Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

11-06-2013 | Vrouw | 50
Crohn
Mag ik ook wat vragen ? Ik ben 50 jaar en weet sinds een half jaar dat ik crohn heb. Heb alle onderzoeken gehad. Slik nu 1 keer per dag 9 mg entocort. Het gaat best redelijk maar moest laatst naar de mld arts en die stelde voor te beginnen aan Remicade. Als ik hier alles zo lees zijn jullie al veel langer bezig met de ziekte v crohn. Dus vind ik het voor mij best snel[lees meer...] om die stap te nemen. Ik had gehoopt dat het met pillen ook zou kunnen beteren.Wat vinden jullie hiervan aan die remicade beginnen of toch even porberen met pillen?? Veel sterkte voor jullie

01-11-2012 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Ben sinds kort overgestapt op dit middel. Maar zou graag meer ervaringen willen lezen. Blijkbaar wordt het door veel mensen gebruikt met de ziekte van Crohn.

10-09-2012 | Vrouw | 57
Ziekte van Crohn
Gebruik sinds een 3/4 jaar. Heb combiatie geslikt van tabletten. Kon daar niet tegen. Nu dus remicade. Na 6 behandelingen kreeg ik opeens hevige pijn in hals en borst. Keer daarop ging het weer goed en de laatste keer weer zelfde pijn. Infuus stop gezet. Heb ook veel last van gewrichten vooral handen en knieën. Vermoeidheid en gewichtstoename.

22-06-2012 | Vrouw | 16
Ziekte van Bechterew
Ik ben 16 jaar en heb net mijn 5de bakster remicade gekregen. De pijn minderd wel maar is er nog steeds een beetje maar draagelijk. Alleen heb ik nu veel last gekregen van zweten en een gloeiend gevoel vanbinnen. Ik had het vroeger altijd koud ook in de zomer en nu kom ik soms buiten zonder trui. Daardoor herken ik mijn eigen lichaam niet meer. Ook het zweten is enorm verv[lees meer...]elend moet voordurend veranderen van T-shirt terwijl ik dit voor de baksters totaal niet had. De dokters zeggen dat het hier niet aan kan liggen maar ze dit niet zeker weten omdat ik nog heel jong ben die Remicade krijgt. Ikzelf denk dat het aan de remicade ligt. Heeft iemand deze zelfde symtomen? Zou me meer gerust stellen als ik weet dat er nog mensen zijn met dit probleem. (Red; emailadres uit deze mening verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze website)

14-05-2012 | Man | 44
Ziekte van Crohn
Tot nu toe weinig tot geen verbetering. Heb nu 3 sessies achter de rug. Bijwerking is vooral vermoeidheid de dag van toediening. Verder een niet duidelijk te omschrijven raar gevoel waar ik maar moeilijk mijn vinger op kan leggen. De eerste paar dagen na toediening een klein beetje een misselijk gevoel.

24-02-2012 | Vrouw | 44
Colitis ulcerosa
Gebruik nu bijna een half jaar Remicade na gebruik van vele andere medicijnen en prednison, die ook niet meer werkte. Tot voor kort ging het heel goed met de darmen maar sinds een week is de colitis ulserosa is weer aan het opvlammen (balen) Ook weer last van extreem vermoeidheid , mooi shit want het ging zo goed, had weinig last van vermoeidheid en de pijn was weg. [lees meer...]Kan de periode tussen 2 kuren ook te lang zijn? Heeft iemand daar ervaring mee ? Ik krijg het om de 8 weken. Na de laatste kuur extreem veel last van exceem met name in het gezicht, vreselijk vond ik dat. door medicatie wel weer onder controle volgens de arts kan het niet van de Remicade komen, maar ik heb hierbij mij twijfels ,volgende week weer een kuur afwachten dus. Ook veel last van jeuk op het hele lichaam en droge huid. daarnaast direct na de kuur ontzettende zere gewrichten.

16-01-2012 | Man | 38
Ziekte van Crohn
Hallo, het is nu meer dan 10 jaar dat ik de ziekte van Crohn en ik heb mijn eerste infuus met remicade gekregen, de eerste 4 dagen perfect, net zo of bijna net zo erg als Crohn, maar vandaag, ja hoor, weer net zo erg als daarvoor! Nu wacht ik op het volgende infuus om te kijken hoe het gaat, qua bijwerkingen heb ik verlies van smaak bij sommige producten.

28-12-2011 | Man | 36
Ziekte van Crohn
Gebruik Remicade nu zo'n 3 1/2 jaar. Aanvankelijk ging dat prima. Geen bijwerkingen en veel minder buikproblemen. Sinds een jaar beginnen de bijwerkingen zich op te stapelen: eczeem in het gezicht en daardoor ontstoken ogen, droge slijmvliezen, hartkloppingen. Tegen de fistels helpt de Remicade helaas niet. Vermoeid was ik al door de Crohn. Hier merk ik geen verschil in. [lees meer...]Bij de inname geen problemen (wellicht door de cortison die vooraf gegeven wordt), kan altijd gewoon zelf weer naar huis of het werk rijden. Was aanvankelijk erg tevreden, maar dat wordt dus steeds minder...

23-10-2011 | Vrouw | 49
Colitis ulcerosa
Na een opbouwperiode van ong. een half jaar heeft de remicade vrij goed gewerkt. Echter sinds een maand of 4 werkt dit medicijn niet meer zo en ik heb veel last van bijwerkingen: tintelingen in handen, veel pijn in gewrichten, stijfheid, hartkloppingen, gewichtstoename, rode, vlekkerige huid, die ook erg droog is. Ik ben niet zo'n tevreden patient.

20-07-2011 | Man | 18
Chrohn
Mij zoon krijgt al twee jaar remicade, hij is sindsdien veel meer vatbaar voor bacterieen. Hij heeft sinds een half jaar uitslag rondom zijn anus. Ik denk zelf dat het van de remicade komt. Zij arts vindt van niet maar na verschillende behandelingen met med. is het nogsteeds niet over. Heeft iemand hier ook last van die remicade toegediend krijgt?

11-05-2011 | Vrouw | 41
infliximab
Ankylosis Spondylitis (ziekte van Bechterew)
Eerste half jaar geen enkel proleem in gebruik tot ik zwanger was. Zodra ik wist dat ik zwanger was gestopt (3maanden). 6 weken na bevalling ging het erg slecht en heb besloten weer de remicade behandeling te hervatten. Gelijk bij eerste behandeling kreeg ik bijwerkingen ( alsof mijn keel werd dichtgeknepen en jeuk). Gelijk stop gezet. Arts toen langzaam laten indruppen. N[lees meer...]u krijg ik voor de behandeling eerst Methylprednisolone. Kreeg het eerst om de 8 weken maar zo met 6 weken begonnen mijn klachten te verergeren en nu krijg ik het om de 6 weken. Ik heb last van tintelingen in voeten , benen , armen, vingers. Trap op lopen gaat moeilijk, voeten werken niet mee. Verder zo 2 weken voor mijn nieuwe dosis begin ik last te krijgen van stijve armen en benen. Onverklaarbare kaakpijn, kies en tandpijn. Extra pijn in gewrichten ( vingers, ellebogen, knieen). Raar gevoel in keel, alsof lucht erdoor heen gaat. Raar gevoel in oren. Begin me nu toch af te vragen of ik wel door moet gaan met zoveel naar wat ik denk bijwerkingen te zijn.

23-01-2011 | Vrouw | 34
Crohn/reuma
in gebruik eens per 6 weken 1 infuus remicade

09-01-2011 | Man | 64
Colitis ulcerosa
Gebruik sinds aug 2009 Remicade na jarenlang gemodder met andere medijcijnen onder andere Humira waar ik chronische bronchitis aan over gehouden heb, aanvankelijk ging het goed met de Remicade elke 8 weken maar het ging bij mij maar 6 weken goed dus toen toen elke 6 weken maar okt 2010 ging het mis ik moest wel na elk infuus een paar dagen bijkomen maar toen ging het hele[lees meer...]maal fout ik mijn hart sloeg op hol ik had hele hoge bloeddruk ik kon niet meer staan en moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven en kon de derde dag pas onder begeleiding een stukje lopen, in dec 2010 toch nog een keer geprobeerd door langzamer inbrengen maar het ging weer niet lekker moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven ik ga samen met de internist kijken wat we nu gaan doen want ik heb alle medicijnen al gehad heb enorm veel last van gewricht en spierpijn en de colitis ulcerosa blijft een groot probleem.

22-04-2010 | Man
Colitus ulcerosa

23-03-2010 | Man
Chrohn en fistels
Ja het blijft toch een raar spulletje. Gebruik het nu anderhalf jaar en nooit problemen tot 4 maanden geleden. Kreeg het tijdens het infuus heel benauwd en kon niet meer ademhalen heel eng idee. Maar gelijk op spoelen gezet en na 10 minuten was het weg. Nu krijg ik eerst premedicatie en aangepast schema voor het inlopen. Maar na een uurtje krijg ik het toch weer warm en [lees meer...]benauwd maar is weer na 10 m inuutjes weg. Gewoon rustig blijven en dan komt het wel goed. Heeft goed geholpen voor al mijn fistels en chrohn maar 1 fistel wil niet verdwijnen en blijf dus mijn stoma houden. Maar goed 20 keer naar de wc is ook niet alles en nu heb ik geen pijn meer en alles is wel beter zo.

05-05-2022 | Vrouw | 36
infliximab (500mg)