Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

26-05-2012 | Vrouw | 70
esomeprazol
heb jaren "pijn gehad met veel zuur,zere slokdarm enz.tot ik dit ging gebruiken.Al enige malen een felle diskussie met de apotheek. Wilde het vergoeden na een opgave van de huisarts "medische noodzaak. Maar nu dus niet meer en moet ik het zelf betalen!!!kost 100 euro per 3 maanden minimaal. Dat is letterlijk "klote"" als je alleen aow hebt. Ik heb herhaaldelijk andere goed[lees meer...]kopere geprobeerd maar dat ging al na enkele dagen mis met een gevoel of je 3 hele broden achter elkaar hebt gegeten. VRAAG MET AF OF ALLEEN achmea dit niet wil betalen Ik heb andere medicijnen wel in goedkopere versie dus sta op zich echt niet negatief tegenover deze vorm van bezuiniging

23-01-2011 | Vrouw | 70
Maagpijn
na jarenlang losec gebruikt te hebben heeft de specialist nu dit middel voorgeschreven. ik merk er geen verschil van

10-08-2013 | Vrouw | 69
esomeprazol
nooit geen klachten van vermoeidheid spieren en tintelende handen gewrichten hoofdpijn bij omeprazol

12-09-2012 | Vrouw | 69
Maagklachten

22-02-2012 | Man | 69
Maagzuur
Ik gebruik al ruim 11 jaar nexium tot volle tevredenheid . Een half jaar geleden heeft de aphteek ze vervangen door een ander merk en kreeg ik weer last van maagzuur. Na overleg met de huisarts, schreef hij mij nexium voor. Echte nexium !!! Mijn probeem was opgelost.

01-12-2011 | Vrouw | 69
esomeprazol
ik probeerde het zonder maar na een dag heb ik het gauw weer genomen ik kan niet zonder nexium !

13-09-2022 | Man | 68
esomeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Slokdamsluitspier-oprekking 68 jaar geleden. Zorgt bij stress en bepaald eten maagzuur , dit meestal als ik en rust ben. De nexium werkt effectief en langdurig Vervangers lijken mij allemaal placebo's Werking vervangers 3 uur dus totaal niet interessant Vervangers zijn voor mij duurder omdat ze niet of amper werken De nexium werkt langdurig is dus relatief veel goed[lees meer...]koper Het vervelende is dat de cz dit kosteplaatje niet wil erkennen. Ik wil dit zelf wel betalen alleen de apothekers willen dit niet aanschaffen.

28-10-2011 | Man | 68
Chronisch maagpatient
Na jarenlang Zantac en daarna Losec gebruikt te hebben neem ik nu 1 x daags Nexium 20 op advies van een maagspecialist. Ik vind dit middel beter dan Losec.

19-09-2019 | Vrouw | 67
esomeprazol (20mg)
Maagbeschermer
Gewoon te koop in Spanje en Portugal. Waarom niet in Nederland ?

15-04-2016 | Man | 67
esomeprazol (20mg)
Barrett's slokdarm
Vanwege gering prijsverschil gedwongen overgestapt op generieke medicijn. Begin gebruik kan ik niet vinden wrs voor 2000.

12-01-2012 | Vrouw | 67
esomeprazol
fantastisch. in combinatie met domperiodon. een 's ochtends en een 's avonds volgens voorschrift. ik ben blij dat ik ze heb.

04-02-2015 | Man | 66
esomeprazol (40mg)
Maagzweer
Daar ik kanker heb gehad aan de endeldarm en deze verwijderd is nu 7 maagzweertjes specialist mij Esomepraz 2 x 40 gram cap voorgeschreven heb hierdoor veel last met ontlasting welke zeer slecht op gang komt nog met 4 x 15 gram lactose ben er direct mee gestopt gaat nu na een paar dagen beter.

26-04-2013 | Man | 66
Maagzuur
Sinds 2010 Nexium 40 mg en 3 x daags 10 mg Domperidon. Dat hielp wel, maar kreeg ik regelmatig diarree. Over naar Nexium 20 mg, indien nodig 2 keer per dag. Ging een tijdje goed. Tot ik in januari weer ernsitge zuurklachten kreeg. Op advies 80 Mg Nexium geprobeerd. Gevolg maagpijn ca. 4:00 's nachts. Advies uitproberen. Nu op 60 mg. Nog steeds maagpijn. Advies 2011 was ope[lees meer...]reren, Maag kantelen. Chirurg vond het wel een hele ingreep voor maagzuur. en dus niet gedaan. Maar nu dus weer ernstige problemen en de Internist weet het niet meer! Iemand ervaring met die operatie????? Voorgeschiedenis: Jaren maagzuur en regelmatig maag PIJN klachten. Jaren tot volle tevredenheid aan de Pantozol. Galblaas bleek boosdoener. Na verwijderen galblaas langdurige Hoestklachten. Die bleken, na onderzoek, het gevolg van maagzuur.

07-10-2011 | Vrouw | 66
Reflux
Sinds tientallen veel verschillende medicijnen voor de maag gebruikt, maar zij gaven of bijwerkingen of hielepn niet. Nu heb ik tot op heden helemaal geen bijwerkingen en vooral geen maagpijn meer. Voor mij is Esomeprazol een uitstekend medicijn.

01-07-2013 | Vrouw | 65
Maagzuur
Ik gebruik al jaren nexium 40. Tegen de maagzuurklachten werkt het over het algemeen erg goed. Ik heb daarentegen al jaren last van chronische diarree met veel buikpijn/krampen. In 2004 heb ik mijn galblaas moeten laten verwijderen. Sindsdien heb ik ook regelmatig last van het feit dat als ik gegeten heb, dat eten zeer zwaar op de maag ligt, niet goed verteerd a.h.w.Ik hou[lees meer...]d er al bewust rekening mee niet te vet of teveel te eten. De huisarts gaat niet in op mijn idee dat mijn klachten in verband kunnen staan met het innemen van Nexium + verwijdering van de galblaas. Nu Nexium niet meer vergoedt wordt door de zorgverzekeraar een ander medicijn gekregen wat niet goed werkt, n.l. Pantoprazol. Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft als ik? Ik ga nu in overleg met de apotheek over wat ik het beste kan doen omdat ik het idee heb dat een huisarts vaak niet veel weet over de bijwerkingen van medicijnen. Ik wil eigenlijk een poosje stoppen met Nexium om te kijken of mijn andere klachten dan minder worden maar ben bang om de klachten veroorzaakt door het maagzuur dan weer terug zullen komen. Ik er iemand die hier ook ervaring mee heeft?

12-12-2012 | Man | 65
Maagzuur
Na vele jaren maagpijn en zuur en veel gebruik van verschillende maagzuurremmers ging het licht schijnen. Het zou mijn Galblaas wel eens kunnen zijn. Galblaas er uit, maagpijn over! Maar wel last van hoesten. Onderzoeken wezen uit dat het aan maagzuurgraad lag. Weer van alles geprobeerd. Uiteindelijk Nexium 40, met als gevolg zuur weg maar regelmatig aan de diaree. Nu Nexi[lees meer...]um 20, en bijna geen diaree, wel weer meer en vaken zuur en hoesten! Goedkope alternatieven voor nexium geven veel problemen met ontlasting, op verzoek van huisarts op medische gronden de originele Nexium.