Ervaringen met Letrozol

letrozol

Bij  BorstkankerX

chronische vermoeidheid krachtverlies in armen en handen prikkelbaarheid slapeloosheid spierpijn verminderde eetlust vermoeidheid

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

11-03-2024 | Vrouw | 35
Borstkanker

chronische vermoeidheid krachtverlies in armen en handen slapeloosheid prikkelbaarheid spierpijn vermoeidheid

Precies hoe ik de bijwerkingen ervaar. Ik slik het sinds 2 februari jl., heb uitgezaaide borstkanker in lever en meerdere lymfeklieren. Werden de bijwerkingen na december minder..? Veel sterkte met het herstellen van de operatie.

24-03-2023 | Vrouw | 46
Borstkanker
Ik heb uitgezaaide borstkanker (lymfeklieren oksel + botten). Ik heb heel veel bijwerkingen van de hormoontherapie. Soms zeer depressieve stemming maar vooral de vapeurs en het nachtelijk zweten zijn het ergst. Een ware hel ! Na contact met mijn oncoloog ben ik nu gestart met Serelys om de vapeurs wat te doen afnemen. Het vraagt even tijd om te weten of het werkt. Dus be[lees meer...]n benieuwd of het zal werken. Afwachten dus ...

30-08-2023 | Vrouw | 51

18-11-2023 | Vrouw | 54
Borstkanker
Als zeer optimistisch en vrolijk persoon volledig depressief na 4 weken Letrozol gebruikt te hebben. Doorgaan om te zien of het beter werd was geen optie. Dus besloten om terug te gaan naar Tamoxifen.

27-07-2023 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na verwijderen tumor en bestraling 2 jaar tamoxifen, wat bijwerkingen maar voornamelijk opvliegers. Nu ruim 4 maanden over naar deze medicatie en veel bijwerkingen die heftig zijn. Geheugen. Lusteloos, down, gewichtstoename opvliegers en erg veel pijn vooral in de de benen. Dat laatste is heftig.

09-06-2022 | Vrouw | 57
Borstkanker
Sinds augustus 2021 slik ik 1x daags Letrozol i.v.m. een tumor in mijn borst, geen uitzaaiingen, operatie gehad en bestralingen. Tumor was geslonken van de pillen. Uiteraard is het een naar middel, maar dat zit ook gedeeltelijk tussen mijn oren 5 jaar een medicijn slikken is niet niks. Bijwerkingen zijn weer wat opvliegers, waar ik van af was, vermoeidheid, droge mond, [lees meer...]vergeetachtig. Wat ik wel heb gemerkt dat hoe meer suiker je eet hoe meer last je hebt van bijwerkingen. Tijdens en na de bestralingen nam ik het niet zo nauw met snoepen. Nu ben ik weer streng voor mezelf en zijn de bijwerkingen wel weer vermindert.

08-12-2023 | Vrouw | 58
Borstkanker
Sinds 1 september slik ik letrozol. De tumor (3,7 cm) is in 3 maanden 0,4 mm geslonken. Doorslikken door eind februari 2024 en dan hopelijk eind maart operatie. In het begin vh gebruik v letrozol was de vermoeidheid die me “pakte”. De laatste weken, verga ik van de pijn in spieren en gewrichten. Het voelt als zware spierpijn. Dit vreet energie en ik heb het gevoel dat de [lees meer...]kracht in mijn lijf langzaam verdwijnt. Het sporten lukt me hierdoor ook niet meer. Gelukkig eerdaags professionele begeleiding.

12-03-2023 | Vrouw | 58
Borstkanker
Effectiviteit kan ik nog niet beoordelen, middel slik ik tegen recidiverende kanker. Na borstbesparende operatie, bestraling en een mammaprint verder met hormoontherapie. Eerst tweeënhalf jaar Tamoxifen geslikt met vooral last van 'overgangskwalen' en depressie. Door combi met methylfenidaat (heb ook adhd) werden de depressieve klachten veel minder en viel ermee te leve[lees meer...]n. Daarna over op Letrozol van Sandoz. Gewrichtsklachten werden erger, depressieve klachten leken minder. Afgelopen keer kreeg ik Letrozol van Accord; wat een verschil! Ineens heb ik zoveel last van bijverschijnselen. Spierpijn over mijn hele lijf, vermoeidheid, en gewrichtsklachten zijn nog erger geworden: ik voel me 85 ipv 58. Ook zijn de depressieve klachten weer terug. Deze week weer een afspraak met de oncologisch verpleegkundige. Er moet iets gebeuren want dit ga ik zo niet volhouden.

29-12-2022 | Vrouw | 61
Borstkanker
ben er tevreden van,neem ook kisqali 3 tabletten ineens.Voor mijn spierpijnen van de bovenbenen ga ik naar kinesist.En doe oefeningen thuis en wandelen.Om te slapen neem ik af en toe slaappil van 1 mg.Heb ook veel zin in zoetigheid,ga ik vanaf 1 januari afbouwen.Eet meer fruit dan vroeger en ontbijtgranen.Soms depressief ga ik in kliniek bij de psycholoog.

04-07-2022 | Vrouw | 62
Borstkanker
De letrozol doet mij beperken in mijn bewegingsvrijheid. Ik fiets en wandel heel graag, maar door de bijwerkingen stijfheid en gewrichtspijnen, kan ik niet meer ontspannen en met veel pijn mijn aktiviteiten uitvoeren. Sinds Jan.22 slik ik letrozol en nu ga ik in overleg met oncoloog. Ben benieuwd wat nu verder.

23-04-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Hormoongevoelige borstkanker en borstbesparende operatie

23-08-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik gebruik letrozol v uitgezaaide borstkanker. Het werkt goed v de kanker het houd de uitzaaiing stabiel. Maar de bijwerkingen zijn vreselijk. Voornamelijk de wisselende stemmingen

28-06-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Slik letrozol sinds vorig jaar februari. Maar lijkt wel of ik mezelf niet meer herken ..erg down weinig tot geen eetlust.

14-11-2022 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik slik sinds februari letrozol heb last v de bijwerkingen o.a.pijn in gewr en spieren en hele erge stemmingwisselingen.

16-11-2023 | Vrouw | 66
Borstkanker
6 jaar geleden borstkanker borstbesparend en bestralingen . Nu uitzaaiing in m'n wervelkolom.

28-07-2023 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik heb eerst een jaar Tamoxifen gebruikt en belandde met trombose en longembolieën in het ziekenhuis. Ik mocht de Tamoxifen nog gebruiken totdat ik de bloedverdunner kon laten staan. Toen over op Letrozol Accord, hier had ik wel last van maar het was te handelen. Ik heb heel veel last van de achterkant van mijn benen als we gaan wandelen en het gevoel trekt uit mijn voete[lees meer...]n weg. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb fysio gehad maar dat helpt niet. Een stevige wandeling zit er niet meer in en ik heb geen idee waar het vandaan komt en wat je er aan kunt doen. De ziektekostenverzekeraar besloot dat dit medicijn te duur was en ik kreeg Letrozol Sun, wat een ellende. Ik kreeg last van hele vreemde opvliegers, met name 's nachts lijkt het of mijn rug in brand staat, ik ga dan het liefst buiten zitten. Niet bevorderlijk voor de slaap en daar wordt je nou niet echt vrolijker van. Nu op medische noodzaak weer terug op accord. Hoop dat het weer wat normaliseert.