Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

27-02-2011 | Vrouw | 65
Maagbeschermer
nexium( bevat geen povidon) Omprazol ( wel povidon) Dus niet hetzelfde, maar inmiddels gebruik ik nog wel nezium

23-01-2011 | Vrouw | 65

geen

27-11-2019 | Man | 64
esomeprazol (20mg)
Maagzuur (brandend)
Gebruikte bij klachten Zantac 75, was er tevreden over. Sinds kort is dit middel uit de schappen gehaald omdat de werkzame stof "Ranitidine" kankerverwekkend zou zijn. Heb toen Zantac Snel geprobeerd, hielp even. Zag ineens in de schappen Nexium Control 20 mg liggen en deze gekocht. Mensen wat een perfect middel, na een paar uur geen klachten meer dit heb ik al jaren n[lees meer...]iet meegemaakt. Kan alles eten en drinken. "Sambal" heet eten of koud en warm drinken geen problemen meer. Gebruik Nexium nu 9 dagen, ik voel me geweldig. Morgen een afspraak met mijn huisarts en ga ik eens praten wat hij hier van vind. (Arts geeft al jaren, dan praat ik over meer dan 40 jaar klachten, geen oplossing te hebben).

21-12-2013 | Vrouw | 64
Maagklachten
voor Mij was dit een grote vergissing erg veel last gehad van de bijwerkingen, het leek of de wereld op z'n kop stond

01-07-2012 | Man | 64
Maagzuur
Ik heb sinds 1991 last van deze aandoening. heb al verschillende soorten geprobeerd en ook door de apotheek ander merk gekregen omdat deze goedkoper zijn. ze proberen het steeds weer zonder dokters voorschrift. Ik moet dan steeds weer uitleggen dat alleen nexium helpt tegen mij aandoening, met andere merken krijg ik brandend maagzuur in de slokdarm wat weer poliepen kan ve[lees meer...]roorzaken en slokdarmkanker. in het ergste geval kan je slokdarm verbranden is mij verteld, zit ik ook niet op te wachten, eens in de drie jaar een slokdarm/maag onderzoek, Dus voor mij maar een medicijn NEXIUM gelukkig nog steeds vergoed, maar moet er wel voor vechten. Ben verzekerd bij de Friesland. maar is jammer genoeg ook al opgekocht door Zilveren Kruis dus de komende jaren maar afwachten of het nog vergoed wordt Het wordt maar beslist door mensen die zelf niet zo'n aandoening hebben, ik zeg soms ze moeten het zelf eens voelen.

20-01-2018 | Man | 63
esomeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Ik denk dat goedkope medicijnen maagklachten geven

18-09-2012 | Vrouw | 63
Maagzuur

03-01-2012 | Vrouw | 63
esomeprazol
jaren geen last totdat de pijn erdoorheen kwam

28-11-2011 | Vrouw | 63
Maagaandoening
beste medicijn, maar helaas niet meer vergoe door verzekeraar.

23-01-2011 | Man | 63
Middenrif breukje

23-01-2011 | Man | 63
Maagbescherming
Indien ik het elke dag inneem, heeft het bij mij een goede werking

09-08-2021 | Man | 62
esomeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Slikte al ruim 25 jaar Nexium 40 mg vanwege reflux en scheurtje middenrif, onlangs geopereerd aan slokdarmkanker, door Barret slijmvlies, Nexium is daar niet de oorzaak van maar het af en toe vergeten in combinatie met te veel eten vlak voor het slapengaan etc. Was omdat ik bij moest gaan betalen in overleg met huisarts overgestapt naar Esomepasol , hier zou precies hetze[lees meer...]lfde inzitten maar daar mee heb ik veel bijwerkingen van Morgen wil ik terug op de Nexium, bijwerkingen nu Jeuk galblazen droge mond Met Nexium nooit last van gehad

01-03-2021 | Man | 62
esomeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Analyse en mogelijke middelen ter verlichting van klachten . Nadat ik aan mijn middenrif breuk was afgeholpen, werd mijn maag voor een deel omgevouwen waardoor er rond de slokdarmuitgang, een steviger vorm verkregen werd waardoor een nieuwe middenrif breuk volgens de specialist , minder vaak alsnog voor kan komen . Op zich is dat een goede voorzorgsmaatregel maar er best[lees meer...]aat o.a. een kans dat de slokdarmklep een beetje open blijft staan . Dit is bij mij nu het geval dus vandaar de Nexium tabletten . Het vervelende hiervan is dat het functionele zuur (mijn inziens) nu veel meer in het lichaam achterblijft ipv afgevoerd. Ik heb daarom naar alternatieven gezocht zoals daar zijn Bi carbonaat en maagzuur neutraliserende hulpmiddelen . Allemaal belasten ze het darm kanaal en voor wat bi carbonaat betreft bestaat er heel snel de kans dat je al snel teveel zout binnen krijgt , dit geeft kans op veel te hoge bloeddruk met all gevolgen van dien .. vanwege een hart risico is dat een extra risico .. helaas .. terug naar Nexium ! Zink tabletten voeren het teveel aan zuur in het lichaam af . Dit gegeven in combinatie met meer regulerende kruiden is gewoon bij een drogist te koop . Voor de goede orde geef ik hier een zoekterm dat jullie eventueel verder kan helpen in het vinden van een acceptabele oplossing voor het tegengaan van de bijwerkingen . Lichaam ontzuren , ontzurende thee of ontzurende vloeistof .

26-08-2015 | Vrouw | 62
esomeprazol (20mg)
Maagzuur (brandend)
Ik heb last van brandend maagzuur... regelmatig. Als ik dan om de zoveel dagen een Nexium 20 neem dan ben ik er een paar dagen van verlost. Kan dan alles eten wat op zich ideaal is. Ik heb alleen een vreselijke droge mond en zie wazig. Het ergste is dat ik het idee heb dat ik erg depressief word van dit middel. Zekerheid is er niet natuurlijk, al staat het wel in de bijslu[lees meer...]iter. Ik merk aan mijzelf dat als ik een periode weer wat meer slik ik gewoon depressieve gevoelens heb en heel vervelend ben voor mijn omgeving. Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Vind het een groot probleem en weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.