esomeprazol

Maagzuur (brandend) (26 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (15 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

10-04-2021 | Man | 55
esomeprazol (10mg)
Maagzuur
het werkt echt super, maar de bijwerkeningen zijn minder

01-12-2011 | Man | 55

07-11-2011 | Vrouw | 55
Maag
zitten in een verpakking die moeilijk open te krijgen is.

08-01-2012 | Man | 54
Maagzuur
Heb Pantoprazol aantal maanden gebruikt. Bijwerkingen gingen na verloop van tijd over, maar kwamen ook weer terug (duizeligheid). Voor ik begon met slikken had ik o.a. pijn achter het borstbeen, volgens de arts veroorzaakt door maagzuur in de slokdarm. Deze pijn bleef over het algemeen aanwezig, dus mogelijk hielp het medicijn niet of onvoldoende. Gebruik sinds 3 weken eso[lees meer...]meprazol (niet de orginele Nexium!). Bijwerkingen zijn vergelijkbaar, maar de pijn achter het borstbeen is minder. Dus nog even afwachten!

09-01-2011 | Man | 53
Chronische alvleesklier ontst
Nexium 20 voldoet zeer goed (blister verp) nu over op Esomeprazol 20 en klachten komen weer terug.(zuur ,maagklachten, vermoeidheid)

17-12-2011 | Man | 52
esomeprazol
ik gebruikte altijd Nexium dat enige tijd geleden door Esomeprazol is vervangen door de apotheek. Al ruim anderhalf jaar heb ik heel erg veel last van jeuk, bultjes (lies, oksel soms arm) en gebruik hier Xyzal voor. Door een dermatoloog getest en geconstateerd dat ik een bepaalde voedselallergie zou hebben (E220 - E228 sulfiet). Nu ik zo op deze site lees en wat Google lij[lees meer...]kt het mij niet geheel onwaarschijnlijk dat Esomeprazol wel eens de veroorzaker kan zijn. Heeft iemand hier dezelfde ervaringen mee?

11-04-2012 | Vrouw | 51
esomeprazol
Ik neem nexium 40mg 1 tablet per dag nu al meer dan 10 jaar. Dit medicijn werkte heel goed voor mij en sinds 2 maanden heb ik last van netelroos over mijn hele lichaam met enorme jeuk. Na een arts en allergoloog gezien te hebben was de uitkomst: stress. Bij een ziekenhuisopname waar ik 2 dagen geen nexium heb genomen, en toen had ik geen netelroos meer, en toen ik nexium w[lees meer...]eer innam had ik weer last van netelroos. Ik heb het dus gewijzigd naar pantoprazol maar daar heb ik spijt van want dit nieuwe medicijn geeft me last van mijn maag.

19-02-2013 | Vrouw | 50
Reflux
Kreeg meteen weer last van vreselijk brandend maagzuur wat ook in de dagen eran niet weg ging, ook al nam ik steeds op tijd de pillen in. Was hiervoor dankzij Nexium en aangepast dieet jarenlang klachtenvrij maar moest van de verzekering overstappen op een goedkoper middel. Voordat ik Nexium kreeg voorgeschrven van de specialist ook al heel wat maagmedicijnen geprobeerd d[lees meer...]ie niet goed werkten dus eigenlijk was dit vooraf bij de verzekeraar bekend.

01-03-2011 | Man | 50
Maagtabletten

27-12-2011 | Man | 49
Maagzuur
Zoals ik het overigens vaker gehoord en gelezen heb is het voor mij ook een wondermiddel tegen maagzuur. Ben zelf eigenlijk al 30 jaar maagpatient. Begon allemaal met maagzweren door overtollig maagzuur. Heb 20 jr geleden een maagoperatie (HSV)ondergaan waarbij als het ware een zenuw doorgesneden werd die voor de prikkel van maagzuur verantwoordelijk was, Na een half jaar [lees meer...]had ik weer dezelfde klachten. Vervolgens een lange rij verschillende medicijnen waarbij ik de laatste 15 jr tagamet/cimitidine heb gebruikt. Echter de laatste 5 jr hielp dat ook niet meer. Gebruik nu ruim een half jaar nexium. Heb de eerste 2 weken 2 x 20 mg per dag genomen. Daarna 1 x per dag. Heb geen last meer gehad van maagzuur.

23-01-2011 | Man | 48
Maagzuur
sinds ik het gebruik heb ik geen last meer van maagzuur. Eerder had ik erg veel last van. Het eten en drinken ging niet goed. Het is wel moeilijk om deze pil te slikken.

16-08-2011 | Vrouw | 47
Na gastric bypass
Kreeg jeuk en uitslag. gestopt en meteen jeuk werd minder

22-07-2011 | Man | 47
Zurremmer

01-05-2013 | Vrouw | 46
Maagzuur
ik gebruik al jaren nexium met prima resultaat. Ik heb een slecht sluitend maagklepje, volgens de arts blijft het noodzakelijk een maagzuurremmer te gebruiken. Nexium is nu vervangen door esomeprazol, dit werkt dus niet, gewoon echt niet! Terwijl het hetzelfde zou moeten zijn, w.b. werkzame stof.

12-06-2011 | Vrouw | 45
Maaghernia, waardoor reflux
Mijn leven is gewoon verbeterd dvm Nexium. Prima middel. Hoef niet meer op mijn hoofd te staan om het overtollige maagzuur eruit te laten lopen (werkelijk gedaan uit ellende). Vroeger wel Zantac gebruikt, maar dat verergerde bij mij juist de pijn direct na inname, alsof ik scheermesjes in mijn maag had. Dat is nu over, heel soms heb ik nog wel een slechte dag, maar die [lees meer...]zijn op 1 hand te tellen in een jaar.

21-12-2011 | Vrouw | 42
Maag/slokdarm
Nexium werkt prima en ik neem het als het nodig is. Het maagzuur prikkelt mijn slokdarm waardoor irritatie ontstaat en ook slokdarmkrampen. Ik heb bij vlagen last van darm/maag en slokdarmzweren. Ben begonnen met een kuur van 3 maanden 2 x per dag. Nu kan ik soms weken zonder en soms neem ik ze elke dag en zelfs soms 2 x per dag. Ligt helemaal aan hoe ik me voel. Kan er g[lees meer...]emakkelijk mee stoppen zonder dat de problemen direct terugkomen of me ongemakkelijk voel. Geen bijwerkingen. Bij de apotheek en huisarts wel aangegeven dat ik alleen Nexium wil. Ik heb als vervanger eens een ander merk gehad met ongeveer dezelfde samenstelling maar daar had ik wel last van, darmkrampen en maagzuur problemen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum