Relpax

eletriptan

Migraine en de impact van DNA

23-11-2018

Relpax (eletriptan)

Ik ben zeer tevreden met Relpax. Ik gebruikte eerder rizatriptan en heb ook eens sumatriptan gebruikt, maar die werken niet zo effectief voor mij (soms helemaal niet) als eletriptan - Relpax. Als ik het inneem kan het soms even duren, maar vrijwel altijd gaat de migraine helemaal weg. Soms wat bijwerkingen, maar dat is ook gewoon de werking van het medicijn, en die heb ik [lees meer...]veel liever dan een migraine aanval. Dit medicijn geeft mij weer het gevoel van controle meer terug .
08-09-2016

Relpax (eletriptan)

Relpax is mijn wondermiddel. Zonder Relpax kan ik niet functioneren. Ik heb zeker 1 a 2 keer in de week migraine en soms vaker. Zonder Relpax lig ik dagen kotsend op bed en kan ik helemaal niks meer. Van de Relpax krijg ik veel bijwerkingen, en na gebruik voel ik me niet lekker. Maar het zorgt er wel voor dat ik kan blijven functioneren en werken.
19-07-2016

Relpax (eletriptan)

Al mijn hele leven last van migraine. Immigran en maxalt gebruikt maar daar had ik altijd na 8 uur weer een nieuwe dosis van nodig. Tot twee jaar terug werd het steeds vaker en erger. Bij neuroloog geweest en van hem kreeg ik Relpax. Wat een verbetering. Ik heb wel last van bijwerkingen en moet altijd even twee uurtjes slapen maar daarna is het weg. De rest van de dag wel [lees meer...]wat trillerig en moe maar dat weegt niet op tegen de hoofdpijn!
16-03-2015

Relpax (eletriptan)

Na jarenlang migraine te hebben gehad en vele medicijnen te hebben geslikt werd ik eindelijk doorgestuurd naar een neuroloog. Eerst kreeg ik immigran spuiten maar die hielpen niet en toen kreeg ik Relpax........eindelijk kon ik weer door functioneren. Als ik op tijd Relpax inneem kan ik gewoon door functioneren, ik word wel wat suffig en moe maar dit staat niet in verhoudi[lees meer...]ng tot mijn migraine aanvallen waarbij ik 2 tot 3 dagen spugend op bed lag. Mijn leven is totaal veranderd. Ik hoef bijna nooit meer afspraken af te zeggen en kan aan bijna alles meedoen. Ik ga alleen nooit van huis zonder mijn Relpax, als ik op vakantie zou gaan en ik zou ze vergeten zijn, dan zou ik ervoor terug rijden😄
17-02-2015

Relpax (eletriptan)

Ik heb jaren gezocht naar het juiste middel en kreeg dit door de neuroloog voorgeschreven. Ik kan het iedereen aanraden met migraine, aanval kan op tijd worden gepareerd. Ik wordt er wel heel moe van maar dat is altijd nog beter dan de pijnen in mijn hoofd.
05-01-2015

Relpax (eletriptan)

Voorheen gebruikte ik Maxalt. Hierbij moest ik altijd per aanval twee keer een pil nemen. Met Relpax is dat stukken beter. De hoofdpijn is en blijft meestal weg. Nadeel is wel dat ik verder niet goed in staat ben te functioneren. ik moet altijd wel gaan slapen en ben de hele verdere dag suf en wazig. Maar dit weegt niet op tegen de hoofdpijn. Bij sommige aanvallen heb ik n[lees meer...]a een uur of 8 toch weer een dosis nodig (helaas).
09-05-2012

06-04-2012

Relpax (eletriptan)

Al zeer lang migraine, soms wel 4 a 5 dagen aaneen. Ik kwam terecht bij hoofdpijnpoli Dr. ....., in Eindhoven. Hij schreef me relpax 40 voor. Hielp en helpt me prima, van bijwerkingen ben ik me niet echt bewust. De bijsluiter geeft aan dat relpax niet gebruikt kan worden wanneer je ouder bent dan 65 jaar. Waarom staat er niet bij. Weet iemand dat wel? Een half tabletje vol[lees meer...]staat bij mij. (Red; om privacyredenen naam v arts verwijderd)
24-08-2011

Relpax (eletriptan)

Zeer effectief medicijn. Voorheen gebruikte ik Maxalt smelt maar daar was ik verslaafd aan geraakt. Relpax werkt echt wel een uur of 12. En mijn hoofdpijn is altijd binnen 30 minuten weg. Voel me de rest van de dag altijd wel moe, en "wattig" in mijn hoofd maar dat weegt niet op tegen de hoofdpijn..
27-05-2011

Relpax (eletriptan)

Medicijn helpt goed om een aanval te onderdrukken, zodat ik redelijk kan blijven functioneren. Laatste jaren zijn de aanvallen lichter en neem ik geen Relpax (soms wel een pijnstiller) en neem ik meer rust bij een aanval. Het lijkt wel alsof de migraine dan ook langer wegblijft.
29-03-2011

Hormonale migraine

Ik heb goede ervaringen met Relpax, gebruikte daarvoor andere antimigrainemiddelen maar deze waren niet effectief genoeg tegen de zware aanvallen die ik had. Ik heb wel wat last van bijwerkingen zoals wat spierslapte, duizeligheid en hartkloppingen maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik wel kan blijven functioneren. Ik heb de laatste jaren wel last van zware bloedar[lees meer...]moede en vraag mij af of dit ook een bijwerking van de Relpax kan zijn. Het staat niet in de bijsluiter. Heeft iemand dit ook?
16-01-2011

Relpax (eletriptan)

Ik gebruik Relpax sinds een jaar en bij mij werkt het goed tegen migraine. Wel moet ik altijd 2 tabletten tegelijk innemen, 1 is te weinig. Binnen 1 uur is mijn migraine over. De laatste tijd echter, ben ik doodop na 't innemen van Relpax. Ik funtioneer dan niet meer goed, en sta zelfs niet meer stevig op mijn benen. Maar alles beter dan migraine! Dit is het 1e medicijn da[lees meer...]t helpt!
30-06-2010

Relpax (eletriptan)

Het is mijn redmiddel! Niets hielp tot ik relpax voorgeschreven kreeg. Als ik de aanval op voel komen dan neem ik een half tablet en dan ben ik meestal na een uur weer aanval-vrij. Zonodig neem ik na een paar uur de andere helft van tablet in maar dit is meestal niet nodig. Bijwerkingen vind ik meevallen, mijn slijmvliezen in mijn mond en keel zijn dan wat gevoelig en ik h[lees meer...]eb een gevoelige nek. Maar dit had ik vele malen erger tijdens een migraineaanval en dan een paar dagen lang dus ik ben heel tevreden.
13-06-2010

Relpax (eletriptan)

werkt goed maar moet het te vaak nemen vind ik zelf
20-04-2010

13-01-2010

Relpax (eletriptan)

Ik ben zeer tevreden over de werking van dit middel. Is heel betrouwbaar: 45-60 min, na inname is gegarandeerd de hoofdpijn weg en blijft 12-14 uur weg. Heb hiervoor Imigran en Maxalt gebruikt, Relpax werkt (voor mij) beter en vooral langer. Ik heb last van enkele milde bijwerkingen: Het werkt enorm vochtafdrijvend: in de 2 a 3 uur na inname moet ik erg vaak plassen. Daar[lees meer...]naast heb ik soms, in het 1e uur na inname, last van een verstijfde, wat pijnlijke nek.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (529) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (490) - Antibiotica - penicillines breedspectrum