infliximab

Ziekte van Crohn (63 meningen)
Colitis ulcerosa (22 meningen)
Reumatoïde artritis (10 meningen)
Ziekte van Bechterew (10 meningen)

Methotrexaat (254 meningen)
Azathioprine (137 meningen)
Enbrel (118 meningen)
Imuran (54 meningen)
Arava (43 meningen)

29-05-2011 | Vrouw | 24
Corhn
ik gebruik nu een half jaar remicade.. Heb hier tot nu tot wel goede resultaten door alleen is mijn hele zicht schraal en pijnlijk door de bijwerkingen.. en een droge huis gebkregen.

11-05-2011 | Vrouw | 41
infliximab
Ankylosis Spondylitis (ziekte van Bechterew)
Eerste half jaar geen enkel proleem in gebruik tot ik zwanger was. Zodra ik wist dat ik zwanger was gestopt (3maanden). 6 weken na bevalling ging het erg slecht en heb besloten weer de remicade behandeling te hervatten. Gelijk bij eerste behandeling kreeg ik bijwerkingen ( alsof mijn keel werd dichtgeknepen en jeuk). Gelijk stop gezet. Arts toen langzaam laten indruppen. N[lees meer...]u krijg ik voor de behandeling eerst Methylprednisolone. Kreeg het eerst om de 8 weken maar zo met 6 weken begonnen mijn klachten te verergeren en nu krijg ik het om de 6 weken. Ik heb last van tintelingen in voeten , benen , armen, vingers. Trap op lopen gaat moeilijk, voeten werken niet mee. Verder zo 2 weken voor mijn nieuwe dosis begin ik last te krijgen van stijve armen en benen. Onverklaarbare kaakpijn, kies en tandpijn. Extra pijn in gewrichten ( vingers, ellebogen, knieen). Raar gevoel in keel, alsof lucht erdoor heen gaat. Raar gevoel in oren. Begin me nu toch af te vragen of ik wel door moet gaan met zoveel naar wat ik denk bijwerkingen te zijn.

23-04-2011 | Vrouw | 33
infliximab
Crohn. sinds 2010 ook bechterew
sinds half 2008 gebruik ik remicade a 6 weken! Het werkte na 6 weken niet meer zo goed (toen ik nog a 8 weken gebruikte). Sinds die tijd ook na de kuur paar dagen heel moe/ gammel en grieperig gevoel.

06-04-2011 | Vrouw | 22
Crohn
Vanwege de bijwerkingen krijg ik van te voren Hydrocortison toegediend dit is al een hele verbetering. Nu heb ik voornamelijk alleen huiduitslag.

06-02-2011 | Vrouw | 55
Sapho
krijg elke 6 weken 350 ml. in 3 uur en daarvoor en daarna nog spoelen. heb zelf geen enkele last van bijwerkingen, niet bijzonder suf of moe. ik rijd eerlijk gezegd al vanaf de eerste keer gewoon zelf op en neer met de auto, nog nooit gehoord dat dat een probleem kon zijn.wel is het zo dat het middel pas na verloop van tijd goed gaat werken, bij mij duurde dat zeker 2 1/2 [lees meer...]jaar, en ik moet het heel erg regelmatig gebruiken, dus geen bronchitis of zo krijgen (helaas gebeurt dat noal eens)

23-01-2011 | Vrouw | 24

Crohn

23-01-2011 | Vrouw | 20

17-01-2011 | Vrouw | 27
Bechterew
Ik ben zeer tevreden met de remicade. Heb bijna geen pijn meer van mijn reuma en ben erg soepel. komt ook omdat ik 3 x in de week fysiotherapie krijg. De kwaliteit van mijn leven is weer terug dankzij dit medicijn. Krijg 1 x per 5 weken mijn infuus. nadelen zijn elke maand in het ziekenhuis zijn. Ik ben moeilijk te prikken en heb daardoor erg snel blauw en heb al [lees meer...]2 maanden pijn aan mijn hand door infuus, helaas. Bijwerkingen: weinig: tintelingen in beide handen en voeten, ook voelen deze soms verdooft aan. Meestal s,avonds erg moe en niet fit na mijn infuusdag. Soms ook erg veel gewrichtspijn na infuus. Grappig is dat als ik net klaar ben met mijn infuus, ik direct een soepele rug heb. Ben al met al erg tevreden en hoop dat ik nog tig jaren gebruik mag maken van deze medicatie!

09-01-2011 | Man | 64
Colitis ulcerosa
Gebruik sinds aug 2009 Remicade na jarenlang gemodder met andere medijcijnen onder andere Humira waar ik chronische bronchitis aan over gehouden heb, aanvankelijk ging het goed met de Remicade elke 8 weken maar het ging bij mij maar 6 weken goed dus toen toen elke 6 weken maar okt 2010 ging het mis ik moest wel na elk infuus een paar dagen bijkomen maar toen ging het hele[lees meer...]maal fout ik mijn hart sloeg op hol ik had hele hoge bloeddruk ik kon niet meer staan en moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven en kon de derde dag pas onder begeleiding een stukje lopen, in dec 2010 toch nog een keer geprobeerd door langzamer inbrengen maar het ging weer niet lekker moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven ik ga samen met de internist kijken wat we nu gaan doen want ik heb alle medicijnen al gehad heb enorm veel last van gewricht en spierpijn en de colitis ulcerosa blijft een groot probleem.

22-11-2010 | Man
Reumatoide artritis
Voor mij was dit medicijn een wondermiddel Al was de reumatoide artritis geheel genezen en dat na 40 jaar met veel beschadigde gewrichten. Helaas na anderhalf jaar ernstige loogontsteking Dit wordt meestal niet onderkend als bijwerking van remide. Bij hoge koorts en pijn achter op de rug meteen naar het zieken gaan. Je niet laten intimideren door ziekenhuisposten !!!!!![lees meer...]!!!!!!!! Na 5 jaar nog eens remicade geprobeerd in wat lagere dosering. Geen enkel effect meer door het aanmaken van antistoffen.

16-11-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Ik gebruik nu meer dan drie jaar Remicade, en krijg elke 8 weken een infuus. Qa bijwerkingen heb ik het vrij makkelijk, voel mij een dag een beetje ziek, zwak misselijk, maar dat trekt snel weg. Helaas ben ik een immuniteit aan het vormen, waardoor de Remicade minder goed aanslaat. Ik heb daarom bij mijn laatste infuus een dubbele dosis gekregen, en nu heb ik hele ernstige[lees meer...] bijwerkingen zoals spierpijn, zwaar hoofd, hoofdpijn en misselijkheid. Dan kun je wel merken dat Remicade een medicijn blijft wat eigenlijk niet in je lichaam hoort. Echter ben ik van mening dat het mijn levenskwaliteit behoorlijk heeft vergroot.

11-10-2010 | Man
Ziekte van Crohn

25-09-2010 | Man
Ziekte van crohn
erg tevreden over de remicade wat betreft de crohn. helaas hier ook een bijwerking. mijn voorhoofd voelt schraal en last van schilfers. bij zweten tijdens sporten een rood voorhoofd wat erg branderig aanvoelt. iemand tips om hier vanaf te komen?