Ervaringen met Exemestaan

exemestaan

Bij  BorstkankerX

gewrichtsontsteking in 1-4 gewrichten gewrichtspijn zere voeten

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

25-07-2021 | Vrouw | 63
Borstkanker
Eerst Tamoxifen gehad en vervroegd vanwege klachten naar Anastrozol. Daar kreeg ik ernstige hartritmestoornissen van en ben bij cardioloog terecht gekomen. In overleg met hem en oncologe 6 weken gestopt. |ik leefde op, weg hartklachten. Nu 4 weken op Exemestaan en het begint weer.. Moedeloos word ik ervan. Nu moet ik 8 jaar terug naar Tamoxifen. Hopelijk houd ik het vol.

11-03-2024 | Vrouw | 64

gewrichtspijn zere voeten

Had borstkanker in 2020. Amputatie. 4 lymfklieren aangedaan. Chemo, bestraling enHormoonkuur exemestaan. Veel nare bijwerkingen. Erge gewrichtsklachten in knieen, enkels, handen, polsen en ellebogen. Moe, duizelingen. Ook veel last van het middel tegen ostroporose die je ernaast moet slikken. Gebruik het nu 3 jaar. Denk er over te stoppen.

04-07-2021 | Vrouw | 65
Borstkanker
Borstkanker bij de borsten geamputeerdbestraald en nu hè derde hormoon bijwerkingen te veel houw dit niet vol . een ander ziet niets aan mee maar ik voel me dood ziek ben ook bang dat als ik stop de kanker weer komt

10-02-2021 | Vrouw | 67
Borstkanker
3e keer borstkanker.1997 amputatie en tamoxifen 5 jaar,2008 toch weer terug in oksel.6x chemo en 30 bestralingen, bijzonder maar toch uitzaaiingen longvlies 2013. Toch oude borstkanker. Benauwd en na 2 pleurapuncties, die geen oplossing boden, IPC in AVL laten plaatsen, met meteen ernaast Exemestaan. Zodra eze zou aanslaan, zou pleuravocht stoppen ( tumorcellen zouden ina[lees meer...]ctief worden). Na 4 maanden gebeurde dit ook. IPC eruit. Enorm opgelucht, meficatie werkt dus, tumorcellen slapen. Wel veranderde ik enorm, door alle bijwerkingen. Gewrichten en lusteloos, emotie vlakt af, eerst heel labiel en vreemd niet jezelf zijn. Van sterk naar mutsig bijna en zo moe. Je went wel alles beter dan K maar het is volhouden en kijk wat er voor medicatie kan. Mijn oncoloog heeft voor slapeloosheid gelijk Zoplicon voorgeschreven. Top en slapen, al is het met tablet geeft je wel n betere energie overdag. Nu na 8 jaar!!!, slapen de tumorcellen nog, controle om de 3 maanden met thorax en bloedbeeld. Sinds jaar wel meer en meer huidproblemen gezicht en armen. Droge schrale en hardere eeltplekjes. Dermovane zalf helpt wel enigzins, Maar keuzes zijn er niet echt , dus niet klagen en smeren, en positief blijven is ook n medicijn.

13-03-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik slik deze nu een paar maanden na stoppen van anastrozol. Ik heb een dexa scan gehad en kwam uit dat ik ernstige botontkalking heb, de slechtste score... was ik best van geschrokken. Dus nu extra medicatie gehad, maar exemestaan is niet gunstig voor mij. Dus overleg met oncoloog met osteoporose arts, ik moet toch met exemestaan doorgaan, omdat anders de kans is dat borst[lees meer...]kanker snel terugkomt... pfffff...

23-09-2020 | Vrouw | 68
Borstkanker
Anderen hiermee helpen kan ik niet. Ik heb een oncoloog die niets over mijn bijwerkingen wil horen. Ik wil echter ook niet weer borstkanker riskeren. 2 keer is genoeg. Als de gevolgen van deze medicijnen verder zulke gevolgen hebben, ben ik bang, dat ik nog in een rolstoel terecht kom. Het enige wat de oncoloog me vroeg: wilt u stoppen? Waarop ik: en dan? Waarop hij: dan[lees meer...] niets !!!!!!!!!! Ik probeer dus nu via mijn huisarts verder te komen. Ik heb het vertrouwen volledig verloren.

24-07-2017 | Vrouw | 72

14-10-2022 | Vrouw | 74
Borstkanker
8 jaar geleden borstkanker gehad chemo en 21 bestralingen gehad 6 jaar tamofixen gebruikt maar kreeg baarmoeder poliepen. Nu uitzaaiegen in het long vlies met pleura vocht. Gebruik nu exsemetaan hoop dat het vocht weg blijft. Heeft iemand hier ervaring mee…

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum