Ervaringen met Femara

Borstkanker (93 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

24-08-2011 | Vrouw | 56
Borstkanker
zoals de meeste gebruikers: jeuk hoofdhuid, haaruitval, opvliegers, slecht slapen, stijfheid gewrichten, hoofdpijn, hongergevoel, ik ben dank ook gestopt sinds 15 augustus, nu 9 dagen en voel mij al stukken beter, maar wat mij opvalt mijn arm zelf voelt beter aan, (lymfen zijn in oksel weg genomen) voor het eerst voelt hij met momenten al zoals voor mijn operatie, en dat [lees meer...]voor het eerste sinds 4 april ! wat zin heeft het om mij 5 jaar slecht te voelen zonder garantie dat de kanker wegbllijft . Femara heeft nog bijwerkingen die we niet voelen maar er toch zijn, bv mijn aders zijn meer opgezet ! en zichtbaar,zoals bij oude mensen, ik denk verhoogd risico hersenaandoeningen zoals trombose

11-03-2011 | Vrouw | 48
Na behandeling borstkanker
artrose, osteoporose, sbstipatie, vermoeidheid, gewichtstoename

06-02-2011 | Vrouw | 46
Verlengde hormoontherapie bij borstkanker
Ook ik doe mee aan de trial IDEAL na drie jaar tamixifen en twee jaar Arimidex. Ik ben ingedeeld in de vijfjaarsgroep en vrees dat ik dit geestelijk niet vol. kan houden. Ik denk er - al na 3 maanden - over om te stoppen omdat ik zwaar depressief word/ben. Ik slik daarnaast tevens paroxetine (anti-depressivum) en met enige regelmaat valium of bromazepam om mezelf rusti[lees meer...]g te houden. Dit is absoluut niet meer te doen... Dagelijks heb ik hoofdpijn en enorme huilbuien... De kwaliteit van mijn leven is op dit moment zeer matig. Bij het gebruik van tamoxifen waren stijfheid en pijn in mijn gewrichten het enige... Bij Arimidex kreeg ik ernstige chemische peesontstekingen in polsen en ellebogen (waardoor er 5x is geprikt met een cortico steroïd en nu nog operatie mogelijk is...). Ik weet het werkelijk niet meer... :-(

12-01-2011 | Vrouw | 48
Preventie borstkanker
Ik neem sinds 1 jaar het medicijn letrozol. Het valt mij heel zwaar omdat ik veel last heb van pijn in mijn gewrichten. Als ik 's ochtends wakker wordt kan ik haast niet lopen, het lijkt of mijn voeten een en al "blauwe plek zijn", en de trap kom ik nauwelijks af. Gedurende de dag heb ik last van mijn voeten als ik loop. Ik lees in de verslagen van andere vrouwen dat zij z[lees meer...]ich 10 jaar ouder voelen. Zo ervaar ik het ook. Ook mijn libido is verdwenen en het hebben van sex doet pijn. Ik vind het zwaar om te aanvaarden dat ik niet meer zo ben als voorheen. Ik moet de medicijnen 7 jaar slikken en dat vind ik een lange periode. Ik ben gelukkig niet aangekomen en heb wel wat last van depressieve gedachten, maar niet extreeem. Ik neem echter al meer dan 10 jaar Prozac (Fluoxetine 20 mg per dag) wellicht dat dat helpt. Natuurlijk ben ik blij dat ik nog leef, maar het is een zware opgave deze medicijnen. Zijn er "dingen"die helpen. Ik heb begrepen dat sporten helpt tegen de bijwerkingen, maar door de pijn in mijn voeten zie ik daar eigenlijk tegenop. Ik ben dol op salsa dansen. Zou ik dat toch weer moeten gaan doen? Lieve groet Suzan E. (Red; om privacyredenen is de achternaam ingekort bij de gegeven mening)

15-04-2010 | Vrouw
Borstcarcinoom
zeer veel last van gewricht en botpijnen, zeer invaliderend 10 jaar ouder geworden

15-09-2022 | Vrouw | 57
Borstkanker
bordtkanker 2014-borstkanker 2020- volledige verwijderen van borsten beide keren met diep flap geen vhemo geen bestraling eerst 4 jaar Nolvadex- gestopt wegens teveel bijwerkingen, nu Femara en Zometa dit reeds 3 x gehad en geen problemen mee, gewichtstoename met 8 kg

28-12-2021 | Man | 59
Borstkanker
ik neem dat pilletje 1 x per dag bijwerkingen jeuk pijnlijke gevrichten vermoeidheid en obstpatie en stemmingswisseligen. wat nu stoppen een optie wie heeft raad

18-09-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik had borstbesparende operatie rechterborst en opruiming okselklieren. Dan bestralingen en kreeg nu paar dagen vakantie om dan maandag te starten met Femara . Ik heb daar zo schrik voor . Wat is best s morgens of s avonds nemen en heeft iemand ervaring met het bijnemen van glucosamine Ik moet ook nog de ZOMETA baxters krijgen. Kan iemand me beetje geruststellen ? Grt [lees meer...]x

01-07-2016 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik heb 15-04-16 laatste chemo gehad na 1,5jaar. Ik voelde me al een beetje beter als oncoloog Femara voorschreef eind mei. De laatste tijd voelde ik mij moe, had nergens geen zin meer in, alles deed pijn. Ik ben van natuur iemand die alles onder controle wil hebben, geen hulp vraagt. En zeker nu niet, mijn gezin heeft al die tijd alles moeten doen en ik wil nu bewijzen dat[lees meer...] ik dat terug kan(tijdelijk dan toch,want genezen kan ik niet meer, teveel uitzaaiingen). Ik vraag me nu af, is het nog zinvol dat ik Femara neem? Het is nu toch afwachten wanneer de uitzaaiingen terug opzetten.

15-06-2014 | Vrouw | 57
Borstkanker
Vooral last van gewrichten en opvliegers

06-01-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
Van femara had ik veel last van botpijn. Overgegaan naar exemestaan in de hoop dat het hiermee minder zou zijn. Dit is niet echt het geval. De bijwerkingen zijn van beide gelijk. Wel heb ik het idee dat ik depressiever ben van exemestaan.

20-05-2013 | Vrouw | 65
Borstkanker
al 12 jaren gebruik ik femara, met vooral moeheid als bijwerking. nu ineens heel veel spier-en gewrichtspijn aan handen en armen.

23-11-2011 | Vrouw | 49
Borstkanker
Jan. 2008 is mijn borst geamputeerd en een okseltoilet uitgevoerd vanwege uitzaaiingen in de lymfe. Ik had een hormoon gevoelig kankersoort. Zes keer chemo gehad. Begonnen met Tamoxifen. Sinds half maart van dit jaar slik ik Femara. Beetje bij beetje kreeg ik allerlei klachten. Pijn in de arm, ernstige pijn in de rechter schouder, Ik kan soms niets eens schakelen in de aut[lees meer...]o vanwege de pijn. Soms ben ik niet vooruit te branden, heel erg emotioneel. Ernstige bloeding gehad na gemeenschap. Vergeetachtig, kan soms niet op de woorden komen. Op een gegeven moment kreeg ik uitval van mijn rechterbeen. Naar een neuroloog gestuurd en verschillende mri-scans gekregen om uit te sluiten of er uitgezaaide borstkanker zou zijn. Gelukkig niets gevonden. Aanstaande maandag een gesprek met de oncoloog. Wat zijn mijn mogelijkheden. Ik zit in een risicogroep vanwege de uitzaaiingen in de lymfe. Welke keuze is er. voor ons? Niets is zeker en zelfs dat niet.

15-11-2011 | Vrouw | 38
Baarmoerderkanker
Ik heb sinds ik ben gestart met Femara veel slaapproblemen. Ik kan bijvoorbeeld niet in slaap komen en lig uren (soms hele nachten) wakker. Om gek van te worden. Neem dan maar weer medicijnen om te kunnen slapen. Ik heb gelukkig geen last van gewrichtspijnen. Weet iemand een oplossing voor deze slaapproblemen?

05-09-2011 | Vrouw | 60
Borstkanker
Ik had Femara gekozen in plaats van Tamoxifen, vanwege de iets betere onderzoeksresultaten. Maar bij mij ernstige buikloop met krampen, meerder ekeren per dag - geen andere oorzaak voor kunnen vinden. Na ruim een jaar op en neer nu gestopt met Femara om te bezien of de darmen en maag eindelijk tot rust kunnen komen. Ik merk al verlichting na een week.

22-03-2011 | Vrouw | 63