Ervaringen met Anastrozol

anastrozol

hoofdpijn depressief moeite met slapen diarree bot pijn dunner wordend haar kortademigheid pijn in voeten spierpijn slaperigheid

Borstkanker (92 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

16-11-2015 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik ben heel moe sinds ik anastrazol gebruik. Mijn spierkracht neemt af, zelfs mijn longspieren lijkt het wel, omdat zelfs ademhalen moeilijker gaat. Verder heb ik nu mijn duim ingekapseld met een brace, omdat de pijn niet meer te harden was. Erg veel bot- spier- en peespijn. Sex heb ik ook geen zin meer in. Mijn trui uittrekken gaat niet meer: daarmee moet mijn man mij hel[lees meer...]pen. De pillen lijken m.n. op mijn schouders, nek, handen en voeten te slaan. Ik gebruik anastrozol nog geen 2 maanden nu. Een vriendin en mijn nicht hebben dezelfde klachten.

14-11-2015 | Vrouw | 51
Borstkanker
Ik ben 51 jaar. In januari 15 begonnen met 6x chemo, operatie en 37 x bestraling. Tussendoor longembolie en beentrombose gekregen. Op 4 sept. Laatste bestraling gehad 11 sept. aan de anastrozol. Nu gestopt. Afgelopen weken werd de slapeloosheid, prikkelbaarheid en agressie steeds erger. Complete karakterverandering ondergaan. Ben nu 1 week gestopt en herken mezelf weer een[lees meer...] beetje. Voor mij never nooit meer anastrozol.

24-09-2015 | Vrouw | 79
Borstkanker
Over 10 dagen ga ik Anatrozol gebruiken voor de volgende 5 jaar. Zijn er vrouwen van mijn leeftijd die daar ervaring mee hebben?

05-02-2014 | Vrouw | 65
Borstkanker
mijn naam is mayte ben 65 jaar. in 2011 was bij mij borstkanker geconstateerd, waarop een operatie volgde, beide borsten zijn geamputeerd, waarna 6 chemo's volgden. na de chemo adviseerde de oncoloog om met anastrozol accord te beginnen, na een maand kreeg ik veel last van mijn gewrichten, slapeloosheid, voetzool problemen, en mijn uithoudingsvermogen is minimaal, na [lees meer...]2 maanden ben ik gestopt, omdat ik ook mij niet meer kon ontspannen, ook als ik in bed lag en probeerde te slapen. bij laatste controle adviseerde de oncoloog om nog eens te beginnen, daar ik nog steeds die gewrichtspijnen had, maar geen pillen slikte. dat was 15 jan 2014 nu ik dompi ben weer begonnen, met als gevolg dat mijn gewrichten nog erger zijn geworden, heeft iemand daar ook ervaring mee???? graag wil ik er iets van horen, en als iemand advies heeft ook van harte welkom groetjes mayte

10-03-2013 | Vrouw | 64
Borstkanker
Binnen paar dagen na overstap op Anastrozol beginnen grote blauwe plekken bij ellebooggewricht op bovenarm en bij knie op benen. Ook toename purpurea op onderarm. Tegelijkertijd ook "vastklikkende" ringvinger.

24-02-2012 | Vrouw | 46
anastrozol
Ik ben 46 jaar Ik slik nu sinds een jaar amestaze remmers eerst arimidex nu omdat het goedkoper is anastrozol ik heb met dit nieuwe medicijn last van slapeloosheid en hart kloppingen dit nieuwe goedkopere medicijn bevalt niet. ik hoop dat mijn lijf hieraan moet wennen en dat het straks weer tot rust komt, anders kan ik slaaptabletten erbij gaan slikken of dit dan uiteind[lees meer...]elijk goedkoper is?

13-08-2011 | Vrouw | 68
Mammacarcinoom
Na chemo,ok en bestraling, volgen hormoontabletten ivm borstkanker HER2+. Na 2mnd tamoxifen overgestapt op anastrozol Vier maanden gebruikt. Sinds 14 dagen gestopt ivm toenemende vermoeidheid en ernstige moedeloosheid gepaard gaande met steeds toenemende gewrichts en spierpijnen. Wilde alleen nog maar op de bank. Gisteren voor het eerst een fitte/gewone dag meegemaakt.[lees meer...] Ook vandaag een fitte dag, anders had ik deze boodschap niet kunnen schrijven. In september weer naar de oncoloog. Het is mij onbekend of er in mijn geval alternatieven zijn. Zo nee dan doe ik het zonder hormoonpillen. Anastrozol; nooit meer! Heb ik collegaas in deze nood?

01-04-2024 | Vrouw | 64
Borstkanker

moeite met slapen hoofdpijn depressief slaperigheid kortademigheid spierpijn

3x borstkanker , daarna chemo s , bestralingen en immunotherapie . heb diepflapoperatie gehad , dus amputatie van de borsten en van buikvet en huid borsten gemaakt . Helaas is deze operatie mislukt , mijn borsten en navel zien er niet uit . mijn buikwond is zelfs open gescheurd. hierna weer 2x geopereerd, zwarte huid is toen verwijderd en huid van mijn bovenbeen op de[lees meer...] wonden gezet. Ik heb mis daar nu nog een flink stuk huid in mijn onderbuik Ik heb nu 3 jr last van mijn buik , strak gevoel . heb vocht , litteken weefsel en hard bindweefsel , ga nu nog steeds naar de fysio om mijn buik een beetje soepel te krijgen , wat niet lukt. Ik ben in Isala in Zwolle geopereerd door een plastisch chirurg , ben teruggegaan naar hem , maar hij bleef volhouden dat hij de operatie goed heeft gedaan . Ik heb een erfelijk gen , het Sjeck 2 gen ,was inhoudt dat ik steeds weer borstkanker kon krijgen . Heb 4 jr Anastrozol geslikt en zoveel last van bijwerkingen ,dat ik nu gestopt ben . Ik heb een kans van 3% dat het weer terugkomt , dus minimaal en kwaliteit van leven vindt ik nu belangrijker

04-08-2022 | Vrouw | 54
Borstkanker
Ik reageer vooral vanwege het artikel want vrijwel al mijn bijwerkingen zijn al genoemd. Managen op bijwerkingen wordt niet gedaan! Ja, u komt wat aan (2 kg per maand), hoort er nu eenmaal bij. Depressief, ander pilletje. Oedeem, oh, nog een pilletje. Pijn, hoog uw fentanyl maar wat op. Verlies gevoel in je handen: we hebben over 3 maanden een nieuw telefonisch consult(was[lees meer...] Corona). Na wat drammen toch naar neuroloog en zelfde week nog geopereerd. Iets later en de zenuw was beschadigd geweest en ik had nooit mijn handen meer kunnen gebruiken. Oedeem uiteindelijk via het revalidatiecentrum met oedeemtherapeut "onder controle". Schildklier voorgoed naar de maan. Veel pijn en ellende zou te voorkomen zijn als er gemanaged wordt op bijwerkingen maar dat gebeurt niet. Geen onwil maar niemand herkend blijkbaar dingen buiten hun eigen specialisme.

28-04-2019 | Vrouw | 65
Borstkanker
Kleine tumor linkerborst is operatief verwijderd, geen uitzaaiingen, maar was agressief. Na bestraling advies antihormoonpillen. Eerste jaar tamoxifen. Veel bijwerkingen vnl spierpijn en slecht slapen. Sinds maart 2019 anastrozol voorgeschreven maar dezelfde bijwerkingen. Volgens de berekening van de specialist heb ik 20% kans dat de borstkanker binnen 10 jaar terugkomt en[lees meer...] met antihormoonpillen is dat 17%. Een klein verschil, dus ik twijfel of ik hiermee wel door wil gaan.

16-12-2017 | Vrouw | 53
anastrozol (01mg)
Borstkanker
Na 3 jaar tamoxifen te hebben gebruikt moest ik over naar anastrozol. Tamoxifen had ik veel last van spierpijn en kramp in de benen, dit was goed te onderdrukken met irhibin en diazepam. Nu over dus en ik heb erg veel pijn onderin mijn buik, (specialist had er nog nooit van gehoord. In eerste instantie dacht ik blaasontsteking, maar was niet, zo erg dat ik naproxen slik. O[lees meer...]ok lijkt het net of mijn tong constant verbrand is. En ben ik vaak down en bang dat er iets aan de hand is. Ook mijn haar is veel dunner en verminderd. Komende week belafspraak met specialist

09-10-2017 | Vrouw | 68

28-09-2017 | Vrouw | 70
Borstkanker
Doordrukstrips verpakking oervervelend. Ironisch is dat pijnlijke vingers deels veroorzaakt worden door medicijn. En daardoor moeilijk en pijnlijk om tablet uit strip te drukken.

02-05-2017 | Vrouw | 69
Borstkanker
als je last heb van krampen in je handen, ik neem iedere avond een bolletje gember. werkt goed.

05-01-2017 | Vrouw | 53

04-01-2017 | Vrouw | 60
Borstkanker
Sinds vorig jaar mei slik ik Anastrozol. Veel pijnklachten in gewrichten en spieren. Ook opvliegers en zweten, daardoor voel ik me erg moe. Ik heb borstkanker gehad. Het hele project doorlopen, operatie, chemo en bestraling. Nu "moet" ik vijf jaar aan de Anastrozol. Ook voel ik me zo nu en dan behoorlijk dipperig. Zijn er meer mensen met deze klachten ?