Ervaringen met Anastrozol

Borstkanker (91 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-10-2015 | Vrouw | 51
Borstkanker
Goedemiddag, Vorig jaar is bij mij borstkanker geconstateerd. Na een borstamputatie, 6 chemokuren en 16 bestralingen ben ik in november 2014 begonnen met een hormoonkuur. Rare dingen ... begin steeds stijver te worden. Heb, behalve in de achillespezen en enkels, geen pijn. (De pijn is er alleen wanneer ik wandel). Heb na 2 kilometer lopen ook het gevoel dat ik zware[lees meer...] benen heb. Fietsen gaat veel beter dan lopen. Ik moet de hormoontabletten nog vier jaar slikken. Zal de kuur, op karakter, afmaken .... en vergeet het stramme gevoel in mijn maar fff. Ben sinds juli van dit jaar weer volledig aan het werk. Heb gelukkig een kantoorbaan ... in de zorg bijvoorbeeld was ik, denk ik, niet weer aan het werk gekomen.

05-09-2014 | Vrouw | 66
Borstkanker
Kreeg na 2 jaar Tamoxifen de Anastrozol. Geslikt zonder heel veel bijwerkingen, tot 1 jaar geleden de stijfheid heel erg werd en ik amper kon lopen. Mijn spieren voelden alsof ik alle onderdelen van de Olympische Spelen had gedaan. Aangezien er ook botontkalking was kreeg ik daar ook medicijnen voor, kauwtabletten met daarin een dosering vit. D van 400 plus de wekelijkse[lees meer...] Alendroninezuur. Via via hoorde ik dat een grote dosering vitamine D de spierpijn zou verzachten. Dokter gebeld en de kauwtabletten werden op mijn verzoek vervangen door kauwtabletten met een hogere dosering vit. D (800) De volgende dag kon ik weer lopen!

22-12-2012 | Vrouw | 66
Borstkanker
Ik was eerst op Tamoxifen maar de biwerkingen waren te veel en te oncomfortabel. Ook had ik uitgevonden dat het niet samengaat met anti depressieva (waar ik inmiddels mee ben getropt) De internist heeft mij daarna anastrozol voor geschreven. Ik heb alle websites nagekeken wat de vulmiddelen waren en heb ook met de apotheker alles goed vergeleken en ben er achter gekomen [lees meer...]dat de vulmiddelen van Arimidex bijna hetzelfde zijn als Sandoz. Dus neem ik nu Anastrozol van Sandoz. Ik had dan ook de strijd van de kosten van van de verschillende merken en dat Arimidex te duur was en niet door de verzekering vergoed word. Dus Sandoz Anastrozol heeft dezelfde vulmiddelen en de werkzame stoffen zijn allemaal gelijk volgens mijn apotheker. ik ben iemand die alles uitzoekt en de apotheker heeft mij enorm geholpen en had alles uitgeprint om te vergelijken. Super apotheek.

20-11-2012 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik kreeg na 4 jaar borstkanker en chemo gehad en bestraling een metastase van de B.k in de longen ,weer chemo en plakken longen en 2 jaar sukkelen en ziek zijn ben ik begonnen met tamoxifan. Mijn wereld veranderde in een positieve wereld met veel opvliegers maar het kon me niet schelen want ik was er nog. Dit heb ik 9 jaar geslikt. Toen weer metastase maar nu in de buik [lees meer...]een ware peritonitis carcinomatose. Nu slik ik arimidex en het gaat weer goed 1,5 jaar Bijwerkingen alleen dikke zer gevoelige vingers Maar ik ben er nog steeds en we zien verder. Ik hoop nog even te genieten

12-09-2012 | Vrouw | 58
Borstkanker
Jammer dat ik veel last heb van mijn gewrichten en spieren. Hiervoor moet ik meerdere pijnstillers gebruiken.

14-07-2011 | Vrouw | 67
Borstkanker
De huisarts schreef mij Arimidex voor maar ik krijg van de apotheek nu Anastrozol Accord 1mg. De werkzame stof is hetzelfde dus vond ik dat niet erg maar nu zit ik onder de galbulten en krijg ik enorm veel meer opvliegers, dus ook veel meer zenuwpijn (zie ervaring Arimidex). Ben terug gegaan maar de Apotheek wil mij niets anders geven. Heeft mij het prijsverschil laten z[lees meer...]ien. Arimidex 30 x duurder x € 360.- per 3 mnd tegen Accord € 12.- p.3 mnd Verschil is ook veel te groot. Ik word opgezadeld met het probleem van de fabrikanten. Ben best bereid mee te helpen aan het betaalbaar houden maar ik heb al zoveel bijwerkingen. Door de extra zenuwpijn zal ik medicatie nodig hebben (middel tegen epilepsie schijnt hier goed tegen te werken volgens mijn oncoloog). Dat gaat ook weer geld kosten. Dit houd ik geen paar jaar meer vol op deze manier. Lekker voordelig dan.

09-11-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Eerst kreeg ik Anastrozol accord. Na 5 dagen zag ik bont en had veel jeuk. Netelroos. Op internet had ik gelezen dat Anastrozol PCH minder bijwerkingen had. Die heb ik gevraagd en nu heb ik alleen af en toe een opvliegers. Dit is heel goed te doen.

30-01-2019 | Vrouw | 48
Borstkanker
Eerst 5 maanden tamoxifen geslikt, kreeg daar opvliegers from hell van. Check: door alle behandelingen definitief in de overgang, dus over op letrozol. Daar kreeg ik zware nek- en hoofdpijn van. Met 20 dagen gestopt. Nu anastrazol. Alleen als ik erg moe ben wordt mijn lichaam stijf, 's morgens stap ik uit bed zonder problemen. Volgens mij krijg ik er wel vreetkicks van en [lees meer...]heb ik vreemd genoeg sinds de start 1 oksel (de gezonde kant) die snel stinkt, ook al was ik die 2x per dag. Ook wat rode vlekjes in het gezicht. De opvliegers zijn er ook nog, maar die had ik ook toen ik tussentijds geen meds gebruikte. Al met al kan ik dit zeker 5 jaar volhouden. Geen droge vagina of andere slijmvliezen en ook nauwelijks libidoverlies.

05-11-2018 | Vrouw | 66
Borstkanker
Eerste maanden lichte hoofdpijn. Iets meer haargroei armen en gezicht

02-11-2015 | Vrouw | 55

21-02-2015 | Vrouw | 45
Borstkanker
Het tablet verorzaakt veel keer per dag opvliegers en pieptoon in mijn twee oren in mijn hele dag en sterke hoofdpijn en moeheid en duizligheid en krachtleoos en geen energie om iets te doen

22-12-2012 | Vrouw | 52
Borstkanker
eerst tamoxifen gebruikt daar van veel last van schouders en rug gehad omdat het vast ging zitten nu twee maanden anastrozol gebruikt en geen bijwerkingen tot op heden.

09-08-2012 | Man | 61
Borstkanker
Ook even een positief bericht. Ik heb geen enkele bijwerking gemerkt van Anastrozol.

14-01-2012 | Man | 51
anastrozol
Ik heb gevoeligehormoon borstkanker al 3 jaar gekregen en ik slik anastrozole 1 mg 1x per dag en ik last van slaaploosheid en heb altijd honger en ik opvliegen veel keren per dag en bijna elke dag erg hoofdpijn en bovendien ik Ben aangekomen bij 40 kg

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Ik wist niet dat ik borstkanker gehad maar ik was afgevallen 10 kg kilogram na kilogram en ik was blij want ik kon gedragen maar het was niet een goede tekenen en opeens ik heb tijdens douchen een grote knobbiltje en snel heb ik naar mijn hiusarts gegaan en met verwijsbrief naar zkh gestuurd en het was gevoeligehormoon borstkanker envna eerste chemokuur ben ik ongesteld en[lees meer...] na chemokuur en radiotherapie en operatie voor mijn linker borst te verwijderen want het knoobiltje was heel groot en zij heeft all mijn lymefklieren verwijderen dus ik adviseer elke vrow om haar borsten te zelf conteleren enhaar gewicht ook zelf controleren als het is gedeeld . Ik heb anastrozol accord 1 mg geslikken al voor een jaar en voor 5 jaar aldus mijn internest in het zkh en geeft geen bijerkingen

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Mijn internist heeft in zkh aramedix voorgeschrven en het was heel erg en kon ik niet mijn bed verlaten en daarna mijn apotheek heeft deze medicijn veranderet naar anastrozol accord 1mg,in het eerste was ik nog niet in de overgang dus tijdens stoppen aramedix ik was ongesteld voor de laateste keer in october vorig jaar en ik heb nu al een jaar anastrozol geslikken en voor [lees meer...]5jaar aldus mijn internist in het zkh en ik ben aangekomen van 85 naar 93kg en het is niet anastrozole bijwerking maar ik beweeg niet genoeg en ik heb niet twee litters water gedronken elke dag en ik heb veel keer per dag opvliegers en het kan overgangsklachten kunnen zijn en ik adviseieer elke vrouw die zelfde bijwerkingen om veel bewegen en veel water drinken en veel fruit en melk eten en drinken om te goed gezondheid hebben