Ervaringen met Femara

Borstkanker (93 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

05-01-2022 | Vrouw | 56
Borstkanker
gestart 2019 tot op heden geen enkele bijwerking tip: misschien blisters met datum

21-12-2013 | Vrouw | 56
Borstkanker
Femara : haaruitval, hoofdpijn, haargroei in gezicht en moeheid, ik hield teveel vocht vast en Tamoxifen (qua bijwerkingen even erg ) veel vocht, pijnlijke botten, zware vermoeide benen, slijmvliezen drogen uit, gewrichtspijnen, spierpijn in rechterbeen. Gauw moe, je kan niet veel doen. Volle maangezicht (dat men dacht dat ik prednison aan het slikken was, wat niet k[lees meer...]lopt) Er komen klachten bij, gewichtstoename, je zou minder klachten moeten hebben maar het wordt erger. Je kan niet werken, al wilt de staat je laten werken, maar dat lukt niet want je bent te moe. Je bent kapot Je pusht jezelf om door te gaan.

20-03-2012 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na 6 maanden femara, ontzettende pijn die me moedeloos maakt, de indruk dat ik 80 jaar ben (56), gedeeltelijke haaruitval, ik ben met aromasin begonnen zonder overtuiging toen ik jullie ervaringen zag. 5 jaar is lang en mijn oncoloog zei dat ik dit tenminste nog 3 jaar moet nemen want ik kon niet tot het uiterste gaan met chemo door een ernstige hartaandoening. Onmogelijk [lees meer...]om weer aan het werk te gaan, ik ben invalide en mijn moreel is aan gort.

15-11-2011 | Vrouw | 56
Borstkanker
Ik ben in januari 2011 geopereerd aan borstkanker-daarna 33 bestralingen gehad - toen aan de tamoxifen met het gevolg dat ik slechter slaap-veel gewichtsproblemen heb gekregen en scheef hierdoor - overgehad met de oncoloog en overgegaan op femara. hiervan heb ik de bijwerkingen dat ik zeer veel last heb van pijn in de kuiten vooral s-nachts en hierdoor slecht slaap-droge m[lees meer...]ond-jeuk overal op de huid-bovenbenen de aders meer opgezet-soms hoofdpijn terwijl ik dat vroeger nooit had- snel moe- stijf - veel steken in de buik terhoogte van de eierstoken -enz. Is er iemand die deze bijwerkingen ook ervaart want volgens de oncoloog komt niet alles door de hormonen. Zou een eerlijk antwoord op prijs stellen want ik moet beslissen of ik door ga of niet.

24-08-2011 | Vrouw | 56
Borstkanker
sinds januari 2011 slik ik femara. Naast pijn en stijfheid in gewirchten heb ik geen nare bijwerkingen. De pjn in gewrichten maken mij wel onrustig, in de zin dat ik de pijn niet altijd kan duiden. hoort dit erbij, of is het een uitzaaiing, vraag ik mij dan af. Dit jaar ging ik tijdens vakantie voor het eerst weer zwemmen, mijn bewegingen gingen niet soepel, ik voelde mij [lees meer...]vanwege de stijfheid net een robot. Wel sport ik dikwijls om mijn lichaam gezond en soepel te houden. Verder slik ik supplementen op orthomoleculaire basis om mijn lichaam een extra steun in de rug te geven. de slechte slapers onder jullie: misschien zijn jullie gebaat bij melatonine, maar dan 25 mg. dt slik ik sinds het begin, niet vanwege slaapproblemen, maar omdat het ontstekingen tegengaat. Melatonine kan door de orthomoleculaire arts worden voorgeschreven en heeft geen enkele bijwerking. iedere ochtend wel verkwikt weer wakker. alle goeds, G.

24-08-2011 | Vrouw | 56
Borstkanker
zoals de meeste gebruikers: jeuk hoofdhuid, haaruitval, opvliegers, slecht slapen, stijfheid gewrichten, hoofdpijn, hongergevoel, ik ben dank ook gestopt sinds 15 augustus, nu 9 dagen en voel mij al stukken beter, maar wat mij opvalt mijn arm zelf voelt beter aan, (lymfen zijn in oksel weg genomen) voor het eerst voelt hij met momenten al zoals voor mijn operatie, en dat [lees meer...]voor het eerste sinds 4 april ! wat zin heeft het om mij 5 jaar slecht te voelen zonder garantie dat de kanker wegbllijft . Femara heeft nog bijwerkingen die we niet voelen maar er toch zijn, bv mijn aders zijn meer opgezet ! en zichtbaar,zoals bij oude mensen, ik denk verhoogd risico hersenaandoeningen zoals trombose

03-05-2019 | Vrouw | 55
Borstkanker
bij inname van de 2e tablet ( dag 2 dus van de behandeling na omstellung van Aromasin naar femara) direct allergische reactie: ongeveer 15-20 minuten na inname de volgende reacties: knalrode (massief rood, overgangen gevlekt) huid gezicht, Thorax, extremiteiten behalve handen en voeten, duizeligheid, licht hoofd, evenwichtsstoringen, toename misselijkheid, hoofdpijn kanlle[lees meer...]nd, paniek-stress. Ongeveer na 10 minuten akuut sterke diarhhee. Direct inname van - Zyrtec + Spiricort- als noodgevallen Medicamenten bij reeds (andere) bekende Allergien. Na ongeveer 3 uur is het meeste weer veel beter of weg. Consequentie dus directe stop van Femara.

10-02-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Gebruik na borstamputatie met okselkliertoilet 2005. Eerst twee jaar tamoxifen , maar hiervan veel bijwerkingen en nu bijna acht jaar Femara/letrozol . Hiervan ook bijwerkingen. Bot en spierpijn. wazig zien, emotioneel, gewichtstoename. Zal nu moeten gaan stoppen, maar zou graag weten hoe het met vrouwen gaat die na zo lange tijd zijn gestopt. Gaan je hormonen opnieuw [lees meer...]werken en moet je nog een keer door de overgang? Was 45 toen ik ziek was en ben nu dus 55.

29-08-2013 | Vrouw | 55
letrozol
Borstkanker gehad, hele behandeling inclusief alles ondergaan. Vanaf maar 2010 tot nov.2012 Tamoxifen, daarna Femara. Langzaam oplopende stramheid in spieren, nu eerlijk gezegd nauwelijks meer te doen. Mijn linkerbeen doet bij zitten af en toe zeer heftig pijn. Overweeg overstap naar Exemestaan na overleg met de oncoloog. Opstaan na zitten is heel pijnlijk, etc etc.

15-03-2012 | Vrouw | 55
Borstkanker
1996 borstkanker gehad, 35 bestraling na een jaar genezen terug aan het werk october2010 botmetastasen tengevolge van borstkanker, linker schouder en rechter heup aangetast, bestraling en novaldex, november 2011 uitzaaiing linker heup en dorsale rugwervels 4/5/en 6, bestraling, femara en om de vier weken zometa, van de zometa een dag of drie ziek, van de femara pijnlijke g[lees meer...]ewrichten en vapeurkes die niet te beschrijven zijn druppels lopen over me heen, en soms hoofdpijn, maar we gaan door, we moeten wel voor mijn man en mijn vier kleinkinderen, niet tegenstaande het niet altijd even goed lukt, sterkte aan iedereen

13-02-2012 | Vrouw | 55
Borstkanker
Februari 2011 met borstkanker diagnose. Eiwitgevoelige en hormoongevoelige tumor. Eerst Chemo om de tumor te verkleinen (3 x Fec en dan 3 x Taxotere en Herceptine) Vervolgens in Juli is mijn linker borst afgezet plus de klieren weggenomen. Eind Juli met de Femara begonnen. Stond er sceptisch tegen over want een lotgenote van me had er enorme last van. In augustus herbegonn[lees meer...]en met de herceptine (om de 3 weken) In september 25 bestralingen gekregen. Ondertussen de nevenwerkingen. Steeds na checken of het overal is of alleen maar aan een kant. Zo distilleer ik of het van de herceptine komt, van de lymfekliere die weg zijn of van de femara..... ik heb pijnlijke enkels (femara) opgezwollen benen (herceptine) tintelende handen? slijmvliezen (overal) staan droog, bloedneus, korsten . Geen koppijn, geen haaruitval maar nu na 6 maand ben ik 5 kg verdikt en daar zit ik mee. Eind dit jaar kom ik in aanmerking voor een borstreconstructie en verkleining maar ze doen niks met het gene wat er door de femara bijkomt....... gemoedswisselingen? ik dacht dat dat de menopauze was ;) dus dat zit allemaal in dit pilleke? ok. totdaar toe. Opvliegers ? niet meer als anders, zo van Oh, ik heb precies een beetje koorts, en dan later ist voorbij... Gelukkig maar. Moeilijk in slaap vallen? Ja en vaak wakker worden (soms door het geronk van mijn man ;) ) Ik heb trazolan klaar liggen om in slaap te vallen alst moet. Dus ik heb al 6 maand van de 5 jaar achter de rug. Wat moet ik doen? hebben we de keuze? ik wil niet meer een soortgelijke kanker. En een ander ook niet ..... en hoe kan ik de effictiviteit beoordelen???????

30-01-2011 | Man | 55
Borstkanker
na drie keer borstkanker ben ik na zes chemokuren en na verwijdering van de tumor en 25 bestralingen aan de femara en krijg zoladex. voel me goed maar heb veel opvliegers en vaak ogen die tranen. de laatste keer is mijn borstspier rechts verwijdert omdat de tumor er doorheen was gedrukt. doe mijn werk als automonteur weer van 8 tot 16 uur . ben blij met dit medicijn en[lees meer...] kan over twee jaar stoppen. sterkte allemaal vr. gr. jan

20-01-2022 | Vrouw | 54
Borstkanker
Laat nooit uw nog gezonde eileiders verwijderen. Ik ben bij mijn eileidersverwijdering gestorven, mijn lichaam heeft het deels overleefd. Dit moest deontologisch verboden worden. Uw leven is heel eenvoudig geworden, je moet alles wat jonge mensen horen te doen, maar met het lichaam van een oude mens, juist dat je jaren niet op je teller staan.

21-11-2020 | Vrouw | 54

05-11-2019 | Vrouw | 54
Borstkanker
Neem Femara sinds 01 mei van dit jaar. Voel me extreem moe, pijn in spieren en gewrichten : vooral knieën en ellebogen, een slap gevoel in mijn ledematen, gewichtstoename, extreem moe. Ik dacht na mijn chemobehandeling en bestralingen mijn leven terug te kunnen opnemen. Niets is minder waar. Ik voel me na 6 maanden inname nog een schim van wat ik voor mijn ziekte was. [lees meer...] Ik kan met veel moeite het licht huishoudelijk werk aan. Moet in shiften een activiteit doen van maximum 1 uur en dan rusten.

24-11-2016 | Vrouw | 54
Borstkanker
Na 3 jaar Tamoxifen over gegaan op Letrozol. Na 3 maanden ellende besloten te stoppen, dit is geen leven meer. Veel last van bijwerkingen (stijf , pijnlijke gewrichten, depressief, moe) en algehele malaise. In december overleg met oncoloog hoe nu verder. Een duivels dilemma.