijkt of er een prop in mijn keel zit, ik wil het nog even aankijken en overleggen met mdl verpleegkundige, wat dit tre[lees meer...]k ik niet meer, ik heb het idee dat ik er slechter uitkom met gebruik van remicade.

14-08-2011 | Vrouw | 50
Chron
Erg veel last van vermoeidheid,zeer droge en jeukende huid. Zeer moeie benen en veel gewrichtspijn. Blijf veel buikpijn houden, en kom nu na 6x kuren met verschillende dosis pogingen nu op 500 mg per keer veel kilo's aan.

09-06-2010 | Vrouw
Crohn
Ik kreeg na een 3e ziekenhuisopnamen voor mijn crohn Remicade voorgeschreven en was gelijk tevreden. Heb 4 infusen gehad en bij het 4e infuus ging het mis. Ik werd heel warm en mn keel werd dichtgeknepen. Helaas mag ik dit medicijn nu niet meer krijgen. Had overigens ook heel veel last van huidproblemen maar dit kan ook door de Imuran komen.

08-04-2010 | Vrouw
Crohn
ik krijg om de 2 maanden remicade toegedient heb er niet echt last van maar baal ontzettend dat de diarree niet verminderd de pijn is in combinatie met puri-nthol wel weg maar het rennen naar het toilet is dus niet verdwenen

25-02-2024 | Vrouw | 36
infliximab (100mg)
Colitis ulcerosa

psoriasis slijm ophoesten hyperactiviteit ontstoken ogen gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Sinds januaro 2019 de diagnose colitis Ulcerosa gekregen. Alle variaties medicatie gehad . In maart 2022 kreeg ik ( op eigen aandringen) infliximab toegediend.. het heeft tot mei 2023 goed gewerkt. Ik had ontzettend jeuk__) ik legde zelf wel de link naar infliximab, de rest natuurlijk niet.... dermatoloog gaf aan dat ik psoriasis had ontwikkeld... toen ben ik gestopt met[lees meer...] infuus...en de psoriasis is verdwenen, wauw!! .....nu geen medicatie, dat gaat met vallen en opstaan....maar ben nog meer met leefstijl/supplementen/ voeding aan de slag ..

07-01-2021 | Vrouw | 33
Ziekte van Crohn
Na jaren aanmodderen met mijn darmen en geen arts die een diagnose wilde stellen in aug 2019 middels een calprotectine test toch eindelijk de diagnose ziekte van Crohn gekregen. Calprotectine was toen ruim 3500. Meteen de volgende dag begonnen met slikken van azathioprine en infliximab via het infuus. Ondanks de extreme vermoeidheid voelde ik me na een paar dagen al beter[lees meer...] qua buikpijn. Na mijn tweede infuus op dag 6 kreeg ik een vertraagd allergische reactie. Ik zwol binnen mum van tijd op, gezicht dik en rood en verder hield ik veel vocht vast in armen en benen. Ook heb ik sinds infuus 1 continue een opgezette buik waardoor ik geen normale broek aankan, alleen een positiebroek past. Ook kreeg ik last van een branderig rood gezicht, enorm pijnlijk, alsof ik verbrand was. Antihistamine gekregen en toen ging het beter. Elke dag verhogingen gemeten dus na overleg besloten:. Infuus 3 moest beter zijn, anders overstappen op nieuw medicijn. Infuus 3 na dag 2 weer verhoging en opgezwollen, extreme vermoeidheid en algehele malaise. Helaas geen infliximab meer, nu beginnen met adalimumab. Ben benieuwd. Bloed en ontlasting onderzoek is super goed, ondanks de bijwerkingen Is dat heel fijn.

30-11-2018 | Man | 61
Colitis ulcerosa
na endoscopie jaar lang diaree. opgenomen zh. prednison daarna diabetes. insuline en infliximab na aantal maanden allergisch voor infliximab nu remicade. door dieet koolhydraatarm geen diabetes meer . veel last van hoofdpijn en vermoeidheid

01-11-2017 | Vrouw | 24
infliximab (300mg)
Ziekte van Crohn
Weinig bijwerkingen in beginfase totdat ik gevoeligheid opbouwde. Enkel moeheid indien ik aan volgende gift toe was na 5 weken. Naarmate ik heftiger ging reageren op het infuus, moest deze ook steeds langzamer inlopen. Met als gevolg dat ik uiteindelijk met de hydrocortison en tavegyl erbij, ruim 8 uur lang aan het infuus zat en alsnog doodziek werd van de bijwerkingen. Na[lees meer...] omslagpunt, ontstekingen kwamen terug, grieperig, extreem moe, continu verhoging en vaak koorts, ontsteking van tong en gehemelte, oogontstekingen, keelontstekingen, uitslag in gezicht en lichaam. Uiteindelijk op een avond met koorts, uitslag en extreme benauwdheid en hartkloppingen naar de seh gegaan. Hier was de arts van mening dat het een longontsteking was, terwijl ik 3 uur daarvoor de remicade had gehad! Toen zelf maar het heft in eigen hand genomen, second opninion geeist en overstap gemaakt naar entyvio.

21-04-2016 | Man | 45
Ziekte van Crohn
Van kinds af aan problemen gehad met maag/darmen. Na enkele jaren eindelijk de juiste diagnose Crohn :-(. Diverse behandelingen humira, Chinese geneeskunde met massages kruiden naar remicade, in eerste instantie een wondermiddel na 1 behandeling klachten vrij. Totdat de allergische reactie kwam. Verschrikkelijke jeuk. Nu dus onderzoeken bij dermatoloog om een oplossing te[lees meer...] geven voor de jeuk.

27-01-2016 | Man | 54
infliximab (400mg)
Ziekte van Crohn
Sinds 20 juni 2013 Crohn patient (Diagnose), volgens mij had ik het al jaren van te voren. Eerst was de behandeling voor 2 maanden 32 mg medrol (prednison). Daarna 150 mg Imuran hetgeen ik 15 maanden heb geslikt, maar hielp uiteindelijk niet. Op het laatst had ik een darm invaginatie van 2.3 cm. over een lengte van 15 cm. Toen ben ik overgestapt op Remicade. Sindsdien he[lees meer...]b ik geen echo of mri meer gehad. De bijwerkingen varieeren van ernstige spierpijnen en druk op de beenderen waarbij het kan voorkomen dat het weken duurt. Ook merk ik dat er iets aan de hand is met mijn rechter onderbeen, vaak krijg ik daar ernstige pijnscheuten in. De pezen trekken de beenderen stevig aan. Voelt echt niet prettig. Aan het einde van de 8 weken cyclus vraagt het lichaam om meer wat ik niet prettig vind.

01-10-2015 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Zeer effectief tegen buikkrampen en diarree. Zo goed als geen last meer. 1x om de 6 weken. Zware griep gehad begin 2014 met erg hoge koorts. Was jaaaaaaren geleden dat ik nog ziek was. Veel keelontstekingen. Huiduitslag. Blauwe plekken. Lage bloeddruk. Niet altijd 100% voelen. Vermoeid. Slecht genezende wonden. Jeuk. Nieuwe moedervlekjes. Emoties (verdrietig/euforisch)

08-12-2013 | Vrouw | 35
Ziekte van Crohn
Hallo. Ik gebruik nu 1, 5 jaar remicade... Eerst om de 8 weken maar daar waren er 4 van goed. Ik krijg nu om de 6 weken een infuus en daarnaast nog puritenol 100 mg elke dag. Ik heb minder last van mijn buik. Maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb erg last van mijn gewrichten en spieren. Ben eigenlijk altijd erg moe. Heb last van een zeer droge huid en krijg vaak [lees meer...]last van blaasjes in mijn gezicht. Veel last van mijn onderrug en elke dag is wel een verrassing wat het gaat brengen. Voel me af en toe een oud wijf met het hoofd van een jonge vrouw. Ik vind het allemsal erg frustrerend. Maar zie dat ik niet de enige ben met allerlei vervelende bijwerkingen. Vroeger draaide ik nergens mijn handen voor om. Maar nu..... M