Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

01-11-2012 | Man | 45
rizatriptan
Ik heb al 15 jaar migraine, oorzaak was eerst alcohol(3 glazen, volgende dag migraine) maar na veranderen van baan plots het gebouw waarin ik werkte is de veroorzaker. Elke dinsdag eerste werkdag was het raak, ook wel eens op andere dagen, begint met koppijn achter linkeroog, misselijk, zeer lichtgevoeleg, overgeven. Naar bed en volgende dag over. Het gezin lijdt eronder[lees meer...]. Nu, Sinds maxalt, meteen innemen, (niet hopen dat het overgaat, dan ben ik te laat), is het na een uurtje weg.Heb dan alleen maar hoofdpijn gehad. alles liever dan MIGRAINE, ook de bijsmaak. Ik ken eigenlijk geen medicijnen die ik lekker vind, u wel? Voelde als een sociaal isolement, en heeft me wel wat vrienden gekost.

29-10-2012 | Vrouw | 41
rizatriptan
ik gebruik maxalt nu denk ik 2 jaar en het werkte altijd erg goed en snel alleen heb ik deze week een hele heftige aanval gehad.en had eerst 1 maxalt ingenomen ,na 2 uur nog niet minder en heb toen nog een maxalt ingenomen en die werkte na een paar uur nog niet en in mijn geval heb ik een zuster met dezelfde klachten en die had noproxen zetpil en dat ging voor deze keer su[lees meer...]per.verder heel tevreden geweest over maxalt ,maar met dit soort hoofdpijn grijp je alles wat maar kan helpen tegen die verschrikkelijke pijn.verder gebruik ik bij maxalt ook advil liquitcaps 400mg

25-10-2012 | Vrouw | 39
rizatriptan
wat een wonder middel,..dat Maxalt lingua.. ik lijk wel zo stoned als een garnaal,..maar die koppijn is weg,... nog wel een pilletje tegen de misselijkeid erbij,.. bijwerkingen: loom,..moe,..handen voelen raar, benauwd gevoel ook in keel. maar die koppijn is weg,..dat is ook wel wat waard,..hopelijk nu vanavond lekker slapen!!!

20-10-2012 | Man | 40
rizatriptan
Geweldig product! Binnen een uur lost de hoofdpijn helemaal op! Tip: In Frankrijk zo te koop bij een van de vele apotheken. Kost daar 1/3 van de Nederlandse prijs.

21-09-2012 | Vrouw | 50
rizatriptan
Ik heb mijn hele leven al migraine en heb sinds een half jaar Maxalt, voor mij een prima medicijn waar ik erg blij mee ben, zodra ik zwarte vlekken begin te zien neem ik een Maxalt en 10 minuten later zijn de vlekken weer verdwenen, het enigste is dan dat ik wat hoofpijn krijg maar ik kan daar prima mee functioneren

12-09-2012 | Vrouw | 51

12-09-2012 | Vrouw | 69
rizatriptan
na langdurig gebruik een ziek gevoel.

12-09-2012 | Vrouw | 63

04-09-2012 | Man | 30
rizatriptan
Ik gebruik maxalt nu sinds 6 a 7 maanden en het werkt altijd erg goed. Door zelf een goed leefpatroon te houden, dat wil zeggen: ritme houden: op tijd slapen, niet te lang en niet te kort, gezond eten , geen intensieve sportbeoefening etc. heb ik de zware migraine aanvallen terug weten te dringen tot niet meer dan 1 keer per week. Neem ik op tijd Maxalt dan merk ik vrijwel[lees meer...] niets van de aanval. Neem ik het iets later, dan duurt het 1 tot 2 uur voor het aanslaat, maar dan is de hoofdpijn ook volledig weg. De bijwerking voor mij persoonlijk is dat ik er lichamelijk nogal sloom van word. Ik heb dit beoordeeld als een lichte bijwerking, gezien de anders hevige en zware hoofdpijnaanvallen.

16-08-2012 | Vrouw | 25
rizatriptan
Hoi, ik heb al migraine vanaf mijn 5! 2x pw nu nog 1a2x per maand! Heb immigran geprobeerd werkte prima alleen nu zon 2 jaar niet meer! alleen de injecties helpen dus ging naar alternatief zoeken omdat het niet prettig voelt en krijg er maar 2 mee per keer dus vaak geen voorraad meer op moment van aanval! Kreeg Maxalt smelt inname prima bijwerkingen dat ik heel duiz[lees meer...]elig werd en misselijker dan ik al was ook kreeg ik nog meer hoofdpijn heel erg slecht! Ga nu replax proberen hoop dat dat werkt!

15-08-2012 | Vrouw | 29
rizatriptan
Ik had heel vaak migraine, na vele medicijnen uit geprobeerd te hebben, heb ik nu Maxalt. Hiervoor had ik sumatriptan, dat werkte een aantal maanden goed en toen ineens helemaal niet meer. Maxalt werkt in 9 van de 10 gevallen goed. Als bijwerking wordt ik erg moe, beetje benauwd en voel ik me vooral erg depri. Maar na een paar uur is de migraine weg en de bijverschijnselen[lees meer...] ook. Meestal moet ik er de tweede dag nog 1 nemen. Ik wordt er vaak erg misselijk van, dus ik krijg er ook antimisselijkheidspillen bij. Omdat dit steeds erger werd neem ik sinds een aantal maanden een halve dosering maxalt (5mg) en dat werkt goed, terwijl het vroeger te weinig was. Overigens slik ik dagelijks een lage dosis betablokkers om mijn migraine aanvallen zoveel mogelijk te voorkomen. Dat heeft mijn aanvallen teruggebracht van twee keer per week naar 1 keer per twee (soms drie) weken. Ook heeft het de aanvallen minder heftig gemaakt, enkele uitzonderingen daargelaten.

07-08-2012 | Vrouw | 45
rizatriptan
Sinds mijn 18e jaar heb ik migraineaanvallen. Van een paar keer per jaar uiteindelijk minstens 1x per week een aanval. Sinds 2005 gebruik ik Maxalt smelttabletten. Dat was echt een enorme verlichting. De eerste keer was ik binnen 5 minuten van mijn migraine verlost. Nu werken ze doorgaans na een uur. Een enkele keer werken ze niet. Bijwerkingen bestaan uit een zwaar en ver[lees meer...]moeid gevoel. Wel valt op dat de laatste jaren een aanval vaak na een dag weer terugkeert en ik dan nog een pilletje moet nemen.

27-07-2012 | Vrouw | 27
rizatriptan
Ik heb sinds mijn 18de jaar migraine aanvallen. Sinds een jaar of 3 gebruik ik Maxalt. Het ene moment heb ik wekelijks een migraineaanval, soms zit er ineens een maand tussen. De aanvallen duren varierend van 1 dag tot 4 dagen. De laatste tijd gebeurd het mij steeds vaker dat mijn aanval 's nachts begint, waardoor ik te laat ben met het ontdekken van de symptomen, omdat [lees meer...]ik pas wakker wordt als de pijn er al is. Iemand misschien dezelfde ervaring? Of een oplossing zodat ik de Maxalt op tijd in kan nemen? Als ik op tijd ben met het innemen werkt het overigens perfect! Voel me alleen een beetje suf en soms voel ik nog wat druk op mijn hoofd.

29-06-2012 | Man | 63
rizatriptan
Heb mijn hele leven al migraine met een gemiddelde nu van 3/4 aanvallen per week, depakine maakt er nu 1 kleine aanval per week van.Ik slik nu maar kan dat niet invullen gewoon een maxald als ik een aanval krijg maar dus niet meer dan 1 p/w

19-06-2012 | Vrouw | 42
rizatriptan
Kreeg op mijn 37 voor het eerst last, 2 jaar lang 1 x per maand erge hoofdpijn, kreeg toen injuni 2009 maxalt voorgeschreven. Migraine zit nl in de familie. Dit had ik dus 2 jaar eerder moeten hebben, Bij 1e tekenen gelijk innemen en laten smelten op je tong, binnen 1 uur is de migraine weg. Complete verademing omdat migraine erg verveldend is. Top product dus.

13-06-2012 | Vrouw | 22
rizatriptan
Ik gebruik sinds een paar jaar Maxalt. Had altijd erg veel last van migraine, en overgeven. De "gewone" pijnstillers zoals Advil of Neurofen werkten dan niet. Mijn ervaringen met Maxalt zijn heel positief! Na inname is de hoofdpijn na maximaal 2uur echt weg. Omdat het smelttabletten zijn kun je ze ook innemen als je misselijk bent, en de tabletten verhelpen ook deze klac[lees meer...]hten. Nadeel; ze zijn erg duur, en je wordt er suf van. Maar dat vind ik het meer dan waard!