infliximab

Ziekte van Crohn (63 meningen)
Colitis ulcerosa (22 meningen)
Reumatoïde artritis (10 meningen)
Ziekte van Bechterew (10 meningen)

Methotrexaat (254 meningen)
Azathioprine (137 meningen)
Enbrel (118 meningen)
Imuran (54 meningen)
Arava (43 meningen)

12-02-2015 | Vrouw | 32
infliximab (100mg)
Ziekte van Crohn
Ik heb nu 10 jaar crohn en sinds een jaar gebruik ik remicade. 1 x per 8 weken word ik opgenomen in het ziekenhuis. helaas heb ik er hydrocortison en trafigil bij nodig omdat ik enorm duizelig word en enorme hoofdpijn krijg tijdens de behandeling. helaas slaat het niet aan zoals mijn arts graag zou zien. ik word per 8 weken alleen maar vermoeider en iedere dag word steeds [lees meer...]meer een opgave om door te komen. dit valt me erg zwaar gezien ik ook een zoontje heb van bijna 2 jaar.

09-02-2015 | Man | 52
Crohn
Ik werd in het jaar 2000 erg ziek (Crohn). Begon met pentasa, daarna pretnison. Maar niets hielp en ik werd alleen maar zieker. Na opname in het ziekenhuis moest ik door naar het academisch ziekenhuis in Utrecht. Nog steeds werk ik zieker. Artsen zeiden: als we de remicade nu niet geven hoeft het morgen niet meer. Het was afwachten of het zou werken. De volgende dag was i[lees meer...]k al wat opgeknapt. enige tijd later kreeg ik nog een keer remicade, waarna ik snel naar huis kon, na een verblijf van 3.5 maand in het ziekenhuis. Nu krijg ik elke drie maanden remicade en dat gaat redelijk goed. Het is mijn redmiddel geweest (en is het nog).

21-01-2015 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Maart 2014 werd ik opgenomen in het ziekenhuis met colitis ulcerosa. Dit was de eerste opvlamming voor mij. Allereerst werd er milde medicatie gegeven zoals pentase, klysma,s. Helaas sloeg dat niet voldoende aan en kwam er later prednison bij en uiteindelijk remicade. Ook remicade leek in eerste instantie niet aan te slaan. Ik heb daarom een paar dagen later een tweede kee[lees meer...]r remicade gekregen. Dat sloeg gelukkig aan!!! Nu een jaar verder krijg ik weer een darmonderzoek. We gaan kijken hoe de darm er momenteel uit ziet. Goed, dan kan ik wellicht stoppen met de remicade. Het middel heeft mijn darm stabiel gekregen en ik ben klachtenvrij, maar wel last van bijwerkingen zoals jeuk, huidproblemen, haaruitval, geen weerstand dus iedere virusje pak ik op. Daarnaast wordt afgeraden om remicade te gebruiken als je zwanger wilt worden. Kortom, ik wil afbouwen en hopelijk blijft mijn darm ook dan stabiel. Ik ben benieuwd hoe het met patienten gaat die gestopt zijn met remicade. Vooral de patienten die weer een opvlamming hebben gekregen. Wederom remicade gekregen? Sloeg dat aan? NOOT: ik weet niet welke dosering ik krijg toegediend. Ik heb daarom gewoon iets ingevuld omdat ik anders het bericht niet kan plaatsen. Bij een volgende remicade gift hou ik dit in de gaten.

27-12-2014 | Vrouw | 12
infliximab (280ml)
Ziekte van Crohn
Het wordt nog steeds elke maand toegediend via een infuus 280 ml. Mijn bijwerkingen zijn vooral 1 dag na de toediening dan krijg ik gewrichtspijn en veel bloedverlies. De resultaten zijn ook niet echt denderend, en daarna krijg ik ook vaak een infuus met ijzer voor wat meer energie. Ik hoop voor de gene die ermee beginnen betere resultaten gaan hebben. Veel succes.

28-10-2014 | Vrouw | 56
Reumatoïde artritis
Begin dit jaar gestart met Remicade. Tijdens eerste 2 infusen slikte ik nog 20 mg prednison, maar toen al werden mijn wangen aan de binnenkant dikker , kreeg ik keelpijn en jeuk op mijn voorhoofd. Na het 3e infuus ( inmiddels prednison afgebouwd tot 10 mg) ging het volledig mis. Overal op mijn lichaam jeuk. Ik werd er gek van. Geen enkel middeltje hielp. Dit was een soor[lees meer...]t allergische ontstekingsreactie, waardoor ook mijn reuma weer erg opvlamde. IK heb een week of 4 niet meer kunnen lopen of wat dan ook. Mag geen Remicade meer.

15-10-2014 | Vrouw | 47
Crohn
Na een hevige aanval in 2010, direct opgenomen in het ziekenhuis en ben ik bij de MLD arts terecht gekomen. In januari gestart met behandelingen en eerst met Azathioprine, wat heftige bijwerkingen opleverde en mijn leverwaarden aanzienlijk liet dalen, waardoor gekozen is voor Infliximab (remicade). Remicade heeft goed geholpen voor de onstekingen, helaas bleek de crohn al[lees meer...] dusdanig uitgebreid waardoor uiteinde dunne darm, blinde darm en begin dikke darm verwijderd is in december 2012 als ook een vergroeing naar het uiteinde naar mijn dikke darm. Tijdens het gebruik van infliximab had ik al veel bijwerkingen van allerlei andere ontstekingen met name in mijn luchtwegen, mond en aan mijn handen, die steeds erger werden. Na de operatie besloten om preventief toch weer aan de remicade te beginnen, maar de ontstekingen aan handen en gezicht traden weer op en dusdanig dat arts voorstelde om over te stappen op Humira, hier moet ik nog mee beginnen.

08-12-2013 | Vrouw | 35
Ziekte van Crohn
Hallo. Ik gebruik nu 1, 5 jaar remicade... Eerst om de 8 weken maar daar waren er 4 van goed. Ik krijg nu om de 6 weken een infuus en daarnaast nog puritenol 100 mg elke dag. Ik heb minder last van mijn buik. Maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb erg last van mijn gewrichten en spieren. Ben eigenlijk altijd erg moe. Heb last van een zeer droge huid en krijg vaak [lees meer...]last van blaasjes in mijn gezicht. Veel last van mijn onderrug en elke dag is wel een verrassing wat het gaat brengen. Voel me af en toe een oud wijf met het hoofd van een jonge vrouw. Ik vind het allemsal erg frustrerend. Maar zie dat ik niet de enige ben met allerlei vervelende bijwerkingen. Vroeger draaide ik nergens mijn handen voor om. Maar nu..... M

05-09-2013 | Vrouw | 25
Colitis ulcerosa
Na heel wat getob met mijn colitis ulcerosa met onder andere prednison heeft mijn arts remicade voorgeschreven. In eerste instantie helemaal super! De eerste paar dagen na een infuus was ik wel doodmoe, maar verder ging het allemaal prima. Het infuus zelf vond ik ook geen enkel probleem, het duurt alleen nogal lang. Nou heb ik in de tijd dat ik remicade toegediend heb gekr[lees meer...]egen wel steeds meer 'kleine' ongemakken erbij gekregen waarmee ik in eerste instantie de link niet legde met de remicade: overmatig zweten (ik heb al hyperhidrose, maar het werd nog erger!), steenpuisten, zonneallergie, droge huid, eczeem op armen en gezicht, drastisch verslechterde huid in het gezicht gepaard met veel puistjes, jeuk en irritatie, blaasontstekingen, schimmelinfectie, onverklaarbare blauwe plekken. Genoeg ellende om te besluiten te stoppen met de remicade. De arts zegt dat veel van die ongemakken niet door de remicade komen, maar verschillende bijsluiters van het medicijn beweren toch echt het tegendeel. Momenteel voel ik me goed en zie dus alleen maar redenen om niet verder te gaan met dit medicijn.

14-06-2013 | Vrouw | 40
Ziekte van Crohn
remicade gebruikt.. 1x in de 2 maanden ging ik een middag naar het ziekenhuis waar ik het medicijn via een infuus toegediend kreeg. de eerste heb ik gekregen tijdens een ziekenhuisopname. mijn dikke darm was volledig ontstoken. remicade sloeg goed aan. ik was tevreden. op wat hoofdpijn na bij de eerste infusen, ging het prima. mijn laatste infuus liep anders. ik kreeg jeuk[lees meer...] over mijn hele lichaam, verschillende galbulten en ik werd verschrikkelijk benauwd. gelukkig was er iemand bij me, di snel een zuster heeft kunnen waarschuwen. anders had het anders kunnen aflopen. sindsdien gebruik ik geen remicade mee, maar Humira.

11-06-2013 | Vrouw | 50
Crohn
Mag ik ook wat vragen ? Ik ben 50 jaar en weet sinds een half jaar dat ik crohn heb. Heb alle onderzoeken gehad. Slik nu 1 keer per dag 9 mg entocort. Het gaat best redelijk maar moest laatst naar de mld arts en die stelde voor te beginnen aan Remicade. Als ik hier alles zo lees zijn jullie al veel langer bezig met de ziekte v crohn. Dus vind ik het voor mij best snel[lees meer...] om die stap te nemen. Ik had gehoopt dat het met pillen ook zou kunnen beteren.Wat vinden jullie hiervan aan die remicade beginnen of toch even porberen met pillen?? Veel sterkte voor jullie

03-03-2013 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Voor mij werkt Remicade heel goed. Alleen wat vaker last van jeuk (vooral inmijn gezicht) en rode plekken. Helaas toch 2 maanden geleden geopereerd moeten worden. Er was een vernauwing ontstaan tussen dunne en dikke darm. Darm was verder helemaal schoon. Tot nu toe is Remicade voor mij echt een wonder middel. Heb wel last van heel veel vermoeidheid tot 2 dagen de infusie[lees meer...], daarna kan ik bergen verzetten. Ik gebruik dit middel samen met Imuran en questran.

17-02-2013 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Mijn zoon van 15, is 3 jaar geleden gediagnostiseerd met de ziekte van Crohn. Hij heeft verschillende medicijnen gehad en niets was effectief. Sinds juni 2012 krijgt hij infliximab(remicade) ook dit helpt niets. Hij is in de 3 jaar slechter geworden i.p.v. beter. Hij heeft 11 jan.2013 een MRI gehad en de ontsteking op de overgang van dunne naar dikke darm zit er nog steeds[lees meer...]. Aankomende week krijgt hij nog een scopie om te kijken of de ontstekingen in de dikke darm er ook nog zitten. Hij is het helemaal zat. Zn lichaam zit helemaal vol met chemicalien van alle medicijnen, die natuurlijk ook zn gezonde organen etc. aantasten. Daarnaast heeft hij veel last van misselijkheid en overgeven en pijn in de spieren gekregen door het medicijn. In de reguliere geneeskunst zijn ze veel te weinig met voeding bezig. Ik heb nu inmidddels heel wat mensen gesproken die met een voedingsprogramma een normaal leven kunnen leiden. Dat gaat hij nu ook doen. We moeten afwachten wat dit gaat brengen. Ik houd jullie op de hoogte.

26-01-2013 | Vrouw | 41
Ziekte van Crohn
Ik heb nu 6 keer mijn infuus gehad en gelijk van af de eerste keer had ik bijna geen last meer bij de derde keer helemaal geen last meer van de darmen. Ik weet niet hoe lang het al speelt ik denk een maand of drie nu dat ik jeuk heb en droge eczeem heb gekregen ik denk door de remicade nu heb ik ook steeds vaker (nu al enkele dagen) achter in de tong keel en gehemelte het[lees meer...] zet het wat op lijkt wel. als ik mijn tong uit steek doet het pijn de spieren in de bovenramen en boven benen doen pijn ook heb ik galbulten de dokteren hebben daar nog nooit van gehoord zeggen ze ook heb ik heeeeel erg haar uitval gehad dat is gelukkig weer aan het groeien. Een paar jaar geleden heb ik ook Hemera gehad ik kreeg toen ook vrij snel last van gewrichten en spieren maar daar hadden ze ook nooit van gehoord ik had verschrikkelijke pijn ik kon werkelijk niets mee het was een hele zware tijd. ik ben toen zelf gestopt daarna ging het steeds wat beter maar het lijkt nu weer terug te komen. Mijn zoon gebruikt ook remicade en kan niet zonder ze hebben het twee jaar geleden gestopt omdat ze dachten dat hij het niet meer nodig had hij was toen bijna dood na veel gemopper van mijn en vader hebben ze het toen toch maar weer gegeven en was hij zo weer op de been hij heeft wel 6 weken moeten vechten voor zijn leven voor de artsen wilde luisteren. Mijn zoon heeft helemaal geen bij werkingen we zijn blij met het medicijn en hopen dat het nog lang zijn werk blijft doen.

07-01-2013 | Man | 47
Colitis ulcerosa
Zie mijn blog op darmaandoening.blogspot.com

06-11-2012 | Man | 30
Crohn
hallo allemaal, ik ben een jongeman van 30 en heb al ruim 10 jaar last van de ziekte van crohn. in die 10 jaar heb ik een hoop verschillende medicijnen gehad waaronder remicade en humira die helaas allemaal werden afgestoten door me lichaam. eerst helpt het een periode waarna me lichaam het dus afstoot. in die tijd heb ik 2 operaties gehad waarbij ze een groot gedeelte va[lees meer...]n me darmen moesten verwijderen, heb nu nog 2,70m aan dunne darm over en nog altijd aan het vechten om een werkend medicijn te vinden. remicade heb ik in het verleden al is eerder gehad en kreeg bij de 2e gift een zwaar allergische reactie (hartkloppingen, rode vlekken enz) dit was een angstige ervaring en meteen een reden om ermee te stoppen. nu enkele jaren later en een ander ziekenhuis hebben ze het nog 1x willen proberen met remicade. 1e gift ging goed tot de bijwerkingen een week later optraden, rode vlekken met bultjes, jeuk, alle gewrichten en spieren die heel erg pijn doen waarop in me amper nog bewegen kon. dit duurde een dag of 5. nu krijg ik donderdag me 2e gift en ben bang dat het dan weer fout gaat. mocht remicade deze keer weer niet aanslaan dan is er nog maar 1 mogelijkheid voor mij, een stamcel-transplantatie. (niet dat dit een prettige ervaring zou zijn maar het is voor mij de allerlaatste kans op een 'normaal' leven)

04-11-2012 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
ik gebruik nu bijna een jaar remicade en ben er zeer tevreden over. ik was eerst bang om het te nemen vanwege de bijwerking daarvoor gebruikte ik humira dat bij mij de das om deed en in het ziekenhuis terecht kwam en er een prednison kuur bij kreeg. na overleg wouden ze me opereren waar ik duidelijk nee op heb gezegt en ben toen met de remicade begonnen. de enige bijwerkin[lees meer...]g wat ik beleef is dat ik weining weerstand heb.. Maar heb weinig tot bijna geen last meer van me crohn. ik zeg TOP medicijnn !