Ervaringen met Pantoprazol

Bij  MaagzweerX

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

23-11-2020 | Man | 28
Maagzweer
Ik heb deze maagbeschermers bij een zware antibiotica kuur. Na de kuur moest ik nog een maand deze tabletjes slikken.. tot zover geen bijwerkingen van dit medicijn.

27-10-2016 | Vrouw | 39
Maagzweer
Ik zit met een scheur in de maag en regelmatig maagzweren. Bij iname van telkens 200mg PANTOMED verdwijnen de klachten na enige tijd. Ook gebruik ik deze bij maag onstekingen of om mijn maag te beschermen bij het nemen van bv cortizone,... Bij draaglijke pijn gebruik ik gewoon het natuurlijk CARBOBEL(mini korreltjes kolen) lekker van smaak.Dit zwarte spul geeft men in de[lees meer...] klinieken ook bij vergiftiging door medicatie in gevallen van zelfmoord en zo

30-01-2014 | Man | 39
Maagzweer
Gezien Omeprazol nauwelijks werkte, werd er door de arts overgestapt op een andere maagzuurremmer. Ik was al heel erg ziek en ging kapot van de pijn. Pijnstillers mocht ik niet i.v.m. de maagzweer. En toen kwam er ook nog de ellende van dit medicijn eroverheen. Mijn situatie verslechter nog verder. Omdat je verwacht dat een maagbeschermer helpt wanneer je misselijk bent [lees meer...]en tevens veel buikpijn hebt, had ik eerst niks in de gaten. Wat is dit een schandalig slecht medicijn. Ik heb er geen goed woord voor over. Wat mij betreft direct van de markt. Ook Omeprazol is niet geweldig. Zit nu aan de Nexium en het lijkt eindelijk beter te gaan.

03-08-2021 | Vrouw | 54
Maagzweer
Ik moest dit medicijn gaan gebruiken ivm een zware antibiotica kuur. Ik werd almaar zieker en op een gegeven moment kon ik alleen nog maar als een zombie in bed liggen. Ook na de antibiotica kuur moest ik nog 4 weken doorgaan met dit middel om mijn ontstoken maag te beschermen. Ik heb dit drie dagen volgehouden tot ik er achter kwam dat ik zo beroerd werd door dit medicijn[lees meer...]. Ben onmiddellijk gestopt en begon me vrij snel weer goed te voelen. Puur vergif dit …

30-08-2023 | Man | 63
Maagzweer
Vertel dit namens mijn man, (vnl. Spaanstalig) hij kreeg enkele jaren geleden pantoprazol voorgeschreven bij een maagzweer. vanaf de 2de dag gebruik werd hij zwaar depressief, en agressief : zette alle ramen en deuren van het appartement open, terwijl onze dwergpapegaaitjes los vlogen.( ze zijn niet naar buiten gevlogen, gelukkig) Heb de arts van dienst gebeld, en[lees meer...] het mogelijke verband met deze medicijnen vermeld, maar de arts was hiermee niet bekend ,verwees me naar politie. heb de pantoprazol weggedaan, en na een dag was deze gemoedstoestand volledig bijgetrokken; in overleg met huisarts overgegaan op omeprazol.

18-08-2013 | Man | 64
Maagzweer
Heb GEEN maag klachten maar pijn op de borst en tussen de schouder bladen.Na gastroscopie vond men chronisch maag zweertjes en krijg nu pantoprazol.Heb nu last van gewrichts- en spierpijn,jeuk en slik problemen.De klachten die ik had zijn verergerd,slaap slechter en ben steeds moe.Heb eerst Omeprazol gesilkt,de zelde bij werkingen

18-02-2022 | Vrouw | 68
pantoprazol (20mg)
Maagzweer
Ik kreeg deze tablet eerst voor de maagzuur en later moest het bij de bloedverdunner. Nu 10 jaar gebruikt maar Ik heb nog nooit zoveel maagbrand gehad als met deze tablet vreselijk de pijn zit in je slokdarm, straalt uit tussen de borsten en naar zijkant ribben, of dat alles gebroken is, onbegrijpelijk dat dit gegeven wordt aan mensen!!!!

09-07-2015 | Man | 78
Maagzweer
Tijdens de kuur wel last van diarree (half dun). Wel tijdens de kuur zwarte ontlasting. Misschien is dat normaal. Vandaag de laatste 3 pillen en hoop dat dat verdwijnt. Hierover contact opgenomen met de specialist maar nog geen antwoord ontvangen. Kan wijzen op bloed in de ontlasting.