Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-03-2011 | Vrouw | 33
rizatriptan
Zeer tevreden, effectief na 30/50 minuten. 1 op de 10 keer uitval van werking. Neem het bij de eerste symptomen direct in, bij gevorderde migraine aanval raadzaam om even te gaan liggen. Werking van maxalt wordt versneld door koffie :)

11-03-2011 | Vrouw | 54
Hoofdpijn

09-02-2011 | Man | 59
rizatriptan
ik heb al 45 jaar migraine aanvallen. altijd misselijk en overgeven. sinds 5 jaar overgestapt op maxalt. werkt binnen 30 minuten. nooit meer overgeven. wat zijnde bijwerkingen op de lange duur???

29-01-2011 | Vrouw | 40
rizatriptan
Maxalt levert mij te weinig resultaat op. Vaak zo'n 2 tabletten per dag per aanval (3 dgn) nodig. Met gemiddels 9 migraine aanvallen per 6 wkn werd mij dit een beetje teveel. Nog Imigran injecties geprobeerd, maar dat is eng spulletje qua bijwerkingen zeg. Hielp trouwens zelfde aantal uren als Maxalt. Voor mij nu geen zware pijnbestrijding meer, maar ben prefentief Sandomi[lees meer...]gran gaan gebruiken. Ik hoop maar dat dat me helpt !

23-01-2011 | Vrouw | 50
Migraine.
Het gebruik is alleen als het nodig is. Ik ben erg tevreden

23-01-2011 | Vrouw | 36
rizatriptan
Op tijd innemen. anders heeft het geen effect.

23-01-2011 | Vrouw | 43

17-11-2010 | Man
rizatriptan
Al sinds jongs af aan heb ik last gehad van migraine aanvallen. Deze duurden de hele dag waarbij dit vaak ook gepaard ging met misselijkheid en overgeven. Medicijnen zoals paracetamol en ibuprofen hielpen hier niet tegen, waardoor ik gewoonweg niets meer aan mijn dag had behalve in een donkere kamer in bed liggen. Sinds 1 1/2 jaar gebruik ik Maxalt smelt 10mg; enkel in [lees meer...]te nemen wanneer je een migraine aanval hebt. Mijn ervaringen hiermee zijn uitstekend! Wanneer ik wakker word met migraine of het op voel komen, neem ik gelijk 1x Maxalt. Binnen 20-30 minuten merk je al dat het minder begint te worden en het is vrijwel altijd binnen 1 1/2 a 2 uur volledig weg. Tot nu toe slechts eenmaal ervaren dat 1 smelttablet niet hielp, hierop even gewacht en later nog eentje ingenomen (mag maximaal 2x per dag met 2 uur tussen inname, zie ook bijsluiter). Enige bijwerking die ik ervaar is dat ik wat slomer/moe-achtig na het gebruik ben, maar dit is verder niet hinderlijk bij dagelijkse taken.

05-11-2010 | Vrouw
Chronische migraine
Sinds een jaar of 10 heb ik migraine. Aanvankelijk een enkele maal rond mijn menstruatie. Een betablokker heeft zo'n 5 jaar goed geholpen. Sinds een jaar of 5 slik ik in toenemende mate Maxalt. Ben ik er snel bij en is het een lichte aanval, dan is de Maxalt redelijk effectief. Wel heb ik de maximale dosering nodig (20 mg) en dat soms dagen achter elkaar. De hoofdpijn is d[lees meer...]an meestal dragelijk, maar overgevoeligheid voor licht en geluid blijven. Sinds anderhalf jaar heb ik zo'n 50% van de tijd migraine, met meestal een zware aanval per mnd, waarbij de Maxalt niet meer effectief is. Het heeft duidelijk met de overgang te maken, hoewel ik nog wel ongesteld word. De pil doorslikken helpt niet; zelfs bij de zwaarste dosering krijg ik mijn cyclus niet stilgelegd. Ook acupunctuur en een ander triptaan zijn niet effectief om de aanvalle nte voorkomen. Ik stap nu over op het Mirena-spiraaltje. Wie heeft hier goede ervaringen mee om de migraine te verminderen? Na het spiraaltje rest alleen nog Depakine, een anti-epilepticum, en dat stel ik zo lang mogelijk uit. Ik hoop dat het spiraaltje positief effect heeft!

17-10-2010 | Vrouw
Migrene
maxalt helpt bij mij helaas alleen als ik hem tijdens mijn aura in neem. helaas sinds juni al 9 keer niet geholpen waarvan 6 keer op de seh beland ivm verlammingen in de aanval. nu bezig met proeventief medicatie slikken maar werkt nog niet. gemiddeld 3 tot 4 aanvallen per week

14-10-2010 | Vrouw
rizatriptan
Maxalt werkt bij mij prima. Neem het nu ook in als ik een heel sterk vermoeden heb een aanval te krijgen. Ik wachtte eerst tot de aanval doorzette en nam dan pas een tablet, maar dan zakt het bijna niet meer. Het enige wat ik niet prettig vind, is de smaak. Ik neem de tablet met water in, zodat ik het niet proef. Als de aanval gezakt is ben ik wel moe en dorstig. De volgen[lees meer...]de dag moet ik nog wel rustig aan doen, maar het werkt wel supergoed....erg blij met dit medicijn.

04-10-2010 | Vrouw
rizatriptan
helpt voldoende om te overleven met veel hoofdpijn. werken en leven gaat zo gelukkig weer

04-10-2010 | Vrouw
Migrane aanvallen
Een wonder middel........ wordt al nerveus bij de gedachten als ik dit medicijn niet in huis, tas of op mijn werk zou hebben. Wordt er wel moe van..... gebruik wel iedere maand minimaal 1 doosje... best veel vind ik zelf maar het is beter dan knallende koppijn.

23-09-2010 | Vrouw
rizatriptan
Bij opkomende migraine of tijdens een migraine-aanval, gebruik ik maxalt smelttabletten of de reguliere tabletten. Doorgaans slaan deze medicijnen aan, soms werkt het echter niet. De smelttabletten veroorzaken misselijkheid bij mij, waardoor ik nu tevens de 'normale' tabletten gebruik. Andere bijwerkingen die ik heb ondervonden zijn: gevoelige huid wanneer deze in aanrakin[lees meer...]g komt met warm water, last met slikken (opgezwollen lymfeklieren in de hals), duiziligheid en sloomheid.

22-09-2010 | Vrouw

21-09-2010 | Vrouw