Endometriose (55 meningen)
Prostaatkanker (7 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (261 meningen)
Femara (94 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Zoladex (81 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

14-09-2010 | Man

08-06-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik heb lucrin gebruikt voor endometriose. Voor de pijn werkte het heel goed. totaal geen pijn. Maar vanaf dat ik het ben gaan gebruiken is mijn geestelijke toestand verslechterd. Ik kreeg paniekaanvallen, opvliegers, geen zin in vrijen, eerte maanden geen orgasme kunnen krijgen, flink veel gewichtstoename. Ik denk niet dat ik het nogmaals zou willen gebruiken gezien de bij[lees meer...]werkingen waar ik last van had. Ik heb het 2 x een jaar gebruikt, de afgelopen 5 jaar maar heb nog steeds last van de bijwerkingen. Je hele hormoonhuishouding ligt op z'n kop en het duurt maanden voordat de cyclus weer op gang komt. Maar even een periode zonder pijn is ook wel erg fijn.

14-01-2015 | Vrouw | 20
Endometriose
Februari 2013 kreeg ik te horen dat ik een ernstige vorm van endometriose heb. Na veel pijn, doorbraakbloedingen etc was ik blij dat er eindelijk een uitslag was. Ondertussen heb ik hier al 5 operaties aan gehad, waarbij 1 eileider verwijderd moest worden. Ik heb 1.5 jaar orgametril gebruikt. Dit werkte in het begin prima, maar op een bepaald moment kwamen alle klachten we[lees meer...]er terug. Met de arts een gesprek gehad en besloten om over te gaan op lucrin, met livial voor de bijwerkingen. Tegen de endometriose werkt het perfect. De bijwerkingen zijn bij mij echter minder prettig. Ik gebruik het nu 4 maanden, en ben 7 kilo afgevallen, en een cupmaat kleiner. Heb vaak slapeloze nachten en veel opvliegers. Ook is mijn haar ontzettend uitgevallen waardoor ik nu een weave draag ( mijn haar was ook al niet heel dik ). Ontzettend moe, wat ook komt door de slapeloze nachten, en periodes van erg down zijn. Voor een meisje van 20 vind ik het lastig om op deze manier mijn dagelijkse leven op gang te houden. Maar het doel van de injectie is er. De pijn en de onwijs heftige bloedingen zijn weg, maar je moet er wel wat voor over hebben.

26-05-2016 | Vrouw | 22
Endometriose
Ik ben in behandeling met eierstok cyste. Ik had een kinderwens. Naar dat ik bij de gynaecoloog ben geweest kwam ik erachter. Heb jaren lang menstruatiepijn gehad. Waar ze niks aan konden doen. Toen ik het wist ware mijn cyste 14 CM ik ben daarna geopereerd. En zijn we begonnen met inseminatie. Voor een kinderwens. Er moet 6 x inseminatie worden gedaan om ivf vergoed te kr[lees meer...]ijgen. Dit was alleen maar tijd verspilling mij cyste zijn weer terug gegroeid naar 5 cm binnen 9 maanden ben ik weer opnieuw geopereerd er is geen eierstok verwijderd omdat ik dit totaal niet wilde, het kon nog gered worden. Na me operatie zoude we beginnen met ivf, ik heb toen aangegeven dat ik weer superveel pijn had bij de menstruatie. En dit de teken was dat me cyste aan het aangroeien was. Vervolgens kreeg ik lucrin voorgeschreven. Eierstokcyste groeien met menstruatiebloed. Na 2de lucrin injectie ben ik niet meer gaan menstrueren me cyste ware niet aangegroeid, moet nog 1x lucrin injectie krijgen, en dan kan ik beginnen met ivf. Het was een hel, je moet echt veel geduld hebben en ook de juiste dokter. Een dokter die je gevoelens kan begrijpen.

23-02-2012 | Vrouw | 22
Endometriose
Ik ben gestart met lucrin depot injecties omdat het door slikken van de pil, niet meer het gewenste doel heeft.... Had veel pijn en mijn dagelijkse leven lag op zijn gat. Nu bijna 1 jaar bezig met de injecties en gaat super nu! Op de echo was ook alles voor het eerst rustig dus zeker erg blij mee. Bijwerkingen daar in tegen waren in het begin heel heftig! Krijg livial te[lees meer...]gen de overgangsverschijnselen. Veel opvliegers, stemmingswisselingen, wat krachtverlies, hoofdpijn.. Maar niet iets wat ik neit aan kan! Ik neem de verschijnselen voor lief, en ik merk nu ook als ik 1 keer vergeet de livial te nemen ben ik terug bij af.. en anders merk ik het na 1 uur al dat ik te laat ben!.. Dus livial + lucrin is voor mij de oplossing.. Bijna geen pijn meer.. nu afwachting op de operatie wat de lucrin nou daadwerkelijk heeft gedaan

26-05-2020 | Vrouw | 23
Endometriose
Geen goeie ervaring. Heel veel last van de bijwerkingen en ik heb meer endometriose pijn met lucrin dan zonder lucrin.

27-10-2020 | Vrouw | 24
Borstkanker
Eerlijk gezegt is het echt een vervelend medicijn. Na ongeveer een maand na de injectie ga je je wat beter voelen, maar hoe meer injecties hoe slechter je je voelt en dat beter voelen neemt alleen maar af. Venlafaxine gekregen tegen de zware depressie die ik krijg van de lucrin in combinatie met de medicatie anastrazol, zelfs die anti-depressiva lijkt verhoogd te moeten wo[lees meer...]rden na elke injectie. Gelukkig lijkt de lucrin wel goed te werken tegen de uitzaaiingen wat maakt dat we er gewoon zo lang mogelijk mee door gaan, maar leuk is het niet.

18-12-2011 | Vrouw | 24
Endometriose
Met af en toe een pauze van 3 maanden gebruik ik nu al 6 jaar Lucrin tegen Endometriose. En tegen de bijwerkingen slik ik Activelle. Lucrin helpt heel goed tegen de pijn van de Endometriose maar ik heb helaas wel erg veel last van bijwerkingen. Opvliegers, last van stemmingswisselingen, en begin nu sinds een maand of 4 ook last van mijn botten te krijgen. Maar nogmaals, zo[lees meer...]nder Lucrin kan ik niet normaal functioneren van de pijn, en met Lucrin wel!

27-07-2013 | Vrouw | 25
Endometriose
Gebruik nu 8 jaar Lucrin. 2 keer geprobeerd hiermee te stoppen maar 2 keer binnen twee maanden zoveel Endometriose cystes in mijn buik dat ik door moest naar de OK. Verder wordt wel heel goed mijn botten in de gaten gehouden. Het werkt voor mij niet volledig als pijnstiller dus plak wel BuTrans pleisters elke week. Deze combinatie is voor mij perfect.

17-04-2022 | Vrouw | 27

31-03-2015 | Vrouw | 27
Endometriose
Inmiddels 2 injecties gehad. 1ste werd via apotheekzorg geleverd en gezet. Nu via de huisarts. Ik heb wat last van opvliegers en vooral nachts erg warm. De bijwerkingen staan in schil contrast met de buikpijn die ik had. De pijn is nauwelijks nog aanwezig dus voor mij werkt dit. Ik gebruik nog geen livial erbij

13-10-2019 | Vrouw | 28
leuproreline (22,5mg)
Nauwelijks tot geen last van de bijwerkingen

17-06-2015 | Vrouw | 28
Endometriose
Zojuist mijn laatste injectie van 3 geplaatst. Ik wordt behandeld voor endometriose en als voorbereiding op IVF. Ik ervaar tot dusver het middel erg goed! Geen tot weinig opvliegers en verder kan ik gewoon alles doen en laten... geen kwaaltje op de 2 dagen na injecteren dan een beetje hoofdpijn. Vanaf de eerste injectie niet meer ongesteld en dat is voor mij al een cadeaut[lees meer...]je! Geen pijnaanvallen meer vooraf mn menstruatie. Mn gewicht is hetzelfde gebleven.

05-09-2012 | Vrouw | 28
Endometriose
Ik heb sinds 7 weken Lucrin. De eerste weken geen enkele bijwerking, daarna begonnen de opvliegers ( vooral s'nachts ) en sinds een paar dagen ook hartkloppingen ( vind ik erg eng ) en duizeligheid. Ik ge overleggen met de dokter om met livial te beginnen om de bijwerkingen te onderdrukken. Ondaks de bijwerkingen werkt het wel heel erg effectief voor de buik. Ik heb nog ma[lees meer...]ar 1 eileider en 1 eierstok waarin 3 chocoladecystes zaten, maar door de lucrin zijn ze gesprongen ( wat enorm veel pijn deed ). Hierdoor heb ik wel veel meer kans om een positief resultaat via Ivf te bereiken.

23-02-2012 | Vrouw | 28
Endometriose
Gebruik van juli 2011 Lucrin tegen mijn klachten voor Endometriose. De klachten blijven gelukkig grotendeels weg. Wel last van opvliegers gehad. Eerste maand niets erbij gebruikt, daarna om de dag livial slikken (tegen de opvliegers) en calciumtabletten tegen botontkalking.. Sta voor eind dit jaar op de lijst voor een operatie.. Hopelijk krijgen ze alle endo weg en hoef ik[lees meer...] daarna niet meer elke maand hormonen te spuiten.. Bij mij werkt t prima.. Ook orgametril gehad voor de endo maar dat hielp niet goed en daar kwam ik erg van aan.. Lucrin zorgt er tot nu toe bij mij nog niet voor dat mijn gewicht aanneemt.. Elk lichaam reageert anders op medicatie, denk daar goed om..

13-04-2020 | Vrouw | 29
Endometriose
Ik ben nu zo'n 5 maanden aan de Lucrin-injecties vanwege mijn (matige) endometriose. Ik heb een kinderwens en het idee is de endometriose eerst optimaal terug te dringen, door de Lucrin en een operatie, om hopelijk straks zwanger te kunnen worden zonder problemen. Vooraf was ik door de verhalen hier heel sceptisch, ik had het medicijn bijna afgewezen omdat ik zo bang [lees meer...]was voor al die nare bijwerkingen. Met mijn arts heb ik toen afgesproken het een maand te proberen, en het viel me dusdanig mee dat ik heb doorgezet. Die opvliegers zijn inderdaad heel irritant, vooral 's nachts word ik meerdere keren wakker om dat ik het zo warm heb. Ook overdag heb ik het vaak, maar ik moet er eerlijk gezegd ook af en toe wel om lachen (denk aan die sketch van Hans Teeuwen!). Ik heb regelmatig last van hoofdpijn, mijn libido is ook niet echt wat het geweest is, maar het goede nieuws: op een echo was te zien dat na 3 maanden de endometriose al met de helft is afgenomen. Kortom: voor mij zijn die kleine ongemakken goed te doen als het zulk mooi resultaat oplevert. Ik was trouwens vooral bang voor de emotionele bijwerkingen (zoals depressie, mood swings), maar daar heb ik nul last van gehad.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum