Ervaringen met Femara

Borstkanker (93 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

03-01-2012 | Vrouw | 77
Borstkanker
eerst een week of 3, daarna 3 maanden, toen bleek 't gekrompen schijf i.p.v. bobbel kanker. daarma borstbesparende operatie. toen femara.

01-01-2012 | Vrouw | 74
Borstkanker
31 jaar gelden werd mijn rechter borst verwijderd ,ook de okselklieren. nu denk 10 jaar geleden linkerborst verwijderd. April 2010 kreeg ik enorme pijn tussen mijn schouderbladen. Na de nodige scans en onderzoeken bleek ik door een nieuwe uibreek van borst kanker een ingezakte wervel te hebben,na vele pinstillers en een week of 6 later ben ik op de fimara gegaan. dit s[lees meer...]lik ik nu ruim 18 maanden. Mijn bijwerkingen zijn vervelnd,zoals stijfheid,en pijn in de heupen soms krampen,maar niets is onoverkomelijk. Maandelijks heb ik een infuus met APD en mijn bloed uitslagen zijn erg goed gelukkig. I zeg maar zo 3 keer kanker krijgen en het overleven is toch wel een kleinwonder. Zo iedereen die dit leest en meer problemen heeft met femira wens ik het alerbeste toe, De volhouder wint en blijf positief zou ik zeggen.

09-02-2021 | Vrouw | 73
Borstkanker
ik weet niet goed hoelang ik dit moet innemen, en merk wel dat er opvliegers zijn en haarverlies.

05-02-2023 | Vrouw | 72
Borstkanker
Na behandeling met chemo en bestraling van mijn hormoon gerelateerde borstkanker moet ik 5 jaar Femara slikken. Omdat ik last kreeg van pijnlijke benen en het bewegen steeds lastiger werd ben ik na 1,5 jaar slikken 4 maanden gestopt met Femara. De oncoloog was hier niet blij mee. Ik wilde weten of mijn pijnlijke benen zouden verbeteren. Het zou voor mij een reden zijn om m[lees meer...]et Femara te stoppen. Het lopen ging na een aantal weken veel makkelijker, ik kreeg weer haargroei op mijn nu verhoogde haargrens, de pijn in botten en benen was veel minder. Voor mij was de verbetering echter niet genoeg om blijvend te stoppen. Nu nog 1 jaar slikken dan ben ik er vanaf. De blijvende schade aan mijn benen wordt nu geweten aan een verlate reactie van mijn behandeling.

10-02-2011 | Vrouw | 72
Borstkanker/amputatie
Na meer dan een jaar Tamoxifen met enorme bijwerkingen, Arimedx met nog ergere bijwerkingen, Femara gekregen. De klachten van de 2 andere medicijnen verdwenen meteen, wel heb ik spierpijn, stijfheid, pijn bij/in de arm/het llitteken en sinds een aantal weken jeukende plekken op het hoofd met haaruitval. Volgens de apotheker is hier niets aan te doen! Moet de chirurg nog be[lees meer...]llen, maar vroeg mij af of er iemand is die dit ook heeft en misschien toch een oplossing heeft gevonden?

14-04-2020 | Vrouw | 69
Borstkanker
Slik nu 16 maanden Femara, na borstbesparende operatie, okseltoilet, chemo en bestralingen. Twee maanden na het hele proces gestart met antihormoon tabletten. Heb een dubbel positieve hormoongevoelige kanker. Geen uitzaaiïngen. ‘s-Nachts (niet altijd) diepe pijn in vooral mijn scheenbenen of net in de strook daarnaast. Altijd compleet op slot als ik opsta uit bed, stoel.[lees meer...] Na enige tijd waggelen als een eend gaat het wel weer. Een wandelingetje maken is er niet meer bij: te pijnlijk. Nu beginnen sinds een paar maanden mijn haren, wimpers etc. weer uit te vallen. Had/heb nog neuropathie onder de bal van m’n voeten en onder wat tenen. De kwaliteit van leven is dusdanig verminderd dat ik vandaag mijn laatste pil heb genomen. Had voor volgende week een afspraak staan met de oncoloog om mijn voorgenomen stoppen te bespreken en samen te bekijken of er vaker een controle kan plaatsvinden. Deze afspraak is vandaag wegens Corona afgezegd. Voor mij het sein om nu te stoppen en oncoloog en huisarts schriftelijk op de hoogte te stellen. Ik zal over een aantal maanden In dit forum hierop terug komen.

16-01-2012 | Vrouw | 69
Borstkanker
In juni 2009 borstbesparende operatie en okseltoilet gehad. 25 x bestraald.4 chemokuren. Ik doe mee met het Mindact onderzoek Ben geloot voor 7 jaar Letrozol. Ik heb spierpijn , botpijn meer hoofdpijn stijfheid en haaruitval. Met de meeste bijwerkingen kan ik goed leven. Maar die haaruitval vind ik heel erg. Mijn haar is erg dun en futloos geworden en ik ben veel haar ve[lees meer...]rloren. Het valt nog steeds uit. Het begon na ong 1 1/2 jaar letrozol slikken. Toch ga ik nu nog door. Ik hoop dat het stopt

17-03-2021 | Vrouw | 68
Baarmoederkanker
Wii zijn van mening dat de Femara mijn Leven gered heeft. Ik had een zeer agressief Kankersoort en het zou snel terug komen meteen Femara gaan slikken en nu 14jaar later leef ik nog en kankervrij. Hier ben ik heel dankbaar voor. Dus ik blijf het mijn hele Leven zolang ik er ben slikken en neem de bijwerkingen voor lief.

05-11-2021 | Vrouw | 67
Borstkanker
Hallo. Ik zit in hetzelfde schuitje als u, behalve dat ik geen oksel ontruiming kreeg. Ben geopereerd begin augustus en ben gestart met Femara op 1 oktober. Tot hiertoe geen bijwerkingen, behalve misschien beetje meer moe, maar dat kan ook te wijten zijn aan de zware verkoudheid die ik had.

15-08-2021 | Vrouw | 66
Borstkanker
Heb 8 maand geleden borstkanker gehad, hormonaal, chemo, operatie, borstbesparend, negatieve sentinel, bestraling, Herseptine en Femara. Vooral gewrichtspijnen s morgens. Hoe meer beweging hoe minder pijn !!! Ik hou het voll want ik hou van het leven.

01-05-2021 | Vrouw | 66
Borstkanker
Heb een klein jaar bij wijze van proef Letrozol te samen met Ribociclib 200mg gekregen. In het begin erg ziek geweest ervan. Later werden de bijwerkingen minder, maar vermoeidheid was vaak erg, voelde mij niet best. De tumoren namen wel af, dat was het positieve, beter worden zat er niet meer in, enkel verlengen van het leven. Na 9 maanden bleek dat de middelen hun wer[lees meer...]k niet meer deden, dus in januari 2021 over op Faslodex, vervolg van de proef.

13-01-2024 | Vrouw | 65
Borstkanker
Toen ik in 2014 startte met Femara (ik was toen in de overgang) had ik zoveel bijwerkingen dat ik er horendol van werd. Spier- en gewrichtspijn, depressie. Na drie jaar ben ik gestopt ik was op het randje van suïcidaal. Vijf jaar later bleek de kanker uitgezaaid. Ik kreeg weer Femara en nam het met een bang hartje. Nu ben ik anderhalf jaar verder en buiten lichte gewricht[lees meer...]spijn in mijn vingers en tenen heb ik geen klachten.

24-10-2015 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik moet femara nog 3jaar nemen en heb veel bijwerkingen, hoofdpijn, droge slijmvliezen, botpijn, moeheid, knikvingers en duim, futloos, down, je zou voor minder depri worden?

20-05-2013 | Vrouw | 65
Borstkanker
al 12 jaren gebruik ik femara, met vooral moeheid als bijwerking. nu ineens heel veel spier-en gewrichtspijn aan handen en armen.

03-01-2012 | Vrouw | 65
letrozol
ter voorkoming van, merk opzich niks van bijwerkingen.

26-07-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Femara na borstkanker en kleiropruiming gekregen en als ik ga slapen is het een ramp . Botjes pijn en tintelingen in vingers.. waar ik ook op lig daar doet het pijn.. Hopelijk gaat dit over. Ik ben wel nog niet bijgekomen pfff gelukkig als ik wakker ben dan is mijn lichaam stijf en onzeker ,ik ga zwemmen en paardrijden en poets veel om in beweging te blijven.