Borstkanker (81 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

13-08-2011 | Vrouw | 68
Mammacarcinoom
Na chemo,ok en bestraling, volgen hormoontabletten ivm borstkanker HER2+. Na 2mnd tamoxifen overgestapt op anastrozol Vier maanden gebruikt. Sinds 14 dagen gestopt ivm toenemende vermoeidheid en ernstige moedeloosheid gepaard gaande met steeds toenemende gewrichts en spierpijnen. Wilde alleen nog maar op de bank. Gisteren voor het eerst een fitte/gewone dag meegemaakt.[lees meer...] Ook vandaag een fitte dag, anders had ik deze boodschap niet kunnen schrijven. In september weer naar de oncoloog. Het is mij onbekend of er in mijn geval alternatieven zijn. Zo nee dan doe ik het zonder hormoonpillen. Anastrozol; nooit meer! Heb ik collegaas in deze nood?

28-04-2019 | Vrouw | 65
Borstkanker
Kleine tumor linkerborst is operatief verwijderd, geen uitzaaiingen, maar was agressief. Na bestraling advies antihormoonpillen. Eerste jaar tamoxifen. Veel bijwerkingen vnl spierpijn en slecht slapen. Sinds maart 2019 anastrozol voorgeschreven maar dezelfde bijwerkingen. Volgens de berekening van de specialist heb ik 20% kans dat de borstkanker binnen 10 jaar terugkomt en[lees meer...] met antihormoonpillen is dat 17%. Een klein verschil, dus ik twijfel of ik hiermee wel door wil gaan.

16-12-2017 | Vrouw | 53
anastrozol (01mg)
Borstkanker
Na 3 jaar tamoxifen te hebben gebruikt moest ik over naar anastrozol. Tamoxifen had ik veel last van spierpijn en kramp in de benen, dit was goed te onderdrukken met irhibin en diazepam. Nu over dus en ik heb erg veel pijn onderin mijn buik, (specialist had er nog nooit van gehoord. In eerste instantie dacht ik blaasontsteking, maar was niet, zo erg dat ik naproxen slik. O[lees meer...]ok lijkt het net of mijn tong constant verbrand is. En ben ik vaak down en bang dat er iets aan de hand is. Ook mijn haar is veel dunner en verminderd. Komende week belafspraak met specialist

09-10-2017 | Vrouw | 68

28-09-2017 | Vrouw | 70
Borstkanker
Doordrukstrips verpakking oervervelend. Ironisch is dat pijnlijke vingers deels veroorzaakt worden door medicijn. En daardoor moeilijk en pijnlijk om tablet uit strip te drukken.

02-05-2017 | Vrouw | 69
Borstkanker
als je last heb van krampen in je handen, ik neem iedere avond een bolletje gember. werkt goed.

05-01-2017 | Vrouw | 53

04-01-2017 | Vrouw | 60
Borstkanker
Sinds vorig jaar mei slik ik Anastrozol. Veel pijnklachten in gewrichten en spieren. Ook opvliegers en zweten, daardoor voel ik me erg moe. Ik heb borstkanker gehad. Het hele project doorlopen, operatie, chemo en bestraling. Nu "moet" ik vijf jaar aan de Anastrozol. Ook voel ik me zo nu en dan behoorlijk dipperig. Zijn er meer mensen met deze klachten ?

07-09-2015 | Vrouw | 60
Borstkanker
September 2014 is er borstkanker geconstateerd. Na een operatie en 16 bestralingen ben ik op voorschrift van de oncoloog Anastrozol Actavis gaan gebruiken. Al na één week gebruik ben ik met spoed opgenomen met een longembolie. Dit komt weliswaar zeer zelden voor en met gebruik van 5 bloedverdunners per dag is de kans op herhaling klein. Daarnaast ben ik, van nature een bl[lees meer...]ije vrouw, in een jaar tijd veranderd in een opvliegerige bitch die, soms zonder aanleiding, heel chagrijnig kan reageren. Stijf en stramheid over heel mijn lichaam kon er ook nog wel bij maar het meeste last heb ik van pijnlijke duimen. De weegschaal in nu nog in balans, want stoppen is niet zomaar een besluit. Maar toch.. nog vier jaar slikken zonder de garantie dat mijn borstkanker ook daadwerkelijk is verdwenen, is geen vooruitzicht waar ik heel blij mee ben of van wordt.

27-08-2015 | Vrouw | 68
Borstkanker
na operatie voor borstkanker, 20x bestraling, 6xchemo, na 3 maanden anastrozol er mee gestopt. bijwerkingen: stijve gewrichten, spierpijn armen en benen. opnieuw overgangs klachten en cts aan beide handen.

08-07-2015 | Vrouw | 57
Borstkanker
Na 2,5 jaar Tamoxifen kreeg ik Anastrozol voorgeschreven. Lotgenoten waren hier al eerder ontevreden over en terug gegaan naar Tamoxifen. Echter moest dit middel toch van oncoloog gaan gebruiken. Hij mag schijnbaar ook niet zelf beslissen wat hij zijn patiënten voorschrijft. De eerste maand dat ik Anastrozol gebruikte ging het goed maar gaandeweg komen er steeds meer bijwe[lees meer...]rkingen. Voortdurend dat gevoel wat ik vroeger had vóór de menstruatie, pijn in onderrug, buikpijn, diarree en obstipatie wisselen zich af, haaruitval, artrose verergerd, geheugen gaat zeer snel achteruit, kortom met mijn 57 jaar voel ik me wel 80 en heb weinig of geen energie meer.

24-04-2015 | Vrouw | 57
Borstkanker
Pijnlijke gewrichten, vingers, pols, ellebogen, knieën. Warme en stijve vingers, vooral 's nachts. Stap uit bed als een bejaarde. Af en toe spierpijn. Veel opvliegers. Best moe. Er is geen dag zonder één of meer van deze bijwerkingen.

22-12-2014 | Man | 74
Borstkanker
Vrouw 74 jaar, 2005 borstkanker geconstateerd,borstbesparende operatie gehad. 36 bestralingen gehad,verder geen medicatie geslikt,ik had 85% kans het niet meer terug te krijgen.Toch bleek na 6 jaar een uit zaaing te zitten in mijn long,operatief verwijderd,daarna 1jaar 3 wekelijks herceptin kuur+dagelijks Anastrozol accoord 1 mg. Last van slapeloosheid,pijnlijke spieren er[lees meer...]g stram sinds een jaar aardig depresief (veel huilen!)ik ben nooit eerder depresief geweest. Nu sinds 1/2 jaar last van vastklikkende ringvinger.Anastrozol accoord slik ik voor 5 jaar,moet nu nog een kleine 2 jaar slikken,weet niet of het nog verantwoord is om door te slikken. Ik zou graag willen weten,of al die klachten verdwijnen na stoppen met Anastrozol? Ook last van mijn voetzolen!

02-06-2014 | Vrouw | 57
Borstkanker
Ik slik sinds 1 jaar anastrozol....omdat mijn tumor hormoongevoelig bleek te zijn! bijwerkingen: ochtendstijfheid! voetje voor voetje de trap af! Kan ik mee leven! Verder last van triggerduim, gelukkig links! Waar ik het meest last van heb zijn mijn haar en nagels! Mijn haar lijkt wel dood, mijn nagels bladeren steeds af! De vraag is of dit veroorzaakt is door de vele[lees meer...] narcoses of door de anastrozol!!! Wat is wijsheid????

03-01-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
Sinds 1 jaar slik ik Anastrozol Activas, waarvan 3 maanden Anastrozol Accord, waarbij de bijwerkingen ernstiger waren dan de Anastrozol Activas. Tijdens deze 3 maanden viscapsules Omega3 geslikt. Na 2,5 maanden gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg. Ik hoopte met de viscapsules de stijf- en stramheid op te kunnen heffen. Ten minste hier staat het om bekent. Gelukkig kreeg [lees meer...]ik van de apotheek weer Anastrozol Activas mee en zijn de bijwerkingen weer een stuk minder, maar het cumulatieve effekt begint me soms op te breken. Vermoeidheid die plotseling extra voelbaar in mijn benen is, krachtverlies in mijn handen, vaginale droogte die nu constant is, bij tijd en wijle gewoon suf en duf in mijn hoofd en manier van reageren. Door dit alles minder vertrouwen in mijn lichaam, mezelf en mijn funktioneren. Voel mij hierdoor soms down en reageer dan chagrijnig. Deze wjze van reageren neem ik mij vervolgens kwalijk. In het ziekenhuis zeggen ze dat er nieuwe ontwikkelingen zijn die 5 jaar Anstrozol voorschrijven. Deze is nu nog 3 jaar. Ik weet niet of ik opteer voor de verlenging van 2 jaar. Met vriendelijke groet, SdH

29-09-2013 | Vrouw | 53
Borstkanker
Nu 8 maanden slik ik de tablet Anastrozol 1mg van Accord, maar wat een nare bijwerkingen! veel last en pijn aan mn gewrichten, s"nachts tintelende handen, veel geknak geluiden aan mn gewrichten, en nu sinds een maand een vast klikkende duim, met daar bij zere handen, waarbij de kracht in mn handen ook afneemt.....Nu echt nadenken, of ik dit medicijn nog wel 4 en een half [lees meer...]jaar wil blijven slikken....maar misschien is de schade al aan gericht, ook al zal ik stoppen met dit medicijn? heeft iemand hier ervaring mee?

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum