Ervaringen met Femara

Borstkanker (93 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

07-02-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Eerste x kanker 2OO9 chemo, zware bestraling (waarvan ik al een tijd bijwerkingen heb, pijn plaats van bestraling li-borst. Pijn nek, schouder, borstbeen). Medicatie Arimidex, Nolvadex en toch hervallen eind 2015. Chemo, geen bestraling omwille van zelfde borst li. Wel om de 3 weken Herceptine. Nu al 6 jaar. Dan zijn de klachten toegenomen zoals hierboven beschreven. Moet[lees meer...] deze medicatie nemen zolang mogelijk ! Er zijn ook verklevingen en dat voel ik ook. Heel veel pijn. Heb al dikwijls gedacht om te stoppen,maar durf niet. Kan me iemand raad geven want dit vind ik ook geen leven.

23-01-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Borstkanker 2018, ER+PR+Her2Neu Luminaal type A, tumor verwijderd via Magnetische marken, geen chemo (Mamaprint), 16 bestralingen (breathholding), 2,5 jaar Tamoxifen (Mylan) en daarna Letrozol (Mylan). Van beide nauwelijks tot geen bijwerkingen, stramheid treed op, bewegen en oefeningen doen helpen wel degelijk, wel vaginale droogheid van Letrozol maar ook dat is op te lo[lees meer...]ssen. Ik heb al eerder medoicatie van Mylan gebruikt welke mij geen bijzondere bijwerkingen opleverde vandaar mijn keuze op Mylan.

08-04-2012 | Vrouw | 64
letrozol
Op 09-06-2011 Borstamputatie ondergaan.En sinds 07-07-2011 slik ik nu Femara.In`t begin veel miselijk en overgegeven.Maag tabletten daarvoor gehad.En sinds`n paar weken pas over.Hoef ze niet meer te slikken.Maar heb ontzettend last van bijwerkingen zoals:Bot,spier,en gewrichtspijn.Hartkloppingen,duizeligheid,troebel zien,haaruitval,hoofdpijn,en droge slijmvliezen overal.Be[lees meer...]n 64,maar voel me soms 80.Ik slik er nu ook nog calcium tabletten bij,want m`n vitamine D was laag in m`n bloed.En moet die ook blijven slikken.Maar helpt niet tegen de pijn hoor.Mijn hobby`s zijn,wandelen,fietsen en 55+ gym.Maar....door de pijn kan ik bijna niks meer.Probeer wel alles zover ik kan.Maar moet het de dagen erna bezuren.De fam.is bang dat ik over 5 jaar zolang ik de medicijnen moet slikken,geen mens meer ben dan.En die zeggen dus...vragen of je ermee mag stoppen.Maar...je krijg ze niet voor niks voor geschreven,en is voor m`n eigen bestwil zeg ik dan.Omdat deze medicijnen de borstkankercellen vertragen,of stoppen. Mijn vraag is echter.....is er soms iemand die de,,Femara,,al 5 heeft geslikt,en is gestopt?En of er dan nog bijwerkingen ervan zijn nadien? Voor allen die dit nog slikken,heel veel sterkte ermee.

01-10-2011 | Vrouw | 63
letrozol
Borstkanker zonder uitzaaiingen, wel agressief
In juli 2002 geopereerd. Drie jaar tamoxifen en 2 jaar Arimidex. Nu tot november nog aan de femara. Heb last van spierpijn, futloosheid en neiging naar depressiviteit. Sinds een aantal maanden last van een zeer droge mond en wit uitgeslagen tong. Via tandarts naar huisarts en kaakchirurg. Het blijkt een hormonale kwestie te zijn en de oorzaak is femara. Gebruik nu special[lees meer...]e tandpasta en de kaakchirurg wil dit wel in de gaten houden. Ik blijf dus onder controle.

22-03-2011 | Vrouw | 63

17-07-2011 | Vrouw | 62
Borstkanker
In januari borstbesparende operatie gehad, geen uitzaaiingen, daarna 4 weken bestraald. Eerst tamoxifen geslikt, daar kreeg ik vreselijke hoofdpijn van. Ik slik nu Femara, voel me wat depri en stijf in de botten. Veel pijn in rechterbeen gehad, maar dat lijkt op Ischias. Ik heb een aantal behandelingen gehad bij de fysio en deze week acupressuur om wat beter in balans te[lees meer...] komen.

08-06-2023 | Vrouw | 61
Borstkanker
Dag Mevrouw ,ben beetje aan het zoeken op pc naar Femara ,ik ben net 3 dagen ermee gestart .Heb 2 weken geleden een borstbesparende ingreep gehad en men sentinel ook verwijderd .er volgen nu nog bestralingen 5 of 15 .had geen uitzaaingen maar is een hormonale tumor ,dus men oestrogeen moet op nul.Hopende gaat het goed met u nu ,vriendelijke groeten Katrien

02-12-2011 | Vrouw | 61
letrozol
tja en dan lees je dat toch bijna iedereen wel last heeft van de Femara. Hoewel het in de bijsluiter wordt afgedaan als milde bijwerkingen vind ikzelf dat dit niet het geval is. ik slik Femara nu 2 1/2 jaar en je zou verwachten dat je lijf er dan weleens aan gaat wennen. Niets is minder waar. Vreselijk pijnlijke spieren in rug, zere polsen, stemmingswisselingen etc. Ben b[lees meer...]ijna geneigd om een poosje te stoppen maar doe het niet want dit middel is het enige wat de kanker misschien een beetje op afstand houdt.(hoop je dan he). Zelf dus borstamputatie links en okseltoilet in 2006. Tamoxifen heb ik niet veel last van gehad maar de Femara dus des temeer. Ik ben nu begonnen met oefeningen tijdens Fysio therapie en kwam daar half kreupel vandaan. Toch blijf ik nog even volhouden want het kan natuurlijk goed zijn dat de spieren zo stijf zijn dat ze eerst enorm gepijnigd moeten worden voor ze weer een beetje soepel zijn. De ellendige zomer die weinig bewegingsmogelijkheden met zich meebracht heeft ook een rol gespeeld denk ik. Voor de mensen die slaapproblemen hebben: magnesium is een uitstekende oplossing. 2 tabletjes per dag (1 's ochtends en 1 's avonds). Wel dames (en enige heren) lotgenoten: laten we proberen de zaken positief te blijven zien. Voor een paar jaa terug was het medicijn er niet en dus ook de extra mogelijkheid om kankervrij te blijven niet.

21-09-2011 | Vrouw | 61
Borstkanker
Hallo allemaal, ja alle bijwerkingen die je leest heb ik ook ik heb ook reuma en daardoor erg veel pijnen in botten en spieren. Ik heb mijn oncoloog gevraagd een botscane te maken omdat ik bang ben voor botkanker. Heeft iemand die angst ook ? Graag hoor ik reacties. Ik gebruik ook antidepresieva en als ik daar melatonine bij gebruik komt de depressie terug ik gebruik n[lees meer...]u 1 a 2 keer per week een slaaptablet om weer eens een goede nacht te hebben. Sterkte allemaal en we mogen natuurlijk ook blij zijn dat die medicijnen er zijn. Groetjes Ruth

02-03-2023 | Vrouw | 60
Borstkanker
In 2018 heb ik een borst operatie ondergaan met 4 bestralingen tijdens de operatie. Met Femara ben ik kort na de operatie gestart.Traumeelpilletjes’ vitamine D, selder, glucosamine kunnen goed helpen bij pijn in de ledematen. Ik lees dat pijnen en last varieert van persoon tot persoon. De vermoeidheid kunnen we niet toeschrijven aan Femara wel aan het beest dat ons licha[lees meer...]am is binnengetreden. Ik ben eerder opgezwollen zoals een koe die hormonen voeding krijgt. Mensen raden mij aan meer te bewegen. Eigenlijk zit ik vier per dag op de trein en heb ik zittend werk. Ik voel mij houterig. Ogen drogen uit en mijn huid ook. Remarques is wrschlk een goede kankerbestrijder. Het moet na het ontbijt ingenomen worden. Ik denk ook dat pauzes moeten kunnen als de pijn beweging tegenhoudt van de pijn.

06-03-2022 | Vrouw | 60
Borstkanker
18/01/2021 amputatie borst met chemo , 2kilo gewichtsverlies . Met Femara gestart op 05/07/2021 met als gevolg nog is 8 kilo gewichtsverlies . Sta nu op 46 kilo , dit is wel het minimum . Doe er alles aan om m´n eetlust op te wekken maar er helpt niet veel . Ben misselijk , duizelig , oorsuizen , spier en gewrichtspijn / Neem dagelijks pijnstillers , Contramale / Voor de m[lees meer...]aag , Esomeprazole / Voor het beendergestel Steovit Forte / En voor extra ondersteuning voor gewrichten Glucamed Combi PQ . Elk medicijn en supplement zal zijn werk welk doen , hetgeen je zelf kan doen voor enige verlichting is je positiviteit niet verliezen . Hoe moeilijk het ook is 🥰

06-01-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
Van femara had ik veel last van botpijn. Overgegaan naar exemestaan in de hoop dat het hiermee minder zou zijn. Dit is niet echt het geval. De bijwerkingen zijn van beide gelijk. Wel heb ik het idee dat ik depressiever ben van exemestaan.

05-09-2011 | Vrouw | 60
Borstkanker
Ik had Femara gekozen in plaats van Tamoxifen, vanwege de iets betere onderzoeksresultaten. Maar bij mij ernstige buikloop met krampen, meerder ekeren per dag - geen andere oorzaak voor kunnen vinden. Na ruim een jaar op en neer nu gestopt met Femara om te bezien of de darmen en maag eindelijk tot rust kunnen komen. Ik merk al verlichting na een week.

25-01-2011 | Vrouw | 60
Metastasen na borstcarcinoom
In het begin veel last van gewrichtspijn. Glucosamine en omega 3 doen de klachten zo goed als verdwijnen. Wel blijven volhouden voor goed resultaat. Sinds kort gewichtstoename en in hoge mate vocht vasthouden. Heeft iemand raad?

28-12-2021 | Man | 59
Borstkanker
ik neem dat pilletje 1 x per dag bijwerkingen jeuk pijnlijke gevrichten vermoeidheid en obstpatie en stemmingswisseligen. wat nu stoppen een optie wie heeft raad

30-06-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
In het begin bijna alle bijwerkingen die in de bijsluiter staan. Na 80 dagen en 6 dagen gestopt nog altijd zeer veel gewrichtspijnen.