Borstkanker (242 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

25-06-2013 | Vrouw | 67
Borstkanker
2002 borstbesparend operatie gehad en 34 bestralingen i lymfklieren eruit 13 in totaal paar weken om de dag vocht af getapt nu in 20012 in zelfde borst 2 tumoren borst amputatie zou moeilijk worden ivm littekenweefsel van vorige operatie wond is na 2weken opgesprongen open wond van 9 bij 4 cm heeft 9 maanden met open wond gelopen wilde niet genezen omdat bestraaldehuid moe[lees meer...]ilijk genees 2 maanden met een vacuumpomp aan mijn borst gelopen had ook geen effect toen naar plastische chirugie kreeg een zware operatie ze hebben een lap bestraalde huid van 20 bij 25 weggehaald en mijn rugspier met een groot stuk huid overgelapt naar de voorkant heel risicovol en heftig maar ik ben er nog nu na 6 chem's en 2 grote operatie's verde nu zins 7 maanden aan de tamoxifen erg moe en gewirchtspijnen s'morgens erge stijfheid bekijk mijn leven per dag als het niet gaat dan maar lekker in de stoel muziek luisteren mijn leven is erg veranderd maar probeer toch het positieven eruit te halen voor iedereen veel sterkte en liefde groeten maria

22-06-2013 | Vrouw | 64
Borstkanker
sinds januari 2013 slik ik tamoxifan. De eerste maandenlang ik nergens last van, maar de laatste weken heb ik pijn in schouders en nek die niet met een paar paracetemol te onderdrukken is. In de bijsluiter staat dat die pijnen van voorbijgaande aard zijn. Dat hoop ik dan maar. Er is al een foto gemaakt, maar met de nekwervels etc schijnt niets aan de hand te zijn. Ook wi[lees meer...]l ik even delen dat ik gestopt ben met een homeopathisch slaapmiddel waarin ook hop zit. Daar zit nl ook een hormoon in, wat bijna niemand weet en die schijnt moet je niet hebben als je aan de andere kant met een anti hormoon werk. Een gedoe allemaal.groet en sterkte voor iedereeen

13-05-2013 | Vrouw | 52
Borstkanker
Na 2 jr en 3 mndn Tamoxifen slikken naar de oncoloog geweest en ik kon wel n ander medicijn krijgen maar moest ik wel door de botscan ivm botontkalking.Daar heb ik geen zin in!! geen gezeur meer met ZH bezoekjes e.d. De kans dat dit nieuwe med. nog beter zou werken was nihil(weet niet welke hij bedoelde) ik heb alleen last van spieren in armen,handen benen,hij zegt dat i[lees meer...]k best eens 2 of 3 weken kan stoppen om erachter te komen of het aam de Tamoxifen ligt.... haar is ook dunner ik heb ineens n buik ook! slik het sinds 2010 nov. Iemand ervaring met tijdelijke stop??

07-12-2021 | Vrouw | 52
Borstkanker
In 2016 rechterborst na chemobehandeling geheel geamputeerd plus okselklieren grotendeels verwijderd. Vervolgens ook nog enkele weken bestraald. Al daarvoor begonnen met Tamoxifen. Dat slik ik nu dus bijna 5 jaar. In maart 2022 is het advies dat ik ga overstappen op Anastrozol, voor tenminste 2,5 jaar. Ik heb vooral last van stijve gewrichten en in het begin ook veel opvli[lees meer...]egers (nu een stuk minder). Ik merk heel duidelijk dat veel bewegen en wat je eet en drinkt behoorlijk invloed heeft. Zo heb ik als ik bv teveel koffie neem veel meer last en ben ik ook sneller moe. Ik heb hierboven Sandoz ingevuld, maar heb in de loop der jaren diverse merken gehad. Nauwelijks verschil bemerkt. Bij Effectiviteit uiteraard geen idee, dus geen effect ingevuld.

10-07-2021 | Vrouw | 52

02-09-2019 | Man | 59
tamoxifen (40mg)
Eierstokkanker
Ik slik nu bijna 2 jaar tomoxifen 40 mgr. Heb regelmatig depressieve gevoelens. Slik daarbij 30 mgr. sipramil i.v.m bipolaire stoornis. De depressie is begonnen sinds ik tamoxifen gebruik. Daarvoor 20 jaar stabiel.

02-04-2019 | Vrouw | 44
Borstkanker
Ik zag enorm op tegen het gebruik van dit medicijn en heb dan ook bijzonder lang getwijfeld of ik het wel zou gaan gebruiken. Tot nu toe (ben tijdens dit schrijven 4 maanden aan het slikken) valt het me 100% mee. Ik heb niet eens een opvlieger. Ben wel wat vermoeider, maar niet dramatisch. Ben ook gewoon nog aan herstellen van de borstbesparende operatie en de bestraling.[lees meer...] Volgens de radiotherapeut vertraagt Tamoxifen het herstel wel. Verder schrok ik wel even toen ik las over de combinatie met Kurkuma. Dat kun je dus beter niet doen. Dat schijnt, volgens een onderzoek van Erasmus MC, de werking van Tamoxifen tegen te werken. Was even bang dat het nu voor niets heb geslikt, maar dat valt geloof ik mee. Ik slikte aanvullend 800 mg Kurkuma per dag en de proefpersonen 3600 mg per dag en dat maakte de werking wat minder.

04-03-2018 | Vrouw | 50
Borstkanker
Borstkanker in vroeg stadium, geopereerd, bestraling en nu tamoxifen. Zag er erg tegenop door alle verhalen. Weinig problemen. Wat stijfheid en droge mond, maar veel bewegen en veel drinken helpt prima. Nog gewoon ongesteld. Goed te doen.

09-10-2017 | Vrouw | 68
tamoxifen (10mg)

25-09-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
In november 2012 gestart met tamoxifen. In het begin veel last van opvliegers, heeft ongeveer een half jaar geduurd, toen ging dat stukken beter. Wel al heel snel last van gewichtstoename. Na 1 jaar geprobeerd om over te stappen op anastrozol. Toen heel veel last van stijve spieren en gewrichten. Exemestaan geprobeerd, klachten bleven. Toen weer terug naar 20 mg tamoxifen.[lees meer...] Nu bijna 5 jaar verder en mag bijna stoppen. Borstkanker is weggebleven, gelukkig. Ik heb tussendoor nog wel eens tabletten van een ander merk geslikt en daar kreeg ik veel last van oorsuizen van. Daarom in overleg met de apotheker altijd hetzelfde merk kunnen gebruiken.

11-08-2017 | Vrouw | 38
Borstkanker
35 jaar. Her2neu positief, graad 3. 4AC, 16 herceptin/AC, 9 mnd herceptin. 16 bestralingen, amputatie. Verwijdering eierstokken. Door alle negatieve verhalen bang om te starten. Maar valt reuze mee, wel moeten wennen. In het begin last van kort lontje en stemmingswisselingen. Nu gaat het goed. Na lang zitten/liggen moeite met lopen, stijf. Maar verder prima te doen. Opvl[lees meer...]iegers zijn ook te overzien. Bepaalde voedingsstoffen verergeren het ook.

18-05-2017 | Vrouw | 45
Borstkanker
Borstamputatie na 7 maanden chemo begonnen met deze tabletten. Bijwerking: vermoeidheid.

11-01-2017 | Vrouw | 54
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Vorig jaar maart een hormoongevoelige tumor van 7x4 cm ontdekt in mijn borst. Het hele traject doorlopen, 16x chemo, borstamputatie, 16 bestralingen en als kers op de taart ook nog jaaaaarenlang Tamoxifen. Begonnen met 20mg maar helaas vond de oncoloog het noodzakelijk mijn bloed te testen aangezien ik na 3 maanden absoluut geen bijwerkingen had. Dosering verhoogd naar 40m[lees meer...]g. Binnen twee weken zou ik toch wel iets moeten merken. Ben nu 8 dagen verder en nog steeds nergens last van..... Ben ik 1 van de gelukkigen die er niets van merkt of ???

15-12-2015 | Vrouw | 53
Borstkanker
Slik tamoxifin nu 3 jaar en heb hoegenaamd geen bijwerkingen. Wat jammer is dat de tamoxifen in mijn geval tekort bescherming gaf. Sinds dit jaar (2015) kan nl. via het bloed worden bepaald wat de effectiviteit is van dit medicijn. Heb toen een tijdje 40 mg. geslikt, maar dit gaf nog niet het gewenste resultaat. Ga nu over op de anastrozol en hoop dat ik dit medicijn ook g[lees meer...]oed verdraag.

01-09-2015 | Vrouw | 43
Borstkanker
Na vele negatieve verhalen was ik huiverig om dit medicijn te nemen. De horrorverhalen over opvliegers, botklachten en depressief zijn. In eerste 2 maanden had ik last van stijve gewrichten. Vooral 's nachts warmte golven (opvliegers? ) niet badend in zweet, maar wel even dekbed van je afschuiven. na 2 maanden kreeg ik PCH ipv Sandoz ivm niet leverbaar. Toeval of niet of [lees meer...]toch gewenning? Bijna geen last meer van gewrichten en warmte aanvallen. Ook geen menstruatie meer na 2 maanden gebruik. Kortom weinig last, valt me reuze mee.

11-11-2014 | Vrouw | 54
tamoxifen
21 oktober 2014 begonnen met Tamoxifen Sandox 20 mg.Eerste 10 dagen na het avondeten ingenomen.Voelde me s,avonds ellendig.Ik had last van bijna alle bijwerkingen.De 11de dag na het ontbijt ingenomen. s. Avonds last van erge hoofdpijn. Maar ben Yogaoefeningen gaan doen.Google-yoga tegen hoofdpijn-10 poses.Hoofdpijn verdwenen. Ik had alleen onrustige nachten zoals opvlieger[lees meer...]s, niet kunnen slapen,gestrest. Maar iemand zie tegen mij: je moet met je hoofd naar het noord-oosten slapen.Nu slaap ik als een roos. Baat het niet dan schaadt het niet.Succes dames en pluk de dag.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum