Ervaringen met Lucrin

leuproreline

opvliegers Lichte hoofdpijn vermoeidheid opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

27-11-2011 | Vrouw | 38
Endometriose
38 jaar en al 6 jaar last van lichte endometriose met bijna dagelijks buikpijn.. Alles al geprobeerd maar ben nogal hormoon gevoelig. Vanaf september heb ik weer een lucrin injectie gekregen. Deze injectie werkt 3 maanden. Ik reageer hier goed op. Ik overweg nu een operatie om mijn baarmoeder en eierstokken er uit te laten halen. Mocht ik hier vooer kiezen dan moet ik stak[lees meer...]s Livial gebruiken tegen botontkalking. Livial slik ik nu 2 weken. Het lijkt dat ik nu al merk dat ik in gewicht toeneem. Wie heeft hier ervaring mee ?

05-10-2011 | Vrouw | 38
Borstkanker
lucrin gebruikt een jaar lang om de 3 maanden. Een drama, erger dan chemo!! Compleet emotioneel uit evenwicht. Eirstokken laten verwijderen, nu alleen nog tamoxifen. Gewichtstoename, moet ruim de helft eten dan ik gewend was en dan nog sluipt het er aan( nu na 2,5 jaar bijna 3 kilo. Enne dames alcohol he... dat gaat meteen op je buik zitten!! Succes allemaal! Vergelijk jez[lees meer...]elf niet meer met de goddelijke lichaampjes van meiden van 28 29 30 enz.... Dat troost mij dan weer....

22-12-2023 | Vrouw | 39
leuproreline (11,25mg)
Injectie gekregen vanwege groot myoom van 11 cm in de baarmoeder. Doel was dat het myoom zou krimpen. Na 3 maanden is het met 2,5 cm gekrompen. Ik krijg nu een nieuwe injectie. Verwachting is dat het komende 3 maanden nog eens met 2,5 cm krimpt. Daarna wordt de baarmoeder verwijderd. Doordat myoom kleiner wordt zal de operatie makkelijker verlopen met minder bloedingen. [lees meer...]Door medicijn heb ik veel opvliegers op een dag (ook ‘s nachts). Verder af en toe concentratieverlies, maar alles bij elkaar valt het me heel erg mee. Ik slik er geen hormonen bij, omdat ik trombose heb gehad. En zelfs dat gaat gelukkig prima.

09-07-2015 | Vrouw | 39
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Veel last van de bijwerkingen. Beetje bloedverlies in het begin, nu alleen nog de opvliegers, soms wel 30 x op een dag. Nu 2 x gehad, gelukkig hoef ik niet meer, volgende stap is operatie.

01-08-2017 | Vrouw | 40
leuproreline (5mg/ml)
Endometriose
Ik gebruik dit medicijn 3 maanden. Nu vorige week mijn 2e injectie gehad. Ik had van te voren dit forum gelezen en het maakte mij best wel wat huiverig. Echter vallen de bijwerkingen bij mij tot nu toe erg mee. Het enige waar ik echt last van heb is in de nacht enorm warm en slecht slapen. Wel een beetje opvliegers, maar daar kan ik mee dealen. Qua gewicht lijkt het er bij[lees meer...] mij op dat mijn gewicht afneemt ipv toeneemt. Ik heb wel wat vaker hoofdpijn. Al deze klachten zijn niet zo heftig dat ik aan de livial wil gaan. Het positieve is dat ik nu pas besef dat mijn endometriose mij meer last bezorgde dan ik dacht. Bepaalde klachten die voor mij normaal waren (opgeblazen gevoel, buikpijn, niet lekker, last van darmen) lijken nu weg te gaan. Nogmaals ik zit nog niet op de helft, maar ik wil mensen ook even een hart onder de riem steken. Hou vol en laat je niet afschrikken door sommige bijwerkingen. Bij iedereen reageert het medicijn weer anders. Ik zet in ieder geval gewoon even door!

09-05-2011 | Vrouw | 40
Endometriose
hoi , ik gebruik de Lucrin nu bijna een half jaar in comb. met de Livial, de eerste 2 maanden zonder de Livial,maar dat was slecht bevallen,teveel last van bijwerkingen,nu met de Livial nergens last van. ik gebruik t tegen mijn endometriose, gaat goed, t endometriose krimpt aanzienlijk en totaal geen pijn, groetjes Henriette

25-10-2013 | Vrouw | 42
Endometriose
Met grote verdacht op endometriose, gezien de hevige buikpijnen sinds een half jaar, heeft de gynaecoloog mij lucrin voorgeschreven gelijk in combinatie met livial tegen de overgangsverschijnselen. Het enig positieve dat ik kan zeggen is dat de hevige buikpijnen de laatste 2 maanden zijn weggebleven. Verder vond ik de 3 maanden lucrin een hel, en ga ik ook zeker geen nieuw[lees meer...]e injectie halen. De eerste maand werd ik gewoon nog ongesteld met alle buikpijn van dien. Maar ik was wel erg moe, maar ging er van uit dat mijn lichaam zich op de hormonen moest instellen. De moeheid bleef echter, dit werd zo erg dat ik de derde maand niet meer kon werken. Hierbij kwam nog een dusdanige spierpijn en stijfheid bij dat het bewegen ook erg moeilijk werd. Dus de laatste maand thuis gezeten omdat ik zo ontzettend moe was, waardoor je psychisch ook niet meer kan hebben, en mijn spieren continue zeer deden en ik eigenlijk niets meer kon doen. Voor mij geen lucrin meer! Liever nog 3 weken van de maand buikpijn maar wel nog in staat zijn te bewegen.........

24-07-2013 | Vrouw | 42
leuproreline
ik gebruik al jaren lucrin ben heel te vreden,maar als de drie maanden om zijn merk ik dat de oude klachten terug komen buikpijn pijnlijke borsten,stemmingswisselingen enz en dan ben ik zo blij dat ik weer een injectie krijg ben wel 15kilo aangekomen en heb veel last van vocht in de benen,verder gaat goed ik had de keuze injectie s of baarmoeder verwijderen keuze was dus d[lees meer...]it en mijn klachten wegen niet op tegen de pijn.

10-02-2012 | Vrouw | 42
Endometriose
Na meer dan een jaar doorlopend bloedingen ten gevolge van Endometriose had ik nog maar 2 keuzes: baarmoeder verwijderen of starten met Lucrin. De keuze was wat mij betreft eenvoudig, liever tijdelijk in een kunstmatige overgang dan een drastische operatie. Ik heb gisteren de tweede Lucrin injectie ontvangen, ik krijg het om de 3 maanden. De injectie is absoluut nie[lees meer...]t onaangenaam, in tegendeel, ontspan je gewoon, een prik om bloed af te nemen is vergelijkbaar. Waak er wel voor dat de verpleegkundige die je de injectie toedient de Lucrin goed schud! Het is een redelijk dikke vloeistof, als er niet goed wordt geschud kan de injectie wat last geven. Het is ook goed om op de temperatuur te letten, kamertemperatuur is het beste. De injectie zelf gaf bij mij de 1e en nu ook de 2e keer een blauw plekje en wat stijfheid op de huid, niets om je zorgen over te maken :) Wat betreft overige bijwerkingen: Ik heb 1 tot 2 opvliegers per dag, maar die vind ik niet zo erg, want ik ben nogal een koukleum ;-) Ze zijn niet heftig, maar okay, ik ben best een bikkel...wat voor mij niet heftig is, kan voor andere vrouwen zeker als zeer onaangenaam worden ervaren. Ik heb ook wat stemmingswisselingen, maar dames, die zijn te overleven hoor, door je eigen instelling! Denk positief! Focus je er niet te veel op, maar meer op hoe je jezelf even kunt verwennen :) Lief zijn voor jezelf dus, genoeg rust nemen, niet in paniek raken, het hoort erbij en je kunt het aan! Ik wel in ieder geval :) Resultaat is dat er geen spoor van endometriose meer over is, geen bloedingen meer, een verademing... De "bijwerkingen" van de bloedingen waren ernstiger dan die ik nu ervaar van Lucrin. Samenvattend: Als het niet nodig is begin er niet aan... onderschat de bijwerkingen niet... Je eigen instelling bepaalt een boel. De bijwerkingen zijn zeker niet ernstig. Als de bijwerkingen ernstiger zijn dan je endometriose dan is Lucrin niet geschikt voor jou... Ik ben er heel blij mee. Geen bloedingen meer! Endometriose is verleden tijd. Mijn gynaecoloog grapt dat ik een mens van uitersten ben: van ernstige endometriose naar plots niets meer....

24-11-2011 | Vrouw | 42
Endomertiose
8 maanden lucrin gebruikt ivm endomertiose, eerst 3 maandelijke depot die niets deden, daarna maand depot gaan gebruiken, toen 2 maanden van pijn verlost.okt 2011 baarmoederverwijdering, was sprake van adenomyose. wel restpijn waarvoor opnieuw wordt geadviseerd te gaan spuiten met lucrin en oestrogeen pleisters erbij te gebruiken voor de opvliegers, de enige bijwerking di[lees meer...]e ik had, wel erg vervelend.

25-11-2021 | Vrouw | 43
leuproreline (11,25mg)
Endometriose
Ik kreeg lucrin als voorbereiding op mijn OK voor endo op mijn darm. In overleg met gyn gaan gebruiken en het was vooral pijnstillend (hierdoor geen morfine meer nodig) maar de bijwerkingen heb ik als heftig ervaren. Hoofdpijn, geen concentratie, moodswings, opvliegers namen in de loop van de tijd ook steeds meer toe. Na 6e maanddepot kunnen stoppen na de OK. Nu afwachten [lees meer...]hoe lang de naweeën nog zullen doorgaan. Herstel van OK is hierdoor ook moeizaam.

09-01-2019 | Vrouw | 43
Endometriose
ik had ernstige kolieke aanvallen in de buik door aanwezige myomen en endometriose in het buikgebied.

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen diagnose.

28-08-2017 | Vrouw | 44
leuproreline (7,5mg)
Endometriose
3 wk geleden eerste van de 3 injecties gehad. Door dit forum ook heel bang geworden, twee nachten niet geslapen, leven voor na de prik gepland en volop maandverband ingeslagen, maar de bijwerkingen vallen enorm mee. Eerste 5 dagen moest ik de anticonceptiepil zoely doorslikken om ergste bijwerkingen tegen te gaan. Na 6 dagen kreeg ik wat lichte bloedingen als ik vroeger h[lees meer...]ad tijdens menstruatie, ik heb novasure gehad in 2011. Lichte opvliegers, 3e week 2,5 dag migraine aanvallen om de 4-5 uur, na injectie wat pijnlijk rond de prikplek. Wel enorm moe, maar dat was ik al door endo. Volgende week 2e prik.

14-09-2016 | Vrouw | 44
Endometriose
Enige bijwerking die ik heb zijn opvliegers die goed te doen zijn. Erg blij dat ik Lucrin toch ben gaan gebruiken, pijn klachten zijn zo goed als weg. Ik was erg bang voor de vele bijwerkingen. Einddatum is nog niet bekend. Mogelijk komt er een operatie.

26-11-2023 | Vrouw | 45
leuproreline (3,75mg)
Ik heb al 23 jaar PMDD en was mentaal op. SSRI's kan ik niet tegen. Nu 3 x een injectie Lucrin gehad ter voorbereiding van verwijdering van mijn eierstokken. Mijn hoofd staat uit, ik leef weer, meer energie, slaap beter, niet meer suïcidaal. Wat een uitvinding!