esomeprazol

Maagzuur (brandend) (26 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (15 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

31-03-2018 | Vrouw | 18
esomeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Ik herken me precies in u Patrick. Sinds 2012 last van brandend maagzuur. In het begin werd het toegewijd aan obstipatie, maar na jaren laxeermiddel te gebruiken is het nogsteeds niet weg. Ik heb ook eigenlijk het idee dat de maagzuur ergens anders vandaan komt nu, waarvan is nog de vraag, mogelijk ook erfelijk . Gebruik nu Esomeprazol 40 Mg capsules sinds 2014, leek lang [lees meer...]te werken naar ik blijf periodes houden waarin ik snachts toch last heb van zuurbranden. Heb ook meerdere onderzoeken gehad (endoscopie, bloedonderzoek, etc. ) maar niks gevonden. Ik heb dus tot nu toe alleen nog maar esomeprazol gebruikt en niet die nexiumpoeder, maar ik lees hier dat er dus verschil blijkt te zijn in werking. Ga dus nu die nexiumpoeder maar eens proberen. Herkent iemand dit verder nog ?

15-11-2011 | Vrouw | 18
Maagzuur
Wat een medicijn!ze helpen mij heel goed. helaas blijf ik er wel mijn hele leven aan vast zitten..en heb ik over mijn hele hoofd uitslag, maar het is het allemaal waard :)

16-11-2011 | Man | 1
Verborgen atypische reflux
We hebben nog wel veel ups en downs. Krijgt hij weer last van apneu's moeten de medicijnen worden bijgesteld. Maar sinds hij Nexium krijgt gaat het beter.

24-04-2011 | Vrouw | 1
esomeprazol
Mijn dochtertje heeft het gebruikt vanaf 4 weken tot 1 jaar. Zeer tevreden, werd een heel ander, vrolijker kind zonder pijnklachten en huilen!

03-04-2011 | Man | 1
Reflux bij Baby
Het wordt voorgeschreven voor mijn baby van 3 mnd oud omdat hij waarschijnlijk Reflux heeft. In de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken bij kinderen onder het jaar??? Ik heb de kinderarts gebeld en dat gezegt; hij zegt dat het wel mag!? Waarom is die bijsluiter er dan? Wanneer wordt zo een bijsluiter bijgewerkt? Mijn zoontje heeft ook verschillende bijwerkingen:[lees meer...] winderigheid, dunne ontlasting, nog meer spuugen, huid uitslag.

12-07-2020 | Vrouw
esomeprazol (10mg)
Reflux
Ik gebruik nexium voor mijn dochter. Ze had veel last van maagzuur , spugen, oftewel reflux. Toen ze 4 maand was leek de vaste voeding de druppel te zijn. Haar keel was rood en heel erg opgezwollen. Ze kon door de pijn niet meer drinken. De huisarts raadde nexium aan. Haar keel kon genezen, en sinds dien heb ik een heel vrolijk meisje! Wel een shock dat 1 doosje 4[lees meer...]6 euro kost.

26-07-2011 | Vrouw
Verborgen Reflux
Mijn kleindochter van inmiddels 8 maanden gebruikt dit middel voor haar verborgen Reflux sinds zij 6 weken is. Het werkt perfect! Na 2 dagen was het een ander kind. Er zijn geen bijwerkingen vast te stellen. Een medicijn wat hier onmisbaar is geworden.

18-12-2010 | Vrouw
Scheurtje in middenrif

10-12-2010 | Man
Oesophagus Atresie, Oesophagus Stenose
Gebruik dagelijks 1 maal 40 mg. Anders dan aangegeven slik ik deze niet door(i.v.m. nauwte slokdarm), maar laat deze oplossen in lauw water.

07-12-2010 | Vrouw
esomeprazol
Zere keel, aantasting stembanden door maagzuur.
Ik slik nu bijna 2 jaar Nexium uit de Nexium blisterverpakking, het eerste halve jaar 2x 40mg, de laatste maanden enkel indien nodig. Ik slik nexium na een aangeboren afwijking aan het afsluitende klepje van mijn maag en ik hierdoor last kreeg van mijn keel en met praten. Na 2 jaar zijn mijn stembanden nog geirriteerd van het maagzuur. De werkzame stof in nexium is ome[lees meer...]prazol, echter de capsules zijn goedkoper voor de apotheek en verzekering. Toch moeten ze bij mij niet aankomen met de capsules, ik heb die andere nooit gehad maar heb vertrouwen in nexium. Als ik veel last had en ik vergat een tablet, sja, dan had ik ook echt last. Nu ik ze indien nodig slik merk ik dat mijn klachten toch vrij snel afnemen.

17-10-2010 | Vrouw
Maagklep defect
helaas: nog steeds pijn achter de schoudenbladen en het "smoorgevoel" in de keel. en regelmatig darmprikkels. Pijn op de boest wel weg.

02-10-2010 | Vrouw
Reflux
Ik gebruik Nexium 20 al vele jaren met tevredenheid. De laatste jaren krijg ik heel veel bijwerkingen nl. , Wazig zien, jeuk, haaruitval, duizeligheid, niet op woorden kunnen komen, dingen omgooien etc etc. Nu wordt er onderzocht of ik soms een vitamine B12 tekort heb. Dit kan na langdurig gebruik van maagzuurremmers!

30-09-2010 | Man
Overmatig maagzuur, slokdarm ontsteking
Bij aanvang van gebruik (6 maanden geleden) kreeg ik de 40 mg pillen in blister verpakking. Deze werkten redelijk goed . Sinds een maand krijg ik de pillen in een kunstof potje en komen de klachten langzaam terug. Vooral de pijn hoog boven in de maag en de pijnlijke slokdarm spelen weer aardig op. Is dit een bekend verschijnsel? Neemt de werking af? Is de samenstelling and[lees meer...]ers dan de pillen in blisterverpakking? Is er een goed alternatief of moet de dosering omhoog? (momenteel 2x 40 mg p/dag) Afijn, volgende week weer terug naar internist voor onderzoek.

23-09-2010 | Vrouw

19-09-2010 | Man

17-09-2010 | Man
Teveel maagzuur
Ik gebruik maarzuurremmers al vele jaren, maar om de twee jaar verander ik van nexium naar een andere maagzuurremmer [omeprazol] omdat de werking dan afneemt en verschijnselen een spastische darm optreden hetgeen mijn huisarts blijkbaar niet vreemd vond.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum