Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

05-06-2012 | Man | 46
sumatriptan
Imigran zetpillen helpen goed. Eerder geprobeerde 'gewone' pillen werkten niet vanwege de misselijkheid en neusspray was te ingewikkeld. In ongeveer 3/4 van de gevallen lukt het de aanval af te breken. Als dat lukt blijft er wel een gevoel als een 'natte krant', maar gewoon functioneren lukt wel.

27-02-2012 | Vrouw | 27
sumatriptan
Heb vanaf mijn 7de een strijd gevochten tegen Migraine aanvallen. Pas rond mijn 21ste werden mijn gebeden verhoord en was er EINDELIJK een arts die mij serieus heeft genomen. Gebruik sindsdien Imigran sinds dit jaar soms in combi Fromirex helaas zijn hier de bijwerkingen bijna niet te dragen. En ben er mee gestopt. MAAR Thank GOD voor Imigran..

12-12-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
hele droge mond, vaak plassen. vochtafdrijven. werkte op 't laatst niet goed meer.

23-01-2011 | Vrouw | 38
sumatriptan
Bijwerkingen: spieren in de hals en de keel gespannen. opvliegers en vergeetachtigheid

08-12-2010 | Vrouw
sumatriptan
Als eenmaal werkt, werkt het goed. 1 pil voldoende om werkdag door te komen. Duurt bij mij circa 1 uur voordat werkt, wat wel helpt om dan volledige rust daarvoor te nemen en te gaan liggen. Voordat effect heeft, lastige bijwerkingen. Loom en suf gevoel. Gevoel alsof keel dicht geknepen wordt (vervelendste gevoel). Had hogere dosering, maar zelf voor lagere gevraagd vanweg[lees meer...]e bijwerkingen. Was enige medicijn wat hielp. Ook overgevoelig voor warmte aan handen/lichaam, warme dranken. Geeft tintelingen. Nu over op sumipatriptan, gegeven door apotheek. Vind toch eigenlijk fijner als Imigran. Bijwerkingen daarvan iets minder hefig.

15-05-2022 | Man | 50
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Welk merk gebruiken jullie nu?Ik.SUN generiek wel kant en klare injecties. Ben benieuwd of andere leveranciers beter werken als GSK ETC. GRAAG EEN ADVIES

14-01-2022 | Vrouw | 20
Clusterhoofdpijn
Ik heb nu sinds 3 maand ongeveer 1x per week een hevige hoofdpijnaanval. 2 Weken geleden op de spoedeisende beland omdat de pijn niet meer te verdragen was. Vorige week naar een neuroloog geweest waaruit ik de diagnose clusterhoofdpijn heb gekregen met spanningshoofdpijn en nog een hoofdpijn ontwikkeld heb door het vele gebruik van pijnstillers. Dus ik ben eigenlijk niet m[lees meer...]eer hoofdpijnloos. Ik voelde vandaag een clusteraanval aankomen en heb de injectie voor de eerste keer gebruikt. Wat een top medicijn! De tabletvorm en neusspray werken niet bij mij maar door de injectie heb ik na een halfuur geen hoofdpijn meer. Ondanks dat ik zo duf als een konijn ben voel ik mij stukken beter.

28-01-2021 | Vrouw | 53

25-09-2020 | Man | 60
sumatriptan (12mg/ml)
migraine en clusterhoofdpijn helpt wel maar niet altijd, ik kies voor injectie ivm snelle werking

29-01-2020 | Vrouw | 53
sumatriptan (6mg)
Ik heb veel last van migraine, bijna iedere dag. Dus gebruik ik dagelijks spuiten, makkelijk in mijn buik zetten, anders heb je geen leven meer. Helaas is dit het enige medicijn dat voor mij werkt, ik moet ook vaker meerderen keren spuiten . Ik heb dit vanaf mijn 19 de en mijn moeder heeft er ook veel last van . Ik heb geen bijwerkingen

17-12-2019 | Man | 59
sumatriptan (25mg)
werkt goed maar helaas niet altijd

28-11-2018 | Vrouw | 53
sumatriptan (12mg/ml)
Heb sinds de start van mijn menstruatie last van (hormonale) migraine, dus 2 x per maand (menstruatie / eisprong). Totdat er triptanen op de markt kwamen altijd pijnstillers in de vorm van zetpillen gebruikt (oraal innemen van medicijnen was niet mogelijk door braken). In eerste instantie smelttabletten gebruikt, maar van de smaak werd in nog misselijker en het duurde best[lees meer...] wel even voordat de werking intrad. Toen Imigran injecties gaan gebruiken. Werkt snel en zonder vieze smaak. Omdat het zo snel werkt (15 minuten) wel meer heftige spierkrampen dan bij smelttabletten. Ook werkt het niet als je niet even een half uur gaat liggen. Zeer tevreden want migraine is echt hel!

11-01-2018 | Man | 22
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Imigran injecties Werken perfect bij mij binnen 5 minuten heb ik nergens meer last van ook geen slaperig gevoel of iets. Ik spuit altijd in mijn arm, ik merk als ik op een andere plaats spuit het langer duurt voordat de hoofdpijn afneemt

25-06-2017 | Vrouw | 31

24-07-2016 | Vrouw | 61
sumatriptan (100mg)

26-01-2016 | Vrouw | 48
sumatriptan (12mg/ml)
In het begin had ik het benauwd als ik Imigran gebruikte, wat snel weer verdween. Ik voelde het middel letterlijk door mijn lijf gaan en een zware bui (ik kan rustig dagen en nachten achter elkaar overgeven en gek worden van de hoofdpijn) was gewoon in een half uur verdwenen. Supermiddel en de eerste jaren geen bijwerkingen.