infliximab

Ziekte van Crohn (63 meningen)
Colitis ulcerosa (22 meningen)
Reumatoïde artritis (10 meningen)
Ziekte van Bechterew (10 meningen)

Methotrexaat (254 meningen)
Azathioprine (137 meningen)
Enbrel (118 meningen)
Imuran (54 meningen)
Arava (43 meningen)

23-03-2012 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
extreme moeheid vanaf het begin van de behandeling, zonder remicade al moe, veel gewrichtspijn in handen, ellebogen, schouders, knieën, enkels, tenen, pijn in de onderrug, na de 4e behandeling last gekregen van smaak- en reukuitval, ook moeite met slikken lijkt of er een prop in mijn keel zit, ik wil het nog even aankijken en overleggen met mdl verpleegkundige, wat dit tre[lees meer...]k ik niet meer, ik heb het idee dat ik er slechter uitkom met gebruik van remicade.

19-03-2012 | Man | 56
Crohn
eerst hydrocotison dan remicade inlooptijd totaa[ 4 uur gaat helemaal goed Prikken gaat goed relax blijf kalm denk aan de tijd erna als je het eng vindt

24-02-2012 | Vrouw | 44
Colitis ulcerosa
Gebruik nu bijna een half jaar Remicade na gebruik van vele andere medicijnen en prednison, die ook niet meer werkte. Tot voor kort ging het heel goed met de darmen maar sinds een week is de colitis ulserosa is weer aan het opvlammen (balen) Ook weer last van extreem vermoeidheid , mooi shit want het ging zo goed, had weinig last van vermoeidheid en de pijn was weg. [lees meer...]Kan de periode tussen 2 kuren ook te lang zijn? Heeft iemand daar ervaring mee ? Ik krijg het om de 8 weken. Na de laatste kuur extreem veel last van exceem met name in het gezicht, vreselijk vond ik dat. door medicatie wel weer onder controle volgens de arts kan het niet van de Remicade komen, maar ik heb hierbij mij twijfels ,volgende week weer een kuur afwachten dus. Ook veel last van jeuk op het hele lichaam en droge huid. daarnaast direct na de kuur ontzettende zere gewrichten.

16-01-2012 | Man | 38
Ziekte van Crohn
Hallo, het is nu meer dan 10 jaar dat ik de ziekte van Crohn en ik heb mijn eerste infuus met remicade gekregen, de eerste 4 dagen perfect, net zo of bijna net zo erg als Crohn, maar vandaag, ja hoor, weer net zo erg als daarvoor! Nu wacht ik op het volgende infuus om te kijken hoe het gaat, qua bijwerkingen heb ik verlies van smaak bij sommige producten.

11-01-2012 | Man | 52
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn al meer dan tien jaar. Alle verschijnselen van Crohn verdwijnen, uitgezonderd de moeheid. Dat blijft een probleem. In 2012 is de wijze van toediening gewijzigd. Ik ben nu niet meer dan vijf kwartier kwijt ipv 3 1/2 uur. Ik zou niet zonder kunnen, maar met de hedendaagse bezuinigingen maak ik me wel eens zorgen. Het medicijn is echt heel erg du[lees meer...]ur.

05-01-2012 | Man | 28
Ziekte van Crohn
Ik gebruik al bijna 10 jaar remicade. Na ernstige bijwerkingen van de gebruikelijkere medicijnen (mesalazine (salofalk) en imuran) en het spijten van metotrexaat, bleek dit voor mij een echte redder. Ik klop het heel hard af, maar ik heb gelukkig nog geen bijwerkingen van remicade ondervonden. Misschien enige huid-oneffenheden, maar dat kan ik niet direct toewijzen aan [lees meer...]de remicade. Het enige nadeel is natuurlijk de inlooptijd van enkele uren, maar in Maastricht is dat ook weer niet een heel erge straf. Erg vriendelijk en goed geregeld. Als dit zo mijn hele leven door zou moeten gaan, ben ik een heel tevreden persoon!

28-12-2011 | Man | 36
Ziekte van Crohn
Gebruik Remicade nu zo'n 3 1/2 jaar. Aanvankelijk ging dat prima. Geen bijwerkingen en veel minder buikproblemen. Sinds een jaar beginnen de bijwerkingen zich op te stapelen: eczeem in het gezicht en daardoor ontstoken ogen, droge slijmvliezen, hartkloppingen. Tegen de fistels helpt de Remicade helaas niet. Vermoeid was ik al door de Crohn. Hier merk ik geen verschil in. [lees meer...]Bij de inname geen problemen (wellicht door de cortison die vooraf gegeven wordt), kan altijd gewoon zelf weer naar huis of het werk rijden. Was aanvankelijk erg tevreden, maar dat wordt dus steeds minder...

27-12-2011 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Gebruik nu alweer 6 jaar met goed resultaat remicade. Ben nu aan dubbele dosis begonnen maar deze keer met weinig efect dus lijkt uitgewerkt...Ik schrik als ik al die bijwerkingen lees, heb nooit ergens last van alleen wat eerder moe maar ga na infuus gewoon weer aan het werk.

07-12-2011 | Man | 33
infliximab
Ik gebruik al enige tijd Remicade. Ik ben er tevreden mee, wel last van mijn gewrichten en pijn aan mijn onderrug.

23-10-2011 | Vrouw | 49
Colitis ulcerosa
Na een opbouwperiode van ong. een half jaar heeft de remicade vrij goed gewerkt. Echter sinds een maand of 4 werkt dit medicijn niet meer zo en ik heb veel last van bijwerkingen: tintelingen in handen, veel pijn in gewrichten, stijfheid, hartkloppingen, gewichtstoename, rode, vlekkerige huid, die ook erg droog is. Ik ben niet zo'n tevreden patient.

22-10-2011 | Vrouw | 39
Crohn
ik ben begonnen met Remicade tijdens een opname. dit krijg je mbv infuus. na de opstart waarin je het wat vaker krijgt, kreeg ik het vervolgens om de 2 maanden.In het begin heb ik erg veel pijnen gehad in mijn botten. erg pijnlijk. dit ging steeds beter. voor mijn darmen werkte het prima. veel minder moe en weinig buikpijn. helaas kreeg ik na de 6e keer opnieuw een allergi[lees meer...]sche recatie tijdens het infuus en moest helaas stoppen.

23-09-2011 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Sinds drie jaar krijg ik Remicade, voor mij een enorme verbetering na de Prednisonkuren die ik eerder kreeg en die nooit echt goed aansloegen en wel veel bijwerkingen gaven. Wel altijd een beetje suf en moe na de infusen maar dat is het dan ook. En het aanprikken is niet leuk natuurlijk, maar je kan niet alles hebben. Het laatste jaar echter heb ik veel last van atopisch e[lees meer...]czeem en de laatste maanden van haaruitval. Zijn er mensen die dit herkennen?

20-09-2011 | Vrouw | 29
Ziekte van Crohn met fistels
Ik vind de remicade een super medicijn, Gebruik het nu al ongeveer 5 jaar. Eerst twee jaar prima toen kreeg ik veel last van mijn gewrichten, tijdje om de 6 weken gezeten. Ook tijdens mijn 2 zwangerschappen gewoon gebruikt. Hoef er verder niets bij in te nemen dus voor mij 1 keer in de 8 weken na ziekenhuis is te doen. Er is verder niets over bekend van het gebruik van rem[lees meer...]icade tijdens de zwangerschap, maar ik heb er hele positieve ervaring mee en ben twee gezonde kindjes rijker. Zal het andere mensen wel adviseren. Hierbij geld ook zoals bij veel dingen met deze ziekte dat het per persoon kan verschillen.

14-08-2011 | Vrouw | 50
Chron
Erg veel last van vermoeidheid,zeer droge en jeukende huid. Zeer moeie benen en veel gewrichtspijn. Blijf veel buikpijn houden, en kom nu na 6x kuren met verschillende dosis pogingen nu op 500 mg per keer veel kilo's aan.

01-08-2011 | Vrouw | 30
Darmziekte

20-07-2011 | Man | 18
Chrohn
Mij zoon krijgt al twee jaar remicade, hij is sindsdien veel meer vatbaar voor bacterieen. Hij heeft sinds een half jaar uitslag rondom zijn anus. Ik denk zelf dat het van de remicade komt. Zij arts vindt van niet maar na verschillende behandelingen met med. is het nogsteeds niet over. Heeft iemand hier ook last van die remicade toegediend krijgt?