Clusterhoofdpijn (18 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

06-12-2011 | Vrouw | 50
sumatriptan
Heb sinds mijn 19e last van migraine. Na de geboorte van mijn 1e kind werd dat heviger en na de 2e nog meer. Soms 9 dagen achter elkaar en dat elke maand. Sinds twee jaar eindelijk een middel dat het leven met migraine enigzins draagbaar maakt. Bij beginnende klachten neem ik een neusspray en vaak ga ik ook even liggen. Meestal trekt het na 1 Ć  2 uur weg. Heel soms werkt h[lees meer...]et echter helemaal niet en ben ik toch nog twee dagen van de wereld. Het enige nadeel van de spray is de vieze bittere smaak in de mond.

28-11-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
alleen de echte imigran werkt bij mij.

22-11-2011 | Vrouw | 35
sumatriptan
Ik gebruik al jaren imigran neusspray. Heel fijn dat je na zo'n korte tijd de draad weer kan oppakken. Heel mijn lijf voelt wel slap en zwaar, maar dat heb ik er wel voor over. alles beter dan die pijn in mijn hoofd. Echter de laatste 2x ben ik wel geschrokken. Het medicijn werkte niet na 15 minuten (zoals ik gewend was) maar na 1 uur. De hoofdpijn gaat niet volledig weg [lees meer...]en 12 uur wachten op de volgende "dosis" is soms moeilijk uit te houden. ik heb het idee dat mijn lichaam immuun geworden is. geen idee of dat kan. Zijn er meerder die hier last van hebben? Morgen ga ik het aan de huisarts vragen!

05-08-2011 | Vrouw | 53
sumatriptan
Ik dacht eerst ook dat Imigran niet meer vergoed werd door de verzekeraar en kreeg een goedkoper vervangend middel voorgeschreven door de huisarts. Toen ik echter bij de apotheek aangaf dat dit niet werkte en ik desnoods de kosten zelf wilde betalen, kwam ik erachter dat ik het wel voorgeschreven en vergoed kon krijgen als de huisarts bereid is het middel voor te schrijven[lees meer...] op medische indicatie. Ik krijg dus nog steeds een vergoeding hiervoor.

14-07-2011 | Vrouw | 26
sumatriptan
Ik ben na het gebruik van de Imigran tabletten eerst overgestapt op de zetpillen vanwege het overgeven waar ik last van heb tijdens een aanval. Zetpillen werkten voor mij niet voldoende en nu gebruik ik al bijna een jaar de neusspray. Als ik het bij het opkomen van een aanval inneem dan werkt het erg snel en goed. Enkele nadelen aan dit middel vind ik dat het een erg[lees meer...] vieze smaak heeft die ik nog lang proef, als het mijn keel in loopt krijg ik soms last van een brandende slokdarm of een gevoelige maag. Al met al ben ik erg tevreden over het middel. Het enige middel ook dat helpt mijn migraine aanvallen te bestrijden.

14-03-2011 | Man | 59
sumatriptan
Gebruik de Imigran injecties tegen migraine en clusterhoofdpijn. In beide gevallen werken ze uitstekend. Niet meer dan 10 keer per maand gebruiken bij migraine om medicijnafhankelijke hoofdpijn te voorkomen

20-02-2011 | Vrouw | 49
sumatriptan
ik heb vanaf mn 35 jaar af migraine is niet om te harde als er zn aanval aan komt heb eerst maxalt smelt tabbleten gehad deden in het begin iets af maar toen de migraine steeds heftiger werd ben ik over gegaan na imigran tabletten 100 mg wordt er suf en kreeg er heel zware ledematen van ook veel op bed alles pot dicht niks horen ook veelal met over geven heb nu nog steed[lees meer...]s last er van soms 2x in de week gebruik nu ook injecties zo gauw ik het aan voel komen eerst tablet maar dat komt er dan uit dan moet ik me zelf een injectie geven en op bed blijven maar ik heb wel van ieder medicijn wel eens flinke bij werkingen is echt niet fijn maar ja dat zal zo ook wel blijven en wat vaak de oorzaak is dat kun ja aan niemand vertellen of uitleggen want dat krijg gewoon spontaan ik weet wel dat ik het niemand gun

27-12-2010 | Vrouw | 41
sumatriptan
Na van alles geprobeerd te hebben, slik ik nu 100 mg topamax per dag. Dat onder drukt de meeste aanvallen. Toch heb ik nog zo'n 3 aanvallen in de week die alleen weg gaan met imigran injecties. (De imigranpillen en sprays doen niets). De bijwerkingen zijn wel behoorlijk heftig, soms heb ik echt het idee, alsof ik net na het injecteren geen lucht meer krijg. De druk op mij[lees meer...]n borst is dan enorm. Het duurt maar even , toch merk ik dat het injecteren me steeds meer moeite kost. Uiteindelijk doe ik het toch, want met die hevige pijn kan ik ook niet door lopen. (Ik gebruik zowel de topamax als de imigran al vele jaren)

16-11-2010 | Vrouw

11-10-2010 | Vrouw

05-08-2010 | Vrouw
sumatriptan
Heb sinds 10 jaar heftige migraine. Gemiddeld 1 a 2 keer per week. Veel geprobeerd maar met weinig tot geen resultaat. Vorige week door de neuroloog Imigran injecties voorgeschreven gekregen. Nu al 2 keer gebruikt en het is het eerste medicijn wat bj mij de migraine wegneemt. Het grootste nadeel vind ik wel de bijwerkingen. Na inspuiten heb ik het gevoel dat mijn hoofd exp[lees meer...]lodeert gevolgd door een kougevoel door mijn lichaam, dan trillen en zweten, misselijk, en het idee dat ik ieder moment kan flauwvallen. Na ongeveer een uur zijn deze bijwerkingen verdwenen en voel ik me nog licht in mijn hoofd en moe. Maar de migraine is verdwenen!!

06-08-2021 | Vrouw | 39
sumatriptan (50mg)
Clusterhoofdpijn
Ik krijg na 10 jaar sumatriptan injecties in eens imigran injecties... zorgverzekeraar vergoed in eens de sumatriptan niet meer ..heel vervelend want een aanval kom in seconden opzetten dan moet je eerst nog een prikpen klaarmaken .. vervolgens krijg ik nog een aanval 2 a 3 uur later in de nacht ... je wordt er door wakker gemaakt ... kun je met je slaap/ ontplofte hoofd [lees meer...]nog een pen in orde maken voor je kan injecteren... wat een drama ik heb nog wat sumatriptan liggen maar helaas ben ik er morgen of overmorgen doorheen en dan moet ik eraan geloven en puzzelen voor ik eindelijk kan injecteren...šŸ˜„

13-04-2021 | Man | 70
sumatriptan (20mg)
Clusterhoofdpijn
Bij mij werkt het voldoende, ik heb dan ook geen heel zware aanvallen van clusterhoofdpijn.

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan (100mg)
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

01-03-2021 | Man | 51
sumatriptan (100mg)
Hallo. Vraagje over Sumatriptan. (Imigran) Gebruik tegen Migraine. Ik neem dit al jaren en werkt goed tegen n aanval van migraine. Alleen is er iets wat mij opvalt. Telkens als ik (100.mg) pil neem , dan moet ik na n uur stevig plassen. Daarna moet ik elke 10 min plassen en dit houd zeker 2 uur aan. Wat mij opvalt is dat ik dit nergens terug zie in de bijsluiters van d[lees meer...]iverse sites op internet. Ik zie ook geen mensen schrijven dat ze na gebruik moeten plassen. Dus is toch opmerkelijk !! graag een reactie aub. mvg, Alex.

20-09-2020 | Man | 71
sumatriptan (6)
Ik heb al migraine vanaf ongeveer 11 jaar.Ik heb een eigen metaal en garagebedrijf gehad. Dit heb ik 50 jaar gerund en ben met mijn 68 gestopt met werken.Ik ben 4 jaar geleden gestopt met koffie drinken(15-20 koppen per dag) en gestopt met roken( meer dan 1 pakje per dag).Sindsdien is de frequentie van de aanvallen van 2x per week naar nu elke dag.Ik spuit sinds een paar [lees meer...]maanden bijna elke dag en soms 2x per dag.Het helpt nog altijd.Ik ben in 1991 begonnen met dit injectable medicijn en de werking is nog steeds effectief.Een enkele keer niet en dan moet ik een 2e keer spuiten.Ik ben bij een neuroloog in Tilburg geweest om Botox in de nek te spuiten,maar die zei dat ik eerst moet afkicken.Dat gaat niet zomaar.Het probleem is,dat ik dan ernstig ziek word en dat kan ik mijn nieuwe partner en mezelf niet aandoen(mijn vrouw is 8 jaar geleden overleden en sinds bijna 4 jaar heb ik een nieuwe partner,waar ik heel gelukkig mee ben).Waarom dan toch zoveel aanvallen.Wie kan mij daar een antwoord op geven?

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum