Maagbeschermer (36 meningen)
Maagzuur (33 meningen)
Maagzuur (brandend) (26 meningen)
Reflux (19 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (7 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Hernia (4 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

20-10-2020 | Vrouw | 18
Maagklachten
paar dagen na innemen (om maagpijn- en zuur te verminderen) kreeg ik alleen maar meer maagpijn, waarbij duizeligheid, misselijkheid, moeheid, drukkend gevoel op borst en bovenbuik en nog meer klachten die kwamen.. hebben anderen hier last van?

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Voorgeschreven als maagbeschermer en voor maagklachten. Vanaf begin gebruik werden klachter erger , 1 tablet minder per dag maar steeds zwaardere klachten . Volgens ha ben ik helaas 1 vd 1000 mensen waarbij dit middel averechts werkt, nog nooit zo beroerd geweest.

06-10-2017 | Man | 70
Maagklachten
Dit medicijn gebruik ik vanwege maagklachten door medicijngebruik. Het doet goed zijn werk en geeft geen bijwerkingen.

01-03-2017 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik ben met pantoprazol begonnen na behandelingen van chemo en bestraling in verband met borstkanker. Hier heb ik maag klachten van over gehouden. Met pantoprazol blijft dit goed onder controle. Gelukkig geen bijwerkingen

28-01-2017 | Man | 42
Maagklachten
Kreeg het ivm last van maag klachten. Na 2 dagen gebruik steeds meer last van klachten zoals hoofdpijn, duizelig, druk op borst richting hoofd, in de nacht een droge mond, hele vervelende dromen, onrustig in de nacht. Snel geprikkeld, futloos en moe, hartkloppingen. Na 3 dagen gestopt met gebruiken, bijwerkingen namen meteen af.

15-12-2016 | Vrouw | 65
Maagklachten
Na maandenlang maagklachten te hebben gehad (maagpijn, maagzuur) verhoogde mijn huisarts het "medicijn" naar 2 maal 40 mg. Ik begon me gaandeweg steeds beroerder te voelen en toen ik las, dat er ook veel mensen last hebben met te weinig aanmaak van maagzuur i.p.v. teveel maagzuur, ben ik gestopt. Inmiddels gebruik ik twee maal daags een halve theelepel baking soda in een g[lees meer...]root glas water en ja hoor, nergens geen last meer van gehad. Het is zout, dus helaas niet geschikt voor mensen met hoge bloeddruk :-(. Had ik dit maar eerder ontdekt, mijn credo is: zo min mogelijk medicijnen, alleen die waar ik echt niet omheen kan. P.S. Ook mijn dochter is van haar klachten af dankzij baking soda ( zuiveringszout).

14-06-2016 | Vrouw | 60
Maagklachten
Nachtelijke maagzuur reflux met slokdarm irritatie. Medicijn gestopt wegens koorts, hoofdpijn, spierkramp. Huidige aanpak hoofdeinde bed verhoogd, drie uur niets eten voor het slapen, thee van verse gember 1 gr. Voor het slapen. Nog te weinig ervaring om iets van te zeggen.

01-12-2015 | Vrouw | 70
Maagklachten
Ik slik bijna twee jaar Pantoprazol en heb nog maagklachten. Mijn vraag is wat moet ik daar mee?

16-05-2015 | Vrouw | 64
Maagklachten
Na slechts 2 pillen van 20mg verdeeld over 2dagen, reeds bijwerkingen onder de categorie van 1 op 1000. Nl. gezwollen keel, ontstoken tong en keel, met prikkelend gevoel en verlies van smaak, ook ogen rood en prikkelend met wazig zicht. Zware maag en nog meer maagklachten als voorheen. Begrijp niet zo'n gevaarlijk medicijn zomaar vrij mag gegeven, zonder eerst een grondig [lees meer...]onderzoek en eventueel testen op allergie (want er zijn veel en gevaarlijke bijwerkingen volgens de bijsluiter). Dokter beweerde dat het zeer goed te verdragen was en er bijna nooit allergieën voorkwamen, zeker niet als je maar voor korte tijd moest nemen. Wel 2 dagen is kort en van de eerste dag reeds droge mond. Dus kijk uit met dat spul, ik vind het echt rotzooi eerste klas levensgevaarlijk. Ik kan alvast de naam pantoprazole niet meer horen en zou de dokters willen vragen om eens eerst na te denken wanneer en om een mug te doden en kanon willen gebruiken. Er zijn nog andere lichtere en waarschijnlijk efficiëntere medicaties te krijgen dan dat, maarja maagbeschermers zijn nu hip en worden veel en niet altijd terecht voorgeschreven. Patient is het slachtoffer of het proefkonijn.

07-04-2015 | Vrouw | 75
Maagklachten
Vorig jaar kreeg mijn moeder na een herseninfarct pantoprozol i.p.v. omeprazol. Hierop kreeg zij hevige maagpijn. Na meerdere malen aangeven konden haar klachten hier niet van komen zei men. Helaas, na 4 weken werd zij weer opgenomen (de derde keer) en vroeg men ons of wij bekend waren met de bloedplaatjes afbraak in haar lichaam. Nee, maar dit bleek een bijwerking te zij[lees meer...]n van pantoprazol waarop niemand alarm heeft geslagen. gele verkleuring van de huid, misselijk, vermoeidheid, afbraak bloedplaatjes, zij had ze allemaal.

19-06-2014 | Vrouw | 89
Maagklachten
vrouw 89 jaar eerste 2 maanden minimale bijwerkingen, laatste maand regelmatig diarree. volgens de huisarts kan het wel afkomstig zijn van dit medicijn, maar hij vermoedt een kombinatie van een bepaald voedingsmiddel met de pantoprazol. wie kan mij een tip geven over welk voedingsmiddel dit eventueel kan gaan.

31-01-2014 | Vrouw | 56

30-01-2014 | Vrouw | 46
Maagklachten
Al jaren last van Maag/darm klachten. Na jaren aanmodderen met Omeprazol ( ook hier bijwerkingen bij. ) overgestapt naar Ranitidine. Op een gegeven moment kwam ik met dezelfde pijnklachten aan maag bij een vervangende dokter, omdat op dat moment Ranitidine zijn werk niet deed en kreeg Pantoprazol voor geschreven. Zoals vermeld gebruikt en na nog geen half uurtje kwamen de [lees meer...]bijwerkingen alweer. Geen lucht krijgen, rood aanlopen, Heet, koud overal jeuk en opgezette hals. Ben met spoed na de EHBO gebracht ivm een Anafylactische shock.

21-12-2013 | Vrouw | 64
Maagklachten
na een tijdje dit medicijn geslikt te hebben, ging mijn hele lichaam pijn doen van tenen tot de haarwortels, tevens leek mijn lichaam in brand te staan en lag ik te rollen over de vloer van de pijn, omdat ik meerdere medicijnen moet slikken kreeg ik dit voor geschreven door de specialist, meestal lees ik de bijsluiter maar dit gegeven stond er niet in ; NIET GEBRUIKEN BIJ[lees meer...]. ik ben toen naar de apotheek site gegaan en daar stond het wel , met nog een paar andere ernstige waarschuwingen waaronder botbreuken ernstige blauwe plekken enzv

29-11-2013 | Vrouw | 26
Maagklachten
gebruik ter afwachting van kweek ..lekker klein tabletje wat je makkelijk wegkrijgt en klachten verdwenen uiteindelijk maagbacterie waarvoor pantopac

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum