Ervaringen met Lucrin

leuproreline

opvliegers Lichte hoofdpijn vermoeidheid opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

20-04-2015 | Vrouw | 33
Endometriose
Ik ben op dit moment aan de Lucrin. De buikpijn die ik had bij de menstruatie is over. Ik heb nog wel veel last van steken in mijn buik. Ook heb ik enorm veel last van opvliegers, nachtmerries en kom gigantisch aan. Ik ben om zwanger te worden in het verleden heel veel afgevallen. Ik was hier super blij mee want het heeft me heel veel moeite gekost. Ook om dit aan te h[lees meer...]ouden koste het me moeite maar het lukte wel. Ik bleef stabiel. Nu na 4 x Lucrin vliegen de kilo's eraan. Ik wordt er moedeloos van. Na mijn operatie hoef ik geen Lucrin meer dus dan maar hopen dat ik er niets meer aan krijg en weer kan gaan afvallen.

01-06-2014 | Vrouw | 33
Premenstrueel syndroom (PMS)
In eerste instantie erg veel pijn op de plek waar de spuit was gezet. daarna gelijk last van hormoonwisselingen en buikpijnen en veel hoofdpijn. een maand later veel opvliegers zelfs zoveel dat ik er livial bij moest nemen maar dat hielp weinig tot niets. De PMS klachten waren even over maar de bijwerkingen van dit middel is niet te overzien dus dan liever al mijn PMS k[lees meer...]lachten terug. de spuit is begin januari gezet en ik heb nog steeds 1x per kwartier zware opvliegers en ik slaap daardoor nog steeds 4 uur per nacht. En met een fulltime baan is dit echt een hele opgave. Ik adviseer mensen met PMS klachten deze spuit niet te nemen want de bijwerkingen zijn TE heftig en ik hoop in godsnaam dat als mijn menstruatie eindelijk terug komt ik van alle bijwerkingen af ben zodat ik weer een normaal leven heb.

15-03-2020 | Vrouw | 34
Endometriose
Om mijn 3e ivf poging zo goed mogelijk te begeleiden hebben wij besloten om vooraf met Lucrin te starten om mijn Endometriose onder controle te krijgen. Ik heb Lucrin al eens eerder gehad, maar had toen weinig tot geen bijwerkingen. Tot nu toe dan. De gynacoloog heeft namelijk mijn dosis verdubbeld, waardoor ik erg veel bijwerkingen heb. De 1e keer toen ik lucrin had gebru[lees meer...]ikt was het effectief. Mijn aandoening was onder controle. 2e keer Lucrin is nog even afwachten

21-03-2016 | Vrouw | 34
leuproreline (20mg)
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik werd gek van de jeuk en de hoofdpijn. Direct de dag na het beginnen kwam de hoofdpijn opzetten. Gedurende de bijna drie weken dat ik het heb gebruikt heb ik driemaal daags 2 paracetamol gebruikt. Daarmee was het redelijk te onderdrukken. De jeuk was nog erger, maar uiteindelijk gewoon doorgezet :)

22-03-2022 | Vrouw | 35
Endometriose
Na 4 x hebben geopereerd heb ik spuiten gekregen Hoe langer gebruikt heb ik nergens meer last van en kan alles weer doen Zonder kan ik niet werken enz ontsteking zit bij mij bij de navel elk x na operatie kwam het terug Wauw het help echt goed moet wel melk producten eten en drinken met vitamine D 😌 Je wordt niet meer maandelijks problemen Volgende stap is [lees meer...]eistokken er uit halen dan proberen zonder medicatie 😇 Geen probleem kan alles weer doen!

15-05-2019 | Vrouw | 35
Endometriose
Drie maanden eens per maand Lucrin injectie gehad (in de bil) i.v.m. ernstige endometriose en kinderwens. Vorig jaar geopereerd aan endometriose, daarna eerste IVF ronde, helaas zonder succes. Daarna moest ik drie maanden pauze, voordat ik verder mocht met IVF. Besloten i.p.v. de pil Lucrin te gebruiken gedurende de rustmaanden. Verwachtte veel ellende vanwege de vele moge[lees meer...]lijke bijwerkingen en nare verhalen die ik geleden had, maar het viel me gelukkig erg mee en voor mij werkte het heel goed. Sterker nog, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Eerste maand nog wat bloedverlies, af en toe een opvlieger en soms wat moeite met slapen. De tweede en derde maand ook nog af en toe een opvlieger en wat meer afscheiding dan normaal. Maar verder voelde ik me top: geen opgezette buik, geen endometriose pijn (wat ik al 20 jaar elke dag heb, ook na de operatie) en voor mij gelukkig geen emotionele roller coasters, maar juist ontzettend stabiel (ook erg fijn voor m’n vriend) en opgewekt. Na de uitwerking laatste Lucrin injectie merkte ik dat ik weer emotioneel werd en niet meer opgewekt. Buik doet weer pijn en is weer opgezet. Nu bezig met de volgende IVF ronde. Hopelijk succesvol dit keer, zo niet dan wil ik daarna absoluut weer de Lucrin injecties tijdens de rustmaanden.

01-02-2018 | Vrouw | 35
leuproreline (3,6mg)
Endometriose
Na een jaar Lucrin te hebben gebruikt voor mijn endometriose overgestapt op Zoladex omdat ik in de laatste week voor de nieuwe spuit toch telkens buikklachten kreeg

22-09-2014 | Vrouw | 35
Endometriose
Ik heb dit forum vooraf gelezen en schrok! Ik heb ernstige endo, operatie gehad vorig jaar en nu grote cystes (4x5 cm), de lucrin heeft ze na 2 mnd flink doen slinken waardoor ivf mogelijk wordt. Ik wil graag 'controle' en vond tips om de bijwerkingen tegen te gaan. Notitie: ik moest van mijn specialist de anticonceptiepil erbij slikken, dat remt de bijwerkingen al. Verder[lees meer...] vond ik dat cafeïne (cola, koffie,thee) en alcohol de bijwerkingen triggeren. Deze heb ik compleet achterwege gelaten (resultaat, geen enkele opvlieger gehad en -1 kg😜). Om de gewichtstoename tegen te gaan, las ik dat je de eerste twee weken enorme trek krijgt (had ik ook!), maar geef daar niet aan toe of neem dan fruit of snoepgroentes. Daarna neemt de trek af. Ik ben in de eerste 2 weken 2,5 kg aangekomen maar dat was vocht. Snel daarna op mijn normale gewicht en nu dus zelfs -1 kg. Ik had wel wat last van hoofdpijn, krachtverlies en droogte down under. Tegen de hoofdpijn flink gaan sporten om los te blijven. Bij gemeenschap wat langer de tijd nemen...hoop dat mijn verhaal ervoor zorgt dat je niet met een angstig gevoel begint. Lichamelijk heb ik me in tijden niet zo goed gevoelt nl. Ik zou het zo weer gebruiken

07-03-2014 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na het zetten van de spuit, eerste paar dagen behoorlijk beroerd! Na 2 weken ging het beter, nu 8 weken verder en nu weer flinke bijwerkingen, hele zere borsten, veel afscheiding, moe, depressief, nergens tot kunnen komen, angstig, moeilijk urineren, opgezet gezicht met veel vocht vasthouden. In lichaam, slecht slapen, libido van 0, ik gebruik het voor ernstige pmdd, zijn [lees meer...]er nog meer mensen die zich hier in herkennen?

05-03-2013 | Vrouw | 35
Endometriose
Gebruik nu al 5 jaar Lucrin samen met Livial. Om te zorgen dat er geen Osteoporose onstaat slik ik elke 1ste van de maand 1 ml vitamine-D en elke dag een calciumtablet. Door de Livial geen bijwerkingen meer van de Lucrin, de eerste 3 maanden wel last van gehad. Ik zet de injecties zelf, gewoon thuis. Dit gaat prima. Geen Endometrioseklachten meer en het belangrijkste, pijn[lees meer...]vrij!

02-01-2011 | Vrouw | 35

01-05-2018 | Vrouw | 36
Borstkanker

05-01-2017 | Vrouw | 36
Endometriose
4 maand lucrin ivm endometriose en ter voorbereiding op IVF. De krampen gingen weg. Maar...ik werd zo duizelig, kreeg de helft van de maand migraine (kostte me veel medicatie) en was veel erg moe dat ik niet meer kon werken. Daarnaast bleef ik gewoon ongesteld (zonder de endo-pijn, dat dan weer wel) maar wel vaker en langer. Hopelijk hoef ik dit nooit weer

14-09-2012 | Vrouw | 36
Endometriose
Hallo ik ben een moeder met 2 kids en gebruik een jaar de lucrin en dat bevalt prima, in combinatie met livial en een lichte dosis antidepressivia. Ik ben hier heel blij mee, want ik had zoveel last van buikpijn en stemmingwisselingen dat ik alleen maar in bed lag en er niet kon zijn voor mijn kinderen. Ook het huishouden lag stil,contact met familie en vrienden had ik nie[lees meer...]t meer. Maar nu ben ik weer gedeeltelijk aan het werk breng de kids naar school, wel ben ik nog erg moe en moet de dag goed indelen en opvliegers. Maar deze bijwerkingen neem ik voor lief. Ook het lichamelijke contact tussen mijn patner en mij is er weer terwijl dat 2 jaar lang niet meer mogelijk was ivm de pijn. Dus ik ga nog wel even door met de lucrin en de andere medicatie. Wie weet kan dat voor meer mensen een goede combie zijn.

22-06-2023 | Vrouw | 37
Endometriose
Hoi allen, Ik gebruik Lucrin omdat ik vleesbomen heb, in de hoop dat het gaat slinken. Mijn eerste maand was vreselijk: de eerste vijf dagen beleefde ik alles goed maar vanaf de dag dat ik normaal gesproken ongesteld moet worden - dat was de vijfde dag - kreeg ik steken en extreme bloedingen met zwarte stolstels. Dit heeft twee weken geduurd, waarbij ik ook drie dage[lees meer...]n niet meer kon lopen. Mijn ongesteldheid was daarvoor nooit pijnlijk of lang, dus dit was voor mij heel heftig. Ook omdat het de bedoeling is dat Lucrin de hele ongesteldheid stillegt. Mijn vriend heeft me zelfs voortgesleept in een rolstoel, mijn buik was een ballon en hij moest mij ook uit bed omhoog tillen. Mijn bed was nachtenlang doorweekt. Daarnaast gebruik ik elke dag het medicijn Progynova - om moodswings en botontkalking te voorkomen - maar ik heb nog steeds veel moodswings. Normaal ben ik heel vrolijk, maar nu huil ik veel, en ik weet ook niet waarom. Ook ben ik snel geprikkeld: opmerkingen schieten snel in het verkeerde keelgat, en ik heb soms echt een kort lontje, terwijl ik normaal gesproken heel nuchter ben. Ik hoopte dat ik kon stoppen met Lucrin, maar mijn vleesbomen zijn enorm waardoor mijn arts mij niet wil opereren (omdat ik anders een groot risico heb mijn baarmoeder te verliezen). Dus ik heb helaas geen keuze en ik heb gisteren mijn 2e Lucrin injectie genomen. Ik vraag mij af: Hoe moet de injectie in de bil geïnjecteerd worden en maakt dat uit? De eerste keer deed de assistente het ergens midden in mijn bil, de tweede keer werd het juist bovenaan geïnjecteerd omdat daar meer spier zou zitten. Wat ik wil aanraden aan andere gebruikers met vleesbomen: - Begin met je eerste injectie Lucrin na je laatste ongesteldheid en niet daar vlak voor. Je lichaam moet wennen aan het medicijn, dus ik denk dat mijn lichaam ongesteld wilde worden, maar de Lucrin injectie wilde het juist stopzetten. Dat gaf een heel heftig effect: extreme complicaties. Dit is mij niet verteld door de arts overigens, maar achteraf gezien denk ik: het is logisch dat je lichaam moet wennen. Dus wellicht ook interessant voor artsen.

20-04-2020 | Vrouw | 37
Endometriose
Ivm ernstige endometriose en een flinke ovarium cyste 3 maanden aan de Lucrin gezet door mijn gynaecoloog met het idee de boel rustig te krijgen en dan voor de 2e keer te opereren. De injecties hebben bij mij helaas geen positief effect gehad, de klachten zijn alleen maar erger geworden en de cyste zelfs nog enkele cm gegroeid (15cm!). Ontzettend veel last van opvliegers, [lees meer...]slapeloosheid, pijnlijke gewrichten etc. 5 dagen geleden voor de 2e keer geopereerd, de cyste en mijn eierstok/eileider zijn verwijderd. 4 maanden geleden is de cyste leeg gemaakt en uitgespoeld. Toen was het een typische endometriose (chocolade) cyste van 11,5 cm. 5 weken na deze operatie dus begonnen met 3 maandelijkse injecties Lucrin, maar in die tussentijd is de cyste dus weer terug gegroeid, nog groter geworden en is gaan ontsteken en was gevuld met pus (is op kweek gezet, ik wacht nog op de uitslag) Voor mij echt nooit meer Lucrin!!