Borstkanker (242 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

15-11-2015 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na de chemokuren aan de tamoxifen begonnen. De bijwerking opvliegers heel vervelend, zeker wanneer je de natuurlijke overgang al beleefd hebt , toen achteraf gezien weinig en kort last gehad . Maar je hebt er heel wat voor over om de kanker onder controle te krijgen en te houden, dus verdraag je veel. Elke 1 1/2 uur is niet leuk maar te doen. Aanvankelijk heel tevreden [lees meer...], de tumormarkers bleven mooi stabiel op het gewenste niveau . Maar na een jaar begonnen ze heel langzaam te stijgen, en na 1 1/2 jaar waren ze ineens heel veel te hoog en bleek ik nieuwe uitzaaiingen te hebben. Leuk ! Maar niet heus... Heel uitzonderlijk zei de oncoloog nog. Dus effectiviteit een min 10 !

18-06-2015 | Vrouw | 42
tamoxifen (20mg)
Ik had enorm veel last van deze medicatie, ik kwam 10 kilo aan, veel gewrichtspijn ik voelde me kwa bewegelijkheid 80 jaar terwijl ik pas 38 jaar was, Ik werd iedere morgen badend in het zweet wakker. Sliep s 'nachts slecht om de drie minuten hevige opvliegers. Hield veel vocht vast vooral in benen en enkels. Mijn gezichtsvermogen en geheugen ging achteruit. Helemaal geen [lees meer...]libido meer droge vagina.En nadat ook nog mijn achterste kiezen begonnen af te breken was de maat vol. Toen ook nog bleek uit de bijsluiter dat Tamoxifen een verhoogde kans op hart en vaatziektes veroorzaakt (wat bij ons in de familie veel voorkomt en ik naar de chemo sowieso al een te lage bloeddruk heb) en volgens de bijsluiter een verhoogde kans op baarmoederhalskanker (je vervangt de ene kanker soort met de andere) Ben ik acuut gestopt. In overleg met specialist gebruik ik nu al 3 jaar geen hormoontabletten meer heb weer veel meer conditie minder vocht geen gewrichtspijn meer en geen slapeloze nachten meer en mijn libido is helemaal terug. sterker nog mijn lichaam heeft zich helemaal hersteld ben gewoon weer ongesteld war de artsen niet blij mee zijn. Maar voor mij een teken dat mijn lichaam zich weer heeft herpakt. Mijn tanden zijn hersteld weer een stralend gebit. Wel sport ik veel en eet ik gezond ik gebruik abrikozen pitten, geelwortel, Papaya pitten veel rode vruchten, bramen, maagzout alkalisch water, geen boter meer en alles wat maar kanker cellen kapot maakt. Wat beter is wijst zich pas naar jaren uit. Maar ik voel me wel weer een mens en kan bewegen en alles doen met de kinderen zwemmen klimmen dansen etc. en ons seks leven is als vanouds :). Veel gezocht op voeding voor kanker er is genoeg te vinden op internet. Veel succes allemaal. Iedereen heeft zo zijn eigen weg misschien is dit niet goed maar ik ben gelukkig :). En voel me weer gezond. En ben ook van al die ziekenhuis bezoekjes af met continu bloedprikken etc.

05-01-2015 | Vrouw | 50
Borstkanker
Na 3 mnd gebruik had ik het gevoel gek te worden ivm zeer weinig slaap, dit kwam voort uit het feit dat ik een te hoge hartslag kreeg .

17-04-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
In juli 2013 borstbesparende operatie gehad, daarna 28x bestraald, en nog 8 chemo's . 2 wkn na laatste chemo met Tamoxifen gestart ( voor 5 jaar) Heb vanaf het begin al veel bijwerkingen. Zeer pijnlijke botten, gewrichten en spieren, m'n ogen gaan nog steeds achteruit, veel concentratie problemen, erg moe. Sinds een half jaar Arcoxia pijnstillers gekregen en dat helpt rede[lees meer...]lijk goed voor de pijn, zonder kan ik niet functioneren. En wat ik ook heel erg vind is dat ik 10 kilo bent aangekomen. Heb me voor genomen als ik eind van het jaar nog meer gegroeid ben dat ik overweeg om er mee te stoppen.

10-04-2014 | Vrouw | 51
Borstkanker
In augustus een borstbesparende operatie gehad met daarna 28 bestralingen. Nu nog 5 jaar hormoontherapie , slik 1x per dag tamoxifen. Mijn diagnose was zeer gunstig geen uitzaaiingen en een tumor van 1,8 cm. De mammaprint gaf aan dat ik tot de laag risico groep behoorde. Van de tamoxifen heb ik veel last van bijwerkingen. Moe, stijf en down. Soms twijfel ik om te stoppen, [lees meer...]maar wat is wijsheid? Zo nog 4 jaar lang door te moeten gaan, is ook om moedeloos van te worden. Wie herkent dit en heeft wel de stap durven zetten om te stoppen?

27-08-2013 | Vrouw | 68
tamoxifen
Sinds 29 mei. 2012 gebruik ik tamoxifen , dit na mijn borstkanker. aanvankelijk ging het wel goed. Toen kreeg ik 90 dagen geleden een goedkoper middel van deze variant, het zou hetzelfde zijn.... Te lang heb ik gewacht met klagen. Ik kreeg een dikke maag mijn haren vielen opnieuw weer uit ook mijn wimpers gingen er aan. Elke ochtend misselijk. Totdat ik weer plukken haa[lees meer...]r in mijn bed vond, ik was echt in paniek en ben gaan bellen met mijn artsen. Kreeg gelijk mijn "oude" medicijn terug van fabr. Sandoz. Twee dagen later was mijn misselijkheid weer over, nu maar hopen dat mijn haren weer wat bijkomen, het is erg dun met kale plekken, help. Waarom experiment eren met zo' n belangrijk medicijn, ongelofelijk , of het al niet erg genoeg is allemaal.

08-08-2013 | Vrouw | 58
tamoxifen (20mg)
heb geen leuke ervaringen met tamoxyfen erg moe stemmingswisselingen en er komt weinig uit m'n handen mijn gebid is aangetast m'n hoofd wil te veel en er komt niks uit geen energie om wat dan ook te doen en dames deze medicijn maakt je hitzig wat voor je partner niet altijd leuk is. veel groetjes en doe er jullie voordeel mee. Ineke.

29-07-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Na operatie, bestraling en chemo nu aan de Tamoxifen. Heb er vanaf de 1ste week al veel klachten van. Zoals: zeer pijnlijke botten, spieren en gewrichten. Trap lopen is een drama, probeer wel 5x pw te sporten om zo soepel mogelijk te blijven.Ik gebruik ze nu sinds januari en moet er niet aan denken dat ik ze nog 2 jaar moet slikken, daarna krijg ik nog 2 1/2 jaar een ander[lees meer...] medicijn.

30-04-2013 | Vrouw | 41
Borstkanker
had de 'gewone' bijwerkingen, zoals smaakverandering en opvliegers, verandering van mn hoofdhaar ed, maar die gingen over of waren te verdragen. na twee weken tamoxifen leek ik bij t hardlopen door mn benen te zakken en daarna begon de ellende: bekkenpijn, pijn bij t zitten en staan. de pijn breidde zich steeds meer uit, en ook mn heupkoppen en bovenbenen gingen pijn doen[lees meer...]. ben na ruim n half jaar gestopt, omdat ik geen leven meer had. een week na t stoppen werd de pijn minder en t gaat nu nog iedere dag beter!

18-10-2021 | Vrouw | 49
Borstkanker
bij mij ook 100% gevoelig voor oestrogeen. begonnen met tamoxifen en zoladex. ben nu met beide gestopt. te veel bijwerkingen. Heb nu nog steeds zo'n verschrikkelijke pijn in mijn gewrichten van schouders, ellebogen, heupen, polsen, knieen. Hoop dat het snel beter gaat.... Ook ik heb op advies van mijn mesoloog een paddestoelencomplex nu. BIjzonder..

18-06-2021 | Vrouw | 71
Borstkanker
Ik had een oestrogeengevoelig (99%) lobulair carcinoom, 5 cm met één positieve okselklier. Mamma amputatie, OKD, en chemotherapie. Ik gebruik nu 2,5 jaar tamoxifen en de volgende stap is nog eens 2,5 jaar aromatase remmer. De eerste drie maanden had ik geen bijwerkingen. Wel een bursitis van de schouder aan de niet geopereerde kant, maar of dat een bijwerking is weet ik [lees meer...]niet. Na 9 maanden kreeg ik een hele vervelende bursitis in mijn bovenbeen, waardoor ik geen 500 mtr meer kon lopen door toenemende pijn en verstijving. Dit duurde al met al zo'n 1,5 jaar. De laatste 6 weken gaat het beter. Verder voel ik mij somber, en is de glans van het leven af. Moeilijk vind ik om dit toe te schrijven aan Tamoxifen of aan een natuurlijke reactie op ouder worden en steeds minder kunnen. Interesses nemen duidelijk af. De vraag over effectiviteit kan ik niet beantwoorden, maar de balk moest verzet worden van het programma. Ik heb geen aantoonbare uitzaaiingen, maar wie weet zit er ergens nog een verdwaalde tumorcel. Door mijn tumor geschiedenis val ik in het protocol Hormoontherapie

26-08-2020 | Vrouw | 43

18-12-2019 | Man | 70
Borstkanker
Hallo, Ik gebruik sinds 5 maanden Tamoxifen. Nu soms last van benauwdheid. (invloed op de hartslag ??) Mijn vraag is: zijn er andere personen die benauwdheid of invloed op de hartslag ervaren bij dit medicijn??? (Mijnmedicijn.nl : communiceren via platform is geen probleem. wij geven geen privé gegeven door -ook niet online)

13-10-2019 | Vrouw | 67
Borstkanker
Begonnen met s'avond inname, tamoxifen 20 Mg Veel last van slapeloosheid en hoofdpijn en duizelig Toen dosering verdeeld, s'morgens en savonds een halve. Nu probeer ik alleen s' morgens een hele. Kijken of ik dan beter slaap, ik hoop zo.

09-02-2019 | Vrouw | 65
Borstkanker
Bij mij is in oktober 2017 hormonale borstkanker ontdekt. Gelukkig was de tumor heel klein, minder dan een cm. De tumor is verwijderd en ik heb 21 bestralingen gehad. Tot zover weinig problemen. Maar helaas ging het wel om een agressieve vorm en is mij het medicijn Tamoxifen geadviseerd. De eerste maanden had ik geen last maar toen ging ik slecht doorslapen, ieder uur wak[lees meer...]ker en ik kreeg spierpijn, vnl in mijn linkerknie en onderbeen.

17-11-2018 | Vrouw | 63
Borstkanker
In januari 2018 is er bij mij borstkanker ontdekt, gelukkig ziet het er goed uit, 1e graad, hormoon gevoelig, kleine tumor. Ik heb de mamaprint gehad een laag risico van terugkeer, dus borstbesparende operatie gehad en 16 bestralingen. In april begonnen met Tamoxifen, de bijwerkingen waar ik het meeste last van had, waren opvliegers, nachtzweten, stemmingswisselingen... [lees meer...] Maar helaas kwam er 6 november een hele ernstige bijwerking bij... Trombose in mijn been en een dubbele longembolie. Nu dus ook aan de bloedverdunners die ik de komende 2 jaar moet slikken evenals een steunkous die ik ook 2 jaar moet dragen. Ik twijfel of ik door moet gaan met de Tamoxifen. Zie af en toe ook slechter en heb last van een zeurende hoofdpijn...

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum