Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

17-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Enige jaren geleden begonnen met immigran ivm hevige migraine aanvalen. eerst via pen-injectie maar lter als tablet. Via apotheek sinds vorig jaar sumatriptan gekregen. Zelfde als immigran alleen veel goedkoper. Middel werkt prima alleen hou ik de hele volgende dag een loom gevoel in mijn lichaam. Hoofdpijn blijft ook een beetje hangen. Bijwerkinenzijn gering. Alleen na de[lees meer...] migraine aanveen enorme trek in aleswatzout is ( cips, drop etc.)
12-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

hallo sinds een 2 tal jaar hebben ze migraine geconstateerd mits ik maandelijks hevige hoofdpijn kreeg en niks meer hielp met medicatie,braken en misselijk zijn todat ik eens een spuit nodig had bij de dokter,als ik een aanval krijg neem ik een halve tablet van 50mg en na 30 minuten verdwijnt mijn hoofdpijn voor 80% ik neem elke dag inderal mitis 80mg om mijn aanval te vo[lees meer...]orkomen maar weet eigenlijk niet of ik deze eigenlijk moet innemen kan er mij iemand een goede raad geven
07-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al 3 jaar erge migraine de huisarts zegt het zijn je hormonen.ik heb er elke maand last van functioneren gaat niet.Mijn werk begint moeilijk te doen.Ik heb sumatritan maar werkt niet,vrijdag ga ik naar de huisarts om te vragen of eierstokken verwijderen een optie is weg met die hormonen,maar ik lees nu over immigran misschien is dat een optie.
06-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik ben al jaren bekend met Migraine, en jammergenoeg heeft dit ook effect op je dagelijks leven. Gelukkig heb ik niet dagelijks of wekelijks een aanval, maar 1x of minder in de maand. Dit heeft jammergenoeg veel effect met je job. (frequent verzuim etc) Sinds dit jaar heb ik dan Sumatriptan gekregen van de huisarts. Ik voel een aanval opkomen, dus deze medicijnen kan [lees meer...]ik gebruiken om het tegen te gaan. Paardenmiddel noem ik het. De eerste keer dacht ik het rustig op de bank in te nemen en dan naar bed te gaan. Nou te laat... mijn man heeft mij naar bed moeten tillen. Ik krijg een hele kramp in mijn nek en een erg brandend gevoel in mijn achterhoofd. De migraine lijkt dan ook via je nek te verdwijnen. Uiteindelijk val je wel in slaap, en als ik de volgende morgen wakker wordt is de pijn verdwenen. Wel ben ik dan wat misselijk, maar daar heb ik ander pilletjes voor gekregen (naam even niet bekend) Al met al, een goed medicijn. Alleen jammer dat ik wel erg last heb van bijwerkingen.
12-07-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik sinds sept. 2011 sumatriptan tegen de migraine, helpt uitermate goed, zo goed dat ik een soort verslaving heb nu en niet meer zonder kan (helaas)! Kijk uit met inname, weet dat migraine heel erg is en dat deze medicijnen erg goed helpen maar zijn zeer verslavend, ook omdat iets anders echt niet helpt, heb nu medicijnafhankelijke hoofdpijn!
08-07-2012

Clusterhoofdpijn

ik voel het opkomen en haal snel wat koud uit de koelkast en hou het op de zere plek,na 10m trekt de pijn weg- ze blijft wel smuimeren -maar de zeer hevige pijn breek niet door
20-06-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al jaren last van migraine. Vroeger durfde ik nooit iets innemen uit angst voor mijn zwakke maag. De laatste maanden kreeg ik echter meer en meer migraine en heviger. Een tweetal maanden geleden ben ik begonnen met Sumatriptan te nemen, en het helpt zeer goed. Ik neem 25 mg wanneer ik de migraine voel opkomen. Een uurtje erna voel ik meestal niets meer. Meestal moet[lees meer...] ik de volgende dag wel nog een nieuwe tablet nemen, maar daarna blijft het over. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen, ik heb krampen wanneer ik de medicatie heb ingenomen, maar na ongeveer anderhalf uur gaat dit over.
11-06-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Hallo, ik neem al jaren sumatriptan en het blijft efficiënt. Alleen heb ik de laatste jaren wel vaker last van "rebound" hoofdpijn, dus de dag nadien krijg ik vaak opnieuw last van migraine. Omdat ik op de duur bijna 3 à 4 dagen per week sumatriptan innnam, ben ik eens 6 weken gestopt met het innemen ervan. Ik had ook de luxe van die periode thuis te zijn, anders was d[lees meer...]it niet mogelijk geweest in combinatie met een job. Sinds januari probeer ik me te beperken tot 3 sumatriptan tabletten ( van 25 of 50mg) per maand. Ik heb nog altijd bijna wekelijks last, maar de intensiteit is sterk afgenomen. Kortom, het is een medicijn dat echt helpt maar na lange tijd wordt het lichaam toch afhankelijk en minder bestand tegen opkomende aanvallen, of dat is toch op zijn minst de theorie die ik er uit afgeleid heb.
07-06-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

zodra ik het voel opkomen neem ik er 1 van 50 mg. inprinciepe moet ik na 2 uurtjes nmog 1 innemen van 50 mg dan zakt de migraine wel goed. ik heb zover ik weet geen bijwerkingen ervan, alee andere migraine medicijnen die ik tot nu toe heb gehad werkten voor geen meter..ik las hier dat je het ook in injectie form heb ? en dat je die dagelijks kan nemen ? buiten minimaal 2 x[lees meer...] per maand migraine heb ik dagelijks clusterhoofdpijn...wie weet werkt dit ook daartegen ? nu slik ik me suf aan ibuprofen..
20-05-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik nu een jaar Sumatriptan een wereld medicijn, na inname voel ik de migraine weg trekken na ongeveer een half uur. Wel wat rare kaken en een zwaar gevoel in mijn lichaam maar allemaal goed te doen. Zoveel jaren getobd met medicatie en voeding dit medicijn helpt echt!!
15-05-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

ik gebruik summatriptan dagelijks in injctievorm en heb er bijna geen bijwerkingen van en de bijwerkingen die er zijn zijn te verwaarlozen tegen de pijn van migrraine
21-04-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Al een aantal jaren last van migraine-achtige hoofdpijn. Omdat huisarts niets wilde voorschrijven altijd maar gerommeld met paracetamol en ibuprofen. Uiteindelijk via nieuwe huisarts toch dit medicijn gekregen en ik ben er echt ontzettend blij mee. Werkt echt perfekt. Neem meestal een 1/2 tabletje. Af en toe een hele maar heb dan wel last van bijwerkingen zoals akelig voel[lees meer...]en en duizeligheid, moet dan echt een uurtje gaan liggen. Gelukkig zakt dit daarna en voel ik me weer fit.
18-04-2012

Hoofdpijn

Had altijd 2 dagen per maand die ik kon afschrijven door heftige hoofdpijn, meestal voor ongesteld worden. Nu ik Sumatriptran gebruik ben ik na 1 uur weer helemaal op en top fit. Onvoorstelbaar dat dit zo goed werkt. 1 pilletje en nergens meer last van. Geen bijwerkingen, wat een topmedicijn!
13-04-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Vanaf mijn tienerjaren heb ik al last van migraine. Echter wist ik toen niet dat het migraine was. Jarenlang heb ik hieraan geleden zonder medicijnen. Ruim 10 jaar geleden kreeg ik via een specialist in het Leids Universitair Medisch Centrum Immigran en nu Sumatriptan voorgeschreven. Als ik een aanval voel komen neem ik eerst een zware pijnstiller (Diclofenac 100 mg. zetpi[lees meer...]l) en na 2 uur Sumatriptan. Als ik geen pijnstiller inneem, werkt de Sumatriptan bij mij niet. Ik ben blij dat deze medicijnen bestaan en zou niet zonder kunnen. Wel heb ik de laatste jaren steeds vaker migraine, gemiddeld 1 keer per 5 dagen. Vroeger 1 keer in de 2 a 3 weken. Ik vraag mij af of dit door het medicijngebruik komt. Ook weet ik niet of deze medicijnen na langdurig gebruik schadelijk kunnen zijn.
24-03-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Sumatriptan is een prima medicijn die naar behoefte moet worden gebruikt, maar wel een zwaar middel. Men moet een serieuze diagnose van migraine hebben gehad! Een uur na het innemen begint mijn migraine af te nemen, maar de bijwerkingen nemen het dan over. Ook door de bijwerkingen kan ik net zo min functioneren als met migraine. Ik krijg een stijve nek en ledematen. Mij[lees meer...]n ademhaling wordt pijnlijk in de borst en ik wordt duizelig, misselijk en slaperig. Ik ga dan ook altijd in bed liggen na het innemen van Sumatriptan. Nu zullen velen denken; stop dan met dit medicijn. Maar vind alles prima als het mijn migraine wegneemt. En dat doet Sumatriptan perfect. Na 2 á 3 uurtjes in bed liggen kan ik weer volop functioneren, zonder migraine! Ook heb ik nog nooit gehad dat de migraine aanval na een tijdje weer terug kwam.
17-03-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb sinds mijn 52-ste jaar de klachten (waarom dan pas ?), Ik ben nu 59 en heb lang zonder werkende middelen gedaan, tot op een goede dag Sumatriptan voor werd voorgeschreven. Ik gebruik maar een half van de 100 mg tablet en de hoofdpijn verdwijnt binnen een half uur. Omdat mijn pijncyclus altijd 3 dagen is , gebruik ik 1,5 tablet per 3 dagen. Misschien Ik heb daarom[lees meer...] geen voelbare bijwerkingen gehad behalve het verdwijnen van de pijn.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum