Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

12-06-2011 | Vrouw | 45
Maaghernia, waardoor reflux
Mijn leven is gewoon verbeterd dvm Nexium. Prima middel. Hoef niet meer op mijn hoofd te staan om het overtollige maagzuur eruit te laten lopen (werkelijk gedaan uit ellende). Vroeger wel Zantac gebruikt, maar dat verergerde bij mij juist de pijn direct na inname, alsof ik scheermesjes in mijn maag had. Dat is nu over, heel soms heb ik nog wel een slechte dag, maar die [lees meer...]zijn op 1 hand te tellen in een jaar.

21-12-2011 | Vrouw | 42
Maag/slokdarm
Nexium werkt prima en ik neem het als het nodig is. Het maagzuur prikkelt mijn slokdarm waardoor irritatie ontstaat en ook slokdarmkrampen. Ik heb bij vlagen last van darm/maag en slokdarmzweren. Ben begonnen met een kuur van 3 maanden 2 x per dag. Nu kan ik soms weken zonder en soms neem ik ze elke dag en zelfs soms 2 x per dag. Ligt helemaal aan hoe ik me voel. Kan er g[lees meer...]emakkelijk mee stoppen zonder dat de problemen direct terugkomen of me ongemakkelijk voel. Geen bijwerkingen. Bij de apotheek en huisarts wel aangegeven dat ik alleen Nexium wil. Ik heb als vervanger eens een ander merk gehad met ongeveer dezelfde samenstelling maar daar had ik wel last van, darmkrampen en maagzuur problemen.

13-12-2011 | Vrouw | 42
esomeprazol
Ik bleef maar braken na de zwangerschap. Het bleek dat ik Reflux syndroom heb en ook een ontstoken slokdarm. Na onderzoek begonnen met Nexium. Ik vindt dit een heel goed middel. Alleen soms wat draaierig, maar dat komt ook door de combinatie met mijn andere medicijnen.

27-06-2013 | Vrouw | 40
Maagklachten
ik heb een zeer vertraagde maaglediging en gebruik daar grote hoeveelheden domperidon voor. jaren lang omeprazol gebruikt wat matig hielp en was vaak moe. gebruikte soms wel 80mg. een keer op de s.e.h beland en nexium gekregen, 40mg maar wilde zelf 20mg gaan proberen zonodig 2 keer daags. een prima middel en geen maagzuur meer, na een maand kreeg ik esomeprazol. nexium voo[lees meer...]rschrijven leverde de bekende problemen op. ook met dit middel ben ik zeer tevreden behalve dan dat de omhulsel slecht wordt opgenomen door de maag. maak de capsule dus open en neem de korrels alleen in, dit werkt prima in combinatie met de domperidon en heb nog maar heel af en toe maagzuur. zeer tevreden dus

26-08-2011 | Vrouw | 40
Brandend maagzuur
Heb sinds maandag deze medicijnen. daarvoor had ik 3 weken omeprazol 40 mg.die hielpen totaal niet.na anderhalve dag was ik met deze medicijnen een heel ander mens.Het wordt met de dag beter.hoop dat dit ook zo blijft

23-12-2013 | Vrouw | 39
Maagklachten
Ik gebruik nexium alleen bij klachten. Meestal voor een week. Laatst omeprazol gekregen. Ik reageer er niet goed op en mijn klachten verdwijnen niet zoals bij nexium. Besloten om ze maar uit eigen zak te betalen.

21-01-2011 | Man | 37
Maagzuur
nu nexium niet meer wordt vergoed ander medicijn veel last benauwd.

21-06-2011 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
na jaren het medicijn nexium 40mg te hebben gebruikt moet ik er nu mee stoppen. bij een laatste bloedonderzoek is gebleken dat ik een tekort heb aan witte bloedcellen. Ik maak mij hier behoorlijk zorgen over en hoop dat dit snel herstelt. Het staat in de bijsluiter ook beschreven. Maar komt maar zelden voor. Over een aantal weken moet ik opnieuw bloedprikken en dan zullen[lees meer...] we zien of het effect heeft.

13-06-2012 | Man | 35
Maagklachten
altijd nexium gehad en dat beviel me prima ,totdat idd de verzekeraars het goedkoper wilden hebben . de esomeprazol van (ratiopharm) is beduidend minder in werking. ik geloof niet na al deze verhalen die ik hier lees dat zoals de dokter zegt "het zal wel tussen de oren zitten " als je apotheker een IDEA contract heeft met zilveren kruis dan kun je ook gewoon weer nexiu[lees meer...]m halen en vergoed krijgen (alleen chronisch gebruik)

14-05-2016 | Man | 34
esomeprazol (20mg)
Reflux

26-10-2013 | Vrouw | 29
Middenrifsbreuk
Nexium werkte voor mij prima. Heb het bijna 10 jaar gebruikt. Geen bijwerkingen opgemerkt.

21-07-2013 | Man | 28
Maagklachten
goedenavond allen ook ik ben sinds 2004 maagpatient. het zit bij ons in de familie. om een kort een helder verhaal te bieden wil ik het volgende met julkie delen last van: pds druk op maag en middenrif pyn bovenbuik zeeer onregelmatig ontlastingpatroon misselyk sochtends vaak met maagzuur wakker in keel vaak keelpijn brok in keel dan nu over nexium ik[lees meer...] ben begonnen met omehorazol 20 mg toen 40 mg daarna kreeg ik een keer nexium, dit is gewoon de beste maar ook de duurste!! oo een dag kreeg ik ineens esomeprazol dit was hetzelfde als nexium. laat je NIKS wijsmaken, de hulpstoffen zijn idd hetzelfde maar daar stoot het ook de reden day de apotheek dit geeft is omdat het goedkoper. 25 telefoontjes later naar fbto en myn apotheek heb ik het eindelyk zover dat ze het vergoeden maar je moet hiervoor bij je huisarts bij elk recept opnieuw de term : medische noodzaak laten vermelden. dan krijgt de apotheker het vergoed en dus jij ook. neem het van me aan, het is een heel gedoe omdat de apotheker er extra werk aan heeft wn ZIJ van mening zijn dat esomeprazol en nexium gewoon hetzelfe zijn

27-11-2011 | Man | 26
Refluxziekte, (kleine) middenrifbreuk
Ik slik Nexium om mijn reflux tegen te houden. In het begin had ik hier niet zoveel vertrouwen in, ik gebruikte altijd Rennie als ik klachten had, maar op advies van de arts, (na endoscopie) zal ik levenslang zuurremmers moeten gebruiken. Dit komt omdat ik een kleine breuk in het middenrif.heb, waardor mijn maag een beetje omhoog is gekomen en maagzuur omhoog in de slokdar[lees meer...]m laat komen. Nu, na 3 jaar Nexium te hebben geslikt, kan ik zeggen dat het een wondermiddel is. Ik ben begonnen met 40 mg, daarna gehalveerd naar 20 mg, nu heb ik maar een halve pil van 20 mg per dag nodig. Heb nooit bijwerkingen gehad, ik kan alles eten en drinken (zelfs fast-food en alcohol 's avonds) zonder probleme. Maar, als ik 1 dag geen Nexium slik, komen de klachten terug, ongeacht wat ik eet of drink. Kortom, Nexium is voor mij het beste middel. Ik kan er niet meer zonder leven.

29-09-2015 | Vrouw | 25
esomeprazol (20mg)
Reflux
Ik had last van maagontstekingen na maagontstekingen. Na een maagonderzoek bleek dat ik chronisch reflux en een hiatus hernia (maagbreukje) heb. Dat veroorzaakt veel zuur waardoor ik dus die ontstekingen bleef krijgen. Ik kreeg nexium 40mg (20 mg 's morgens en 20 mg 's avonds). Het zuur was verdwenen. Het middeltje werkt echt. Ik was enorm opgelucht. Na enkele jaren di[lees meer...]t middel te gebruiken bleek dat ik erg veel last had van de bijwerkingen: depressieve gedachten, maagpijn, darmproblemen, hartkloppingen (tot 144!!!), beven, extreem kortademig (na het het douchen moest ik zitten, door die kortademigheid!), extreme vermoeidheid ... Om het kort te houden: ik schreef al mijn klachten neer (1 volledige pagina lang!!) en ik ben daarmee naar de dokter gegaan. Die vertelde mij dat ik dringend moest stoppen met die nexium. Ik begin morgen met een alternatief middel om mij te helpen. Die bijwerkingen waren niet leefbaar. Liever maagzuur dan die bijwerkingen!

10-11-2015 | Man | 24
esomeprazol (40mg)
Maagklachten
Werkt goed. Ik gebruik Nexium 40mg 1dd1 voor dyspepsie en heb sinds ik dit gebruik geen last meer van. Werkt al 7 jaren prima voor mij!

08-11-2013 | Man | 23
Maagzuur
Na jarenlang zoeken naar juiste medicatie en dosering nu eindelijk de goede gevonden. Jarenlang Pantozol geslikt, Prezal, Pariet en Losec en ook Nexium en weer terug in verkeerde dosering. Hoger dan 20 MG kan ik niet tegen. De pillen zorgde ervoor dat ik minimaal 40 mg nodig had en vaak 80 mg. Nu met de Nexium sachet heb ik maar 2 x 10 mg nodig. Wel helaas door het langdur[lees meer...]ig gebruik van deze middelen spastische darm gekregen waardoor ik nu dit in combinatie met Duspatal gebruik en dat gaat heel goed. Ook slik ik Haarlammerolie capsules en dat werkt heel goed tegen de vervelende bijwerkingen. Al met al positief. En geen maagzuur meer!