Ervaringen met Pantoprazol

pantoprazol

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

28-01-2024 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik had bij het eten van wat drogere producten last en pijnlijk gevoel bi het doorslikken , bij het tweede maagonderzoek bleek mijn slokdarm te zijn beschadigd en als je daar niets aan doet kan het kanker ontwikkelen , bij het begin van het slikken van 1 tablet pantoprazol van 40 mg is het gevoel verdwenen. Heb nog wel geregeld gevoel alsof er een blok beton in mijn maag[lees meer...] zit en boert veel ,winderig bij vlagen en magnesium slikte ik al vanwege krampen , dus weet niet hoe het zou zijn zonder ook slik ik vitaminen D omdat ik al wat ouder ben en ik lees in de bijsluiter dat je botontkalking kunt krijgen .

17-11-2023 | Vrouw | 35
Maagklachten
Hoe heb je dit afgebouwd??

07-04-2023 | Vrouw | 44
Maagklachten
In maart 22 pantoprazol gekregen ivm maagklachten. Dat ging goed. Na 6 mnd begonnen de klachten zoals hierboven genoemd. Maandelijks naar huisarts. Link mee pantoprazol werd niet gelegd. Tot ik artikel las van kassa. Ik heb afgebouwd en de klachten zijn verdwenen.

20-01-2023 | Man | 30
Maagklachten
Ivm maagzuurklachten bij de huisarts geweest. Gelijk pantoprazol gekregen 20mg. 1 week 2 stuks per dag en week 2 moest ik 1 stuk per dag nemen. Ik voelde me er gelijk slecht door alleen wist ik niet waardoor het kwam omdat ik ook herstellende was van een burnout. Na 2 weken toch maar mee gestopt want de klachten waren nog niet voorbij en juist erger. Weer opnieuw naar de h[lees meer...]uisarts en toen 2x per dag 40mg gekregen. Ik heb zulke erge klachten gehad dat zelfs de ambulance is geweest en de volgende dag een spoed maagonderzoek heb gehad. Niks uitgekomen.. toen ik eenmaal ging opzoeken over mensen met pantoprazol ervaringen ging er een lampje branden. Nu 2 dagen gestopt en voel me gelukkig al een stuk beter . 5 weken lang geslikt en heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Nooit meer pantoprazol voor mij.

28-11-2021 | Vrouw | 40
Maagklachten
Ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren van deze maagtabletten. Ze doen wat ze moeten doen en dat terwijl ik met omeprazol alleen maar het gevoel had dat ik altijd veel te veel gegeten had. Dus nee niks negatiefs te melden eigenlijk. Kwam hier omdat ik toevallig (kerriesoep gegeten 🙈) erg last van mijn maag heb en twijfel een 2e tablet nemen helpt 😅

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

20-10-2020 | Vrouw | 18
Maagklachten
paar dagen na innemen (om maagpijn- en zuur te verminderen) kreeg ik alleen maar meer maagpijn, waarbij duizeligheid, misselijkheid, moeheid, drukkend gevoel op borst en bovenbuik en nog meer klachten die kwamen.. hebben anderen hier last van?

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Voorgeschreven als maagbeschermer en voor maagklachten. Vanaf begin gebruik werden klachter erger , 1 tablet minder per dag maar steeds zwaardere klachten . Volgens ha ben ik helaas 1 vd 1000 mensen waarbij dit middel averechts werkt, nog nooit zo beroerd geweest.

06-10-2017 | Man | 70
Maagklachten
Dit medicijn gebruik ik vanwege maagklachten door medicijngebruik. Het doet goed zijn werk en geeft geen bijwerkingen.

01-03-2017 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik ben met pantoprazol begonnen na behandelingen van chemo en bestraling in verband met borstkanker. Hier heb ik maag klachten van over gehouden. Met pantoprazol blijft dit goed onder controle. Gelukkig geen bijwerkingen

28-01-2017 | Man | 42
Maagklachten
Kreeg het ivm last van maag klachten. Na 2 dagen gebruik steeds meer last van klachten zoals hoofdpijn, duizelig, druk op borst richting hoofd, in de nacht een droge mond, hele vervelende dromen, onrustig in de nacht. Snel geprikkeld, futloos en moe, hartkloppingen. Na 3 dagen gestopt met gebruiken, bijwerkingen namen meteen af.

15-12-2016 | Vrouw | 65
Maagklachten
Na maandenlang maagklachten te hebben gehad (maagpijn, maagzuur) verhoogde mijn huisarts het "medicijn" naar 2 maal 40 mg. Ik begon me gaandeweg steeds beroerder te voelen en toen ik las, dat er ook veel mensen last hebben met te weinig aanmaak van maagzuur i.p.v. teveel maagzuur, ben ik gestopt. Inmiddels gebruik ik twee maal daags een halve theelepel baking soda in een g[lees meer...]root glas water en ja hoor, nergens geen last meer van gehad. Het is zout, dus helaas niet geschikt voor mensen met hoge bloeddruk :-(. Had ik dit maar eerder ontdekt, mijn credo is: zo min mogelijk medicijnen, alleen die waar ik echt niet omheen kan. P.S. Ook mijn dochter is van haar klachten af dankzij baking soda ( zuiveringszout).

14-06-2016 | Vrouw | 60
Maagklachten
Nachtelijke maagzuur reflux met slokdarm irritatie. Medicijn gestopt wegens koorts, hoofdpijn, spierkramp. Huidige aanpak hoofdeinde bed verhoogd, drie uur niets eten voor het slapen, thee van verse gember 1 gr. Voor het slapen. Nog te weinig ervaring om iets van te zeggen.

01-12-2015 | Vrouw | 70
Maagklachten
Ik slik bijna twee jaar Pantoprazol en heb nog maagklachten. Mijn vraag is wat moet ik daar mee?

16-05-2015 | Vrouw | 64
Maagklachten
Na slechts 2 pillen van 20mg verdeeld over 2dagen, reeds bijwerkingen onder de categorie van 1 op 1000. Nl. gezwollen keel, ontstoken tong en keel, met prikkelend gevoel en verlies van smaak, ook ogen rood en prikkelend met wazig zicht. Zware maag en nog meer maagklachten als voorheen. Begrijp niet zo'n gevaarlijk medicijn zomaar vrij mag gegeven, zonder eerst een grondig [lees meer...]onderzoek en eventueel testen op allergie (want er zijn veel en gevaarlijke bijwerkingen volgens de bijsluiter). Dokter beweerde dat het zeer goed te verdragen was en er bijna nooit allergieën voorkwamen, zeker niet als je maar voor korte tijd moest nemen. Wel 2 dagen is kort en van de eerste dag reeds droge mond. Dus kijk uit met dat spul, ik vind het echt rotzooi eerste klas levensgevaarlijk. Ik kan alvast de naam pantoprazole niet meer horen en zou de dokters willen vragen om eens eerst na te denken wanneer en om een mug te doden en kanon willen gebruiken. Er zijn nog andere lichtere en waarschijnlijk efficiëntere medicaties te krijgen dan dat, maarja maagbeschermers zijn nu hip en worden veel en niet altijd terecht voorgeschreven. Patient is het slachtoffer of het proefkonijn.