Ervaringen met Femara

Borstkanker (93 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

19-02-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
Gestopt na 6 jaar Femara , geen leven meer door dit medicijn,alles doet pijn,thorax,schouders ,rug en handen, polsen , verleden jaar in 2019 door een val mijn heup gebroken omdat ik hevige botontkalking heb door Femara ...ik wilde zo niet verder leven want je hebt geen leven meer en die vermoeidheid vreselijk.

01-09-2019 | Vrouw | 59

21-09-2017 | Vrouw | 59
Borstkanker
Last van lichte bijwerkingen, vooral de eerste 2 maanden meer spier- en gewrichtspijn. Kan er nu prima mee leven, specialist wilde dat ik ermee stopte wegens te hoge cholesterolwaarde (minimaal) maar er is niet bewezen dat dit van de Femara kwam. Liever iets te hoge cholesterolwaarde dan terugkeer van borstkanker. Moet wel per se via de specialist besteld worden, anders k[lees meer...]rijg je problemen met de zorgverzekering en moet je de goedkopere versie nemen, welke meer kans op bijwerkingen geeft.

21-04-2012 | Man | 59
Borstkanker
in 2001 borstkanker gehad met uitzaaiingen in de lymphe. Dubbrlzijdig geamputeerd en okseltoilet. 5 chemokuren en 32 bestralingen gehad. In 2010 uitzaaiingen in de botten, volledig skelet. Sindsdien slik ik femara en 1x per 4 weken zomara infuus. De bijwerkingen van femara zijn stevig, veel pijn in de gewrichten, vooral enkels en polsen. Stijfheid en pijn na even zitten e[lees meer...]n net als veel van jullie vaak het gevoel dat ik 80 ben, gevolg was dat ik dreigde weg te kwijnen op de bank. Sinds een half jaar bij de fysiotherapeut met specialisatie oncologie. Dat werkt fantastisch, zij heeft een programma voor me bedacht om conditie en spierkracht te vergroten en ik voel me ontzettend veel beter, ook omdat ik nu zelf iets doe en niet meer passief afwacht. De femara werkt goed, de kanker is stabiel op dit moment en de bijwerkingen zijn nu beter te verdragen, een aanrader voor iedereen!

08-03-2011 | Vrouw | 59
Borstkanker
Gebruik na een half jaar Tamoxifen nu al weer 3 jaar Femara. Periodes met opvliegers, dan weer tijden nauwelijks. Kan de hele dag door eten, maar ben slechts 2,5 kg aangekomen. Dat vergt wel discipline! Slaap onverminderd slecht.... maar dat went ook! Maak me er niet druk om, dat helpt beslist. Pijn in spieren op wisselende plaatsen in het lijf, maar energie heb ik nog[lees meer...] steeds voor 10. Depressief ben ik nog nooit geweest en nu ook niet! Die medicijnen moeten nu eenmaal!

16-01-2022 | Vrouw | 58
Borstkanker
Gigantische gewrichtsklachten vooral handen knieën .. ook dikke voeten en handen en al 10 kg bij op 4 maanden. Heeft iemand aub tips voor de gewrichtsklachten te verzachten aub ? Iemand zei es steoviet d3 of cannabisolie ?

29-11-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Antihormoonbehandeling na borstbesparend operatie en bestraling, dankzij mammaprint geen Chemo

18-09-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik had borstbesparende operatie rechterborst en opruiming okselklieren. Dan bestralingen en kreeg nu paar dagen vakantie om dan maandag te starten met Femara . Ik heb daar zo schrik voor . Wat is best s morgens of s avonds nemen en heeft iemand ervaring met het bijnemen van glucosamine Ik moet ook nog de ZOMETA baxters krijgen. Kan iemand me beetje geruststellen ? Grt [lees meer...]x

19-05-2020 | Vrouw | 58
Borstkanker
Hallo, ik ben Kris en er is bij mij borstbesparende operatie gebeurd met sentinel, klieren negatief maar wel agressief en high risk op herval. Heb chemo gehad met verl bijwerkingen en ben nu bezig met bestralingen en hormoontherapie met Femara. Ik lees niet veel positieve opmerkingen over Femara .... zijn er ook vrouwen die er weinig of geen last van hebben? Groetjes

01-07-2016 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik heb 15-04-16 laatste chemo gehad na 1,5jaar. Ik voelde me al een beetje beter als oncoloog Femara voorschreef eind mei. De laatste tijd voelde ik mij moe, had nergens geen zin meer in, alles deed pijn. Ik ben van natuur iemand die alles onder controle wil hebben, geen hulp vraagt. En zeker nu niet, mijn gezin heeft al die tijd alles moeten doen en ik wil nu bewijzen dat[lees meer...] ik dat terug kan(tijdelijk dan toch,want genezen kan ik niet meer, teveel uitzaaiingen). Ik vraag me nu af, is het nog zinvol dat ik Femara neem? Het is nu toch afwachten wanneer de uitzaaiingen terug opzetten.

03-06-2013 | Vrouw | 58
Borstkanker
November 2007 borstkanker geconstateerd. Slechts 1 klier besmet maar ivm kalkspatten toch algehele amputatie rechterborst. 25 bestralingen, chemo en herceptin. Herceptin liep uit op hartfalen dus daar moest ik mee stoppen. Daarna femara. De eerste drie jaar veel last van mijn gewrichten en gewichtstoename. Veel opvliegers, met name 's nachts!!! Geen enkele last van depress[lees meer...]iviteit gehad. Ben ook altijd normaal blijven werken (sta voor de klas) Na ongeveer drie jaar is de stijfheid volledig verdwenen. Opvliegers bleven maar ja, alles went...... Ik ben net gestopt dus ben benieuwd of ik de overtollige kilo's snel kwijt raak en de opvliegers af zullen nemen.

13-01-2012 | Vrouw | 58
Borstkanker
Slik nu 1 jaar Femara en heb veel last van bijwerkingen zoals pijn in benen, spierpijn in benen, steken in de ellebogen en soms pijnlijke handen. Ook stijfheid na een poosje zitten. De pijn wordt steeds heftiger. Maanden dacht ik dat het aan mijn slechte conditie lag en mijn spatader in mijn linkerbeen. Na een bezoekje op deze site denk ik nu eerder dat Femara de boosdoene[lees meer...]r is omdat ik veel van mijn klachten herken bij anderen. Sept. 2009 kreeg ik voor de eerste keer borstkanker rechts. Bestralingen gehad en 6 chemokeuren. Toen Tamoxifen) Na een jaar sept. 2010 tweede keer borstkanker links (Tamoxifen heeft zijn werk dus niet gedaan) Alleen bestralingen gehad. Stoppen met Femara is voor mij geen optie (omdat Tamoxifen niet werkt).

05-07-2011 | Vrouw | 58
Borstkanker
Sinds 2009 aan de femara. de laatste maanden erge botpijnen en pijn in schouder en nek aan de kant waar ik geopereerd ben. Voor het laatste inmiddels manele fysio en op advies van oncoloog nu voor een maand gestopt met femara. Hierbij nog slecht slapen en nachtzweten. Wie rekent deze klachten?

15-09-2022 | Vrouw | 57
Borstkanker
bordtkanker 2014-borstkanker 2020- volledige verwijderen van borsten beide keren met diep flap geen vhemo geen bestraling eerst 4 jaar Nolvadex- gestopt wegens teveel bijwerkingen, nu Femara en Zometa dit reeds 3 x gehad en geen problemen mee, gewichtstoename met 8 kg

15-06-2014 | Vrouw | 57
Borstkanker
Vooral last van gewrichten en opvliegers

25-06-2011 | Vrouw | 57
Borstkanker
Met de meeste pijntjes is wel te leven maar zijn er ook vrouwen die zware hoofdpijn hebben? Daar heb ik steeds meer last van, zo'n twee tot drie maal in de week.